..: Od nového jízdního řádu přibyla další trať s dálkovým řízením :..

Plzeň, foto: Hrady Plzeň/Klatovy — Zaměstnancům ČD na trati Plzeň - Klatovy se radikálně změnil život; přišli totiž o pracoviště v podhůří Šumavy, která jim zajišťovala živobytí. Od prosince 2009 je totiž trať dálkově ovládána z Klatov a původní zabezpečovací zařízení nahradilo nové. Celý úsek trati je tak obsluhován z Klatov. Jednokolejná, od září 1996 částečně elektrifikovaná železniční trať 183 Plzeň – Klatovy – Železná Ruda-Alžbětín, která ročně přepraví tisíce návštěvníků nejen lyžařských středisek, ale i zájemců o cykloturistiku, dostala v úseku Plzeň – Klatovy novou tvář. Vyměnilo se totiž 5 „červených“ výpravčích za jednoho „černého“, který cca 50kilometrový úsek ovládá z Klatov. Od roku 2012 by se k tomu měl přidat cca 40kilometrový zbytek trati.

Ve většině stanic bylo na této trati zánovní reléové zabezpečovací zařízení. To bylo nahrazeno dálkově ovládaným elektronickým stavědlem ESA 11 s možností předání na místní obluhu. Dotyčný úsek je řízen z Klatov. Snahy o dálkové řízení tratě vyvstaly již v roce 2006, kdy vznikla první projektová studie na dálkové ovládání tratě, která měla nejen ušetřit pracovní síly (v současné době cca 10-15/den), ale zároveň zvýšit bezpečnost provozu.

A jak tedy obsluha tratě vypadá nyní? V žst. Chlumčany u Dobřan je umístěno technologické jádro zabezpečovacího zařízení. Na něj se připojují další stanice obsluhované z Klatov. Ovšem vše má své pro a proti. Cestující museli přetrpět četná zpoždění z důvodu napojování stanic na JOP. V souvislosti s tím také nebyla v činnosti některá PZZ, po nichž jezdily vlaky podle rozhledových poměrů a upozorňovaly na svoji jízdu účastníky silničního provozu akustickou výstrahou.

Zdroj: Železničář 37/2009, České dráhy


Jiří Pekárek | 5.1.2010 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Jony  mail  
05.01.2010 (14:23)  
Josef Petrák:
Nechtěl by jsi tam náhodou rovnou koridor?? Alespoň by se líp fotilo.
registrovaný uživatel Kakov 
05.01.2010 (14:22)  
Jirka Panther: ohledne jizdnich dob, ja bych to nevidel tak cerne, porovnani vlak verzus bus vyzniva +/-0 pac rozdil jizdnich dob z plzne do klatov a zpet (na ruznych zastavkach mezi obema mesty) je vetsinou do 3 minut, v jednom pripade mi to vyslo 5 minut,
ono totiz bus hrozne zdrzuje to prodavani jizdenek primo ve voze...... (kdo neveri at se o letnich prazdninach projede rannim busem ze susice do klatov)

spis jako zapor vlaku bych videl velkou vzdalenost stanic od centra obci v Presticich a Svihove
05.01.2010 (14:17)  
Jony) Tak se uklidni. :) To pro začátek. A za druhé – úlohou SŽDC asi není vytvářet z tratí přírodní skanzen. Jestli něco, tak by měla trať alespoň trochu zapadat do okolí. Ale něco takového se řeší spíš ve městech, viz. estakáda Nového spojení.
registrovaný uživatel Jony  mail  
05.01.2010 (14:14)  
A je to i zbytečný nikdy tam nejel žádnej normální náklad Pn, Vn, Nex, Rn atd. takže naprosto naprosto zbytečný, ůplně už jsem zase vytočenej.
registrovaný uživatel Jony  mail  
05.01.2010 (14:12)  
Josef Petrák:
To je jenom Utopie všechno takový výkřiky do tmy.
Absolutně nedokážu pochopit proč by se měla likvidovat trať na šumavu nějakou debilní elektrifikací okamžitě ta trať ztratí kouzlo.
Jsou daleko důležitější traťě.
05.01.2010 (14:10)  
Jezdit na elektřinu je mnohem levnější než na naftu. Na druhou stranu elektrifikace je nákladná záležitost a vyplatí se jen tam, kde jezdí větší zátěž (buď hodně vlaků, nebo těžké vlaky, nejlépe hodně těžkých vlaků). To ale není případ trati Klatovy - Železná Ruda.
Beztak se divím, že byl elektrifikován úsek Plzeň - Klatovy, zatímco domažlická trať zůstává bez drátů.
05.01.2010 (14:07)  
Jony) 30 minut není tak málo..
registrovaný uživatel Jony  mail  
05.01.2010 (14:03)  
Jirka Panther:
Elektrifikace Klatovy - Ruda, zbytečně vyhozený peníze, Teď je mezi Klatovy a Nýrskem 90 bohatě to stačí. To zase chcete elektrifikací zničit kus nádherný tratě na Šumavě jenom kvůli tomu že přepřah trvá v klatovech na brejlovce 10 minut???
05.01.2010 (13:42)  
Je dobře, že tato trať je v celkem stabilizovaném stavu - tím myslím, že se pohodlně dodržuje grafikon. Sice to není žádný rychlý zázrak, který by konkuroval autobusům, natož autům, ale svoji klientelu si může udržet spolehlivostí a prakticky hodinovým taktem a jako jediná trať v Plzni umožňuje "přestup" na všechny tramvajové linky. (Přestup v Plzni znamená 400-800m dlouhý pochod)

Další kvalitativní změnu bych očekával elektrizací do Železné Rudy, což by znamenalo cca 30 min úsporu na jízdní době (bez přepřahu v Klatovech, jízda traťovou rychlostí do kopce a zvýšení traťové rychlosti na 100-120 Klatovy - Nýrsko jak jsme navrhovali v roce 1988).

Je také možná varianta, že se nasadí výkonné motorové stroje jako na bavorské straně, což by znamenalo přestup v Klatovech. Uživatelsky horší, ale investičně a provozně efektivnější. UVIDÍME...
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
05.01.2010 (11:08)  
Se divim, že to prošlo u s. Duška :-)
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko