..: Smlouva pro České dráhy na 10 let :..

Logo ČD (eShop), foto: Atolix (www.cd.cz)Praha - Stát podepíše smlouvu na provozování dálkové rychlíkové dopravy opět s Českými drahami, tentokrát rovnou na deset let. Soukromé železniční společnosti se obávají, že kvůli tomuto kroku nedostanou příležitost. Ministerstvo dopravy uklidňuje konkurenční firmy s tím, že pokud některá z nich projeví zájem o provozování příslušného rychlíkového spoje, může stát smlouvu s ČD do roka vypovědět a vypsat výběrové řízení.

Nová smlouva již brzo

Někteří soukromí dopravci se však oprávněně obávají, že stát výběrová řízení nevypíše a odvolá se na uzavřenou smlouvu. Nicméně předseda Sdružení železničních společností Jiří Mužík principiálně proti smlouvě nic nemá, pokud bude opravdu umožněno její částečné vypovězení. Dokument rovněž hájí mluvčí Ministerstva dopravy Martin Kupka. Podle jeho slov dává smlouva Českým drahám více jistot a odstraní každoroční cyklus prodlužování smluv s ČD, který je administrativně náročný.

Nyní podobu smlouvy schvaluje Ministerstvo financí. Konkrétní podmínky smlouvy a výši úhrad nechce před podpisem žádná ze zúčastněných stran komentovat. Objevují se tak spekulace o tom, že ČD dostanou více peněz a na více vlaků než doposud. Nově by tak dráhy mohly získat až 5,5 miliardy korun. Konkrétní výše úhrad má být zveřejněna až po podpisu smlouvy, což je podle mluvčího ministerstva záležitost v řádu týdnů. Přípravu smlouvy začal resort dopavy již za ministra Petra Bendla. Ten sice sliboval otevření železnice konkurenci, ale nová smlouva, jak se zdá, naopak prostor pro konkurenci zužuje.

Konkurence se chce bránit

Bude tedy zajímavé sledovat, jak se s existencí plánované smlouvy vyrovnají konkurenční soukromí dopravci. Například sdružení společností Student Agency a Keolis, které společně avizovaly vážný zájem o provozovaní železniční dopravy, zvažuje kvůli připravované „desetileté smlouvě“ podání podnětu k Evropské komisi. Podle jeho slov může takovou smlouvu uzavřít stát jen v případě, že si je jistý, že na trhu není alternativní dopravce. „Takovou jistotu stát zcela jistě mít nemůže“, dodává Jančura. O provozování rychlíkových spojů mají totiž mimo jiné zájem i další společnosti jako jsou například Arriva, Veolia a Viamont.

Zdroj: iHNed


trainspotter Poslat mail autorovi | 21.5.2009 (14:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
21.05.2009 (19:52)  
Jestliže ČD dosahují každoroční ztráty, je skutečně jedno, jak velké mají odpisy a jaká je doba odpisování. To je totiž klíčové v situaci, kdy se rozhoduje o zisku firmy, která si tento účetní zisk chce co nejvíce snížit kvůli daním.
21.05.2009 (19:48)  
Toto je pouze utvrzuje v mém přesvědčení , že ČD spolu s ČDC, MD , SŽDC ,DU a AŽD tvoří jednu velkou organizovanou mafii , která vyvíjí hodně velké úsilí k tomu , aby se někdo další nemohl zapojit.

Vzpomeňme např. legislativní změny před několika lety , týkající se odborné způsobilosti zaměstnanců , které nahrávaly ČD. Dále snahu "uklidit" problém se závadným systémem ESA 11, průtahy při schvalování vozidel spoukromých dopravců i dar 12mld firmě ČD , který je již prošustrován.
A teď tu máme další důkaz.... dar a jistotu pro jednu firmu na 10 let. Kdyby alespoň ministerstvo zavedlo kontroly a tvrdé sankce za nedostatky a kdyby se do smlouvy zapracoval dodatek , že je jí možno vypovědět pokud množství nedostatků přesáhne danou mez.
21.05.2009 (19:07)  
M : když už jste si moje jméno naťukal do klávesnice - jsou-li "odpisy" taková nepodstatná záležitost, tak proč téměř všichni podnikatelé "vítají" možnost zkrácení doby odpisů ? Je vláda tak hloupá, že na to slyší ... a poslanci jsou naprostí trotlové (nebo jsou uplacení lobisty), že to schválí ?

Jiří Průša : jak souvisí oddělení provozovatele drážní dopravy od operátora dráhy se zjednodušením klíčování nákladů.
Náklady na činnosti "operátora dráhy" jsou nafakturovány provozovateli dráhy na smluvním základě, takže z hlediska ČD čini nula celá, nula nula nic.

Dlouhodobá smlouva je nebo může být dobrým podkladem při jednání o poskytnutí úvěru na nákup vozidel nebo jejich rekonstrukce. Částečná vypověditelnost smlouvy může ovšem znamenat, že pokud by neměly ČD v důsledku vypovězení smlouvy pro vozidla zakoupená k naplnění smlouvy uplatnění, tedy vozidla by nevydělávala, tak by mohly žádat o náhradu škody ... Takže MD by pak mohlo platilo 2x.
Registrierter Benutzer Petr-K 
21.05.2009 (18:11)  
Chlapi, uz jste nekdy slyseli o ucetnich odpisech?

V kazde firme, kde to mysli s prehledem o nakladech vazne, vedou ucetni odpisy jinak nez danove.

Reknou si, koupim auto za 1M a za 5 let ho prodam za 300k. Tak 700k rozepisou treba linearne do peti let. Podobne se do toho zapocitaji leasingy, uroky, GO atd.

Danovy odpis je jen proto, aby mel stat zaruceny nejaky prubezny prijem.
21.05.2009 (18:04)  
kajin: však si stačí pořádně přečíst, co jsem psal:

Dosud se ČD vymlouvaly, že nemůžou nakoupit nové vozidla z důvodu, že nemají jistotu, že dostanou objednávku a peníze i další rok. Jsem zvědavý, jestli teď začnou objednávat nová vozidla či alespoň výrazněji rekonstruovat.

Nic není zatím známo, jen jsem poukázal na to, že ČD ten"nenákup" dosud zdůvodňovaly mimojiné tímto, tak jsemzvědav, zda-li se teď situace smění...
Registrierter Benutzer kajin 
21.05.2009 (17:48)  
George_Couser: nevím proč, ale mně zatím chybí jakákoliv informace, zda se ona desetiletá smlouva zabývá i kvalitou spojů, která by alespoň trochu tlačila ČD vůbec začít něco nakupovat. Ani snílci už nevěří, že bude VŘ na 1000 nových vozů. Bojím se, že v této smlouvě již bude částka za službu "reálná", odpovídající i ceně, za kterou by to dokázaly při stejných dotacích provozovat i soukromé firmy. Jenže poměrně velká část ceny služby určená u ostatních firem na pronájem či pořízení vozidel se má u ČD velkou šanci začít někam podivně ztrácet.
21.05.2009 (17:44)  
eMíku, používám jen jeden nick. A zajímavé, že ostatní pochopili jak to bylo myšleno, jenom ty ne. Nebo spíš to nechceš (neumíš) pochopit, jen aby ses dále hádal...btw doporučuji si to přečíst celé i v kontextu celé diskuze. Ne jen ten jeden příspěvek. Ale možná to je nad tvé síly, které investuješ jen do rozhazování rozumů...
Registrierter Benutzer M 
21.05.2009 (17:37)  
ale přísun peněz má jistý jen na 10 let, takže asi těžko bude splátky za vozy rozvrhovat na delší dobu, když neví jestli potom od někoho dostane peníze...

Mozna si ujasni, co jsi psal, protoze to tucne a podtrzene je ta hovadina, na kterou jsem reagoval... (BTW, kolik pouzivas nicku?:-)))
Pokud ma aktualne problem s penezi, tak naopak BUDE splatky rozvrhovat na delsi dobu (aby platil mene). Uz proto ze po 10 letech je rozhodne nebude srotovat, at tahle smllouva prodlouzena bude nebo ne...
21.05.2009 (17:31)  
M - no evidentně jsi nepochopil, co jsem tu psal... však jsem říkal, že tu jde o to, že si na to musí vydělat přesně za těch 10 let, i když to bude používat a splácet déle... ale M musí být zase nejchytřejší...
Registrierter Benutzer M 
21.05.2009 (17:29)  
Obecne - ta VR nejsou o tom, aby se rusily CD. Je to proste o tom, ziskat nejakou informaci. Treba se opravdu ukaze, ze v celistvosti jsou CD jedinym moznym resenim a celkove jsou nejlevnejsi a nejkvalitnejsi.

Ale pripomina mi to znamyho, kterej si koupil Renaulta s oduvodnenim, ze ho ma jeho tata a ze se mu s nim jezdi moc dobre. Jasne, ale ze se mu s nim jezdi dobre, absolutne nevypovida nic o tom, jestli to nahodou neni soucasne znacka, ktera mu vyhovuje ze vsech nejmene.
Je to stejny, jako poprve v zivote prijit na Letnou (pricemz dotycnej dosud byl vzdy max. na okresnim preboru) a udelat zaver, ze Letna je nejlepsi stadion na svete. Dokonce ani kdyby poprve prisel do Londynske O2 nebo Cardiffskeho Millenia, tak to nemuze tvrdit. Protoze pokud znam jedinou moznost, tak to stejne dobre muze byt moznost nejlepsi, ale soucasne i nejhorsi...
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko