Praha — Dnes v dopoledních hodinách proběhla v Praze tisková konference se zástupci firmy RegioJet, která představila postup a nabídku pro Ministerstvo dopravy na provozování subvencovaných linek rychlíkových spojů ve třech balíčcích. Ty obsahují hlavní provozované linky vlaků po dobu 10 let. Ministerstvo má na posouzení nabídek čtvrt roku. Pokud bude akceptována, společnost RegioJet bude mít v té době zajištěné financování a úvěrové dohody s několika bankovními domy. Nabídka RegioJetu je závazná. Pokud MDČR vysloví souhlas, společnost slibuje v rozmezí let 2011 a 2012 vlaky na stanovených linkách začít provozovat. RegioJet postupem času plánuje jak výchovu vlastních strojvedoucích, tak i možnost uplatnění těch od ostatních dopravců, a to při zachování stávajících platů. Jak ŽelPage potvrdil obchodní ředitel RJ Jiří Schmidt, personální otázku bude do budoucna řešit i možná spolupráce se středními školami technického, či dopravního zaměření.
Vozidly ve žlutých korporátních barvách by se měly stát jednotky Siemens Desiro ML Inter–Regio a Desiro Classic o kapacitě 300 míst v jedné soupravě. Během dopravních špiček je možné i operativní spojení více jednotek či vozů do vlaku. Patnáct linek tvoří zhruba jednu polovinu celkem provozovaných vlaků v kategorii R, které objednává ministerstvo. V těchto vlacích bude v platnosti řada tarifních zvýhodnění pro pravidelné cestující, součástí nabídky doručené ministerstvu je i návrh na komplexní uznávání jízdních dokladů ostatních dopravců, zejména ČD. Obyčejné jízdné po kalkulaci by mělo být zhruba o 15% nižší než u ČD. Prodej a koupě jízdenek bude možná několika způsoby; v terminálech Student Agency, u smluvních prodejců, na internetu, v samooblužném automatu, či u vlakové čety přímo ve vlaku. Tato otázka však zůstává na rozhodnutí ministerstva a případně příslušného tarifního svazu.
Provozní ředitel Jan Paroubek zároveň potvrdil vybudování několika dep, kde bude prováděn servis a další technologické práce na vlacích. Nejvhodnějším místem bude pravděpodobně Středočeský kraj. O zmiňovaný servis by se však měl starat výrobce. Cena jednotek pro 1. a 2. soubor by se měla pohybovat v relaci 7,5 až 9 milionů euro, celkovou hodnotu kontraktu však zástupci RegioJet tají. Nabídka RJ pochopitelně nenechala klidným tiskový odbor Českých drah. "Dnešní prohlášení Student Agency je jen plné slov a skutek nikde. Tři roky se mluvilo o superluxusních vlacích mezi Prahou a Ostravou a nakonec Student Agency řekla, že nikdy nevyjedou," řekl pro ČTK tiskový mluvčí Ondřej Kubala a dodal, že obdobně dopadla situace i s regionálními vlaky v Libereckém kraji.
3 provozní soubory, 15 vlakových linek, 85 jednotek
- soubor; stanovený MDČR
- Praha — Chomutov — Cheb
- Praha — Děčín
- Kolín — Ústí nad Labem
- provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
- délka: 443 km
- počet spojů: 60
- soubor
- Praha — České budějovice
- Brno — Bohumín
- Brno — Česká Třebová — Praha
- Brno — Havlíčkův Brod — Praha
- Brno — Břeclav — Olomouc
- provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
- délka: 1056 km
- počet spojů: 134
- soubor; spíše regionálního charakteru
- Liberec — Ústí nad Labem
- Praha — Tanvald
- Kolín — Rumburk
- Praha — Rakovník
- Praha — Písek — České Budějovice
- Ostrava — Jeseník
- Ostrava — Krnov — Olomouc
- provoz budou zajišťovat jednotky Desiro Classic
- délka: 873 km
- počet spojů: 97
Standardem ve vlacích by měly být zásuvky na 230 V, připojení k internetu pomocí wi–fi a ve vlacích prvního a druhého souboru i palubní catering. V případě mimořádností a výlukových činností RegioJet plánuje provázání a spolupráci se Student Agency, která by zajišťovala případnou náhradní dopravu autobusy. Bude–li ministerstvo, které doposud dálkovou dopravu automaticky objednávalo u ČD, s nabídkou společnosti RegioJet souhlasit, bude v návaznosti na to vypsáno výběrové řízení. Podle mluvčího ministerstva lze výsledek a vyjádření očekávat v nejližších týdnech.
Zdroj: RegioJet, České noviny/ČTK

jak funguje IDS??
ci primo slavny IDSJMK??
neni prave zalozen primo na provazanosti spoju jak tarifni tak prestupni??
a pritom autobusy v IDSJMK rozhodne nejsou ani stare ani spinave a provozuji je soukromnici
gregor: a kdyby jste brno-pardubky musel jet tremi ruzn ymi vlaky ruznych dopravcu (tj. 2 prestupy), a ke vsemu jste musel po kazde jinym zpusobem pri prestupu shanet jizdenku, mel by vlak ve vasich ocich jeste nejakou sanci??
rada docela vytizenych trati, by bez prestupni vazby uplne ztratila smysl
skutecne jde o vyber bud a nebo???
tj. skutecne jsou jen dve moznosti??
A) stare spinave vlaky+provazanost
B) nove ciste vlaky+totalni rozbiti sitoveho efektu??
nelze zaradit do vyberu treti moznost??
C) nove ciste vlaky+provazanost
to je o organizaci, text vyse nerika nic o CD, takze prosim odkazy na CD a jejich (ne)cinnost sem neplette
ale o komkurenci VD/IAD (tj. ver.doprava/individualni aut.doprava) tj. nepred musime presvedcit potencialniho zakaznika, aby svuj luxusni a vecne milovany gumokol nechal doma a jel ver.dopravou, v tom opravdu jednotnost velmi pomaha.... (samozrejme je to plus i v konkurenci bus/vlak nebo CD/soukromnik)
rádi bych Vám představili naši novou společnost, ŽVD (Železnice Vyraž Doraž). Spouštíme ambiciozní projekt. Naše firma brzy převezme veškerou železniční dopravu na území České republiky, výhledově i v Řecku.
Naše vlaky budou pohodlné a rychlé. Nabídneme 10 cestovních tříd, první třída bude disponovat oddíly o velikosti celého vagonu včetně bazénu, střešní terasy (na neelektrifikovaných tratích) a kadibudky.
Jízdné bude Kč 1,- na jakoukoliv vzdálenost + Kč 150,- za každý gram osobní váhy.
A hlavně: naše vozy budou snadno identifikovatelné díky šmolkově modré barvě s fosforeskujícím pruhem v barvě khaki!
Sice ještě nemáme ani peníze, ani vozový park, ani personál, ale hlavním problémem je přetrvávající monopol ČD, zkostnatělost SŽDC a nepružnost MD. Jakmile se nám tyto problémy podaří překonat, spustíme provoz okamžitě! Děkujeme.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










