Ústí nad Labem - Od příštího roku bude Ústecký kraj intenzivněji pokutovat zpoždění nebo nedostatky v čistotě u vlaků Českých drah. Dopravce ovšem věří, že v plánovaných kontrolách krajského úřadu obstojí. Sankce za pozdní příjezdy budou dráhy platit tehdy, pojede-li v jednom měsíci včas méně než 90 % regionálních spojů placených z krajského rozpočtu. Podle smlouvy v takovém případě uhradí 100 tisíc korun za každé další procento zpožděných vlaků z celkového počtu objednaných výkonů. Budou-li v některém voze rozbité dveře nebo okno, hrozí dopravci pokuta v hodnotě 2 000 Kč. Ústecký kraj tato opatření zavádí kvůli častým stížnostem cestujících na zpoždění, špínu či netekoucí vodu. Kontroly budou probíhat pouze u osobních a spěšných vlaků; rychlíků se nová smlouva netýká, jelikož náklady na jejich provoz hradí ministerstvo dopravy.
České dráhy se kontrol nebojí
Ředitel ústeckého krajského centra osobní dopravy Petr Hinterholzinger říká, že se nebojí, protože spoje ČD jezdí včas. „Z naší viny je zpožděno spojů opravdu velmi málo. Uvidíme, jak ustojíme kontroly — já věřím, že bez ztráty kytičky," dodává k zaváděným kontrolám čistoty, jež slibuje krajský radní pro dopravu Jiří Šulc. Bývalý hejtman, během jehož vlády v Ústeckém kraji ustál provoz na několika menších tratích, upozorňuje, že kraj uzavírá podobné smlouvy i s autobusovými dopravci a také do jejich spojů posílá kontrolory. Ačkoli kraj vyžaduje, aby byly vlaky ČD čisté a jezdily včas, dá jim na jejich provoz méně peněz, než chtěly. Částka, kterou bude region krýt ztrátu sítě základní dopravní obslužnosti, se od loňska navýšila zhruba o 6 %. Míra inflace v ČR v roce 2008 podle Statistického úřadu přitom dosáhla 6,3 procenta.
Provoz na Kozí dráze nebude zatím obnoven
S ohledem na vyhrazené finance z krajského rozpočtu zatím České dráhy neobnoví provoz na tzv. Kozí dráze z Děčína do Oldřichova u Duchcova, která byla jedním z předvolebních témat podzimních krajských voleb a k jejímu osudu se již vyjádřil i ombudsman Otakar Motejl. Vítězná ČSSD tehdy slibovala, že se na ni osobní vlaky vrátí. Je ale možné, že se ČD dočkají dalších peněz. Krajům by měl pomoci i stát — podle Šulce přislíbil pro kraje na železniční dopravní obslužnost více než 2 miliardy korun i ministr dopravy Petr Bendl.
| 30.3.2009 (13:00)
To, že v téměř všech dalších krajích doteď nedošlo na žádné trati k zastavení osobní dopravy, neznamená, že ten kraj dobře zajišťuje veřejnou dopravu.
Pokud jde o trať č. 124, tak svým způsobem to vypadá dobře - celodenní dvouhodinovka plus vložené spoje v části trati ve špičce, snad by tam seděl ještě jeden večerní spoj, no a ty obce u Žatce, pokud vím, tak žádné víkendové autobusové spojení nemají, ano, to by chtělo zlepšit.
V opačném případě je takový příspěvek opravdu docela k ničemu...
Úsek Libouchec - Oldřichov snad nepotřebuje komentář, tady je potenciál pro osobní dopravu nulový. Teda pokud bychom nechtěli zavést nějakou tangenciální páteřní linku vedoucí obrovskou aglomerací stat.města Teplice(Proboštov,Novosedlice), jejíž spojení s regionálním centrem a železničním uzlem Duchcovem 500 obyv.je jistě žádoucí. Ještě by se dalo uvažovat o obsluze luhů a hájů okolo Krupky nad Ústím nad Labem, což je typická ZDO a obyvatelé ústeckého kraje jistě vymění své sociální dávky,jistoty či výhody za možnost se pomalu a draze dopravit na houby.
Přerušení provozu na této naprosto neperspektivní trati, která byla vybudována v době naprosto odlišné demografické situace nehledě na stupeň vývoje silniční dopravy v té době, mi tedy příjde naprosto v pořádku a nerozumím nenávisti jaké se těší bývalé vedení kraje u některých pseudopříznivců železnice. Zrušil nám lokálku, je to nejhorší hejtman. Bez návaznosti na další opatření s tím spojená..
Myslím, že není potřeba uvádět, odkud jsem. Každý je odněkud, mne také nezajímá, odkud jste, že tomu tak rozumíte.
Co myslíte tou aglomerační rychlodráhou mezi Libouchcem a Děčínem? Snad ne trať s poměrně nízkou traťovou rychlostí a nízkou propustností, rovněž znevýhodněnou úvratí v Děčíně?
Kterou oblast kraje myslíte tím, že "Ústecký kraj převede páteřní dopravu na autobusy, trať s perfektními parametry utlumí"?
šotouškové tleskají a papouškují nějaké vyčtené nesmysly o tratí kdesi vysoko v horách oproti autobusům na každém náměstí ...
Nevím, jaká je vaše definice pojmu "šotoušek", ale co vím, tak většina těch, co se označují za šotouše, tak jsou jistě rádi, když jezdí vlaky po všech tratích, co existují, takže to, co tvrdíte, nedává smysl.
Co myslíte tou "tratí vysoko v horách"? Nevím, co to má společného s tím, co jsem dosud napsal.
A samozřejmě, že autobusy by měly být na každém hlavním náměstí, nebo alespoň někde poblíž, aby to měli dojíždějící lidé blízko do centra města.
Ještě k té Kozině - z čeho naopak soudíte, že tam pojede nějaká rekreační doprava? Je to uvedeno v celostátním jízdním řádu?
Edit: Také bych uvítal zodpovězení otázek, které jsem položil ve svém předchozím příspěvku. Rád bych věděl, které tratě nebo oblasti kraje máte konkrétně na mysli, respektive kdo zaplatí případnou rekreační dopravu na Kozině, když do toho kraj své peníze nedá.
Nevím, jak se dá mluvit o otřesnosti z celokrajského pohledu, ale z celostátního pohledu je fakt, že v tomto kraji je docela hodně obcí, kam jezdí autobus i o víkendu, na rozdíl od mnoha dalších krajů.
Podle mě je dobře, že se i tento kraj inspiruje jinými "neprofesionálními" koncepcemi a zavedl taktovou dopravu, v ranní špičce ovšem upravenou pro místní potřeby, takže rozhodně nejde "výhradně" o takt.
A s těmi "umělými páteřemi" je to podle mě nesmysl. Kudy vede v Ústeckém kraji železnice (a dosud tam osobní doprava je), tak tam to více či méně páteří je. Nebo máte jiný názor a nějaký konkrétní příklad?
Pravda je, že v Ústeckém kraji byly učiněny nějaké rozumné kroky, ale z celokrajského pohledu je zde veřejná doprava kromě centrální části naprosto otřesná, díky zcela neprofesionální koncepci založené výhradně na taktu a umělých páteřích dále ubývají cestující. Chápu ale, že na papíře to vypadá pěkně (jen si tam zkuste žít a jezdit s tím) ...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










