..: RegioJet představil nabídku na provoz vlaků :..

RegioJet, foto: MGPraha — Dnes v dopoledních hodinách proběhla v Praze tisková konference se zástupci firmy RegioJet, která představila postup a nabídku pro Ministerstvo dopravy na provozování subvencovaných linek rychlíkových spojů ve třech balíčcích. Ty obsahují hlavní provozované linky vlaků po dobu 10 let. Ministerstvo má na posouzení nabídek čtvrt roku. Pokud bude akceptována, společnost RegioJet bude mít v té době zajištěné financování a úvěrové dohody s několika bankovními domy. Nabídka RegioJetu je závazná. Pokud MDČR vysloví souhlas, společnost slibuje v rozmezí let 2011 a 2012 vlaky na stanovených linkách začít provozovat. RegioJet postupem času plánuje jak výchovu vlastních strojvedoucích, tak i možnost uplatnění těch od ostatních dopravců, a to při zachování stávajících platů. Jak ŽelPage potvrdil obchodní ředitel RJ Jiří Schmidt, personální otázku bude do budoucna řešit i možná spolupráce se středními školami technického, či dopravního zaměření.

Vozidly ve žlutých korporátních barvách by se měly stát jednotky Siemens Desiro ML Inter–Regio a Desiro Classic o kapacitě 300 míst v jedné soupravě. Během dopravních špiček je možné i operativní spojení více jednotek či vozů do vlaku. Patnáct linek tvoří zhruba jednu polovinu celkem provozovaných vlaků v kategorii R, které objednává ministerstvo. V těchto vlacích bude v platnosti řada tarifních zvýhodnění pro pravidelné cestující, součástí nabídky doručené ministerstvu je i návrh na komplexní uznávání jízdních dokladů ostatních dopravců, zejména ČD. Obyčejné jízdné po kalkulaci by mělo být zhruba o 15% nižší než u ČD. Prodej a koupě jízdenek bude možná několika způsoby; v terminálech Student Agency, u smluvních prodejců, na internetu, v samooblužném automatu, či u vlakové čety přímo ve vlaku. Tato otázka však zůstává na rozhodnutí ministerstva a případně příslušného tarifního svazu.

Vedení spol. Railjet představuje nabídku podanou mdčr, foto: Vítek_VProvozní ředitel Jan Paroubek zároveň potvrdil vybudování několika dep, kde bude prováděn servis a další technologické práce na vlacích. Nejvhodnějším místem bude pravděpodobně Středočeský kraj. O zmiňovaný servis by se však měl starat výrobce. Cena jednotek pro 1. a 2. soubor by se měla pohybovat v relaci 7,5 až 9 milionů euro, celkovou hodnotu kontraktu však zástupci RegioJet tají. Nabídka RJ pochopitelně nenechala klidným tiskový odbor Českých drah. "Dnešní prohlášení Student Agency je jen plné slov a skutek nikde. Tři roky se mluvilo o superluxusních vlacích mezi Prahou a Ostravou a nakonec Student Agency řekla, že nikdy nevyjedou," řekl pro ČTK tiskový mluvčí Ondřej Kubala a dodal, že obdobně dopadla situace i s regionálními vlaky v Libereckém kraji.

3 provozní soubory, 15 vlakových linek, 85 jednotek

  1. soubor; stanovený MDČR
    • Praha — Chomutov — Cheb
    • Praha — Děčín
    • Kolín — Ústí nad Labem
    • provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
    • délka: 443 km
    • počet spojů: 60
  2. soubor
    • Praha — České budějovice
    • Brno — Bohumín
    • Brno — Česká Třebová — Praha
    • Brno — Havlíčkův Brod — Praha
    • Brno — Břeclav — Olomouc
    • provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
    • délka: 1056 km
    • počet spojů: 134
  3. soubor; spíše regionálního charakteru
    • Liberec — Ústí nad Labem
    • Praha — Tanvald
    • Kolín — Rumburk
    • Praha — Rakovník
    • Praha — Písek — České Budějovice
    • Ostrava — Jeseník
    • Ostrava — Krnov — Olomouc
    • provoz budou zajišťovat jednotky Desiro Classic
    • délka: 873 km
    • počet spojů: 97

Standardem ve vlacích by měly být zásuvky na 230 V, připojení k internetu pomocí wi–fi a ve vlacích prvního a druhého souboru i palubní catering. V případě mimořádností a výlukových činností RegioJet plánuje provázání a spolupráci se Student Agency, která by zajišťovala případnou náhradní dopravu autobusy. Bude–li ministerstvo, které doposud dálkovou dopravu automaticky objednávalo u ČD, s nabídkou společnosti RegioJet souhlasit, bude v návaznosti na to vypsáno výběrové řízení. Podle mluvčího ministerstva lze výsledek a vyjádření očekávat v nejližších týdnech.

Zdroj: RegioJet, České noviny/ČTK


Vítek_V | 15.6.2009 (18:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 11 12 13 14 15 ... 22      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Kakov 
16.06.2009 (11:12)  
PS: jeste me napada...
jak funguje IDS??
ci primo slavny IDSJMK??
neni prave zalozen primo na provazanosti spoju jak tarifni tak prestupni??
a pritom autobusy v IDSJMK rozhodne nejsou ani stare ani spinave a provozuji je soukromnici

gregor: a kdyby jste brno-pardubky musel jet tremi ruzn ymi vlaky ruznych dopravcu (tj. 2 prestupy), a ke vsemu jste musel po kazde jinym zpusobem pri prestupu shanet jizdenku, mel by vlak ve vasich ocich jeste nejakou sanci??
Registrierter Benutzer Kakov 
16.06.2009 (11:04)  
podle me zkusenosti (pozorovani) z dalkove dopravy prestupuje v praze na hl.n. cca. 30-50%¨

rada docela vytizenych trati, by bez prestupni vazby uplne ztratila smysl
Registrierter Benutzer Kakov 
16.06.2009 (11:03)  
mates111: pardon, ale ve svych uvah se dopoustite jednoho duleziteho omylu (nejste sam)

skutecne jde o vyber bud a nebo???
tj. skutecne jsou jen dve moznosti??
A) stare spinave vlaky+provazanost
B) nove ciste vlaky+totalni rozbiti sitoveho efektu??

nelze zaradit do vyberu treti moznost??
C) nove ciste vlaky+provazanost

to je o organizaci, text vyse nerika nic o CD, takze prosim odkazy na CD a jejich (ne)cinnost sem neplette
Registrierter Benutzer M 
16.06.2009 (11:01)  
mates - ted jsem to chtel napsat... Ze jak se tady furt mluvi o te sitovosti a prestupnich vazbach, tak ze by mne fakt zajimalo, kolik lidi prestupuje...
16.06.2009 (11:01)  
KK: Čéče nevím, ani ta slavná jednotnost v rámci české železniční sítě mě za poslední rok nějak moc nepřesvědčila. A to prosím pěkně cestuju nejčastěji v relaci Brno-Pardubice, kde je silniční spojení opravdu o čemsi velkým hnědým. Možná mě přesvědčí až cena benzínu nad 35 Kč/l. Jinak to zatím vyjde ve 2 lidech cenově +/- stejně. A to prosím pěkně vlakem jezdíme na E-tchoře.
16.06.2009 (10:57)  
KK: No ono by bylo zajímavé se podívat do praxe. Jak moc lidé v dálkové dopravě přestupují? Jak moc by přestupovali mezi vlaky ČD a SA? Co je pro cestujícího více? Lepší vozidla nebo provázanost?
Registrierter Benutzer Kakov 
16.06.2009 (10:48)  
musime si uvedomit, ze v prvni rade na dopravnim trhu nejde o konkurenci vlak/bus ani CD/soukromnik ani CSAD/Jancura

ale o komkurenci VD/IAD (tj. ver.doprava/individualni aut.doprava) tj. nepred musime presvedcit potencialniho zakaznika, aby svuj luxusni a vecne milovany gumokol nechal doma a jel ver.dopravou, v tom opravdu jednotnost velmi pomaha.... (samozrejme je to plus i v konkurenci bus/vlak nebo CD/soukromnik)
Registrierter Benutzer Kakov 
16.06.2009 (10:41)  
michawel: presne tak musi se zajistit provazanost i s tou casti zeleznice, kterou neprovozuje Jancura, jinak se opravdu snizi pritazlivost zeleznice pro radoveho cestujiciho
Registrierter Benutzer wen 
16.06.2009 (10:33)  
Vážená cestující veřejnosti,

rádi bych Vám představili naši novou společnost, ŽVD (Železnice Vyraž Doraž). Spouštíme ambiciozní projekt. Naše firma brzy převezme veškerou železniční dopravu na území České republiky, výhledově i v Řecku.

Naše vlaky budou pohodlné a rychlé. Nabídneme 10 cestovních tříd, první třída bude disponovat oddíly o velikosti celého vagonu včetně bazénu, střešní terasy (na neelektrifikovaných tratích) a kadibudky.

Jízdné bude Kč 1,- na jakoukoliv vzdálenost + Kč 150,- za každý gram osobní váhy.

A hlavně: naše vozy budou snadno identifikovatelné díky šmolkově modré barvě s fosforeskujícím pruhem v barvě khaki!

Sice ještě nemáme ani peníze, ani vozový park, ani personál, ale hlavním problémem je přetrvávající monopol ČD, zkostnatělost SŽDC a nepružnost MD. Jakmile se nám tyto problémy podaří překonat, spustíme provoz okamžitě! Děkujeme.
16.06.2009 (10:14)  
michawel: Zatímco na silnici jezdí Jančura na vlastní triko a může si v podstatě dělat co chce, tak na kolejích by se jednalo o objednávku MD a hrálo by se podle jejich podmínek...
  1 ... 11 12 13 14 15 ... 22      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko