Praha — Dnes v dopoledních hodinách proběhla v Praze tisková konference se zástupci firmy RegioJet, která představila postup a nabídku pro Ministerstvo dopravy na provozování subvencovaných linek rychlíkových spojů ve třech balíčcích. Ty obsahují hlavní provozované linky vlaků po dobu 10 let. Ministerstvo má na posouzení nabídek čtvrt roku. Pokud bude akceptována, společnost RegioJet bude mít v té době zajištěné financování a úvěrové dohody s několika bankovními domy. Nabídka RegioJetu je závazná. Pokud MDČR vysloví souhlas, společnost slibuje v rozmezí let 2011 a 2012 vlaky na stanovených linkách začít provozovat. RegioJet postupem času plánuje jak výchovu vlastních strojvedoucích, tak i možnost uplatnění těch od ostatních dopravců, a to při zachování stávajících platů. Jak ŽelPage potvrdil obchodní ředitel RJ Jiří Schmidt, personální otázku bude do budoucna řešit i možná spolupráce se středními školami technického, či dopravního zaměření.
Vozidly ve žlutých korporátních barvách by se měly stát jednotky Siemens Desiro ML Inter–Regio a Desiro Classic o kapacitě 300 míst v jedné soupravě. Během dopravních špiček je možné i operativní spojení více jednotek či vozů do vlaku. Patnáct linek tvoří zhruba jednu polovinu celkem provozovaných vlaků v kategorii R, které objednává ministerstvo. V těchto vlacích bude v platnosti řada tarifních zvýhodnění pro pravidelné cestující, součástí nabídky doručené ministerstvu je i návrh na komplexní uznávání jízdních dokladů ostatních dopravců, zejména ČD. Obyčejné jízdné po kalkulaci by mělo být zhruba o 15% nižší než u ČD. Prodej a koupě jízdenek bude možná několika způsoby; v terminálech Student Agency, u smluvních prodejců, na internetu, v samooblužném automatu, či u vlakové čety přímo ve vlaku. Tato otázka však zůstává na rozhodnutí ministerstva a případně příslušného tarifního svazu.
Provozní ředitel Jan Paroubek zároveň potvrdil vybudování několika dep, kde bude prováděn servis a další technologické práce na vlacích. Nejvhodnějším místem bude pravděpodobně Středočeský kraj. O zmiňovaný servis by se však měl starat výrobce. Cena jednotek pro 1. a 2. soubor by se měla pohybovat v relaci 7,5 až 9 milionů euro, celkovou hodnotu kontraktu však zástupci RegioJet tají. Nabídka RJ pochopitelně nenechala klidným tiskový odbor Českých drah. "Dnešní prohlášení Student Agency je jen plné slov a skutek nikde. Tři roky se mluvilo o superluxusních vlacích mezi Prahou a Ostravou a nakonec Student Agency řekla, že nikdy nevyjedou," řekl pro ČTK tiskový mluvčí Ondřej Kubala a dodal, že obdobně dopadla situace i s regionálními vlaky v Libereckém kraji.
3 provozní soubory, 15 vlakových linek, 85 jednotek
- soubor; stanovený MDČR
- Praha — Chomutov — Cheb
- Praha — Děčín
- Kolín — Ústí nad Labem
- provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
- délka: 443 km
- počet spojů: 60
- soubor
- Praha — České budějovice
- Brno — Bohumín
- Brno — Česká Třebová — Praha
- Brno — Havlíčkův Brod — Praha
- Brno — Břeclav — Olomouc
- provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
- délka: 1056 km
- počet spojů: 134
- soubor; spíše regionálního charakteru
- Liberec — Ústí nad Labem
- Praha — Tanvald
- Kolín — Rumburk
- Praha — Rakovník
- Praha — Písek — České Budějovice
- Ostrava — Jeseník
- Ostrava — Krnov — Olomouc
- provoz budou zajišťovat jednotky Desiro Classic
- délka: 873 km
- počet spojů: 97
Standardem ve vlacích by měly být zásuvky na 230 V, připojení k internetu pomocí wi–fi a ve vlacích prvního a druhého souboru i palubní catering. V případě mimořádností a výlukových činností RegioJet plánuje provázání a spolupráci se Student Agency, která by zajišťovala případnou náhradní dopravu autobusy. Bude–li ministerstvo, které doposud dálkovou dopravu automaticky objednávalo u ČD, s nabídkou společnosti RegioJet souhlasit, bude v návaznosti na to vypsáno výběrové řízení. Podle mluvčího ministerstva lze výsledek a vyjádření očekávat v nejližších týdnech.
Zdroj: RegioJet, České noviny/ČTK

tak je nutne naridit povinne shodny zakladni tarif s CD (se statem uznanymi slevami) a at si dela komercni nabidky.
A ono dnes MD povinně nařizuje Českým drahám, jaký má mít tarif?
Pokud ne, tak může nařídit jinému dopravci, že musí mít stejný tarif, jako dopravce, kterému ten tarif nenařizuje?
Odkudkoliv kamkoliv, ale zkuste jet vlakem Brno - Zlín bez přestupu :)
Pokud se bude jezdit na dotace, tak je nutne naridit povinne shodny zakladni tarif s CD (se statem uznanymi slevami) a at si dela komercni nabidky. Plus pevne stanovit, kde ma stavet a kde ne a k tomu stanovit prislusne vazby vlaku CD (pripadne jinych dopravcu). Ja se ale bojim toho, ze ho nechaji jezdit na svy triko a to je pak hodne spatny.
Jinak tvůj naprosto bezchybný a neporazitelný výpočet poněkud kulhá v tom (teď narážím na výrok "pricemz cetbu lze zamenit za cokoliv jineho"), že ve vlaku si můžu sice číst nebo hrát free cell na ntb, ale asi těžko si můžu vyjet na kole, otevřít si láhev vína na terase nebo si jít zahrát squash. Tudíž možnosti, jak využít onen "volný" čas ve vlaku, jsou značně omezené.
Jinak teda když vezmu, že autem to je 2 hodiny (bez možnosti dělat cokoliv kromě řízení), zatímco vlakem 1,5 hodiny s omezenými možnostmi činnosti plus řekněme hodina a čtvrt přepravy MHD na obou místech, tak mi sice vyjde onen volný čas ve vlaku, ale na místě budu o 30-45 min POZDĚJI než autem. Takže bych s těmi interpretacemi byl velmi opatrný.
Tolik tedy pro perspektivní mladé informatiky, manažery, obchodní zástupce nebo co ty vlastně děláš:-). Nepopírám, že nemáš v lecčems pravdu (což si u tvých diskuzí všímám jen velmi zřídka, že ty bys toho byl schopen), ale i tvé teorie mají trhliny, takže tvářit se, jak s jejich pomocí nenávratně rozcupuješ blbečky typu Gregora, není úplně na místě. Nazdar.
(Pozn.: porad se drzim srovnani vlaku Brno-Praha, kdybych mel s notebookem pracovat Brno-Veseli/M., tak bych vymlatil klavesnici asi...)
Co se tyce pohledne blondynky, tak to uz je na urovni toho "rad ridit". Nicmene pohlednou blondynku lepe mit pred sebou a videt na ni, ne?:-)
Cestu k vlaku a z vlaku jsem pocital - proto je cesta 2:30 a ne 1:30... No a pokud mas auto zadarmo a vlak ne, tak potom to samozrejme promenne v rovnici meni:-)) Na druhe strane, pokud mas sluzebni auto zdarma na trasy typu Brno-Pardubice, tak hodina tveho volneho casu asi nebude tak lacina, jako je v tom priklade (200:-)) A hlavne, Gregoruv pripad na sluzebni auto s proplacenym cestakem prilis nevypada...
(btw - zkus si v patek na nadrazi koupit mistenku do pendolina (Pha-Ova) - PS: Jestli ty mistenky jsou vzdy k dispozici, tak to nevypovida o vyhode, kterou CD nabizeji, ale o tom, ze neprodaji vsechna mista ani v case max. spicky)
Takze i takhle se daji tva vlastni slova pouzit na jinou spolecnost...
Kde ve svém příspěvku tvrdím, že auto je levnější?
Tady
Možná mě přesvědčí až cena benzínu nad 35 Kč/l. Jinak to zatím vyjde ve 2 lidech cenově +/- stejně. A to prosím pěkně vlakem jezdíme na E-tchoře.
Takze si PROSIM udelej analyzu svych vlastnich slov...
Jinak Praha-Pce jezdim zpravidla nacas (krome toho jaksi neignoruji fakt, ze stat se cokoliv muze i na trase auta, obzvlast na te mezi Brnem a Pardubicemi). Zda se, ze svoje analyzy delas skutecne Albertovsky... Za podřimování nebo čtení si 2 kila na hodinu neúčtuju, toto privilegium mají jiní zaměstnanci či podnikatelé:-)
Takze si to spocitejme jako pro male dite (tobe to neuskodi:-) Ze zamestnani odjizdis v 18:00 a jedes vlakem. Celkem ti to zabere 2:30, z toho vlakem 1:30. Po celou dobu cesty vlakem, tzn. 90 minut si ctes. Potom prijdes domu, hodinu budes varit, hodinu jist, je 22:30 a jdes spat. Tedka auto: Jedes 2:00, potom hodinu varis, hodinu jis, 90 minut si ctes. Ejhle spat jdes v 23:30. Takze neco musis osidit - bud spanek nebo cetbu (pricemz cetbu lze zamenit za cokoliv jineho). No a hodina meho (meho konkretne teda urcite vetsi) volneho casu rozhodne hodnotu 200 korun ma. A je UPLNE jedno, jestli budu hodinu hledat zlatej poklad nebo se budu hodinu stourat v nose. Jestli si 200 korun za podrimovani nebo cteni neuctujes, tak te hluboce lituji, protoze chudakem ten, jehoz volny cas ma mensi hodnotu nez hodina jeho prace (ciste nezaujate - doporucuji ti dele pracovat, protoze si zjevne sveho casu v zamestnani cenis vice nez sveho casu volneho).
Da se jit jeste dal - ve vlaku muzes 90 minut misto cteni pracovat, takze ze zamestnani nemusis v 18:00, ale uz v 16:30. Samozrejme, pokud v Brne delas pokladniho v Kauflandu, tak tahle vymena mozna neni, nicmene i ten pokladni si muze cist knizku nebo noviny. Rozhodne to neni nejaka vysada podnikatelu (alespon teda pochybuju, ze kdyby sef Kauflandu rekl pokladnimu, ze kdyz bude misto 10 hodin delat denne 16 a za tech 6 extra hodin dostane 200, takze nejak obecne vsichni budou chtit pracovat 16 hodin denne...)
Takze tolik elementarni uvaha pro lidi, co delaji analyzu pri nakupovani v Albertu a neji gothaj...
mates - ze je volba prostredku pravem kazdeho cloveka, tak to nezpochybuji. Ja se venoval jen a pouze tomu, ze je to vlakem plusminus stejne drahe jako autem, coz NENI. Samozrejme, pokud nekdo chce jet Brno-Pardubice autem, protoze rad ridi, tak pak tahle uvaha nema smysl (jabka a pomerance taky nesrovnavam jenom podle ceny). Na druhou stranu, Brno-Pardubice v patek odpoledne podle myho moc u uzivani si rizeni neni...
Jinak pro mnoho cest je opravdu přestup nutnost, ale pořád to nic nevypovídá o skutečných přepravních proudech. Ono sice např. z Plzně do Ostravy je přestup v Praze nutností, ale troufám si říct, že počet takových cestujících bude pravděpodobně jen zlomkem těch, kteří cestují jen mezi Prahou a Ostravou.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










