..: Od nového jízdního řádu přibyla další trať s dálkovým řízením :..

Plzeň, foto: Hrady Plzeň/Klatovy — Zaměstnancům ČD na trati Plzeň - Klatovy se radikálně změnil život; přišli totiž o pracoviště v podhůří Šumavy, která jim zajišťovala živobytí. Od prosince 2009 je totiž trať dálkově ovládána z Klatov a původní zabezpečovací zařízení nahradilo nové. Celý úsek trati je tak obsluhován z Klatov. Jednokolejná, od září 1996 částečně elektrifikovaná železniční trať 183 Plzeň – Klatovy – Železná Ruda-Alžbětín, která ročně přepraví tisíce návštěvníků nejen lyžařských středisek, ale i zájemců o cykloturistiku, dostala v úseku Plzeň – Klatovy novou tvář. Vyměnilo se totiž 5 „červených“ výpravčích za jednoho „černého“, který cca 50kilometrový úsek ovládá z Klatov. Od roku 2012 by se k tomu měl přidat cca 40kilometrový zbytek trati.

Ve většině stanic bylo na této trati zánovní reléové zabezpečovací zařízení. To bylo nahrazeno dálkově ovládaným elektronickým stavědlem ESA 11 s možností předání na místní obluhu. Dotyčný úsek je řízen z Klatov. Snahy o dálkové řízení tratě vyvstaly již v roce 2006, kdy vznikla první projektová studie na dálkové ovládání tratě, která měla nejen ušetřit pracovní síly (v současné době cca 10-15/den), ale zároveň zvýšit bezpečnost provozu.

A jak tedy obsluha tratě vypadá nyní? V žst. Chlumčany u Dobřan je umístěno technologické jádro zabezpečovacího zařízení. Na něj se připojují další stanice obsluhované z Klatov. Ovšem vše má své pro a proti. Cestující museli přetrpět četná zpoždění z důvodu napojování stanic na JOP. V souvislosti s tím také nebyla v činnosti některá PZZ, po nichž jezdily vlaky podle rozhledových poměrů a upozorňovaly na svoji jízdu účastníky silničního provozu akustickou výstrahou.

Zdroj: Železničář 37/2009, České dráhy


Jiří Pekárek | 5.1.2010 (9:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Plzeňský


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
05.01.2010 (15:24)  
Jony: Největší průser zde diskutujících lidí je ten, že se absolutně neumí vžít do situace zaměstnanců dráhy, pro které je dráha živobytí.

Naopak největším průserem zaměstnanců dráhy je, že se nedokážou vžít do situace cestujícíh, pro které je dráha placenou službou.

No chtěl bych tě mezi tou desítkou těch (zbytečných lidí vidět) možná by jsi byl spokojenej kdyby jsi přišel o práci.

Tohle mě opravdu nedojme. Nezaměstnaných je v republice půl milionu. A těch pár železničářů, to nejsou nadlidi. Ať se starají jako všichni ostatní. Promiňte, ale takhle to opravdu vidím. A navíc nevěřím tomu, že by každému z těch lidí ČD nenabídly jinou práci.
05.01.2010 (15:21)  
Jony) "Česko" není výmluva. S takovou to dotáhneme na Balkán, možná někam do Afriky.

Co se týká stavu stanic – ptejte se, která patří ČD a která SŽDC a uhánět tyto dva správce, co to jen jde.
Registrierter Benutzer Jony  mail  
05.01.2010 (15:19)  
čunče:
Jenomže toho mi se tady nedočkáme, ty mluvíš o tom jak je to v Rakousku a Německu ale mi jsem v Česku.
Registrierter Benutzer Jony  mail  
05.01.2010 (15:17)  
MorrisoN:
Efektivní cesta to je pouze pro lidi kteří jezdí autem, nebo pro ekonomi který vše mají nakresleno v tabulkách a nemusí po neuklizených peronech chodit a čekat venku na vlak v mrazu, a vůbec pro lidi který nejezdí vlakem.
Registrierter Benutzer čunče  mail  
05.01.2010 (15:14)  
Jony: A ono se musí při zřízení dálkoviny spousta lidí vyhodit? Co takhle využít odchodů do důchodu a rekvalifikace? Jsem výpravčím deset let a jednou na mě taky přijde řada, proto počítám s rekvalifikacemi, nebo přemisťováním, případně změnou zaměstnavatele. Do loňska jsem pracoval deset kilometrů od bydliště, dneska to mám třicet kilometrů. Nejeden kolega dojíždí 100 až 250 kilometrů. U každého to je jiné, ale i my zaměstnanci musíme umět se trošku přizpůsobit.

Co se týče poničení a uzavření stanic - a to se při dálkovině MUSÍ??? Jak to, že ve Švýcarsku a německu jsou neobsazené stanice s odemčenými vytápěnými čekárnami, samoobslužnými úschovnami kol a bagáže a s automaty na lístky, které už mnoho let umí to, co s velkou slávou umí první automaty ČD od loňska (všechny druhy jízdného, brát platebky a bankovky)? Odpověď: Kamerový systém, hlídač-uklízeč, co denně objede a uklidí pět zastávek.

Joska Holibajda: Neřeknu, pač spotřeba se počítá jinak a zveřejněna není. Ale zeptejte se Petra Šimrala, který je jednatelem firmy Railtransport, tyto lokomotivy provozuje právě kvůli úspoře, přestože musí platit za jejich vypůjčení. Jednou mi to vykládal. Psal to kdysi i na K-reportu.
05.01.2010 (15:12)  
Určitě s Jonym souhlasím v tom, že neobsazené stanice se teď budou rozpadat a zimní úklid se bude rovnat nule, ale zase na druhou stranu je třeba hledat úspory a toto je efektivní cesta.
Registrierter Benutzer Jony  mail  
05.01.2010 (15:02)  
Tomáš Kraus:
No chtěl bych tě mezi tou desítkou těch (zbytečných lidí vidět) možná by jsi byl spokojenej kdyby jsi přišel o práci.
Moc zbytečný ty lidi tam nebyly podívej se teď v zimě jak to vypadá v neobsazených stanicích, perony nezametený, zavřený čekárny, záchody nikde, výměny nemá kdo vymetávat a celková kontrola nad stanicí je pasé.
Já jen říkám to, že jak dopadla žatecká tak dopadne i Klatovská.
Největší průser zde diskutujících lidí je ten, že se absolutně neumí vžít do situace zaměstnanců dráhy, pro které je dráha živobytí.
05.01.2010 (15:01)  
čunče: kdyby dneska 5 klasik tahal dopravce do ŽRA lokomotivou ER20, tak ho spotřeba energie vyjde levněji, než kdyby to tahal taurusem.

Můžete mi, prosím, sdělit, jakou spotřebu tyto dva stroje mají? Nebo alespoň nějaký odkaz na stránku s těmito údaji, díky.
05.01.2010 (14:54)  
Jony: A co je tak špatného na úspoře personálu na žatecké? Nemůžeme přece zaměstnávat desítky zbytečných lidí jen proto, že to mají blízko do práce! Zrovna na žatecké, zvlášť v severní části, to musela být šichta - zamávat několika vlakům, prodat dvacet jízdenek za den a zamést peron jednou za dva roky... Jsme ve 21. století a můžeme provozovat železnici buď efektivně, nebo vůbec - podívejte se jak se to dělá jinde. Jízdenkové automaty jsou samozřejmostí a dálkové řízení taky.
Registrierter Benutzer čunče  mail  
05.01.2010 (14:54)  
J. Petrák:
A proč neuvidíme na Špičáku moderní úsporná a zároveň mnohem hbitější vozidla?? Protože ČD a protože politickej handl. SŽDC v tom má skrz politiky prsty taky. Jenže to neznamená, že to nejde lépe, než elektrifikací. Kdyby ČD neměly za úkol podporovat kamarády z domácího železničního průmyslu, dávno by měly i ty opovrhované České dráhy koupené motorové jednotky a moderní motorové lokomotivy.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko