..: Kraje nabídnou dopravcům 4 miliardy na nákup nových vagonů :..

interiér 471a, foto: CharyČeská republika - Společný krok pro zlepšení vlakové dopravy připravují jednotlivé české kraje v rámci tzv. Regionálních operačních programů. Kraje nabídnou vybranému dopravci na nákup nových vozidel sumu ve výši až 4 miliard Kč, přičemž na každý z krajů připadne 500 až 600 milionů. Místopředseda Asociace krajů ČR a hejtman Pardubického kraje Radko Martínek říká, že v prvních dvou měsících příštího roku by mělo být vypsáno výběrové řízení na pořízení kolejových vozidel pro regionální dopravní síť. Zájem o finanční příspěvek mají ČD, které provozují většinu regionálních vlaků.

Dle mluvčího vedení Jihomoravského kraje Jana Chmelíčka se předpokládá, že finance na nové vozy z tohoto programu obdrží právě dráhy. Některé z krajů se však nebrání ani jiným dopravcům a uvažují o vypsání výběrových řízení, do kterých se bude moci přihlásit kterákoliv jiná firma. O možnost ucházet se o dotaci pro regionální dopravu projevila i společnost Student Agency.

Zdroj: ČT24


Adys Poslat mail autorovi | 19.5.2009 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
19.05.2009 (17:02)  
SzKT - tak jestli je to podle velikosti, tak beru zpet a je to v poradku.
Jinak ty "penezni toky" budou asi celkem standard - tzn. napred si to "musim" koupit ze "sveho", potom teprve dostanu dotaci
registrovaný uživatel SzKT  mail  
19.05.2009 (16:56)  
Aktualita je poněkud zavádějící. Jednak každý kraj dostane jinou sumu podle velikosti (nejvíc Střední Čechy- cca. 750-800 mil. Kč dle kurzu CZK/EUR) a hlavně to není určené jen na vlaky. Budou se z toho kupovat i drážní vozidla MHD, čehož některé regiony hodlají využít- např. Brno už se těší na nové tramvaje a Jihlava na trolejbusy. Dále není ze zprávy patrné, že dotace bude tvořit pouze 40% z pořizovací ceny vozidla, zbytek si budou muset dopravci zajisit sami- vzhledem k tomu, že VŘ bude muset ve všech krajích z technických důvodů proběhnout více méně naráz, jsme moc zvědav, kde na to ČD vezmou. Z dalších podmínek bych chtěl uvést ještě nutnost jezdit v závazku veřejné služby na zcela konkrétních tratích (bude muset být uvedeno v projektu) a dopravce už bude muset mít příslušnou smlouvu mít podepsanou (dokládá se k žádosti). Tím pádem většina peněz skutečně půjde k ČD.
A jen takové drobné doplnění- tohle není žádná novinka, s EK se možnosti dotovat drážní vozidla ze strukturálních fondů jednalo od jara 2007 a teprve letos na jaře jsme to dostali "přiklepnuto" (a ještě s formálními chybami, které se teprve opravují). Důvodem byl zcela nestandardní požadavek, že u nás budou příjemci dotace dopravci. To je v rámci EU dost unikátní (jinde ze strukturálních fondů čerpají kraje/župy/země a dopravcům to pronajímají) a EK s tím měla dost velký problém- hlavně se obávali, aby se ČD po 5-ti letech nesebraly (vliv na použití dotace má EU jen těch 5 let, pak už si s tím může dělat kdo chce co chce) a s téměř novými vozidly nechtěly konkurovat ve VŘ jinde v Evropě.
Jak vidno, realita je oproti mediálnímu šumu poněkud odlišná...
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
19.05.2009 (16:48)  
No slava! Konecne nekomu docvaklo pouzit evropske fondy na obnovu kolejovych vozidel.

Huffnagel: protoze nelze cekat az takove rizeni "dopadne". Tyto fondy (ROP) nepockaji.
19.05.2009 (16:38)  
Tohle je možné jedině u nás.
Proč se tedy nevypíše napřed výběrové řízení ve všech krajích a pak se nedá vítězi bonus???
To zase spolkne celou částku nenasytný úředník ČD?
registrovaný uživatel M 
19.05.2009 (16:36)  
Tak je hovadina, aby vsechny zeme EU mely stejna prava (mysleno co zeme, to "jeden hlas"), tak je stejna blbost, aby jednotlive kraje CR dostaly stejnou (nebo skoro stejnou) castku, protoze Jihomoravsky kraj jaksi nema ani tolik obyvatel, ani tolik kilometru zeleznice jako Karlovarsky.

PS: Pokud se to DA (bez VR) draham, tak je to opet jen dalsi zpusob, jak draham vypomoci "bokem"
19.05.2009 (16:14)  
860 003: Tak zrovna do Středokluk bych vlakem asi nejel... Já neříkám, že s použitím autobusu je to nějak extra rychlé, ale 4 hodiny to nejsou. A pokud mi to z nějakých příčin nevyhovuje, tak vytáhnu gumokol, ne? Vybírat relace podobného typu, kde každým dnem jezdí určitě tuny kaštanů, umí každý.
19.05.2009 (15:20)  
Pořád jenom kecy a sliby, když se člověk potřebuje dostat z Nových Ouholic do Středokluk, musí si na to vyčlenit 4 hodiny, vzdušnou čarou je to 25 km. Klidně pojedu starým vozidlem, když budou vlaky na sebe rozumně navazovat.
19.05.2009 (15:16)  
Nevíte jak je to s dotacemi na nákup nových nízkopodlažních vozidel? Kolik stát přispívá? 50%? 600 milionů, to máme 7-8 Desir, 3 CityElefanty nebo cca 6 elektrických 4 vozových jednotek. Kdyby byla ale ta dotace těch 50%, tak to už máme jak těch 8 "Desir" a k tomu třeba i ty 3 CityElefanty a to si už dokážu představit jako podstatné zlepšení kultury cestování v Kraji. Každého z vás jistě napadne, jak by to ve svém kraji nakombinoval a kam to dal...
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko