..: Kraje nabídnou dopravcům 4 miliardy na nákup nových vagonů :..

interiér 471a, foto: CharyČeská republika - Společný krok pro zlepšení vlakové dopravy připravují jednotlivé české kraje v rámci tzv. Regionálních operačních programů. Kraje nabídnou vybranému dopravci na nákup nových vozidel sumu ve výši až 4 miliard Kč, přičemž na každý z krajů připadne 500 až 600 milionů. Místopředseda Asociace krajů ČR a hejtman Pardubického kraje Radko Martínek říká, že v prvních dvou měsících příštího roku by mělo být vypsáno výběrové řízení na pořízení kolejových vozidel pro regionální dopravní síť. Zájem o finanční příspěvek mají ČD, které provozují většinu regionálních vlaků.

Dle mluvčího vedení Jihomoravského kraje Jana Chmelíčka se předpokládá, že finance na nové vozy z tohoto programu obdrží právě dráhy. Některé z krajů se však nebrání ani jiným dopravcům a uvažují o vypsání výběrových řízení, do kterých se bude moci přihlásit kterákoliv jiná firma. O možnost ucházet se o dotaci pro regionální dopravu projevila i společnost Student Agency.

Zdroj: ČT24


Adys Poslat mail autorovi | 19.5.2009 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
20.05.2009 (14:48)  
Mates, M: dopravni koncepce bohuzel chybi, to je smutne. Typickou ukazkou toho je prave vypisovani vyberovych rizeni na zeleznicni dopravce. Vysledkem muze byt kolaps verejne dopravy. Melo by to byt obracene: kocepce -> vyberova rizeni.
Ohledne michani dopravy BUS - VLAK. Jen pisu, ze by to bylo mozne. Sam ovsem zastavam nazor, ze kde je lokalka, ma byt snaha ji udrzet, i kdyz je to ekonomicky mene vyhodne. Vsak bez dopravni koncepce a mnoha dalsich vlivu nevim, zda za par let v te same relaci nebude zeleznice vyhdnejsi, ale uz tam nebude (100 let prezila a 4 roky posledni krajske vlady ne).

JnR: opravdu jsem mel na mysli zachovat alespon stavajici celkem funkcni sitovou sluzbu zeleznice. Musime jit cestou integrace. Zatim ale jdeme mnohde cestou dezintegrace (na celostatni urovni). Regionalne mozna integracni snahy probihaji, ale zaroven se vytvari 13 krajskych dopravnich systemu, vzajemne izolovanejsich a izolovanejsich, propojenych pouze "statnimi" vlaky dalkove dopravy. Mozna jeste chybi celni kontroly na hranicich kraju :D
20.05.2009 (14:45)  
Tak snad ČD nakoupí Bmz!
registrovaný uživatel karosa  mail  
20.05.2009 (14:18)  
JnR: Pokud jsi dobře četl(jako že asi ne), tak bys měl vědět, že se tady bavíme o celorepublikové síťovosti ŽELEZNIČNÍ dopravy. To zamená, že když budeš chtít jet do té tvé Bíteše vlakem a natáhneš si tam koleje, tak by ses tam s vlakovou sítěnkou(ať už ti ji prodá v budoucnosti kdokoli ze železničních dopravců), měl dostat bez problémů. A netahej sem, prosím, dopravní obslužnost, to je totiž něco úplně jiného.
registrovaný uživatel JnR 
20.05.2009 (11:59)  
Nejde mi o sitovost v ramci kraju - to sikovne kraje dokazi dobre zajistit, ale nechci jako cestujici kupovat jizdenku na kazdy vlak zvlast. Tedy pokud napriklad jedu z Usti n.L. do Rudy n.M., abych musel kupovat jizdenku na spoj do Kolina, pak do Zabrehu, pak do Bludova a nakonec do Rudy.
Tak mi ukažte, jak si v současnosti jako dálkový cestující koupíte jednu jízdenku z Ústí nad Labem do Velké Bíteše.
20.05.2009 (10:02)  
xAnri05: V podstatě musím souhlasit. Výběrová řízení a ty ukáží co dále. Jenom bych byl možná opatrný se vzájemnými propojováními vlaků a autobusů ve výběrových řízeních, protože pak bude hrozně záležet, jak to vypíšeme. Jsou prostě relace, kde je lepší bus a kde naopak vítězí vlak.
registrovaný uživatel M 
20.05.2009 (8:11)  
OK
Pokud pripoustis, ze by existovala i konkurence atobusem, tak o to je uvaha snazsi, protoze v takovem pripade ten "monopol" nebude asi (je pravda, ze nekde autobus moc pouzit nejde) nikde a "vyderacskou" cenu nahodit nemuze.

Problem tveho napadu spociva, obavam se, v zela chybejici dlouhodobe koncepci dopravni politiky. A vubec jakekoliv politiky - mam pocit, ze ted to u nas bude tak, ze se udela nejaka reforma, pricemz platit bude max. 4 roky
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
20.05.2009 (0:43)  
M: souhlas, pojem primereny zisk lze z meho textu vykopnout za predpokladu, ze na danou trasu bude zajem vice dopravcu
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
20.05.2009 (0:37)  
Mates: dobre otazky, vazne.
Ad 1/vysoutezena cena, samozrejme.
Ad 2/primereny zisk je pojem ze zakona, kterym se sjednava ZDO. Jsou to myslim 2 nebo 3% z nakladove(?) ceny
Ad 3/Motivacni rozumej motivujici k vyberu jizdneho. Tedy, aby se nedelo, ze mi cerni pasazeri "nejak prestanou vadit" a najednou budou "papirove" ubyvat cestujici a realne trzby. Naklady na vyber jizdneho mohou byt samozrejme soucasti nakladove ceny.
Ad 4/slevy tohoto typu by nebyly na dopravci. Bud by vubec neexistovaly nebo by je vytvarel sam stat, aby podporil tu ci onu skupinu, trasu, dopravni prostredek apod. Dnes slouzi k boji mezi dopravci o zakaznika, tento boj je nesmysl a byl by odstranen, resp. prenesl by se do soutezeni o dopravce na dane trase. Dokonce by i mohl "rusit ci obnovovat" zeleznicni trate. Priklad: koordinator statniho IDS vyhlasi vybreove rizeni na dopravce z bodu X do bodu Y pres body, A, B, C,... s planovanym taktem T minut a prepravni kapacitou K. Dopravci hlaste se bez rozdilu zda BUS ci VLAK. Nekdy by mohly byt mozne oba zpusoby a zvitezila by ta varianta, ktera by byla lapsi (treba i s prihlednutim k ekologicnosti drahy atp.).
registrovaný uživatel M 
20.05.2009 (0:30)  
"Primereny zisk" ma smysl jen tam, kde je nejaky "monopol", tzn. tam kde si neslo vybrat z vice moznosti. Jinak je to zcela na VR. Pokud jedna spolecnost bude chtit 100 Kc pri nakladech 95 (jakoze zisk 5) a druha (stejny produkt) bude chtit 90 pri nakladech 50, tak at klidne ma ten "neprimereny" zisk, je mi to absolutne jedno, protoze je to nejlevnejsi moznost.
Pokud je jen jedna moznost a prodavajici to vi, tak vznika problem - protoze vi, ze kupujici musi koupit, tak muze nahodit jakoukoliv cenu v podstate.

Chci tim rict, ze jako kupujiciho mne zisk prodavajiciho vicemene nezajima, pouze cena. Az v momente, kdy je pouze jeden prodavajici, tak cena nema tu "informacni" vlastnost a jestli je to dobra nebo spatna cena musim zjistit sloziteji.
Samozrejme, teoreticky muze nastat i stav, kdy si muzu vybirat z vice prodavajicich a vsichni maji ceny neunosne (protoze jsou trbea domluveni...). No ale i tak, obecne neco jako primereny zisk neberu.
19.05.2009 (22:59)  
xAnri05: Ano, tohle by nebyla špatná myšlenka a v zásadě nemůžu úplně nesouhlasit, ale napadá mě spousta otázek:
1. co je to nákladová cena? Kdo jí určí? Sám dopravce nebo to bude vysoutěžená cena??
2. co je to přiměřený zisk? Kolik to je? Neměl by být spíše součástí nákladové ceny? Domnívám se, že by to bylo jednodušší...
3. Jakou část tržeb by si měl dopravce nechat? Proč by tomu mělo být? Motivace dopravce by měla vzejít z podmínek výběrového řízení. Proč by měl mít dodatečné náklady spojené s výběrem jízdného?? To by přece mělo být opět součástí nákladové ceny...
4. Jak byste do systému zapojil současné nabídky ČD v podobě In-karet, KMB atd.???
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko