..: RegioJet získal licenci od Drážního Úřadu :..

RegioJet, foto: MG Praha – Dceřiná společnost Student Agency (SA), známého provozovatele "žlutých autobusů", se stává právoplatným konkurentem největšího železničného doprace u nás - Českých drah. Ústy předsedy představenstva RegioJet (RJ), Jana Paroubka: "Získání licence bylo prvním nutným krokem. Jasně jím deklarujeme náš zájem o vstup na železniční dopravní trh." Díky alianci s francouzským dopravcem Keolis tak budou mít ČD co dělat, aby obhájily svou pozici v nadcházejícím výběrovém řízení na přepravce po železnici Jizerských hor, jež vypsal Liberecký kraj. S půldruhým milionem vlakových kilometrů za rok by tak RJ - v případě výhry - dostal dosud největší podíl železniční sítě, spravovaný soukromým dopravcem (tedy jiným než ČD) u nás.

rj2, foto: MG Současná konkurence provozuje své spoje převážně na kratších lokálních tratích, o které ČD nejevily zájem, ať z důvodů nevytíženosti vlaků cestujícími, anebo nevyhovujícího stavu (železnice pod Jeseníky zničené povodněmi). Na poli regionální přepravy po hlavních tratích tedy může jít o pomyslnou první vlaštovku, která donutí ČD k zamyšlení nad současným stavem jejich služeb. RJ totiž deklaruje vyšší cestovní komfort za srovnatelnou, či nižší cenu a přímé srovnání je nejlepší možnost, jak pocítit změnu. Paroubek tedy právem očekává, že podobná výběrová řízení začnou vypisovat i další kraje, čímž dojde k liberalizaci trhu regionální železniční dopravy v celostátním měřítku. Mluvčí ČD Ondřej Kubala dodává: "Tato firma bude jedním z mnoha dalších železničních dopravců na českém trhu. Konkurence je pro nás velmi důležitá." Jako hlavní důvod však uvádí, že kraje konečně uvidí, kolik železniční přeprava skutečně stojí, a tedy kraje budou nuceny uhradit skutečné ztráty v jejím financování, které je dlouhodobě podhodnocené. Za takové peníze prý žádný jiný dopravce jezdit nebude, podotýká Kubala.

Posledním, konkurencí v osobní dopravě stále nedotčeným oborem působnosti ČD jsou tak dálkové spoje. Před dvěma lety se o vpád na ně pokusila společnost RailTrans s produktem RTexpress, který se však ve fázi vývoje zastavil. Student Agency deklarovala své úsilí o stejnou věc před nedávnem, s produktem HighJet. Ten byl však pozastaven z důvodu finanční injekce pro ČD od státu, což SA považovala za definitivní posílení monopolu a odsunula tak aktivity v dálkové drážní dopravě mimo ČR.

Zdroj: iDnes.cz


Martin Grill Poslat mail autorovi | 13.5.2009 (8:38)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 10 11 12 13 14 ... 22      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Web 
12.05.2009 (16:22)  
xAnri: Právě soukromníci píšou na svých stránkách o dotacích 120-140 Kč v dálkové. V x článcích bylo psáno, že se stejnou dotací jako ČD by Jančura jezdil do Ostravy s jízdenkama za korunu. Já to nechtěl používat, neb to nemám ověřeno z nějakých nezávislých zdrojů, ale sám píšete staci jen hledat a duverovat tomu :-)
12.05.2009 (16:21)  
xAnri: není nutné si to brát osobně. To že nesouhlasím s tvými názory neznamená, že tě nesnáším...

Jestli ČD vykazují náklady kolem 140 - 145 Kč na km, tak nechápu proč dostávají dotaci (v dálkové dopravě) 140 kč na km. Mám to chápat tak, že jsou schopni si vydělat 0 - 5 Kč?

Každopádně je mi zcela jasné proč EU vyžaduje učtování každé "linky" zvlášť. Ono se to prostě nedá porovnávat globálně. A taky je mi jasné proč se tomu ČD brání zuby nehty a jen pomalinku postupuje ke hře s otevřenými kartami.

mmmch, smlovu ČD na ZDO jsem si přečetl...
12.05.2009 (16:20)  
KK: Tratě v aktuálním VŘ hranice Lbc kraje nepřekračují, takže to zatím není vůbec relevantní. A i kdyby, pořád nevím čeho se tolik bojíte, že to podle Vás povede k přechodu do gumokolů. Soukromníci v regionální dopravě u nás už pár let existují a obvykle tam jezdí více lidí než kdysi za ČD. Je snad problém koupit si jízdenku z Chomutova do Kraslic nebo opačně? A jak souvisí to, že někdo netuší kde a jaký lístek si má koupit s tím, jestli dopravce je státní nebo soukromý? Já když někde kupuju lístek, taky nepotřebuju tušit, jak se jmenuje místní IDS a jak funguje - přijdu k pokladně nebo automatu, koupím lístek a neřeším jestli jedu se státním dopravcem nebo ne.
Podívejte, hned za hranicemi existuje IDS ZVON, v něm provozuje prakticky každou trať někdo jiný (DB, SBE, ODEG, SOEG) a koordinátor IDS si to takhle vybral sám, tj. asi to těm cestujícím zřejmě až tolik nevadí.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
12.05.2009 (16:14)  
Chika, M: zda se mi, ze uz to vazne trochu prehanite. Jednak me zesmesnujete, jednak me urazite a jednak mi podsouvate, ze si pletu naklady a dotace.
Mozna by bylo lepsi, kdybyste si alespon precetli smlouvu o zajisteni ZDO... Ono je tezke presvedcit nekoho, kdo o tom houby vi a jeste je drzy.

Soukromnici sami na svych strankach pisou o nakladech CD ve vysi 140-145,- a o svych nakladech ve vysi 120-130,- s modernimi jednotkami. Staci jen hledat a duverovat tomu.
12.05.2009 (16:09)  
KK: No já nevím, že se čílíte nad cenami SA např na Plzeň, když je pořád levnější než zákaznické jízdné ČD (to ani nemluvím o obyčejném). A to ČD za jednosměrný výkon jednoho rychlíku dostanou ještě státní příspěvek 14 000 Kč aniž by třeba odvezli živou duši. SA když vytíží autobus na 100% získá 5800,- na jízdném....

Nevzpomínám si že bych viděl reklamu SA nejlevnější (ale možné to je, zase tak pečlivě reklamu nesleduji), ale spíš takové ty reklamní formulky "jen za...", "už od...".
registrovaný uživatel Web 
12.05.2009 (16:06)  
Tak Karle napište jaké slevy SA účtovalo, nejlépe nějaký ceník, a kdy se tomu tak dělo. To mě opravdu zajímá...
registrovaný uživatel JnR 
12.05.2009 (16:03)  
takze do uz tak supersloziteho tarifu CD pridame jeste dalsi slozite tarify a bude z toho dokonalej bordel
Bordel je především v tarifním "systému" ČD. Tarify IDS jsou většinou jednoduché a přehledné.

a důsledek: "tohle nemam zapotrebi jedu autem!!!"
namitnete bude to mensina, ano mate pravdu, ale podle me ma zeleznice slouzit vsem a ne zavest system "ses z jineho kraje? kup si gumokol!!"

Podle mě má veřejná doprava sloužit všem, ne jen těm vyvoleným, kteří mají štěstí, že bydlí v obci obsluhované vlakem. ANO (i přesto, že to režijkáři odmítají připustit) existují i obce, kam nevedou koleje! Zkuste si koupit jednu jízdenku na trasu třeba Výčapy - Jihlava, Lesonice [TR] - Brno atd. Ouha, ony ani ty zázračné ČD nedokáží zajistit dopravu na jednu jízdenku všude...
registrovaný uživatel happy 
12.05.2009 (15:57)  
ad KK: A podal jste stížnost na MD či podal jste žalobu?? Jestli ne, tak nevím, co tu řešíte.
registrovaný uživatel Kakov 
12.05.2009 (15:46)  
ano je to tak s ISICem si to opravdu nepletu,

proč? to by jste se mel zeptat spise u SA......
ja to bohuzel nevim
registrovaný uživatel Web 
12.05.2009 (15:33)  
2) Opravdu? A proč? Slevu na žákovské jízdné dopravcům dorovnává stát, takže není jediný důvod ji neposkytovat v plné výši. Nepletete si to třeba se slevou na ISIC?
  1 ... 10 11 12 13 14 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko