..: RegioJet získal licenci od Drážního Úřadu :..

RegioJet, foto: MG Praha – Dceřiná společnost Student Agency (SA), známého provozovatele "žlutých autobusů", se stává právoplatným konkurentem největšího železničného doprace u nás - Českých drah. Ústy předsedy představenstva RegioJet (RJ), Jana Paroubka: "Získání licence bylo prvním nutným krokem. Jasně jím deklarujeme náš zájem o vstup na železniční dopravní trh." Díky alianci s francouzským dopravcem Keolis tak budou mít ČD co dělat, aby obhájily svou pozici v nadcházejícím výběrovém řízení na přepravce po železnici Jizerských hor, jež vypsal Liberecký kraj. S půldruhým milionem vlakových kilometrů za rok by tak RJ - v případě výhry - dostal dosud největší podíl železniční sítě, spravovaný soukromým dopravcem (tedy jiným než ČD) u nás.

rj2, foto: MG Současná konkurence provozuje své spoje převážně na kratších lokálních tratích, o které ČD nejevily zájem, ať z důvodů nevytíženosti vlaků cestujícími, anebo nevyhovujícího stavu (železnice pod Jeseníky zničené povodněmi). Na poli regionální přepravy po hlavních tratích tedy může jít o pomyslnou první vlaštovku, která donutí ČD k zamyšlení nad současným stavem jejich služeb. RJ totiž deklaruje vyšší cestovní komfort za srovnatelnou, či nižší cenu a přímé srovnání je nejlepší možnost, jak pocítit změnu. Paroubek tedy právem očekává, že podobná výběrová řízení začnou vypisovat i další kraje, čímž dojde k liberalizaci trhu regionální železniční dopravy v celostátním měřítku. Mluvčí ČD Ondřej Kubala dodává: "Tato firma bude jedním z mnoha dalších železničních dopravců na českém trhu. Konkurence je pro nás velmi důležitá." Jako hlavní důvod však uvádí, že kraje konečně uvidí, kolik železniční přeprava skutečně stojí, a tedy kraje budou nuceny uhradit skutečné ztráty v jejím financování, které je dlouhodobě podhodnocené. Za takové peníze prý žádný jiný dopravce jezdit nebude, podotýká Kubala.

Posledním, konkurencí v osobní dopravě stále nedotčeným oborem působnosti ČD jsou tak dálkové spoje. Před dvěma lety se o vpád na ně pokusila společnost RailTrans s produktem RTexpress, který se však ve fázi vývoje zastavil. Student Agency deklarovala své úsilí o stejnou věc před nedávnem, s produktem HighJet. Ten byl však pozastaven z důvodu finanční injekce pro ČD od státu, což SA považovala za definitivní posílení monopolu a odsunula tak aktivity v dálkové drážní dopravě mimo ČR.

Zdroj: iDnes.cz


Martin Grill Poslat mail autorovi | 13.5.2009 (8:38)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 22      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer happy 
12.05.2009 (17:53)  
Třešinka na dortu je pak zásuvka na =250 V
K čemu mně bude stejnosměrné napětí o 250 Voltech??

A ty myslíš, že v nějakém regionálním spoji u Liberce bude křepčit stewardka a nosit čokoládu a časáky??
Registrierter Benutzer JnR 
12.05.2009 (17:51)  
Čistý zisk: 46 milionů eur (2005)
...
Napadá mne otázka, nebudou tu jezdit vlaky dotované nepřímo Francií?


Důležitá informace je, že společnost Keolis je v zisku. SNCF ji tudíž nedotují, naopak jim Keolis peníze vydělává.
Předpokládám, že společnost, která má takový rozsah dopravy a je zisková, si dokáže všechno dobře spočítat a ví o čem provozování vlaků je.
Registrierter Benutzer Web 
12.05.2009 (17:49)  
Tak teď už nerozumím vubec cos chtěl říct...
Registrierter Benutzer taz 
12.05.2009 (17:41)  
happy, zdatný obchodník, že by tam byl klíč?

Tak samozřejmě nějaké dotace nutné asi budou, ale pokud kdokoliv chce konkurovat v našem prostředí, zákonitě půjde cestou požadavku co nejnižších dotací. To si myslím, že je největší eso. Třešinka na dortu je pak zásuvka na =250 V, klimatizace, časopisy a občerstvení zdarma a tak podobně... Omlouvám se za zmínku o nulových dotacích, očekával jsem, že jinak vtipem sršící diskutující pochopí nadsázku.
Registrierter Benutzer Web 
12.05.2009 (17:40)  
taz: Crrrrr, budíček :-D Dotace od krajů nebudou nutné? To se píše kde? Škoda že tu neni smajlík koulející oči a práskající rukama :-)
Registrierter Benutzer happy 
12.05.2009 (17:40)  
dotace od krajů nebudou nutné
To si vzal kde?? Jančura pouze uvažoval bez dotací provoz mezi Prahou a Ostrvou, kde se dá zaplnit souprava a to po celý týden a je tedy šance na zisk. Zbytek bude dotovaný a bude záležet na VŘ.
Registrierter Benutzer taz 
12.05.2009 (17:37)  
M, po dvou kafích ještě na mol nejsem :)
Já se jen tak ptám, furt mi to vrtá hlavou, ty vlaky zadarmo jezdit nebudou, lístky budou levnější než u ČD, dotace od krajů nebudou nutné, tak mne zajímá, z čeho, kdo a proč tu srandu bude financovat. Když se půjdu povozit na kolotoč, tak kolotočář bude chtít zaplatit za jízdenku. Když mne sveze zadarmo, je to buď můj známej, nebo mu provoz někdo (třeba v rámci volební kampaně )dotuje.

Billa má něco společného s dopravou? Není to spíš ten řetězec, kde prodávali zelené maso?
Registrierter Benutzer happy 
12.05.2009 (17:32)  
Co se Jančurovi nedá upřít je fakt, že novináři jdou za ním jak housata za husou. Jančura si jen prdne a už jsou toho plné noviny. Reklama zadarmo. O tom, že někde jezdí Connex, JHMD, Viamont ví málo kdo, ale o tom, že bude mít SA licenci ví skoro všichni, protože mu novináři zadarmo dělají hlásnou troubu.
Registrierter Benutzer M 
12.05.2009 (17:15)  
tazi, vis ze je to hrich byl takhle na mol uz v pet odpoledne?

Kontrolni (krizova otazka) - proc ma Billa v Cesku supermarkety?
Solidarita s tim, kdo dela reditela "Billa Ceska republika"?
Chtějí dělat pomyšlení českým spotrebitelum?
Charita pro země bývalého východního bloku?


PS (tohle ale taz nepochopi:-) - mozna uplne mimo ten chlapec neni. Kdyz Francouzi, Nemci a Slovaci dokazou vymyslet srotovny, ze kteryho se podporuje prumysl uplne jinych statu, tak proc by nemohli dotovat vlaky v Cesku:-))
Registrierter Benutzer M 
12.05.2009 (17:12)  
BTW - Thalys - je to dotovana sranda (takovej konicek tech ctyr statnich firem) nebo je to ziskova zalezitost? Odpovedet muze treba taz...
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 22      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko