Česká republika - Společný krok pro zlepšení vlakové dopravy připravují jednotlivé české kraje v rámci tzv. Regionálních operačních programů. Kraje nabídnou vybranému dopravci na nákup nových vozidel sumu ve výši až 4 miliard Kč, přičemž na každý z krajů připadne 500 až 600 milionů. Místopředseda Asociace krajů ČR a hejtman Pardubického kraje Radko Martínek říká, že v prvních dvou měsících příštího roku by mělo být vypsáno výběrové řízení na pořízení kolejových vozidel pro regionální dopravní síť. Zájem o finanční příspěvek mají ČD, které provozují většinu regionálních vlaků.
Dle mluvčího vedení Jihomoravského kraje Jana Chmelíčka se předpokládá, že finance na nové vozy z tohoto programu obdrží právě dráhy. Některé z krajů se však nebrání ani jiným dopravcům a uvažují o vypsání výběrových řízení, do kterých se bude moci přihlásit kterákoliv jiná firma. O možnost ucházet se o dotaci pro regionální dopravu projevila i společnost Student Agency.
Zdroj: ČT24
| 19.5.2009 (15:00)
Tim netvrdim, ze soukromy dopravce na koleje patrit nesmi. Ja toho z mnoha duvodu zastance nejsem (i kdyz chapu jiste vyhody), ale pokud to tak musi byt, dovedu si to za urcitych podminek predstavit, ale ty podminky rozhodne nejsou naplneny a rozhodne neni to prvni, cim zacit, rozbiti monopolu CD (viz Nemecko ci Rakousko, kde se muzeme ucit).
Ja jsem zastancem celostatniho "koordinatora", ktery by spravoval veskerou verejnou dopravu v CR, vypisoval by vyberova rizeni a "nekdo" (nejspise dopravci, na draze SZDC) by pro neho vybiraly jizdne (neco by si mohly nechat, jako svuj "primereny zisk").
DJ: Bohužel času mnoho není a pokud se bude tradičně preferovat český průmysl, nejspíš se to nestihne a peníze se buď budou vracet nebo propadnou. Jde o to, že programovací období končí na konci roku 2013, což v souladu s pravidlem "n+2" znamená, že všechny teď financované projekty musí být dokončeny do konce roku 2015. V tomto případě to znamená, že 31.12.2015 musí být všechna zakoupená vozidla v pravidelném provozu. Když si vezmeme, že výzva proběhne příští rok na jaře a výběrová řízení budou moci být vyhlášená někdy v létě 2010, zbývá na celý proces (ukončení VŘ, objednávka vozidel, jejich výroba a schvalovací proces při uvádění vozidel do provozu až k průkazu způsobilosti a převzetí vozidla) cca. 5 let. Mám informace, že pokud by se (čistě teoreticky) nakupovaly pouze jednotky řady 471, je zcela vyloučeno termín stihnout. Ještě bych dodal, že se povedlo prosadit, aby nebylo možné modernizovat starší vozidla- tím pádem RegioNovy (naštěstí) nehrozí.
Od ČD, které nasadily do dvou takových VŘ evidentně dumpingové ceny, by takový argument seděl jak sedinka na hrnec.
Napriklad nase instituce musi docerpat finance do 03.2012. Vyberove rizeni na dopravce trva cca 12-18 mesicu (i s pripravou). Vyberove rizeni na nakup vozidel dalsich 6-12 mesicu.
Do 3/2012? Kde to je napsané? (ne, že bych tomu nevěřil, ale o penězích z EU se vždycky mluvilo o roce 2013 s možností zpětného financování až do roku 2015)
A o těch fondech se ví už docela dlouho. Hezkej důvod pro další pojištění faktického monopolu Černé díry.
Ááá, oblíbený mýtus o síťovosti, kterou může zajistit jen a jen ČD :-/
Kontrolní otázky:
Zajistí ČD dopravu do Orlové, Velké Bíteše nebo Hrotovic? (NE)
Existuje možnost dostat se na jednu jízdenku z Dolních Bojanovic do Brna k bohunické nemocnici nebo z Veverské Bítýšky do Modřic? (ANO)
Jiste, ale mnozstvi dopravcu hraje nemalou roli, ze?
Neexistuje totiž už téměř žádné zvýhodnění cestujících, jedoucích na delší vzdálenost.
To jednak neni pravda (tratove, sitove j., e-liska, KMB) a jednak to sitovy charakter sluzby neurcuje.
Celkově si myslím, že ČD současný systém víceméně vyhovuje, protože můžou brečet, jak dostávají málo a přitom nikdo neumí pořádně spočítat, kolik vlastně dostávají bokem. Kdyby najednou měli dostat požadovaných 90 Kč/km a k tomu bokem ani korunu, byly by na tom podstatně hůře a stejně by následně chtěli ještě více...
No jiste, taky si to myslim. A nesouhlasim s tim. Take bych rad presne videl, co kam tece a kolik tedy vlastne "berou". Sam mam problemy to rozklicovat, ruzne zdoje uvadeji ruzne informace.
Souhlas, pokud vyberove rizeni nebude zmanipulovane, pro najakeho "majetneho" znameho, ze?
DJ: fondy do roku 2013 - tak na to hezky rychle zapomen. Napriklad nase instituce musi docerpat finance do 03.2012. Vyberove rizeni na dopravce trva cca 12-18 mesicu (i s pripravou). Vyberove rizeni na nakup vozidel dalsich 6-12 mesicu.
To jste tady řvali, jak pánové z banky s tím zametou. Ale musíte je zaplatit, tak se teďka nedivte.
A mmch. první tři už to vzdali.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










