Česká republika - Společný krok pro zlepšení vlakové dopravy připravují jednotlivé české kraje v rámci tzv. Regionálních operačních programů. Kraje nabídnou vybranému dopravci na nákup nových vozidel sumu ve výši až 4 miliard Kč, přičemž na každý z krajů připadne 500 až 600 milionů. Místopředseda Asociace krajů ČR a hejtman Pardubického kraje Radko Martínek říká, že v prvních dvou měsících příštího roku by mělo být vypsáno výběrové řízení na pořízení kolejových vozidel pro regionální dopravní síť. Zájem o finanční příspěvek mají ČD, které provozují většinu regionálních vlaků.
Dle mluvčího vedení Jihomoravského kraje Jana Chmelíčka se předpokládá, že finance na nové vozy z tohoto programu obdrží právě dráhy. Některé z krajů se však nebrání ani jiným dopravcům a uvažují o vypsání výběrových řízení, do kterých se bude moci přihlásit kterákoliv jiná firma. O možnost ucházet se o dotaci pro regionální dopravu projevila i společnost Student Agency.
Zdroj: ČT24
| 19.5.2009 (15:00)
Mates: dnes uz to neni problem, kraje uz nic takoveho neavizuji. Zrejme uz dostavaji vykony od CD rozklicovane v uspokojive podobe.
mates - dobre, byls rychlejsi, ale ja si to po sobe musel precist:-)))
A jak jsi prisel na to, ze kdyz to v ramci kraji lze, tak ze to nepujde v ramci celeho statu? To sis nejak sam dopocital, vlastni analyza? Nebo proste jenom BUBUBU?
Mohl byste mi prosím vysvětlit, co tím míníte ... Co by se jako mělo rozklíčovat... To jako spočítat na "korunu" kolik stojí jízda konkrétního vlaku ? Myslíte, že to umí někdo spočítat ? Při počtu tolika neznámých proměnných by si s tím neporadil ani aktuálně nejvýkonnější počítač na světě.
Co je reálně větší problém:
1. Zajistit, aby byly navzájem uznávány jízdenky více dopravců, respektive - aby stačila jedna jízdenka pro trasu přes půlku republiky, i když by cestující jel vlaky dvou nebo více dopravců.
2. Zajistit, aby kvalita těch vlaků (čistota, méně zpoždění, tarifní politika ČD) v dálkové dopravě byla taková, že ti cestující nebudou ubývat kvůli tomuto problému.
Jinak - k te duvere v CD - ja jim take moc neverim, viz sposta slibu a skutek utek. Udelali sice hodny posun za tech 20let, nicmene v teto podobe by to nemohlo v pripade unifikovane zeleznice zustat. CD nejsou moderni podnik s odpovidajicicmi sluzbami, pruznosti, vzahem k zakaznikovi (ale kdo to je?) a ekonomicky nejsou zdrave.
K té síťovosti. Ano, je to vhodné. Je vhodné mít celostátního koordinátora, který bude vše zaštitovat. Souhlas. Na druhou stranu je třeba si uvědomit, že průměrná přepravní vzdálenost cestujících je zhruba 30 km, z čehož vyplývá, že většina cestujících nepřestupuje. Skoro bych řekl, že počet cestujících, kteří přestupují mezi vlakem a MHD je mnohem větší než těch, kteří přestupují mezi dvěma vlaky zároveň.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










