..: Kraje nabídnou dopravcům 4 miliardy na nákup nových vagonů :..

interiér 471a, foto: CharyČeská republika - Společný krok pro zlepšení vlakové dopravy připravují jednotlivé české kraje v rámci tzv. Regionálních operačních programů. Kraje nabídnou vybranému dopravci na nákup nových vozidel sumu ve výši až 4 miliard Kč, přičemž na každý z krajů připadne 500 až 600 milionů. Místopředseda Asociace krajů ČR a hejtman Pardubického kraje Radko Martínek říká, že v prvních dvou měsících příštího roku by mělo být vypsáno výběrové řízení na pořízení kolejových vozidel pro regionální dopravní síť. Zájem o finanční příspěvek mají ČD, které provozují většinu regionálních vlaků.

Dle mluvčího vedení Jihomoravského kraje Jana Chmelíčka se předpokládá, že finance na nové vozy z tohoto programu obdrží právě dráhy. Některé z krajů se však nebrání ani jiným dopravcům a uvažují o vypsání výběrových řízení, do kterých se bude moci přihlásit kterákoliv jiná firma. O možnost ucházet se o dotaci pro regionální dopravu projevila i společnost Student Agency.

Zdroj: ČT24


Adys Poslat mail autorovi | 19.5.2009 (15:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
19.05.2009 (21:14)  
Jen dodatek: jsme v 21. stoleti, ne v 18-tem. Verejnou dopravu musime integrovat, pokud ma byt alternativou k individualni, nikoliv naopak. Bohuzel mozna opravnena nenavist k CD a neopravnena laska k soukromym dopravcum mohou v kombinaci se zbrklymi a neuvazenymi kroky znicit celkem uspokojivy dopravni system v CR.
Tim netvrdim, ze soukromy dopravce na koleje patrit nesmi. Ja toho z mnoha duvodu zastance nejsem (i kdyz chapu jiste vyhody), ale pokud to tak musi byt, dovedu si to za urcitych podminek predstavit, ale ty podminky rozhodne nejsou naplneny a rozhodne neni to prvni, cim zacit, rozbiti monopolu CD (viz Nemecko ci Rakousko, kde se muzeme ucit).
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
19.05.2009 (21:10)  
Mates, JnR: nejde mi o sitovost v ramci kraju - to sikovne kraje dokazi dobre zajistit, ale nechci jako cestujici kupovat jizdenku na kazdy vlak zvlast. Tedy pokud napriklad jedu z Usti n.L. do Rudy n.M., abych musel kupovat jizdenku na spoj do Kolina, pak do Zabrehu, pak do Bludova a nakonec do Rudy. A to presne hrozi uz nyni v napr. Libereckem kraji. Dost na tom, ze nektere lokalky ci trat M.L.-K.V. na tomto principu "funguji".

Ja jsem zastancem celostatniho "koordinatora", ktery by spravoval veskerou verejnou dopravu v CR, vypisoval by vyberova rizeni a "nekdo" (nejspise dopravci, na draze SZDC) by pro neho vybiraly jizdne (neco by si mohly nechat, jako svuj "primereny zisk").
Registrierter Benutzer SzKT  mail  
19.05.2009 (20:33)  
JnR: Ano, o dohodě v této podobě jsem též slyšel, podle všeho se za nových krajských vlád nic nezměnilo- Brno se těší na své tramvaje a Jihlava na trolejbusy.
DJ: Bohužel času mnoho není a pokud se bude tradičně preferovat český průmysl, nejspíš se to nestihne a peníze se buď budou vracet nebo propadnou. Jde o to, že programovací období končí na konci roku 2013, což v souladu s pravidlem "n+2" znamená, že všechny teď financované projekty musí být dokončeny do konce roku 2015. V tomto případě to znamená, že 31.12.2015 musí být všechna zakoupená vozidla v pravidelném provozu. Když si vezmeme, že výzva proběhne příští rok na jaře a výběrová řízení budou moci být vyhlášená někdy v létě 2010, zbývá na celý proces (ukončení VŘ, objednávka vozidel, jejich výroba a schvalovací proces při uvádění vozidel do provozu až k průkazu způsobilosti a převzetí vozidla) cca. 5 let. Mám informace, že pokud by se (čistě teoreticky) nakupovaly pouze jednotky řady 471, je zcela vyloučeno termín stihnout. Ještě bych dodal, že se povedlo prosadit, aby nebylo možné modernizovat starší vozidla- tím pádem RegioNovy (naštěstí) nehrozí.
Registrierter Benutzer DJ 
19.05.2009 (20:31)  
Souhlas, pokud vyberove rizeni nebude zmanipulovane, pro najakeho "majetneho" znameho, ze?
Od ČD, které nasadily do dvou takových VŘ evidentně dumpingové ceny, by takový argument seděl jak sedinka na hrnec.

Napriklad nase instituce musi docerpat finance do 03.2012. Vyberove rizeni na dopravce trva cca 12-18 mesicu (i s pripravou). Vyberove rizeni na nakup vozidel dalsich 6-12 mesicu.
Do 3/2012? Kde to je napsané? (ne, že bych tomu nevěřil, ale o penězích z EU se vždycky mluvilo o roce 2013 s možností zpětného financování až do roku 2015)
A o těch fondech se ví už docela dlouho. Hezkej důvod pro další pojištění faktického monopolu Černé díry.
19.05.2009 (20:28)  
To, jaké množství dopravců v daném kraji je, neznamená nic pro jejich vzájemné propojení. Asi těžko můžeme očekávat, že by v každém kraji jezdilo 10 dopravců a pokud by jezdili třeba 3, domnívám se, že vzájemné propojení by nemělo být problémem. Když můžou spolupracovat autobusový dopravci, nevím, proč by neměli spolupracovat i ti železniční. Systém vzájemně uznávaných karet je toho důkazem. Navíc do budoucna budou muset být ve všech krajích vzájemně propojeni autobusoví a vlakoví dopravci a to je větší problém než koordinace jen na železnici...
Registrierter Benutzer JnR 
19.05.2009 (20:07)  
...integralniho (sitoveho) charakteru zeleznice...
Ááá, oblíbený mýtus o síťovosti, kterou může zajistit jen a jen ČD :-/
Kontrolní otázky:
Zajistí ČD dopravu do Orlové, Velké Bíteše nebo Hrotovic? (NE)
Existuje možnost dostat se na jednu jízdenku z Dolních Bojanovic do Brna k bohunické nemocnici nebo z Veverské Bítýšky do Modřic? (ANO)
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
19.05.2009 (20:03)  
Mates: To, jestli bude mít železnice síťový charakter není věcí ČD, ale kraje, potažmo ministerstva dopravy.
Jiste, ale mnozstvi dopravcu hraje nemalou roli, ze?
Neexistuje totiž už téměř žádné zvýhodnění cestujících, jedoucích na delší vzdálenost.
To jednak neni pravda (tratove, sitove j., e-liska, KMB) a jednak to sitovy charakter sluzby neurcuje.

Celkově si myslím, že ČD současný systém víceméně vyhovuje, protože můžou brečet, jak dostávají málo a přitom nikdo neumí pořádně spočítat, kolik vlastně dostávají bokem. Kdyby najednou měli dostat požadovaných 90 Kč/km a k tomu bokem ani korunu, byly by na tom podstatně hůře a stejně by následně chtěli ještě více...
No jiste, taky si to myslim. A nesouhlasim s tim. Take bych rad presne videl, co kam tece a kolik tedy vlastne "berou". Sam mam problemy to rozklicovat, ruzne zdoje uvadeji ruzne informace.
19.05.2009 (20:02)  
Žádné výběrové řízení zatím pořádně nebylo vyhlášeno, proto předjímání jejího průběhu je podle mě jen domněnkou. Navíc v náznacích (dvě parodovaná výběrová řízení na rychlíky) je vidět, že ČD dělají vše pro to, aby nikoho na železnici nepustili...
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
19.05.2009 (19:53)  
DJ: pokud jsou ČD opravdu levnější než kterýkoliv další potenciální dopravce, tak se nemají co bát žádného výběrového řízení, protože v něm jasně zvítězí.
Souhlas, pokud vyberove rizeni nebude zmanipulovane, pro najakeho "majetneho" znameho, ze?
DJ: fondy do roku 2013 - tak na to hezky rychle zapomen. Napriklad nase instituce musi docerpat finance do 03.2012. Vyberove rizeni na dopravce trva cca 12-18 mesicu (i s pripravou). Vyberove rizeni na nakup vozidel dalsich 6-12 mesicu.
19.05.2009 (19:51)  
"milióny měsíčně ředitelům"

To jste tady řvali, jak pánové z banky s tím zametou. Ale musíte je zaplatit, tak se teďka nedivte.
A mmch. první tři už to vzdali.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko