Ústí nad Labem - Od příštího roku bude Ústecký kraj intenzivněji pokutovat zpoždění nebo nedostatky v čistotě u vlaků Českých drah. Dopravce ovšem věří, že v plánovaných kontrolách krajského úřadu obstojí. Sankce za pozdní příjezdy budou dráhy platit tehdy, pojede-li v jednom měsíci včas méně než 90 % regionálních spojů placených z krajského rozpočtu. Podle smlouvy v takovém případě uhradí 100 tisíc korun za každé další procento zpožděných vlaků z celkového počtu objednaných výkonů. Budou-li v některém voze rozbité dveře nebo okno, hrozí dopravci pokuta v hodnotě 2 000 Kč. Ústecký kraj tato opatření zavádí kvůli častým stížnostem cestujících na zpoždění, špínu či netekoucí vodu. Kontroly budou probíhat pouze u osobních a spěšných vlaků; rychlíků se nová smlouva netýká, jelikož náklady na jejich provoz hradí ministerstvo dopravy.
České dráhy se kontrol nebojí
Ředitel ústeckého krajského centra osobní dopravy Petr Hinterholzinger říká, že se nebojí, protože spoje ČD jezdí včas. „Z naší viny je zpožděno spojů opravdu velmi málo. Uvidíme, jak ustojíme kontroly — já věřím, že bez ztráty kytičky," dodává k zaváděným kontrolám čistoty, jež slibuje krajský radní pro dopravu Jiří Šulc. Bývalý hejtman, během jehož vlády v Ústeckém kraji ustál provoz na několika menších tratích, upozorňuje, že kraj uzavírá podobné smlouvy i s autobusovými dopravci a také do jejich spojů posílá kontrolory. Ačkoli kraj vyžaduje, aby byly vlaky ČD čisté a jezdily včas, dá jim na jejich provoz méně peněz, než chtěly. Částka, kterou bude region krýt ztrátu sítě základní dopravní obslužnosti, se od loňska navýšila zhruba o 6 %. Míra inflace v ČR v roce 2008 podle Statistického úřadu přitom dosáhla 6,3 procenta.
Provoz na Kozí dráze nebude zatím obnoven
S ohledem na vyhrazené finance z krajského rozpočtu zatím České dráhy neobnoví provoz na tzv. Kozí dráze z Děčína do Oldřichova u Duchcova, která byla jedním z předvolebních témat podzimních krajských voleb a k jejímu osudu se již vyjádřil i ombudsman Otakar Motejl. Vítězná ČSSD tehdy slibovala, že se na ni osobní vlaky vrátí. Je ale možné, že se ČD dočkají dalších peněz. Krajům by měl pomoci i stát — podle Šulce přislíbil pro kraje na železniční dopravní obslužnost více než 2 miliardy korun i ministr dopravy Petr Bendl.
| 30.3.2009 (13:00)
xAnri: Pokud vím, tak DPP, PMDP, DPmP a pod. žádají od svých měst přibližně podobné částky. Ale v okolí ÚL jde o to, že POUZE DPmÚL byl schopný "integrovat" příměstskou dopravu do systému města- za neexistence IDS by jakékoliv jiné řešení bylo pro cestující podstatně horší. Proto oceňuju, že byl kraj ochotný přistoupit i na takovou cenu- mohlo to dopadnout mnohem hůř.
Jinak o koncepci tady nikdo nemluví- samozřejmě, že doprava na Ústecku je dělaná intuitivně a do značné míry podle toho, jak kdo řve. Ovšem jako celek to jezdí podstatně lépe a provázaněji než dříve a koncepčních řešení regionální dopravy je v této zemi jako šafránu- napadá mě skutečně jen IDS JMK, OREDO a částečně ODIS a PID. V ostatních krajích je situace podobná nebo horší, než v Ústeckém kraji. Samozřejmě vychvalovat něco takového asi není nejlepší, ovšem v českých podmínkách se musíme spokojit s málem, takže s povděkem kvituju jakýkoliv pokrok, byť i malý.
jojo, na papíru to vypadá strašně krásně.:-)
Tohle je další důkaz toho, že dopravní politika Ústeckého kraje je jedna z nejlepších.
Jo, zbytečně předimenzovaná...
A dale - obsluha nekterych obci je lepsi, coz neni otazkou dopravce DPUK ani jineho dopravce. Cele je to ale krajne nekoncepcni - nesouhlasim myslenkou o propracovanem systemu. Vychvalovani neni na miste, zlepseni ale existuje, ale to je temer vsude!
Twix: ano, nekolik kraju, ktere pises, je na tom lepe - takze o jake chvale kozla zahradnikem (Sulc) zde hovoris?
jinak muj prvni prispevek si sve minusy zaslouzil ;-)
Že chce kraj za své "zákazníky" (= občany) kontrolovat, zdali za přidělené peníze dostávají dostatečně kvalitní službu, mi připadá správné. Ostatně pečlivá kontrola by měla být u vynakládání veřejných peněz samozřejmostí.
Dle mého soudu mají takové kontroly působit především preventivně. Z mé subjektivní zkušenosti většinou není příčina zpoždění u ČD, ovšem nádražáci nevyvíjejí dostatečnou aktivitu, aby vzniklé zpoždění zmírnili (Často mám pocit, že je tomu právě naopak - zpožděné EC čeká na X dalších místech v polích, než pro něj někdo konečně najde dopravní cestu, křížení zpožděných vlaků je neflexibilní apod.).
Uvidíme, jestli se blýská na lepší časy!
Dále by to mohlo být zpoždění delší než 80% doby taktu zaviněné dopravcem.
Mohou nastat situace, kdy jsou vozidla v pořádku a k dispozici, ale zaměstnanci se z různých důvodů rozhodnout nepracovat, čímž dopravce následně neplní to, k čemu se k objednateli smluvně zavázal.
Placení pokuty za zpoždění bych osobně nechal jen při příčinách ze strany dopravce.
To si vážně myslíte,že nevyjede vlak,protože se "někomu "nechce ?
Vlak většinou nevyjede,protože má závadu(pohonu,rychloměru,kompresoru,ventilátoru,nabíjení,atd).
Nemá četu,nebo soupravu(četa,souprava jede zpožděná,četa zaspala,souprava je přistavená pozdě z důvodu poruchy,provozních komplikací).
Každé zpoždění musí zaměstnanci zdůvodňovat a při zavinění(např.zaspání) jsou sankcionováni.
Ano, za to bych dával, být objednatelem, sankce nejvyšší, protože horší než když něco nejde, je, když se (zjevně) nechce.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










