..: RegioJet získal licenci od Drážního Úřadu :..

RegioJet, foto: MG Praha – Dceřiná společnost Student Agency (SA), známého provozovatele "žlutých autobusů", se stává právoplatným konkurentem největšího železničného doprace u nás - Českých drah. Ústy předsedy představenstva RegioJet (RJ), Jana Paroubka: "Získání licence bylo prvním nutným krokem. Jasně jím deklarujeme náš zájem o vstup na železniční dopravní trh." Díky alianci s francouzským dopravcem Keolis tak budou mít ČD co dělat, aby obhájily svou pozici v nadcházejícím výběrovém řízení na přepravce po železnici Jizerských hor, jež vypsal Liberecký kraj. S půldruhým milionem vlakových kilometrů za rok by tak RJ - v případě výhry - dostal dosud největší podíl železniční sítě, spravovaný soukromým dopravcem (tedy jiným než ČD) u nás.

rj2, foto: MG Současná konkurence provozuje své spoje převážně na kratších lokálních tratích, o které ČD nejevily zájem, ať z důvodů nevytíženosti vlaků cestujícími, anebo nevyhovujícího stavu (železnice pod Jeseníky zničené povodněmi). Na poli regionální přepravy po hlavních tratích tedy může jít o pomyslnou první vlaštovku, která donutí ČD k zamyšlení nad současným stavem jejich služeb. RJ totiž deklaruje vyšší cestovní komfort za srovnatelnou, či nižší cenu a přímé srovnání je nejlepší možnost, jak pocítit změnu. Paroubek tedy právem očekává, že podobná výběrová řízení začnou vypisovat i další kraje, čímž dojde k liberalizaci trhu regionální železniční dopravy v celostátním měřítku. Mluvčí ČD Ondřej Kubala dodává: "Tato firma bude jedním z mnoha dalších železničních dopravců na českém trhu. Konkurence je pro nás velmi důležitá." Jako hlavní důvod však uvádí, že kraje konečně uvidí, kolik železniční přeprava skutečně stojí, a tedy kraje budou nuceny uhradit skutečné ztráty v jejím financování, které je dlouhodobě podhodnocené. Za takové peníze prý žádný jiný dopravce jezdit nebude, podotýká Kubala.

Posledním, konkurencí v osobní dopravě stále nedotčeným oborem působnosti ČD jsou tak dálkové spoje. Před dvěma lety se o vpád na ně pokusila společnost RailTrans s produktem RTexpress, který se však ve fázi vývoje zastavil. Student Agency deklarovala své úsilí o stejnou věc před nedávnem, s produktem HighJet. Ten byl však pozastaven z důvodu finanční injekce pro ČD od státu, což SA považovala za definitivní posílení monopolu a odsunula tak aktivity v dálkové drážní dopravě mimo ČR.

Zdroj: iDnes.cz


Martin Grill Poslat mail autorovi | 13.5.2009 (8:38)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Dopravci

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13 ... 22      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Web 
12.05.2009 (17:09)  
taz: Ani jedno nevychází :-) Takže to může být:
a) Konspirace. Keolis s Jančurou a fr dotacema ovládnou 100 procent lokálek v ČR a EU, zničí všechny ostatní hráče (včetně Franty Vonáska, Karosa 735 s.r.o.) a pak nasadí stonásobné ceny.
b) To prostě pod cenou a dotované z francouzské ZDO není?
registrovaný užívateľ Web 
12.05.2009 (17:05)  
AMSbus jsem si taky vyzkoušel, to je věc :-D A nejlepší je "nelze rezervovat, odjezd je dříve než za tři dny" :-)
registrovaný užívateľ taz 
12.05.2009 (17:04)  
Web, dobrá otázka, proč to tedy dělají?
Solidarita s panem Jančurou?
Chtějí dělat pomyšlení českým cestujícím?
Charita pro země bývalého východního bloku?
registrovaný užívateľ M 
12.05.2009 (17:03)  
Bily kun - no ty vole, tohle je taky hlod dne...

Kovarik - tak jsem prubl ten amsbus... Napred sem se musel registrovat (na SA netreba) a pak jsem zacal vybirat. Brno-Ostrava mi to naky busy vyhodilo, ale vetsina z nich je - kupodivu - Student Agency... Brno-Znojmo mi to nevyhodilo nic. Pro uplnost a ferovost: Brno-Hradec mi to vyhodilo, ze jdou rezervovat vsechny busy a zadny neni SA.
Kazdopadne z toho, co jsi psal (jde to uz 25 let, alespon 5 let online a v podstate kam se SA hrabe) by jeden myslel, ze ten system bude naprosto skvelej
registrovaný užívateľ Web 
12.05.2009 (16:56)  
Tak francie a její železnice je ztělesněný socialismus, se říkalo :-) Nicméně to že v té firmě má státní podnik 45 procent rozhodně neznamená, že by do ní ze státního podniku tekly peníze (naopak).

A opět - proč by to dělali? Nemají kde utratit peníze, tak budou jezdit pod cenou v ČR :-)
registrovaný užívateľ happy 
12.05.2009 (16:50)  
Napadá mne otázka, nebudou tu jezdit vlaky dotované nepřímo Francií?
Myslíš, že tam maj taky takovej chaos ve financích? Já myslím, že ne.
registrovaný užívateľ taz 
12.05.2009 (16:47)  
Vizitka francouzské firmy Keolis, která chystá společný podnik s autobusovým dopravcem Student Agency:

Vznik: 2001

Postavení na trhu: největší provozovatel veřejné dopravy ve Francii; kromě toho podniká i v Británii, Švédsku, Dánsku, Nizozemsku, Belgii, Německu a Kanadě; má na 200 poboček

Sídlo: Paříž

Vozový park: 15.800 autobusů a vozů
; provozuje na 80 km linek metra, tramvají či lanovek; vedoucí
postavení má v automatických systémech
metra

Přeprava: přepraví ročně zhruba 1,8 miliardy pasažérů

Obrat: 2,6 miliardy eur (2006)

Čistý zisk: 46 milionů eur (2005)

Zaměstnanci: 33.500

Akcionáři: státem vlastněný železniční dopravce SNCF má 45,5 procenta
akcí, pojišťovací společnost AXA 26 procent; akcie
firmy nejsou kotované na burze.

Napadá mne otázka, nebudou tu jezdit vlaky dotované nepřímo Francií?
Neměly by ČD taky hledat zahraničního partnera?
Nedělá SA v tomto případě někomu něco jako "bílého koně"?
registrovaný užívateľ M 
12.05.2009 (16:44)  
DJ
No, jenze tahle cisla nemaji v priade CD zadny smysl, protoze to slo do jednoho baliku. Kazdemu musi byt jasne (Anrimu mozna), ze 16.71 ztratu na teto trati doplatit nemohlo a naklady proto kolem 60 nemohly byt...
registrovaný užívateľ M 
12.05.2009 (16:36)  
Kovarik - no nebude to aktualni vecne...
Proste cokoliv Brno-Znojmo
Kdyz uz delas machra, jak se da u CSAD uz 25 let kupovat dopredu, tak snad nebude problem odpovedet. Nebo to bylo neco ala Anri (15% nazor, 3.5 skutecnost)?

Chikatetsujin - take mne ta reklamni kampan "SA je nejlevnejsi" nejak minula. Opakovane se o ni dozvidam az zde...
registrovaný užívateľ DJ 
12.05.2009 (16:29)  
ad xAnri05:

Vytáhl jsem Železniční magazín 3/2006, kde se o těch VŘ na ta dvě rychlíková spojení psalo.
Stojí tam toto:
Dotace požadované v soutěžích (Kč/vlkm):

Pardubice - Liberec:
Connex česká železniční: 80,21
Viamont: 93,90
ČD 40,92

Plzeň - Most:
Viamont: 107,50
ČD: 16,71

Tato čísla jsou požadavkem dorovnání ZTRÁTY, nikoliv NÁKLADŮ. Ale z kontextu článku vyplývá, že je uvažována tržba 43,33 Kč/vlkm u "Pardubice - Liberec" a 42 Kč/vlkm u Plzeň - Most. Takže když se to sečte, máme tady celkové náklady, se kterými tehdy bylo kalkulováno.
  1 ... 9 10 11 12 13 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko