Česká republika - Společný krok pro zlepšení vlakové dopravy připravují jednotlivé české kraje v rámci tzv. Regionálních operačních programů. Kraje nabídnou vybranému dopravci na nákup nových vozidel sumu ve výši až 4 miliard Kč, přičemž na každý z krajů připadne 500 až 600 milionů. Místopředseda Asociace krajů ČR a hejtman Pardubického kraje Radko Martínek říká, že v prvních dvou měsících příštího roku by mělo být vypsáno výběrové řízení na pořízení kolejových vozidel pro regionální dopravní síť. Zájem o finanční příspěvek mají ČD, které provozují většinu regionálních vlaků.
Dle mluvčího vedení Jihomoravského kraje Jana Chmelíčka se předpokládá, že finance na nové vozy z tohoto programu obdrží právě dráhy. Některé z krajů se však nebrání ani jiným dopravcům a uvažují o vypsání výběrových řízení, do kterých se bude moci přihlásit kterákoliv jiná firma. O možnost ucházet se o dotaci pro regionální dopravu projevila i společnost Student Agency.
Zdroj: ČT24
| 19.5.2009 (15:00)
To, jestli bude mít železnice síťový charakter není věcí ČD, ale kraje, potažmo ministerstva dopravy. To jsou subjekty, které železnici financují a proto by také měli rozhodovat o jejím charakteru. To, že ČD se snaží veřejnosti namluvit něco jiného je velkou chybou. Navíc ČD svým tarifem dělají vše pro to, aby nebyl síťový charakter nutný. Neexistuje totiž už téměř žádné zvýhodnění cestujících, jedoucích na delší vzdálenost.
Celkově si myslím, že ČD současný systém víceméně vyhovuje, protože můžou brečet, jak dostávají málo a přitom nikdo neumí pořádně spočítat, kolik vlastně dostávají bokem. Kdyby najednou měli dostat požadovaných 90 Kč/km a k tomu bokem ani korunu, byly by na tom podstatně hůře a stejně by následně chtěli ještě více...
Jednim slovem to chce transparentnost, jenomže to je pro mnoho lidí nepochopitelné a neznámé slovo...
Ty fondy samozřejmě počkají. Jde o peníze, které tam budou až do roku 2013. Do té doby by se stihla udělat s přehledem všechna výběrová řízení.
Takhle se zase nalijí peníze do Černé díry, která má náklady typu "stamilióny na neefektivní reklamu" nebo "milióny měsíčně ředitelům".
Zopakuju věc, která se tu omlela už stokrát - pokud jsou ČD opravdu levnější než kterýkoliv další potenciální dopravce, tak se nemají co bát žádného výběrového řízení, protože v něm jasně zvítězí.
Je zajimave, ze tento nazor prevladne u nekterych jedincu na ZelPage a samozrejme take u zajemcu o budouci (zvysene) statni dotace do ZDO.
fakt nevím co si mám myslet
Treba to, ze ne vsichi si mysli, ze je treba nechat CD padout na hubu a zprivatizovat system zeleznicni ZDO bez ohledu na rozbiti integralniho (sitoveho) charakteru zeleznice.
Monza i nekteri politici tusi, ze CD nejsou drazi (nebo jsou dokonce levnejsi) nez aby to melo smysl.
Domnívám se, že v tuhle chvíli by bylo asi nejlepší, aby vlaky nakoupili sami kraje a ty následně pronajímali vozy dopravci, protože jinak to nepůjde..
Jestli se na tom něco a co změnilo po volbách nevím.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










