..: Poslanci navrhují šrotovné i pro vlaky :..

Na šrot je tu kovošrot, foto: CharyPraha - Aprílový žertík skutečností? Ano, i tak by se dala nazvat myšlenka sociálnědemokratického poslance Cyrila Zapletala a Karla Sehoře z ODS. ŽelPage 1. dubna 2009 přinesla aprílově laděnou zprávu o zavedení tzv. šrotovného pro vlaky. A tak se možná trefná prognóza "Čím starší vrak, tím větší dotace" kolegy Twixe stane skutečností. Poslanci návrh na finanční příspěvek za sešrotování letitých drážních vozidel přednesli při nedávném jednání Poslanecké sněmovny o podpoře hospodářského růstu a sociální stability.

"Já si myslím, že ten vozový park je tak otřesný, že potřebuje obměnit nějakým způsobem" nechal se v médiích slyšet poslanec Zapletal. Podle něj je současný stav vozového parku Českých drah neutěšený a dráhy s ním zajišťují až 98% osobní dopravy. Lokomotivy a vozy v osobní dopravě jsou v průměru staré 30,1 roku. Předkladatelé zároveň srovnali stav se zahraničním, kde provozovaná drážní vozidla dosahují průměru věku 14 let. Podle nich by se finance měly čerpat ze státního fondu životního prostředí a jednalo by se o částku ve výši 3 miliard během 3 let. Návrh poslanců Sehoře a Zapletala počítá s tím, že by dráhy například za lokomotivu provozovanou více jak 20 let mohly vyinkasovat sumu až 40 milionů a za osobní vozy zhruba polovinu.

Úsměv na tváři budí fakt, že právě většina lokomotiv a vozů národního dopravce tuto podmínku bez problému splňuje. Pokud bude tento návrh schválen, bude tedy zajímavé sledovat postup při obnově značně zanedbaného parku. Mezi veřejností však panuje názor, že tato myšlenka tu měla být již mnohem dříve než nyní, kdy většina vozidel v osobní dopravě předpoklady pro šrotovné splňuje. Současně s tímto problémem si pokládáme otázku, zdali již právě není pozdě na to, co dráhy dlouhou dobu nereflektovaly a zanedbávaly. Zde je pak na místě i další otázka, jestli je korektní, aby tedy ZDO již několik let po sobě vyhrával jen jeden, státem ovládaný dopravce, který provoz zajišťuje letitými vlaky.

Zdroje: ČT24, Finanční noviny; námět: city.elefant


Vítek_V | 7.5.2009 (15:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Legislativa

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 14      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer DJ 
07.05.2009 (20:42)  
Nárok na toto šrotovné by mohl mít dopravce provozující pravidelnou osobní dopravu nejméně dva roky.
Tak obezlička se našla! S Černou Dírou na věčné časy a nikdy jinak! Zákazníci (a zároveň daňoví poplatníci), máte smůlu!

jonáš: Jaké "koně"? Stejně tak můžu říct, že vy "kopete" za ČD, podnik s často socialistickým myšlením, přemrštěnými platy vedení, nesmyslně velkými náklady na reklamu atd.
Registrierter Benutzer mira 
07.05.2009 (20:39)  
Ano dobře, klidně vypišme výběrová řízení. Možná to vyhrají soukromníci, budou asi i levnější, protože si vezmou pár let stará vozidla z Německa. Ale až ty dojdou tak budou muset nakoupit nová a v tu chvíli si myslím, že už to budou jiné ceny.
07.05.2009 (20:39)  
DJ mates: no vy oba dobře víte, co jsem k tomu v3ecko napsal na jiný diskusi, ale klidně si kopejte za svý koně. Banik ;-)
Registrierter Benutzer DJ 
07.05.2009 (20:37)  
mira: o třeba proto že Arriva si vezme vozidla už pár let jezdící s podstatně nižšími odpisy,

Znáte problematiku účetních odpisů? Můžete mi vysvětlit, jak může několik let starší vozidlo mít "podstatně nižší odpisy", než úplně nové vozidlo?
07.05.2009 (20:36)  
mira: ano, nelze ČD, vynechávat z dotačních programů, ale za zvážení stojí fakt, že stát ČD dotuje prostřednictvím běžných dotací na provoz, dotací na nákup nových vozů, ručením úvěrů a teď by ještě mělo přijít šrotovné. Přijde mi to jako dost netransparentní krok..
07.05.2009 (20:34)  
Poslanci čtou deník Právo (15.04.2009) :

Šrotovné i pro kolejová vozidla

Jak Právo napsalo 11. dubna o tzv. šrotovné ve výši 30 000 korun by mohlo v případě jeho zavedení v České republice teoreticky požádat až 2,5 milionu vlastník; ojetých aut starších deseti let.Největší politické strany se přou o tzv. šrotovné, které by mělo pozvednout ekonomiku. Uvažuje se o tom, že by se vztahovalo na osobní automobily starší deseti let. Podle mne by se ale šrotovné mělo vztahovat také na kolejová vozidla, tedy železniční osobní vozy. Mnohé totiž dělají Česku v zahraničí nesmírnou ostudu, protože jsou starší než většina osobních automobilů.
Nárok na toto šrotovné by mohl mít dopravce provozující pravidelnou osobní dopravu nejméně dva roky. Stát by uhradil část ceny nového vozidla. Za vozidla starší 35 let (ano, taková jsou stále v provozu by stát zaplatil devadesát procent ceny nového vozidla, za vozidla starší 30 let osmdesát procent, za vozidla starší 25 let sedmdesát procent. Mladší vozidla by byla rekonstruována (např. centrální uzavírání a blokace dveří za jízdy, uzavřené WC) a stát by se podílel na rekonstrukci polovinou její ceny.

Miroslav Zikmund


Chikatetsujin : o Bmz a Ampz se ČD starají (přesněji řečeno DKV Praha stará) tak, jak to počet vozů a přidělené peníze dovolují. Sestavovatelé oběhů vyžadují co nejvyšší nasazení vozů, téměř na úrovni inventárního stavu, bez ohledu na to, že je třeba mít v záloze vozy na tzv. běžné (neplánované) opravy, ale také na dílenské opravy, během nichž by se vyměnilo ošuntělé čalounění sedaček apod.
Registrierter Benutzer mira 
07.05.2009 (20:33)  
Ještě k té Arrivě. Možná je levnější než ČD, ale to se zatím nedá posoudit, protože vypočtené náklady a tržby mohou být v reálu trochu jiné. A proč se ČD možná nepřihlásily, no třeba proto že Arriva si vezme vozidla už pár let jezdící s podstatně nižšími odpisy, kdežto ČD by musely nakoupit zcela nová vozidla, protože jiná nová nemají a tím by byly dražší.
Registrierter Benutzer DJ 
07.05.2009 (20:33)  
mira: Bylo by dobré, aby jednou z podmínek toho příspěvku na pořízení nových vozidel byla podmínka vypsat výběrové řízení na dopravce. Aby ten příspěvek dostala ta firma, která dokáže nabídnout nejlepší cenu, ať se tímto způsobem snaží.
Ta výběrová řízení jsou na mnoha místech potřeba jako sůl.
Registrierter Benutzer mira 
07.05.2009 (20:29)  
Jnr: No ale on je tu v danou chvíli právě jeden dominantní dopravce, takže pokud říkáte, že chcete dopravcům přispívat na obnovu voz. parku tak pokud chcete být spravedlivý tak mu taky musíte přispívat bez ohledu na to jestli se vám líbí nebo ne.
07.05.2009 (20:21)  
jonáš: To co jste napsal, to je viditelný nesmysl. Každé zastavení navíc totiž stojí více paliva, takže v tomto případě by náklady měli navíc vzrůst. Desira jsou dražší než 810, takže další důvod k růstu nákladů. Co se týká racionalizace oběhů, tak se taky zrovna nedá říct, jestli se situace zlepší nebo zhorší.
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 14      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko