..: Kraje nabídnou dopravcům 4 miliardy na nákup nových vagonů :..

interiér 471a, foto: CharyČeská republika - Společný krok pro zlepšení vlakové dopravy připravují jednotlivé české kraje v rámci tzv. Regionálních operačních programů. Kraje nabídnou vybranému dopravci na nákup nových vozidel sumu ve výši až 4 miliard Kč, přičemž na každý z krajů připadne 500 až 600 milionů. Místopředseda Asociace krajů ČR a hejtman Pardubického kraje Radko Martínek říká, že v prvních dvou měsících příštího roku by mělo být vypsáno výběrové řízení na pořízení kolejových vozidel pro regionální dopravní síť. Zájem o finanční příspěvek mají ČD, které provozují většinu regionálních vlaků.

Dle mluvčího vedení Jihomoravského kraje Jana Chmelíčka se předpokládá, že finance na nové vozy z tohoto programu obdrží právě dráhy. Některé z krajů se však nebrání ani jiným dopravcům a uvažují o vypsání výběrových řízení, do kterých se bude moci přihlásit kterákoliv jiná firma. O možnost ucházet se o dotaci pro regionální dopravu projevila i společnost Student Agency.

Zdroj: ČT24


Adys Poslat mail autorovi | 19.5.2009 (15:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
19.05.2009 (22:54)  
Jeste dovetek: jednoduche to ale neni, protoze dopravce dotuji ruzne subjekty. MHD mesta, regionalni spoje kraje (prip. prispivaji obce), dalkovou dopravu stat. Vybrane jizde by pak bylo treba "rozklicovat" v ramci techto subjektu a cast penez jim vracet, jinak nebudou souhlasit. Muzu v zacatku vynechat treba MHD - jenze v krajich, kde je plnohodnotny IDS (napr. PID nebo JMK) by to melo zle nasledky.
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
19.05.2009 (22:48)  
DJ: uplne nejlepsi system by byl, kdyby stat dotoval naklodavou cenu dopravce (tedy bez odecteneho jizdneho) a ten odvadel vybrane jizdne statu (mohl by si ponechat pouze nejakou motivacni cast na pokryti nakladu vyberu jizdneho a nejaky primereny zisk). Jizdne by stanovolaval stat a vydavalo by se na unifikovanych jizdenkach s celostatni platnosti. Dopravci by si pak nic nepreuctovavaly a delka cesty s danym dopravcem by prestala byt relevantni. Tohle ale musi nejprve existovat (nejlepe v cele CR), jenze u nas se jde odzadu. Nejprve to "rozsekam" a pak budu honem hasit problemy ruznymi provizornimi systemy.

Mates: dnes uz to neni problem, kraje uz nic takoveho neavizuji. Zrejme uz dostavaji vykony od CD rozklicovane v uspokojive podobe.
Registrierter Benutzer Nechic  mail  
19.05.2009 (22:40)  
Řešení je více dopravců a ceník bude sestavovat stát. Jinak v tom bude naprostý chaos. To bych si v létě na síťovou jízdenku moc nezajezdil :P
Registrierter Benutzer M 
19.05.2009 (22:31)  
MZ - Ne, jeden vlak ne. Ale jedna trasa za mesic, tak zvladne jakykoliv PC. Kdyby to neslo ani nejlepsim pocitacem, tak potom jakekoliv strategicke planovani v ramci firem bude zhola nemozne. Pokud nejde rozklicovat "jeden vlak", tak potom by v "Opavii" nemely jit rozklicovat i naklady na jedny susenky...

mates - dobre, byls rychlejsi, ale ja si to po sobe musel precist:-)))
19.05.2009 (22:30)  
MZ: tady nejde o rozkličování nákladů na každý vlak, ale aspon na linku. A podle mě to zase takový problém není, jaký se z toho dělá. Každá firma produkující více výrobků musí rozklíčovat náklady na jednotlivé produkty, aby věděla, které jsou ziskové a které ne a myslím že to rozhodně není o moc snazší, než v případě ČD...
Registrierter Benutzer M 
19.05.2009 (22:28)  
BUBUBU, kdy budou soukromnici, tak si nebudou uznavat jizdenky. BUBUBU, jedine mozne reseni jsou CD komplet vsude. BUBUBU. Jak nekdy ze Zikmunda tecu, tak jak je mozny, ze v tom "jeho" Svycarsku maji tisic dopravcu a listek staci jeden?

A jak jsi prisel na to, ze kdyz to v ramci kraji lze, tak ze to nepujde v ramci celeho statu? To sis nejak sam dopocital, vlastni analyza? Nebo proste jenom BUBUBU?
19.05.2009 (22:12)  
mates111: ČD dlouhodobě prokazují, že nejsou schopny rozklíčovat své náklady a ukázat, kolik železniční doprava ve skutečnosti stojí ...

Mohl byste mi prosím vysvětlit, co tím míníte ... Co by se jako mělo rozklíčovat... To jako spočítat na "korunu" kolik stojí jízda konkrétního vlaku ? Myslíte, že to umí někdo spočítat ? Při počtu tolika neznámých proměnných by si s tím neporadil ani aktuálně nejvýkonnější počítač na světě.
Registrierter Benutzer DJ 
19.05.2009 (21:59)  
xAnri05: dalkovce prestupuje vetsina cestujicich a prave pro ty to bude smrtici. Bud prchnou do autobusu /ktere v dalkovce ovsem prilis nevladnou, coz je zazity fakt, ktery cestujici mnohde dobre vedi/ nebo nejspise do aut. A to chceme?
Co je reálně větší problém:
1. Zajistit, aby byly navzájem uznávány jízdenky více dopravců, respektive - aby stačila jedna jízdenka pro trasu přes půlku republiky, i když by cestující jel vlaky dvou nebo více dopravců.
2. Zajistit, aby kvalita těch vlaků (čistota, méně zpoždění, tarifní politika ČD) v dálkové dopravě byla taková, že ti cestující nebudou ubývat kvůli tomuto problému.
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
19.05.2009 (21:50)  
Mates: neprestupuji v regionalce, ktera zrejme prepravi vice cestujicich, proto ta kratka prumerna vzdalenost. V dalkovce prestupuje vetsina cestujicich a prave pro ty to bude smrtici. Bud prchnou do autobusu /ktere v dalkovce ovsem prilis nevladnou, coz je zazity fakt, ktery cestujici mnohde dobre vedi/ nebo nejspise do aut. A to chceme?

Jinak - k te duvere v CD - ja jim take moc neverim, viz sposta slibu a skutek utek. Udelali sice hodny posun za tech 20let, nicmene v teto podobe by to nemohlo v pripade unifikovane zeleznice zustat. CD nejsou moderni podnik s odpovidajicicmi sluzbami, pruznosti, vzahem k zakaznikovi (ale kdo to je?) a ekonomicky nejsou zdrave.
19.05.2009 (21:39)  
xAnri05: Dobře, možná že věřím až příliš soukromým dopravcům, jenomže Vy zase příliš věříte ČD. A zatímco soukromí dopravci ještě nedostali téměř šanci, tak ČD jasně ukazují, co od nich můžeme čekat.

K té síťovosti. Ano, je to vhodné. Je vhodné mít celostátního koordinátora, který bude vše zaštitovat. Souhlas. Na druhou stranu je třeba si uvědomit, že průměrná přepravní vzdálenost cestujících je zhruba 30 km, z čehož vyplývá, že většina cestujících nepřestupuje. Skoro bych řekl, že počet cestujících, kteří přestupují mezi vlakem a MHD je mnohem větší než těch, kteří přestupují mezi dvěma vlaky zároveň.
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko