..: Kraje nabídnou dopravcům 4 miliardy na nákup nových vagonů :..

interiér 471a, foto: CharyČeská republika - Společný krok pro zlepšení vlakové dopravy připravují jednotlivé české kraje v rámci tzv. Regionálních operačních programů. Kraje nabídnou vybranému dopravci na nákup nových vozidel sumu ve výši až 4 miliard Kč, přičemž na každý z krajů připadne 500 až 600 milionů. Místopředseda Asociace krajů ČR a hejtman Pardubického kraje Radko Martínek říká, že v prvních dvou měsících příštího roku by mělo být vypsáno výběrové řízení na pořízení kolejových vozidel pro regionální dopravní síť. Zájem o finanční příspěvek mají ČD, které provozují většinu regionálních vlaků.

Dle mluvčího vedení Jihomoravského kraje Jana Chmelíčka se předpokládá, že finance na nové vozy z tohoto programu obdrží právě dráhy. Některé z krajů se však nebrání ani jiným dopravcům a uvažují o vypsání výběrových řízení, do kterých se bude moci přihlásit kterákoliv jiná firma. O možnost ucházet se o dotaci pro regionální dopravu projevila i společnost Student Agency.

Zdroj: ČT24


Adys Poslat mail autorovi | 19.5.2009 (15:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
19.05.2009 (19:39)  
Treba to, ze ne vsichi si mysli, ze je treba nechat CD padout na hubu a zprivatizovat system zeleznicni ZDO bez ohledu na rozbiti integralniho (sitoveho) charakteru zeleznice.

To, jestli bude mít železnice síťový charakter není věcí ČD, ale kraje, potažmo ministerstva dopravy. To jsou subjekty, které železnici financují a proto by také měli rozhodovat o jejím charakteru. To, že ČD se snaží veřejnosti namluvit něco jiného je velkou chybou. Navíc ČD svým tarifem dělají vše pro to, aby nebyl síťový charakter nutný. Neexistuje totiž už téměř žádné zvýhodnění cestujících, jedoucích na delší vzdálenost.

Celkově si myslím, že ČD současný systém víceméně vyhovuje, protože můžou brečet, jak dostávají málo a přitom nikdo neumí pořádně spočítat, kolik vlastně dostávají bokem. Kdyby najednou měli dostat požadovaných 90 Kč/km a k tomu bokem ani korunu, byly by na tom podstatně hůře a stejně by následně chtěli ještě více...

Jednim slovem to chce transparentnost, jenomže to je pro mnoho lidí nepochopitelné a neznámé slovo...
Registrierter Benutzer DJ 
19.05.2009 (19:16)  
Xanri05: protoze nelze cekat az takove rizeni "dopadne". Tyto fondy (ROP) nepockaji.
Ty fondy samozřejmě počkají. Jde o peníze, které tam budou až do roku 2013. Do té doby by se stihla udělat s přehledem všechna výběrová řízení.
Takhle se zase nalijí peníze do Černé díry, která má náklady typu "stamilióny na neefektivní reklamu" nebo "milióny měsíčně ředitelům".
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
19.05.2009 (19:10)  
Jiri Prusa: pokud ovsem nelze napsat, ze ten esus bude z duvodu lepsiho vytizeni jezdit treba jeste na trati 011, 231 a 090.
Registrierter Benutzer DJ 
19.05.2009 (19:10)  
Moza i nekteri politici tusi, ze CD nejsou drazi (nebo jsou dokonce levnejsi) nez aby to melo smysl.
Zopakuju věc, která se tu omlela už stokrát - pokud jsou ČD opravdu levnější než kterýkoliv další potenciální dopravce, tak se nemají co bát žádného výběrového řízení, protože v něm jasně zvítězí.
Registrierter Benutzer kubam 
19.05.2009 (19:09)  
xAnri05: docela souhlas;-)
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
19.05.2009 (19:05)  
Mates111: Není to totiž nic jiného než netransparentní metoda dotace ČD.
Je zajimave, ze tento nazor prevladne u nekterych jedincu na ZelPage a samozrejme take u zajemcu o budouci (zvysene) statni dotace do ZDO.
fakt nevím co si mám myslet
Treba to, ze ne vsichi si mysli, ze je treba nechat CD padout na hubu a zprivatizovat system zeleznicni ZDO bez ohledu na rozbiti integralniho (sitoveho) charakteru zeleznice.
Monza i nekteri politici tusi, ze CD nejsou drazi (nebo jsou dokonce levnejsi) nez aby to melo smysl.
19.05.2009 (18:56)  
Drobný problém s touto dotací je že po určitou dobu (x let) musí takto pořízené vozidlo jezdit jen a jenom na jedné konkrétní trati(lince,městě) např. ešus koupený pro linku Strančice - Praha muže jezdit jen Strančice - Praha a nikde jinde.
19.05.2009 (18:37)  
Když čtu takovýhle zprávy, tak už fakt nevím co si mám myslet. Není to totiž nic jiného než netransparentní metoda dotace ČD. A to už fakt stačilo. ČD dlouhodobě prokazují, že nejsou schopny rozklíčovat své náklady a ukázat, kolik železniční doprava ve skutečnosti stojí a stejně jim stále sypeme další a další peníze. Takhle to bude donekonečna. Kdyby bylo aspoň vidět nějaké zlepšení, tak prosím, ale vozový park je stále stejný.

Domnívám se, že v tuhle chvíli by bylo asi nejlepší, aby vlaky nakoupili sami kraje a ty následně pronajímali vozy dopravci, protože jinak to nepůjde..
Registrierter Benutzer JnR 
19.05.2009 (18:34)  
Když jsem o dotacích na nové vlaky z ROPů mluvil s náměstkem hejtmana kraje Vysočina pro oblast dopravy (ještě před krajskými volbami), tak říkal, že v rámci Regionu soudržnosti Jihovýchod je dohoda, jak si Vysočina a JMK ty peníze rozdělí: v JMK se celá jejich část použije na brněnské tramvaje, na Vysočině si dotace rozdělí jihlavské trolejbusy a vlaky. Částka pro vlaky na Vysočině byla 800 mega.
Jestli se na tom něco a co změnilo po volbách nevím.
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
19.05.2009 (17:27)  
SzKT: diky za hodnotne upresneni, jinak k "jsem moc zvědav, kde na to ČD vezmou" - predpokladam uver od EUROFIMY.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko