Praha — Dnes v dopoledních hodinách proběhla v Praze tisková konference se zástupci firmy RegioJet, která představila postup a nabídku pro Ministerstvo dopravy na provozování subvencovaných linek rychlíkových spojů ve třech balíčcích. Ty obsahují hlavní provozované linky vlaků po dobu 10 let. Ministerstvo má na posouzení nabídek čtvrt roku. Pokud bude akceptována, společnost RegioJet bude mít v té době zajištěné financování a úvěrové dohody s několika bankovními domy. Nabídka RegioJetu je závazná. Pokud MDČR vysloví souhlas, společnost slibuje v rozmezí let 2011 a 2012 vlaky na stanovených linkách začít provozovat. RegioJet postupem času plánuje jak výchovu vlastních strojvedoucích, tak i možnost uplatnění těch od ostatních dopravců, a to při zachování stávajících platů. Jak ŽelPage potvrdil obchodní ředitel RJ Jiří Schmidt, personální otázku bude do budoucna řešit i možná spolupráce se středními školami technického, či dopravního zaměření.
Vozidly ve žlutých korporátních barvách by se měly stát jednotky Siemens Desiro ML Inter–Regio a Desiro Classic o kapacitě 300 míst v jedné soupravě. Během dopravních špiček je možné i operativní spojení více jednotek či vozů do vlaku. Patnáct linek tvoří zhruba jednu polovinu celkem provozovaných vlaků v kategorii R, které objednává ministerstvo. V těchto vlacích bude v platnosti řada tarifních zvýhodnění pro pravidelné cestující, součástí nabídky doručené ministerstvu je i návrh na komplexní uznávání jízdních dokladů ostatních dopravců, zejména ČD. Obyčejné jízdné po kalkulaci by mělo být zhruba o 15% nižší než u ČD. Prodej a koupě jízdenek bude možná několika způsoby; v terminálech Student Agency, u smluvních prodejců, na internetu, v samooblužném automatu, či u vlakové čety přímo ve vlaku. Tato otázka však zůstává na rozhodnutí ministerstva a případně příslušného tarifního svazu.
Provozní ředitel Jan Paroubek zároveň potvrdil vybudování několika dep, kde bude prováděn servis a další technologické práce na vlacích. Nejvhodnějším místem bude pravděpodobně Středočeský kraj. O zmiňovaný servis by se však měl starat výrobce. Cena jednotek pro 1. a 2. soubor by se měla pohybovat v relaci 7,5 až 9 milionů euro, celkovou hodnotu kontraktu však zástupci RegioJet tají. Nabídka RJ pochopitelně nenechala klidným tiskový odbor Českých drah. "Dnešní prohlášení Student Agency je jen plné slov a skutek nikde. Tři roky se mluvilo o superluxusních vlacích mezi Prahou a Ostravou a nakonec Student Agency řekla, že nikdy nevyjedou," řekl pro ČTK tiskový mluvčí Ondřej Kubala a dodal, že obdobně dopadla situace i s regionálními vlaky v Libereckém kraji.
3 provozní soubory, 15 vlakových linek, 85 jednotek
- soubor; stanovený MDČR
- Praha — Chomutov — Cheb
- Praha — Děčín
- Kolín — Ústí nad Labem
- provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
- délka: 443 km
- počet spojů: 60
- soubor
- Praha — České budějovice
- Brno — Bohumín
- Brno — Česká Třebová — Praha
- Brno — Havlíčkův Brod — Praha
- Brno — Břeclav — Olomouc
- provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
- délka: 1056 km
- počet spojů: 134
- soubor; spíše regionálního charakteru
- Liberec — Ústí nad Labem
- Praha — Tanvald
- Kolín — Rumburk
- Praha — Rakovník
- Praha — Písek — České Budějovice
- Ostrava — Jeseník
- Ostrava — Krnov — Olomouc
- provoz budou zajišťovat jednotky Desiro Classic
- délka: 873 km
- počet spojů: 97
Standardem ve vlacích by měly být zásuvky na 230 V, připojení k internetu pomocí wi–fi a ve vlacích prvního a druhého souboru i palubní catering. V případě mimořádností a výlukových činností RegioJet plánuje provázání a spolupráci se Student Agency, která by zajišťovala případnou náhradní dopravu autobusy. Bude–li ministerstvo, které doposud dálkovou dopravu automaticky objednávalo u ČD, s nabídkou společnosti RegioJet souhlasit, bude v návaznosti na to vypsáno výběrové řízení. Podle mluvčího ministerstva lze výsledek a vyjádření očekávat v nejližších týdnech.
Zdroj: RegioJet, České noviny/ČTK

nerad bych se dockal toho co je v busove doprave, kdyz chci (nebo musim) pouzit na cast cesty SA a na cast jineho dopravce (apropo, zkuste si jit v patek koupit do zlutoshitu jizdenku k ridicovi...), tak pokud si chci koupit mistenku musim jit na dve ruzna mista (v ruzne casti mesta) prodeje, misto toho, aby vse bylo na jednom busaku.....
vsechny me varianty mohou vzniknout pri 1 i vice dopravcu
takze co kdyby vy jste zapocital do svych uvach moji variantu C, kterou vam ted popisi detailneji
tj. na trhu bude umozeno fungovani vice nez jednoho dopravce, vlaky budou ciste a presto bude budou tarifne i prestupne provazane
predstavte si, ze v busove doprave IDSJMK to takhle funguje, a zatim nechodi na kordis ani urady tisice dopisu typu "mi chceme rozbit tarif, protoze jednotny se nam nelibi se a nevyhovuje nam", a kdo neveri at tam bezi
v dalkove doprave opravdu prestupuje (vlak/vlak) hodne lidi i v praze a brne, nejkake citielefanty kolin/beroun/a jine-praha a jejich masarycku sem prosim neplette,
jak se tedy dostanete z vychodu na zapad CR?? nez s prestupem v praze??? zjistite, ze pro plno tras je to nejvyhodnejsi pres prahu
a) spolujezdce bych nepočítal vůbec, může číst, může spát, může dělat na noteboku, může dělat téměř cokoli (jeli zvláště pak spolujezcem pohledná blondýnka :D )
b) takže já ráno vstanu sejdu se schodů pod barák, nasednu na vlak jedu do PCE, tam vylezu z nádraží a konec?
Neříkám že je auto levnější než vlak, ale když pošítáš tak jak počítáš, tak by si měl vzít v úvahu i dopravu k/z vlaku. Nemluvě o tom, že auto mohu mít služební a moje náklady jsou téměř nulové. Nejednou se mi stalo že mi zaměstnavatel odmítl vlak na služební cestu proplatit když mám přiděleno služební vozidlo. Tak v té chvíli bylo pro mně jednoznačně ekonomičtější jet vozem a nikoli vlakem :D Vše má svá pro a proti
Aneb, chtel bych byt taky nekdy tak jednoduchej, abych si myslel, ze cestovani autem je levnejsi. ...
Kde ve svém příspěvku tvrdím, že auto je levnější?
Nebo ses ten typek, co koupi salam za 50 korun, hlavne ze je co nejlevnejsi (a zbytek "nakladu" jaksi nevnima)?
Chlapče, asi se budeš divit, ale analýzu náklady/užitek si v hlavě dělám i při nákupu v Albertu:-). A gothaj rozhodně nekupuju;-).
Nicméně můžu srovnávat víc než 10 let cestování vlakem a rok a půl cestování autem v této relaci a vítězí auto. Že by to bylo tím, že člověk je flexibilnější? Pravda, svou váhu má i navazující MHD a nutnost cestovat v obou městech MHD, která je hlavně v Pcích na 2 věci. A o ceně té brněnské (připočti 44 Kč pro 2 lidi) nemluvě. K tomu přidáme relativně vysokou pravděpodobnost zpoždění vlaku (asi mám smůlu, ty jezdíš určitě z 95% případů načas, o tom nepochybuju), komfort souprav ČD a leckdy ne úplně příjemné spolucestující a nějak se mi tam přestává chtít.
Jinak započítávat čas strávený na cestě má smysl pouze v případě, že hodlám pracovat. Za podřimování nebo čtení si 2 kila na hodinu neúčtuju, toto privilegium mají jiní zaměstnanci či podnikatelé:-). Ale závěrem tě uklidním - pokud budu nutně potřebovat pracovat, tak tím vlakem pojedu, neboj.
Koukám,, že jsem se příspěvkem dostal dost off topic, za což se omlouvám a v případě, že mi názory v něm obsažené budou vyvráceny slušnou a klidnou formou, tak už diskuzu nebudu dále rozvíjet:-).
1. jeden dopravce znamená provázaný systém
2. více než jeden dopravce znamená neprovázaný systém.
Nepřipouštíte 3. možnost a to více dopravců a provázaný systém. V momentě, kdy dálkovou dopravu objednává MD, domnívám se, že je v jeho zájmu, aby i při více dopravcích zůstal systém provázaný...
K těm přestupům: Ano, v Praze na Hlavním přestupuje 30-50% lidí, ale na metro...:-) Oni přestupy mají význam v městech typu Kolín, Nymburk, kde by jinak nebyla frekvence. Ale u uzlů typu Praha, Brno apod. už svůj význam ztrácejí..
Shrnu - zajima mne skutecne cislo co se tech prestupu tyce, nikoliv fikce (prani)...
Autem 140 kilometru, takze nejakych 300 za benzin (a to pouze za benzin, nepocitam olej, o dalsich vecech, ktery tak nak souvisi s ujetyma km ani nemluve, nedej boze o nakupni cene auta). Jizdne pro dva lidi stoji zhruba stejne (maximalne 288).
A ted co jizda - nevim jak ridis, ale ja osobne behem rizeni skutecne nemohu delat nic jineho. A ted nemyslim, ze bych snad pracovat, nemuzu si treba ani cist - rizeni je pro mne ztraceny cas (samozrejme pokud ridim jako ve smyslu provozuji konicek, tak je cela uvaha zbytecna), Brno-Pardubice to znamena 2 hodiny ztracenyho casu. Pri cestovani vlakem ztratim zhruba 30 minut. A pokud to vase auto neni alespon stredni trida, tak je vlak mnohem pohodlnejsi (jestli nekdo dokazate ve fabii natahnout nohy, tak ok, ja je mam naky divny...).
Cili - konkretne Brno-Pardubice je vlak levnejsi (i pro dva) a to jak absolutne, tak se zapocitanim toho ztraceneho casu. Pokud jej budu pocitat jako 200 na hodinu, coz je myslim celkem ferovy cislo, tak naklady autem jsou 300 (benzin) plus 400 (cas ridice) plus 200 (cas spolujezdce - tady pocitam pulku, protoze cist knizku muze, ale to je asi tak vsechno), celkem 900 (pricemz auto teda pouze benzin). Vlak? 500...
Aneb, chtel bych byt taky nekdy tak jednoduchej, abych si myslel, ze cestovani autem je levnejsi. Zjevne to cloveku ulehcuje zivot:-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










