Praha - Aprílový žertík skutečností? Ano, i tak by se dala nazvat myšlenka sociálnědemokratického poslance Cyrila Zapletala a Karla Sehoře z ODS. ŽelPage 1. dubna 2009 přinesla aprílově laděnou zprávu o zavedení tzv. šrotovného pro vlaky. A tak se možná trefná prognóza "Čím starší vrak, tím větší dotace" kolegy Twixe stane skutečností. Poslanci návrh na finanční příspěvek za sešrotování letitých drážních vozidel přednesli při nedávném jednání Poslanecké sněmovny o podpoře hospodářského růstu a sociální stability.
"Já si myslím, že ten vozový park je tak otřesný, že potřebuje obměnit nějakým způsobem" nechal se v médiích slyšet poslanec Zapletal. Podle něj je současný stav vozového parku Českých drah neutěšený a dráhy s ním zajišťují až 98% osobní dopravy. Lokomotivy a vozy v osobní dopravě jsou v průměru staré 30,1 roku. Předkladatelé zároveň srovnali stav se zahraničním, kde provozovaná drážní vozidla dosahují průměru věku 14 let. Podle nich by se finance měly čerpat ze státního fondu životního prostředí a jednalo by se o částku ve výši 3 miliard během 3 let. Návrh poslanců Sehoře a Zapletala počítá s tím, že by dráhy například za lokomotivu provozovanou více jak 20 let mohly vyinkasovat sumu až 40 milionů a za osobní vozy zhruba polovinu.
Úsměv na tváři budí fakt, že právě většina lokomotiv a vozů národního dopravce tuto podmínku bez problému splňuje. Pokud bude tento návrh schválen, bude tedy zajímavé sledovat postup při obnově značně zanedbaného parku. Mezi veřejností však panuje názor, že tato myšlenka tu měla být již mnohem dříve než nyní, kdy většina vozidel v osobní dopravě předpoklady pro šrotovné splňuje. Současně s tímto problémem si pokládáme otázku, zdali již právě není pozdě na to, co dráhy dlouhou dobu nereflektovaly a zanedbávaly. Zde je pak na místě i další otázka, jestli je korektní, aby tedy ZDO již několik let po sobě vyhrával jen jeden, státem ovládaný dopravce, který provoz zajišťuje letitými vlaky.
Zdroje: ČT24, Finanční noviny; námět: city.elefant

Tak obezlička se našla! S Černou Dírou na věčné časy a nikdy jinak! Zákazníci (a zároveň daňoví poplatníci), máte smůlu!
jonáš: Jaké "koně"? Stejně tak můžu říct, že vy "kopete" za ČD, podnik s často socialistickým myšlením, přemrštěnými platy vedení, nesmyslně velkými náklady na reklamu atd.
Znáte problematiku účetních odpisů? Můžete mi vysvětlit, jak může několik let starší vozidlo mít "podstatně nižší odpisy", než úplně nové vozidlo?
Šrotovné i pro kolejová vozidla
Jak Právo napsalo 11. dubna o tzv. šrotovné ve výši 30 000 korun by mohlo v případě jeho zavedení v České republice teoreticky požádat až 2,5 milionu vlastník; ojetých aut starších deseti let.Největší politické strany se přou o tzv. šrotovné, které by mělo pozvednout ekonomiku. Uvažuje se o tom, že by se vztahovalo na osobní automobily starší deseti let. Podle mne by se ale šrotovné mělo vztahovat také na kolejová vozidla, tedy železniční osobní vozy. Mnohé totiž dělají Česku v zahraničí nesmírnou ostudu, protože jsou starší než většina osobních automobilů.
Nárok na toto šrotovné by mohl mít dopravce provozující pravidelnou osobní dopravu nejméně dva roky. Stát by uhradil část ceny nového vozidla. Za vozidla starší 35 let (ano, taková jsou stále v provozu by stát zaplatil devadesát procent ceny nového vozidla, za vozidla starší 30 let osmdesát procent, za vozidla starší 25 let sedmdesát procent. Mladší vozidla by byla rekonstruována (např. centrální uzavírání a blokace dveří za jízdy, uzavřené WC) a stát by se podílel na rekonstrukci polovinou její ceny.
Miroslav Zikmund
Chikatetsujin : o Bmz a Ampz se ČD starají (přesněji řečeno DKV Praha stará) tak, jak to počet vozů a přidělené peníze dovolují. Sestavovatelé oběhů vyžadují co nejvyšší nasazení vozů, téměř na úrovni inventárního stavu, bez ohledu na to, že je třeba mít v záloze vozy na tzv. běžné (neplánované) opravy, ale také na dílenské opravy, během nichž by se vyměnilo ošuntělé čalounění sedaček apod.
Ta výběrová řízení jsou na mnoha místech potřeba jako sůl.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










