..: Ústecký kraj chystá kontroly vlaků, Kozí dráhu zatím neoživí :..

Ilustrační fotografie, vagon Bt, foto: manilÚstí nad Labem - Od příštího roku bude Ústecký kraj intenzivněji pokutovat zpoždění nebo nedostatky v čistotě u vlaků Českých drah. Dopravce ovšem věří, že v plánovaných kontrolách krajského úřadu obstojí. Sankce za pozdní příjezdy budou dráhy platit tehdy, pojede-li v jednom měsíci včas méně než 90 % regionálních spojů placených z krajského rozpočtu. Podle smlouvy v takovém případě uhradí 100 tisíc korun za každé další procento zpožděných vlaků z celkového počtu objednaných výkonů. Budou-li v některém voze rozbité dveře nebo okno, hrozí dopravci pokuta v hodnotě 2 000 Kč. Ústecký kraj tato opatření zavádí kvůli častým stížnostem cestujících na zpoždění, špínu či netekoucí vodu. Kontroly budou probíhat pouze u osobních a spěšných vlaků; rychlíků se nová smlouva netýká, jelikož náklady na jejich provoz hradí ministerstvo dopravy.

České dráhy se kontrol nebojí

vůz BtŘeditel ústeckého krajského centra osobní dopravy Petr Hinterholzinger říká, že se nebojí, protože spoje ČD jezdí včas. „Z naší viny je zpožděno spojů opravdu velmi málo. Uvidíme, jak ustojíme kontroly — já věřím, že bez ztráty kytičky," dodává k zaváděným kontrolám čistoty, jež slibuje krajský radní pro dopravu Jiří Šulc. Bývalý hejtman, během jehož vlády v Ústeckém kraji ustál provoz na několika menších tratích, upozorňuje, že kraj uzavírá podobné smlouvy i s autobusovými dopravci a také do jejich spojů posílá kontrolory. Ačkoli kraj vyžaduje, aby byly vlaky ČD čisté a jezdily včas, dá jim na jejich provoz méně peněz, než chtěly. Částka, kterou bude region krýt ztrátu sítě základní dopravní obslužnosti, se od loňska navýšila zhruba o 6 %. Míra inflace v ČR v roce 2008 podle Statistického úřadu přitom dosáhla 6,3 procenta.

Provoz na Kozí dráze nebude zatím obnoven

S ohledem na vyhrazené finance z krajského rozpočtu zatím České dráhy neobnoví provoz na tzv. Kozí dráze z Děčína do Oldřichova u Duchcova, která byla jedním z předvolebních témat podzimních krajských voleb a k jejímu osudu se již vyjádřil i ombudsman Otakar Motejl. Vítězná ČSSD tehdy slibovala, že se na ni osobní vlaky vrátí. Je ale možné, že se ČD dočkají dalších peněz. Krajům by měl pomoci i stát — podle Šulce přislíbil pro kraje na železniční dopravní obslužnost více než 2 miliardy korun i ministr dopravy Petr Bendl.

Zdroj: ČT24; ilustrační fotografie: manil (vagonWEB)


Adys Poslat mail autorovi | 30.3.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
30.03.2009 (15:40)  
Z ex-hejtmana Šulce a jeho dopravní politiky si šotouši udělali kopací míč (protože seškrtal některé tratě, přitom ale celkově více spojů přibylo než ubylo). Tohle je další důkaz toho, že dopravní politika Ústeckého kraje je jedna z nejlepších. Smysluplné tratě byly posíleny, vytvořily se nové vazby, a na "zrušenkách" byla zavedena taktová autobusová doprava, která obslouží obce lépe, pohodlněji a levněji. Škoda jen, že po té hluboké orbě na většině tratí se pořád jezdí v 810 nebo Bt. S moderními vozidly (s nižšími náklady na provoz) si dokážu představit navýšení frekvence o 30-40%.
Chikatetsujin: Také si myslím, že 90% nic není. Pokud vím, trvale se JŘ dodržuje nad 95%, níž to klesá možná při přírodních kalamitách.
30.03.2009 (15:29)  
90% je dost nenáročný limit. Přesně v čase by mělo být 99% spojů. Jeden ze sta mi nepřijde jako přemrštěný požadavek. Navíc jezdit přesně nic nestojí, ale udělá to hodně, takže nějaké výmluvy jsou mimo.
registrovaný uživatel waszyn 
30.03.2009 (15:26)  
kovarik:
a) no nevim, taky tady muzu zacit nadavat odborarum a zeleznicarum, ti jsou pro spolecnost mnohem mensim prinosem nez tebou nenavideni podnikatele
b) pokud je sulc podnikatelsky mafian, kdo jsou pak podle tebe pan benda ci pani vanhova? vrazi, zlodeji, podvodnici?
c) proc si myslis ze ma sulc nejaky enormni zajem neco delat "proti" zeleznici? zkvalitneni obsluznosti na vyuzivanych tratich za jeho ery je nezpochybnitelne, staci si projit par poslednich GVD. Ano zrusil par ovcich drah, coz je za demograficke a financni situace tohoto kraje jedine spravne a udelal by to kterykoliv jiny hejtman.
30.03.2009 (15:04)  
Myslim, že ta kritéria jsou dost měkká - ale záleží, co si dali do smlouvy. Měli by pokutovat každé zpoždění zaviněné dopravcem.
registrovaný uživatel Kakov 
30.03.2009 (14:58)  
Vazeni, nemyslete si ze Herr podnikatelsky mafioso Sulc dela kontroly pro zkvalitneni dopravy, kdepak, jen a jen aby moh CD brat u huby
registrovaný uživatel SzKT  mail  
30.03.2009 (14:21)  
JK ml.: Dopravce je Dopravní podnik Ústeckého kraje a vysvětlení je jednoduché. Oni mají licence na linky platné nejmíň do roku 2010 (někde i déle, z hlavy si nepamatuju přesně) a aby o ně nepřišli, musí na lince jezdit. No a protože už na to od kraje nedostávají dotace, mají to vymyšlené tak, aby všechny linky stihlo na konci platnosti JŘ objet několik málo autobusů a právu se učinilo zadost... Jak prosté!
registrovaný uživatel DJ 
30.03.2009 (14:13)  
To je dobře, že Ústecký kraj takovéto kontroly dělá. Není mu jedno, jaká je kvalita toho, do čeho dává peníze. Kéž by tak postupovaly i další kraje.
registrovaný uživatel JK ml. 
30.03.2009 (13:43)  
Když jsme u těch autobusů v ústeckém kraji....Narazil jsem na značný počet linek (nevím z hlavy dopravce) kdy linka má nějakých i 30 km. Na celé lince jede jeden spoj a to jen v rámci jednoho města (třeba po Lounech 2-3 zastávky) a to ještě podle poznámek pouze poslední den platnosti JŘ. Je mi jasné že je to levárna, ale proč????
registrovaný uživatel SYN 
30.03.2009 (13:42)  
Hm, pomalu aby si každý kraj pohlídal aby též zaváděl výběrová řízení, smlouvy či dodatky ve kterých si stanoví přísnější podmínky na typy a stav vozidel ČD v oblasti jeho působnosti. Ono to totiž začíná vypadat že kdo to neudělá, tomu zůstane "černý petr" v podobě těch vozů které už by jinde neprošly (nebo se ještě můžou šoupnout na rychlíky MD:-)
registrovaný uživatel thingie  mail  
30.03.2009 (13:08)  
Provoz ustal, kdyby ustál, to by bylo něco jiného, zde asi kladněji přijatého… :-)
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko