..: Kraje odmítají omezení vlakové dopravy :..

471.012-5 Praha Masarykovo n. Praha — V úterý 18. srpna proběhlo jednání zástupců ministerstva dopravy a krajů o rozsahu regionální železnice na příští léta. Krajům letos chybí v rozpočtech na železnici 3,2 miliardy korun. Tuto částku mimořádně uhradí stát. Jak sdělili ČTK ministr dopravy Gustáv Slamečka a šéf asociace krajů a jihomoravský hejtman Michal Hašek, kraje odmítly snížení počtu spojů, naopak chtějí od státu více peněz. Ministerstvo se snaží přesvědčit kraje, aby na příští rok objednaly jen tolik vlaků, na kolik jim stačí peníze, s čímž kraje nesouhlasí. Obě strany chtějí vést další jednání a celý problém předložit premiérovi Janu Fischerovi. Jasno má být do středy 26. srpna, kdy zasedá vláda.

"Kraje nevidí cestu k omezování objednávky železniční osobní dopravy, protože chceme zachovat mobilitu občanů. Čas na utahování opasků je na straně Českých drah," uvedl Hašek. Jak dále uvedl, krajům jde v době krize především o to, aby se nezmenšily možnosti občanů dojíždět do práce. Od příštího roku by chtěl ministr krajům přispět každoročně přibližně 2 miliardy korun.

O konkrétních částkách, které kraje požadují po státu, žádná ze stran nechtěla hovořit, ministr pouze uvedl, že dráhy na příští rok plánují úsporu v regionální dopravě zhruba 450 milionů korun. Podle informací ČTK na příští rok chybí přibližně 700 miliónů korun, zejména Hlavnímu městu Praze, Středočeskému, Královéhradeckému, Jihomoravskému a Olomouckému kraji. Obě strany se shodly na tom, že kraje, stát a České dráhy by měly uzavřít dlouholetou smlouvu místo současného jednoročního kontraktu.

Zdroj: Finanční noviny / ČTK


JRtrain Poslat mail autorovi | 20.8.2009 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
22.08.2009 (18:39)  
DJ: jo plna pravda,v zavadeni IDS a odstranovani soubehu ma vetsina kraju hodne co dohanet
registrovaný uživatel DJ 
22.08.2009 (17:16)  
Zpátky k tématu samotného článku:
Obě strany se shodly na tom, že kraje, stát a České dráhy by měly uzavřít dlouholetou smlouvu místo současného jednoročního kontraktu.
Ano, hezky bez výběrového řízení, hezky na spoustu let se zavázat, že budeme každý rok platit ČernéDíře.

Kdyby kraje místo stěžování si a neustálého natahování ruky ("státe, plať") samy zefektivňovaly vlastní systémy veřejné dopravy, zaváděly IDS, odstraňovaly souběhy, zlepšovaly návaznosti atd. atd., aby se ta ztráta ze železniční dopravy snížila, udělaly by daleko lépe. Ale to by se asi muselo chtít...
22.08.2009 (16:50)  
JnR: Za Tišnovem ale bída, tam se ale vozí vzduch i ve špičkách. Fakt? V tom případě doporučuji jet o víkendu stejným vlakem, nejlépe když je hezké počasí na kolo a rostou houby... jestli se teda do něj vejdete. A ve školním roce taky nějak nemám pocit, že by to "nahoru" jelo prázdný, i když je tam lidí rozhodně míň než do Tišnova... stejně nám to tam postupně zruší všechno, nějak na způsob jako ted o prázdninách (něco se zkracovalo do Křižanova)
registrovaný uživatel JnR 
22.08.2009 (15:31)  
ma to hodne spolecneho, jedte se nekdy podivat do JMK a svezte se vlaky v trase tisnov-sakvice nebo krenovice-letovice, vlaky tu jezdi snad v kazdou deni dobu plne a to i dopoledne a ve vsech smerech (tj. z mesta i do mesta), nevytizene jsou jen spoje brzo rano z mesta nebo pozde vecer do mesta....
Jel jsem ve středu ráno v 8:01 S3 ze Židenic do Šakalova, vzhledem k době a směru lidí fakt hodně, po přistoupení dalších na Lesné a v KrPoli zaplněná většina míst. Za Tišnovem ale bída, tam se ale vozí vzduch i ve špičkách.
registrovaný uživatel kubam 
22.08.2009 (10:30)  
Já se musím taky ozvat a přihlásit se k VHD! Pokud někdo označuje lidi ve VHD za nepřizpůsobivý, retardovaný a neschpný řídit a nevím co ještě. Jsem tuším ze stejnýho města jak znojmák, máme tu taxislužbu a mě stačí, když musím řídit občas taxíka (pro milovníky aut vřele doporučuju jít dělat tuhle práci) a mám volantu plný zuby. Když to jde, volím prvně vlak, pak bus, pak teprve motorka a jako poslední auto. Pravda v autě vidím výhodu pro některý se přiblížit třeba k nádraží nebo jet na velkej nákup, ale to je tak vše. A i když jezdím jednu trať už víc jak 10 let, pořád se kochám:-) I když se mi často stává, že si začnu promítat nějakej film na vnitřní stranu víček a v tom je další výhoda, prostě můžu usnout:-)
registrovaný uživatel DJ 
22.08.2009 (10:12)  
Josef Nos: Samozřejmě, že to bude fungovat v praxi. Propouštět se bude a firmy krachovat budou taky, i když tu krizi "nezavinili/y".
Myslím, že to byl ekonom Milan Zelený, který se narodil v tehdejším Československu, ale už několik desetiletí žije v USA, který nedávno v televizi zdůraznil, že krize je důležitou fází ekonomického cyklu, kdy odpadají (krachují) neefektivní a nerentabilní procesy, a také, že sice zaměstnanci a drobní podnikatelé sice krizi nezavinili, ale například také v minulých letech "nezavinili" ani ekonomickou konjunkturu. I ta k nám přišla, stejně jako i ta krize, z jiných zemí, přesto jsme se také "vezli na vlně" ekonomického růstu (a jak zdůraznil jiný ekonom, Tomáš Sedláček, tak sice byl enormní růst hospodářství, ale za cenu poměrně velkého zadlužení - a to i v době prosperity!, takže reálný růst - po odečtení toho rozpočtového deficitu - u nás nebyl zas tak velký ani v minulých letech).
22.08.2009 (9:14)  
To DJ - děkuji za vyčerpávající PŠM, už je mi to naprosto jasné. Teď jde jenom o to aby ony poučky fungovaly v praxi :)

Nemá náhodou někdo zachovalou žebráckou mošnu?
21.08.2009 (23:40)  
DJ
Celkové náklady na stavbu a údržbu silnic v Česku se zhruba rovnají tomu, co stát vybere na spotřební dani z benzínu, silniční dani a dálničních známkách.
Problém je jinde. Kdysi jsem si zkusmo počítal náklady na konkrétní silniční stavby a peníze "vybrané" na spotřební dani vzniklé spálením benzínu při projetí těchto úseků + poměrný zisk z dálničních známek. Novostavby dálnic a silnic 1. třídy byly v tomto ohledu vždycky ztrátové. Ztráta se samozřejmě dorovnává z jízd po starých a místních silnicích.
Z tohoto pohledu vlastně automobilová "regionálka" dotuje "dálkovou dopravu". Proto stát tak zuby nehty drží stávající systém spotřební daně, protože při výběru mýta podle skutečných nákladů by se dálková silniční doprava neskutečně prodražila.
21.08.2009 (23:29)  
M: Hmm, to máš pravdu, Brno - Jihlava fakt nic moc. Ale na eLišku to mohu vzít i přes HavlBrod, což je moc pěkná trať ;-)
21.08.2009 (23:24)  
M: Ano, jezdím do Ostravy ze Znojma 6 let a pořád koukám, poslední dobou sice víc do noťasu, ale když dojde baterka, tak koukám nebo spím, jako vždy.
M474 003 : Tak trochu mimo, ne ?? Halóó tady Země ! jsem z okresního města kde se vyplatí víc chodit pěšky, páč busy nejezdí tak často jako ve větších městech a cesta autem vzhledem k parkování a popojíždění na křižovatkách je šílenost ale jinde Ostrava, Brno, Praha je MHD bezproblémová ... a jsem členem turistického oddílu takže jezdím i mimo města a všude se bez problému dostanu VHD, takže opravdu nevím o jaké prohrané bitvě mluvíte
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko