Praha – Dceřiná společnost Student Agency (SA), známého provozovatele "žlutých autobusů", se stává právoplatným konkurentem největšího železničného doprace u nás - Českých drah. Ústy předsedy představenstva RegioJet
(RJ), Jana Paroubka: "Získání licence bylo prvním nutným krokem. Jasně jím deklarujeme náš zájem o vstup na železniční dopravní trh." Díky alianci s francouzským dopravcem Keolis
tak budou mít ČD co dělat, aby obhájily svou pozici v nadcházejícím výběrovém řízení na přepravce po železnici Jizerských hor, jež vypsal Liberecký kraj. S půldruhým milionem vlakových kilometrů za rok by tak RJ - v případě výhry - dostal dosud největší podíl železniční sítě, spravovaný soukromým dopravcem (tedy jiným než ČD) u nás.
Současná konkurence provozuje své spoje převážně na kratších lokálních tratích, o které ČD nejevily zájem, ať z důvodů nevytíženosti vlaků cestujícími, anebo nevyhovujícího stavu (železnice pod Jeseníky zničené povodněmi). Na poli regionální přepravy po hlavních tratích tedy může jít o pomyslnou první vlaštovku, která donutí ČD k zamyšlení nad současným stavem jejich služeb. RJ totiž deklaruje vyšší cestovní komfort za srovnatelnou, či nižší cenu a přímé srovnání je nejlepší možnost, jak pocítit změnu. Paroubek tedy právem očekává, že podobná výběrová řízení začnou vypisovat i další kraje, čímž dojde k liberalizaci trhu regionální železniční dopravy v celostátním měřítku. Mluvčí ČD Ondřej Kubala dodává: "Tato firma bude jedním z mnoha dalších železničních dopravců na českém trhu. Konkurence je pro nás velmi důležitá." Jako hlavní důvod však uvádí, že kraje konečně uvidí, kolik železniční přeprava skutečně stojí, a tedy kraje budou nuceny uhradit skutečné ztráty v jejím financování, které je dlouhodobě podhodnocené. Za takové peníze prý žádný jiný dopravce jezdit nebude, podotýká Kubala.
Posledním, konkurencí v osobní dopravě stále nedotčeným oborem působnosti ČD jsou tak dálkové spoje. Před dvěma lety se o vpád na ně pokusila společnost RailTrans s produktem RTexpress, který se však ve fázi vývoje zastavil. Student Agency deklarovala své úsilí o stejnou věc před nedávnem, s produktem HighJet. Ten byl však pozastaven z důvodu finanční injekce pro ČD od státu, což SA považovala za definitivní posílení monopolu a odsunula tak aktivity v dálkové drážní dopravě mimo ČR.
Zdroj: iDnes.cz
| 13.5.2009 (8:38)
1) idos - to ja vim, proto pokud neco chtel mel to napsat a ne davat odkaz, kterej plati jen kratky cas..
2) ano Jancura poskytoval nizsi slevu nez narizoval cenovy vestnik MFCR! (povinny pro vsechny provozovatele)
co mi na tom vadi?? pokud si podnikatelsky uspech zalozil na tvrzeni "jsme nejlevnejsi!", tak je takove predrazovani minimalne neucta k zakaznikum
ale Jancura uctu k zakaznikuzm nikdy nemel, jinak by je napriklad nevozil na servisni prestavky do Bitese, a to jeste ke vsemu bez radneho ohlaseni dopredu (do sveho jizdniho radu, nikoliv do idosu, to vlozil, az po velkem humbuku a stizmostech)
Vase tvrzeni o (ne)ztraceni sitovosti zapojenim do IDOL, neni tak uplne domyslene do konce...
pac cestujici, ktery bude potrebovat jet z jineho kraje do liberce a bude chtit pouzit soukromi spoj, narazi na nekolik otazek a problemu....
1) nebude tusit, ze existuje nejakej IDOL
2) nebude tusit kde a jakej sezene listek
3) takze do uz tak supersloziteho tarifu CD pridame jeste dalsi slozite tarify a bude z toho dokonalej bordel
a důsledek: "tohle nemam zapotrebi jedu autem!!!"
namitnete bude to mensina, ano mate pravdu, ale podle me ma zeleznice slouzit vsem a ne zavest system "ses z jineho kraje? kup si gumokol!!"
Jinak idos bohužel vyhledaný dotaz nechává aktivní jenom asi hodinu, pak se tam místo itineráře busu objeví tahle chyba :-/
1) zadam Vas, nekomentujte me prispevky
2) kdyz uz chcete delat machra, zkuste si na ten svuj odkaz kliknout!
na lince praha-plzen jeho prichod zlevneni neznamenal, naopak Jancura protipravne predrazoval studentske jizdne, na lince praha-brno taky ceny neklesali...
to co popisujete nastalo maximalne na lince praha-liberec, kde jezdil jen jeden dopravce a Jancura dokud tam byl sam testoval co lidi vydrzej, poustenim zprav typu "zavedeme 50 Kc priplatek za patecni jizdenku"
v busech jsou na vnitro linkach (mezinarodni nesleduji) drazsi nez konkurence
To je možná pravda, ale cena na těch linkách klesla až poté, co tam Jančura začal jezdit. Srovnatelné linky, kde Jančura nejezdí, jsou cca o 20 % dražší.
Aneb kdyz maminka posle Anriho nakoupit ananas a grepy, tak Anri vzdycky prinese nejlevnejsi jabka se slovy "maminko, tohle je taky ovoce a bylo to mnohem levnejsi"... Do mojita si dava listky z kvetaku (listek jako listek) a do pinacolady mliko kravsky (protoze mliko jako mliko a kravsky je levnejsi)...
PS: Ve vsedni den musi stacit voda:-)
A jezdi tam CD s modernimi klimatizovanymi a cistymi vlaky? Uz jsem ti to jednou napsal - oba si objedname taxik, tobe prijede Skoda 120 a bude chtit 19 korun za kilometr, mne prijede limuzina od milionu vejs a bude chtit 21 korun za kilometr. Bravo, mas levnejsi cenu, muzes si pogratulovat. Proste gansonka v Chanove vyjde levneji nez 4+1 v Letnanech. Ovsem srovnavat v tomto pripade jen cenu muze opravdu jenom xxx...
No a o tom, jak pracujes s cisly velice vymluvne mluvi ta nezamestnanost - z 3.5 udelas 15-20 a svoji neuveritelnou blbost svedes na jinou metodiku. Skvele...
PS: Prumysl v early 90s nebyl v rozkladu kvuli restrukturalizaci, ale kvuli tem srackam, co tady byly predtim. Ono je pekny, ze jsme vyrabeli tu krasnou ocel tak, jenomze jejich hodnota byla jen ucetni. Je to stejny, jako kdyz vyrezu ptaci budky, sam sobe je ocenim na 30000/kus a budu si tvrdit, ze mam firmu s obratem milion mesicne (denne udelam jednu budku). "Ucetne" (duraz na uvozovky) tomu tak bude, fakticky nebudu mit ani na slanou vodu...
Rybizek - proti tvemu prikladu je ten muj samozrejme chudy pribuzny. Na svoji obranu chci jen rict, ze jsem chtel zustat v oboru a nakupujicim byla "firma", nikoliv primo stat
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=109&r=mfjiznimorava&c=1188224
(nevím jen, jestli je víc mimo ten místopředseda, nebo autor článku)
Zajímavé, že Jančura některým lidem nebude nikdy po chuti. Když se pokoušel rozjet projekt Ostrava byl to rozinkozobal a "chtěl bych ho vidět jak jezdí na lokálkách". Převedení EC do základní obslužnosti na nalévání miliard do molocha zřejmě (a pro mě pochopitelně) odrazuje Jančuru riskovat (skutečně) nákladný podnikatelský projekt. A tak se zkouší dostat do chlívečku dotované dopravy. A hle to také není některým po chuti. Nicméně já na ČD nevidím VŮBEC nic, co by mě utvrzovalo v přesvědčení, že by to tu mělo zůstat při starém. Naopak změna je potřeba jinak je železnice do 30 let v h..zlu.
P.S. s těmi cenami za vlkm - neříkám že to tak musí být... Nícméně já si raději koupím lahodnou čerstvou bagetku za 6 než gumový rohlík na 1,50. ČD ale chtějí za tvrdý rohlík (někdy rozpečený - regionova) 6 aby někdy v budoucnu mohli vyrábět bagetky - což jim pochopitělně nikdo dát nechce. Za sliby se neplatí.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










