..: RegioJet představil nabídku na provoz vlaků :..

RegioJet, foto: MGPraha — Dnes v dopoledních hodinách proběhla v Praze tisková konference se zástupci firmy RegioJet, která představila postup a nabídku pro Ministerstvo dopravy na provozování subvencovaných linek rychlíkových spojů ve třech balíčcích. Ty obsahují hlavní provozované linky vlaků po dobu 10 let. Ministerstvo má na posouzení nabídek čtvrt roku. Pokud bude akceptována, společnost RegioJet bude mít v té době zajištěné financování a úvěrové dohody s několika bankovními domy. Nabídka RegioJetu je závazná. Pokud MDČR vysloví souhlas, společnost slibuje v rozmezí let 2011 a 2012 vlaky na stanovených linkách začít provozovat. RegioJet postupem času plánuje jak výchovu vlastních strojvedoucích, tak i možnost uplatnění těch od ostatních dopravců, a to při zachování stávajících platů. Jak ŽelPage potvrdil obchodní ředitel RJ Jiří Schmidt, personální otázku bude do budoucna řešit i možná spolupráce se středními školami technického, či dopravního zaměření.

Vozidly ve žlutých korporátních barvách by se měly stát jednotky Siemens Desiro ML Inter–Regio a Desiro Classic o kapacitě 300 míst v jedné soupravě. Během dopravních špiček je možné i operativní spojení více jednotek či vozů do vlaku. Patnáct linek tvoří zhruba jednu polovinu celkem provozovaných vlaků v kategorii R, které objednává ministerstvo. V těchto vlacích bude v platnosti řada tarifních zvýhodnění pro pravidelné cestující, součástí nabídky doručené ministerstvu je i návrh na komplexní uznávání jízdních dokladů ostatních dopravců, zejména ČD. Obyčejné jízdné po kalkulaci by mělo být zhruba o 15% nižší než u ČD. Prodej a koupě jízdenek bude možná několika způsoby; v terminálech Student Agency, u smluvních prodejců, na internetu, v samooblužném automatu, či u vlakové čety přímo ve vlaku. Tato otázka však zůstává na rozhodnutí ministerstva a případně příslušného tarifního svazu.

Vedení spol. Railjet představuje nabídku podanou mdčr, foto: Vítek_VProvozní ředitel Jan Paroubek zároveň potvrdil vybudování několika dep, kde bude prováděn servis a další technologické práce na vlacích. Nejvhodnějším místem bude pravděpodobně Středočeský kraj. O zmiňovaný servis by se však měl starat výrobce. Cena jednotek pro 1. a 2. soubor by se měla pohybovat v relaci 7,5 až 9 milionů euro, celkovou hodnotu kontraktu však zástupci RegioJet tají. Nabídka RJ pochopitelně nenechala klidným tiskový odbor Českých drah. "Dnešní prohlášení Student Agency je jen plné slov a skutek nikde. Tři roky se mluvilo o superluxusních vlacích mezi Prahou a Ostravou a nakonec Student Agency řekla, že nikdy nevyjedou," řekl pro ČTK tiskový mluvčí Ondřej Kubala a dodal, že obdobně dopadla situace i s regionálními vlaky v Libereckém kraji.

3 provozní soubory, 15 vlakových linek, 85 jednotek

  1. soubor; stanovený MDČR
    • Praha — Chomutov — Cheb
    • Praha — Děčín
    • Kolín — Ústí nad Labem
    • provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
    • délka: 443 km
    • počet spojů: 60
  2. soubor
    • Praha — České budějovice
    • Brno — Bohumín
    • Brno — Česká Třebová — Praha
    • Brno — Havlíčkův Brod — Praha
    • Brno — Břeclav — Olomouc
    • provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
    • délka: 1056 km
    • počet spojů: 134
  3. soubor; spíše regionálního charakteru
    • Liberec — Ústí nad Labem
    • Praha — Tanvald
    • Kolín — Rumburk
    • Praha — Rakovník
    • Praha — Písek — České Budějovice
    • Ostrava — Jeseník
    • Ostrava — Krnov — Olomouc
    • provoz budou zajišťovat jednotky Desiro Classic
    • délka: 873 km
    • počet spojů: 97

Standardem ve vlacích by měly být zásuvky na 230 V, připojení k internetu pomocí wi–fi a ve vlacích prvního a druhého souboru i palubní catering. V případě mimořádností a výlukových činností RegioJet plánuje provázání a spolupráci se Student Agency, která by zajišťovala případnou náhradní dopravu autobusy. Bude–li ministerstvo, které doposud dálkovou dopravu automaticky objednávalo u ČD, s nabídkou společnosti RegioJet souhlasit, bude v návaznosti na to vypsáno výběrové řízení. Podle mluvčího ministerstva lze výsledek a vyjádření očekávat v nejližších týdnech.

Zdroj: RegioJet, České noviny/ČTK


Vítek_V | 15.6.2009 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 22      Zpráv na stránku:   
16.06.2009 (16:11)  
Martin Michl: Zkušenosti s přestupy mezi více dopravci nemám, kupoval jsem však v Karlových Varech jízdenku do vlaku Viamontu v pokladně ČD. Odkazoval jsem jen na výpověď, která odkazuje na nějaký zákon (škoda že ne přímo na konkrétní)…
registrovaný uživatel Martin Michl  mail  
16.06.2009 (15:54)  
v dnesni dobe nemuzes verit vsemu co se kde pise, jestli ze je to tak jak ty rikas.
proc mi CD drahy sdelily ze mi neprodrodaji jizdenku do vrbna pod pradedem ??
protoze tak je jidy dopravce v tomto pripade je to OKD Doprava
a hledme kdyz si kupuji jizdenku ve vlacich OKD Doprava take neprodavaji jizdenky na drahy CD.
a ja se tomu ani nedivi predstav si ze na jedne trati budou dva dopravci jak si rozdeli tito dva jizde ktere zaplatil zakaznik? pul na pul? a je to ferove kdyz ten zakaznik bude vyuzivat treba jen jednu spolecnost?
16.06.2009 (15:48)  
Martin Michl a spol.: RegioJet ve své brožuře (PDF: http://www.regiojet.cz/index.php/ke-stazeni/doc_download/2-brozura-regiojet ) uvádí: „Každý dopravce musí rovněž vydat jízdenku do jakéhokoliv místa v železniční­ síti bez ohledu na to, zda tam provozuje dopravu on nebo jiný dopravce – to mu ukládá zákon. A vzájemné uznávání jízdenek je jednou ze základních podmínek výběrových řízení na dopravce.“ Pokud to tak skutečně je, tak čeho se tak bojíte?
registrovaný uživatel Martin Michl  mail  
16.06.2009 (15:42)  
jinak nezavrhuji mit moznost si vybrat z vice dopravcu.
a otazkou je zdali zapracuje konkurencni boj.
mmohl bych uvest par pripadu z jineho odvetvi kde konkurencni boj nefunfuje.
registrovaný uživatel Martin Michl  mail  
16.06.2009 (15:39)  
to ze je tu jeden dopravce ma pro nas pomerne jednu vyhodu . da se relativne levne cetovat. kdo cestuje zcasteji vi o cem mluvim. za druhe staji mi jedna jizdenka nebo dve zakoupene v jednom okenku a mohu jet pres celou CR treba 5 vlaky.
co se stane kdyz tu bude 20 spolecnosti budu si muset do kazdeho vlaku kupovat jizdenku jako v autobuse. ve vysledku to vyjde draz protoze si budes muset koupit vice jizdenek na kratsi trate a jak je vseobecne znamo cim kratsi trat tim je drazssi kilometr
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
16.06.2009 (14:53)  
michawel: Souhlasím. Autobusy nemaj téměř žádnou návaznost. Jezdím autobusem málokdy a téměř pokaždý, když jsem s nimi jel tak navíc jel dřív o několik minut. A podle mě je to o dost horší než když jede se zpožděním :((.
16.06.2009 (14:45)  
Bude-li důvod, tak přidání jednoho-dvou odstavců do zákona + nějaká prováděcí vyhláška se dá udělat poměrně rychle, třeba i formou přílepků
16.06.2009 (14:39)  
Jiri Hovorka - ono nejde jen o vysi cen, ty muzou byt stejne u obou dopravcu, ale jde rozvnez o vzajemne uznavani zakladniho jizdneho a statem garantovanych slev.
16.06.2009 (14:36)  
Ohledně cenové regulace doporučuji nastudovat:

http://www.mfcr.cz/cps/rde/xchg/mfcr/xsl/cenova_regulace_cr_46740.html

Podle mě je legislativa na jednotný celorepublikový tarif připravenější než na první pohled zdá
16.06.2009 (14:35)  
Kocourek Jiri: Ale jak to je u autobusu? Pripoje v podstate zadne. U zeleznice se da vetsinou na prestupni vazbu jakz takz spolehnout. Neni to dokonale, nekdy dokonce katastrofalni, ale predstavte si, ze do toho vam v tom bude delat bordel jeste soukromnik. To se na to muzem uz totalne vykaslat a at si jezdi po tech kolejich kdo kdy a jak chce. Klidne Praha Ostrava ve tri minutovym intervalu po dobu pul hodiny a pak sest hodin naprosta nula. (prehanim, ale takhle to u tech busu obcas vypada)
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko