Praha — V úterý 18. srpna proběhlo jednání zástupců ministerstva dopravy a krajů o rozsahu regionální železnice na příští léta. Krajům letos chybí v rozpočtech na železnici 3,2 miliardy korun. Tuto částku mimořádně uhradí stát. Jak sdělili ČTK ministr dopravy Gustáv Slamečka a šéf asociace krajů a jihomoravský hejtman Michal Hašek, kraje odmítly snížení počtu spojů, naopak chtějí od státu více peněz. Ministerstvo se snaží přesvědčit kraje, aby na příští rok objednaly jen tolik vlaků, na kolik jim stačí peníze, s čímž kraje nesouhlasí. Obě strany chtějí vést další jednání a celý problém předložit premiérovi Janu Fischerovi. Jasno má být do středy 26. srpna, kdy zasedá vláda.
"Kraje nevidí cestu k omezování objednávky železniční osobní dopravy, protože chceme zachovat mobilitu občanů. Čas na utahování opasků je na straně Českých drah," uvedl Hašek. Jak dále uvedl, krajům jde v době krize především o to, aby se nezmenšily možnosti občanů dojíždět do práce. Od příštího roku by chtěl ministr krajům přispět každoročně přibližně 2 miliardy korun.
O konkrétních částkách, které kraje požadují po státu, žádná ze stran nechtěla hovořit, ministr pouze uvedl, že dráhy na příští rok plánují úsporu v regionální dopravě zhruba 450 milionů korun. Podle informací ČTK na příští rok chybí přibližně 700 miliónů korun, zejména Hlavnímu městu Praze, Středočeskému, Královéhradeckému, Jihomoravskému a Olomouckému kraji. Obě strany se shodly na tom, že kraje, stát a České dráhy by měly uzavřít dlouholetou smlouvu místo současného jednoročního kontraktu.
Zdroj: Finanční noviny / ČTK
| 20.8.2009 (18:00)
A já se domníval, že jsme na ŽelPage a bavíme se o tom, že kraje odmítají omezení vlakové dopravy.
Tak to odmažeme, jo?
Jistě, záleží na rozumné domluvě s jednotlivými zaměstnavateli. Přesto bych pevný, léty zažitý začátek směn nebral jako dogma. Nebo může takový posun začátku pracovní směny o 30 minut dříve nebo později firmám v určitém místě nějak uškodit?
Ale lidé ve výrobních podnicích vytvářejí zisk/daně, ze kterých ten stát žije. On ty lidi zaměstnané potřebuje...
Je zde dopravce pro lidi nebo lidi pro dopravce?
To neprošlo ani za toho socialismu. V Praze byl v 60. letech údajně vznesen požadavek, aby nezačínaly všechny podniky v 6:00, že to vozidla MHD nestíhají. Neprošlo to.
Já si myslím, že to není špatná myšlenka. Zatímco těm podnikům a školám by se prakticky nic nestalo, kdyby začínaly/končily o plus mínus až 30 minut později, tak dopravní prostředky dost dobře nemůžou přijíždět ke všem továrnám, školám atd. ve vhodném čase. Anebo mohou, ale znamená to zbytečně velkou potřebu dopravních prostředků, které pak po zbytek dne (resp. do okamžiku konce těch směn, kdy jejich potřeba opět skokově narůstá) mají prostoje.
Důvodem PRO posunutí začátků i konců směn a vyučování v některých podnicích/školách je efektivnější využití prostředků hromadné dopravy. Jaký je rozumný důvod PROTI tomuto posunutí?
A já si dosud myslel, že služby jsou tady pro lidi. A doprava osob je služba. Pokud to dopravce nchce a nebo neumí - tak ať tu dopravu nedělá a nechá to na někom jiném. Jo - pokud chce někdo dělat grafikon bez ohledu na potřeby lidí, tak pak se nesmí divit, že pasažérů pak bude mít málo. A jako daňový poplatník pak budu chtít takové tvořitele grafikonu vyhnat "od korýtka".
Návrh, že by se měl konec směny přizpůsoit dopravě - to mi připadá jako z doby rozvinutého socialismu. To už tady bylo, nelíbilo se mi to. Děkuji, již nechci více.
Zjednodušení daňové soustavy tu už mohlo být. Ale modrogumní (i jino-gumní) odbory se šprajcly, hystericky začaly křičet, že jim chce vláda (i když to byl ministr) zrušit režijky a stravenky (u když je chtěla jen normálně zdanit a tím zjednodušit daňovou soustavu, stejně jako zrušením dalších více či méně nesmyslných výjimek, a nahradit je nezdanitelným paušálem, což ale jako by ty gumové odbory nechtěly slyšet), a tak tu máme dál spousty výjimek z daně z příjmů.
Proč rušit pár výjimek u silniční daně, když nedojde zároveň ke zrušení desítek výjimek u daně z příjmů fyzických osob?
Má–li být politicky průchodné zvýšení daní, protože je na tom ekonomika bledě, tak bych v první řadě přestal s "dotováním" majitelů silničních vozidel. Prostě stačí zrušit osvobození od silniční daně ..., čímž se zjednodušuje daňová soustava. To přece chtějí snad všechny parlamentní politické strany.
Především bych v příslušných zákonech pojem "silniční daň" nahradil pojmem "poplatek za použití dopravní cesty", který je mnohem výstižnější.
JK ml. : a proč se neposune čas střídání směn ? Těžko se budou vlaky v taktové dopravě přizpůsobovat "protichůdným" časovým požadavkům zaměstnanců různých firem.
Svinov, Kunčice, Český Těšín, Opava a Havířov jsou ve Slezsku
Snažně vás prosím, když už se v hlavách lidí kdo se motají kolem vývoje gvd zrodil solidní nápad na vznik relace R1 na trati 321 (sp vlaky český těšín - Ostrava - Opava) nemohli by tyto zastavovat v době střídání směn i Opavě Komárově? Letos vyloženě bijí do očí nezastavující spoje směr Ostrava-Opava (Os 3444,R880,Sp1616,R884, v obráceném směru na Ostravu hlavně Sp1611, Sp1619). Lidi dělnických profesí s pevnou pracovní dobou při dojíždění z Ostravy,Havířova (a věřte že i Těšín se najde) zbytečně tráví na trati i o hodinu více denně než by bylo nutné. Druhá věc je že na vznik vlaků relace R1 mělo navázat tarifní opatření v ODISu, kdy předplatné na zóny(měsíčník,čtvrtletník,pololetník,celoletník) se měly upravit pro transit Ostravou, aby bylo jedno jestli jedete přes svinov- hln - Kunčice (zóny 1,2) nebo Svinov - Vítkovice - Kunčice (zóny 2,3) přičemž myslím že čd by ten jeden rozdílový tarifní kilometr mohla v klidu položit na oltář integraci...:-)Ale jsme na Moravě a tohle je jiná pohádka....
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










