..: Kraje odmítají omezení vlakové dopravy :..

471.012-5 Praha Masarykovo n. Praha — V úterý 18. srpna proběhlo jednání zástupců ministerstva dopravy a krajů o rozsahu regionální železnice na příští léta. Krajům letos chybí v rozpočtech na železnici 3,2 miliardy korun. Tuto částku mimořádně uhradí stát. Jak sdělili ČTK ministr dopravy Gustáv Slamečka a šéf asociace krajů a jihomoravský hejtman Michal Hašek, kraje odmítly snížení počtu spojů, naopak chtějí od státu více peněz. Ministerstvo se snaží přesvědčit kraje, aby na příští rok objednaly jen tolik vlaků, na kolik jim stačí peníze, s čímž kraje nesouhlasí. Obě strany chtějí vést další jednání a celý problém předložit premiérovi Janu Fischerovi. Jasno má být do středy 26. srpna, kdy zasedá vláda.

"Kraje nevidí cestu k omezování objednávky železniční osobní dopravy, protože chceme zachovat mobilitu občanů. Čas na utahování opasků je na straně Českých drah," uvedl Hašek. Jak dále uvedl, krajům jde v době krize především o to, aby se nezmenšily možnosti občanů dojíždět do práce. Od příštího roku by chtěl ministr krajům přispět každoročně přibližně 2 miliardy korun.

O konkrétních částkách, které kraje požadují po státu, žádná ze stran nechtěla hovořit, ministr pouze uvedl, že dráhy na příští rok plánují úsporu v regionální dopravě zhruba 450 milionů korun. Podle informací ČTK na příští rok chybí přibližně 700 miliónů korun, zejména Hlavnímu městu Praze, Středočeskému, Královéhradeckému, Jihomoravskému a Olomouckému kraji. Obě strany se shodly na tom, že kraje, stát a České dráhy by měly uzavřít dlouholetou smlouvu místo současného jednoročního kontraktu.

Zdroj: Finanční noviny / ČTK


JRtrain Poslat mail autorovi | 20.8.2009 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel DJ 
21.08.2009 (8:52)  
Jiří Hovorka:
Doporučuji návštěvu Jihomoravského kraje v pracovní den a projet se několika vlaky kolem Brna mimo špičku....

Nevím, co to má společného s tím, co jsem napsal níže?
21.08.2009 (8:46)  
SzKT: Umožňují, ale ten zbytek pak jezdí auty. A sjíždi se do větších a větších proudů a v cíli tvoří problém. Jistě ne všude, ale vzpomeňme na dobu, kdy se vážně uvažovalo o zastavení provozu na jizerskohorských tratích, než byla doprava posílena, a kolik tam jezdí lidí dnes. Možná se i změnily podmínky, ale asi ne ze dne na den jako grafikon.
registrovaný uživatel SzKT  mail  
21.08.2009 (8:30)  
Zajímavé, ale už dlouho jsem to čekal, čeká nás cosi na způsob polské cesty. Ale to bylo jasné už spoustu let, otázkou jen bylo, kdy to přijde.
Jde o to, že vlaky jsou (za normálních ekonomických podmínek) pro objednatele levné v přepočtu na místo. V okamžiku, kdy neexistuje dostatečná poptávka po přepravě (což na většině českých lokálek neexistuje), jeví se železniční doprava neúměrně drahá. Ale můžou si za to dráhy samy: kdyby se v posledních letech více věnovaly byznysu (i za cenu, že některé výkony holt převezme konkurence), tak dnes mohly mít díky jakž-takž kvalitnímu vozovvému parku podstatně optimističtější startovací pozici. Ono je pěkné jezdit z Plzně do Chomutova za 18 Kč/km, ale vzniká tím vnitřní dluh a následkem je, že většina vozového parku ČD je v tragickém stavu se vším, co k tomu patří.
No a jelikož na krajích též nesedí zdrovna osvícení odborníci, je otázkou, co se vlastně bude škrtat- jen pevně doufám, že se to co nejméně dotkne páteřních tratí a spíše se zaměří na lokálky (když už to musí býr). Ale na druhou stranu docela rozumím lidem na kraji: když si mám vybrat, jestli si za 30 Kč/km objednám nový (často klimatizovaný) autobus na (téměř) západní úrovni, nebo za 50 Kč/km obstarožní šukafon, též bych volil první možnost. Pokud by to samozřejmě kapacitní potřeby umožňovaly, což na většině českých regionálních relacích umožňují.
registrovaný uživatel Kakov 
21.08.2009 (8:14)  
lucky_24: podivej se na tech par vyberovych rizeni, zatim to na uspory moc nevypada
registrovaný uživatel Kakov 
21.08.2009 (8:09)  
SYN: to je hodne dobra pripominka, vetsina obyvatel CR je obsluhovana neudrzovanym muzeem, zatimco v praze jezdi to nejlepsi co CD maji, takze by opravdu bylo zajimave, zjistit, zda si to aspon plati

problem je v tom, ze kraje se nuemi chovat jako zodpovedny zakaznik
registrovaný uživatel Kakov 
21.08.2009 (8:05)  
ekoter: vis proc tu mame jen jeden obchod????
radni plzenskeho kraja: mi bychom radi najali zahranicniho dopravce, ale ten je mnohem drazsi = na to nemame

liberecky kraj: jiz jedno vyberko bylo - zruseno pro prilis vysoke ceny nabidek

ono az tady bude vic obchodu (tech soukromych) tak budeme muset zaplatit co si rekne.... ne stylem odjezdis mi vsechno, ale ja zaplatim jen to na co mam
registrovaný uživatel mic 
21.08.2009 (7:47)  
No to je ono, vlak je sice pěkná věc na focení, ale přijde na placení, tak raději autobus:o) Ale proč ne. Většina lidí jezdí vlakem kvůli tarifu. Tedy, když jedu vlakem, stačí mi kupónek. Pokud by se podařilo např na Kralupsku nahradit lokálky busem, který by měl zastávky na návsi a ne za vsí, troufám si tvrdit, že by lidí jezdilo více. Integrace je samože podmínkou!!! Takové Velvary jsou dle mého názoru vyloženě vyhazováním peněz. Slaný pobere bus taky s prstem v nose a možná, že i Kladno. Náhrada lokálek busem stejně bude, 810 věčně nevydrží, na nové nejsou prachy a busů je dostatek...
21.08.2009 (7:40)  
MZ - ještě tam chybí doprava k lékaři - nejčastěji 7:30-12:00

DJ - Doporučuji návštěvu Jihomoravského kraje v pracovní den a projet se několika vlaky kolem Brna mimo špičku....
¨
P.S. Kdopak tu tolik křičel, když některé kraje ve snaze ušetřit zastavovali dopravu na nevytížených tratích... Když to udělají ve větší míře, to bude zase řevu, že železnice má síťový charakter a že musí jezdit pořád.
registrovaný uživatel DJ 
21.08.2009 (1:41)  
"Kraje nevidí cestu k omezování objednávky železniční osobní dopravy, protože chceme zachovat mobilitu občanů. Čas na utahování opasků je na straně Českých drah," uvedl Hašek. Jak dále uvedl, krajům jde v době krize především o to, aby se nezmenšily možnosti občanů dojíždět do práce.

Tak jestli tohle opravdu pan Hašek řekl, tak to vypadá, jako by nikdy neslyšel slovo "autobus".
Zajímavé by bylo porovnání, kolik lidí nyní denně dojíždí do práce vlakem, a kolik autobusem. Zejména s přihlédnutím k tomu faktu, že bus může přijet skoro až "k vratům fabriky", vlak většinou ne.
21.08.2009 (0:40)  
A proč jen vlaky, i autobus je dobrej. A v OL kraji jezdí většina večerních vlaků s 20 lidma, tam je ta ekonomika provozu vlak x autobus jasná. A dlouhodobý smlouvy, to budou ty 30 let starý hnusný vagony jezdit ještě dalších 30 a klimatizace bude neznámý pojem pro regionální železnici na věky věků. Jen s ČD to prostě dál nejde. A jee divný, když chudáččci tak prodělávají, že se konkurence bojí jako čert kříže. Konkurence je to co přinese úsporu na železnici.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko