Plzeň/Klatovy — Zaměstnancům ČD na trati Plzeň - Klatovy se radikálně změnil život; přišli totiž o pracoviště v podhůří Šumavy, která jim zajišťovala živobytí. Od prosince 2009 je totiž trať dálkově ovládána z Klatov a původní zabezpečovací zařízení nahradilo nové. Celý úsek trati je tak obsluhován z Klatov. Jednokolejná, od září 1996 částečně elektrifikovaná železniční trať 183 Plzeň – Klatovy – Železná Ruda-Alžbětín, která ročně přepraví tisíce návštěvníků nejen lyžařských středisek, ale i zájemců o cykloturistiku, dostala v úseku Plzeň – Klatovy novou tvář. Vyměnilo se totiž 5 „červených“ výpravčích za jednoho „černého“, který cca 50kilometrový úsek ovládá z Klatov. Od roku 2012 by se k tomu měl přidat cca 40kilometrový zbytek trati.
Ve většině stanic bylo na této trati zánovní reléové zabezpečovací zařízení. To bylo nahrazeno dálkově ovládaným elektronickým stavědlem ESA 11 s možností předání na místní obluhu. Dotyčný úsek je řízen z Klatov. Snahy o dálkové řízení tratě vyvstaly již v roce 2006, kdy vznikla první projektová studie na dálkové ovládání tratě, která měla nejen ušetřit pracovní síly (v současné době cca 10-15/den), ale zároveň zvýšit bezpečnost provozu.
A jak tedy obsluha tratě vypadá nyní? V žst. Chlumčany u Dobřan je umístěno technologické jádro zabezpečovacího zařízení. Na něj se připojují další stanice obsluhované z Klatov. Ovšem vše má své pro a proti. Cestující museli přetrpět četná zpoždění z důvodu napojování stanic na JOP. V souvislosti s tím také nebyla v činnosti některá PZZ, po nichž jezdily vlaky podle rozhledových poměrů a upozorňovaly na svoji jízdu účastníky silničního provozu akustickou výstrahou.
Zdroj: Železničář 37/2009, České dráhy

Nechtěl by jsi tam náhodou rovnou koridor?? Alespoň by se líp fotilo.
ono totiz bus hrozne zdrzuje to prodavani jizdenek primo ve voze...... (kdo neveri at se o letnich prazdninach projede rannim busem ze susice do klatov)
spis jako zapor vlaku bych videl velkou vzdalenost stanic od centra obci v Presticich a Svihove
To je jenom Utopie všechno takový výkřiky do tmy.
Absolutně nedokážu pochopit proč by se měla likvidovat trať na šumavu nějakou debilní elektrifikací okamžitě ta trať ztratí kouzlo.
Jsou daleko důležitější traťě.
Beztak se divím, že byl elektrifikován úsek Plzeň - Klatovy, zatímco domažlická trať zůstává bez drátů.
Elektrifikace Klatovy - Ruda, zbytečně vyhozený peníze, Teď je mezi Klatovy a Nýrskem 90 bohatě to stačí. To zase chcete elektrifikací zničit kus nádherný tratě na Šumavě jenom kvůli tomu že přepřah trvá v klatovech na brejlovce 10 minut???
Další kvalitativní změnu bych očekával elektrizací do Železné Rudy, což by znamenalo cca 30 min úsporu na jízdní době (bez přepřahu v Klatovech, jízda traťovou rychlostí do kopce a zvýšení traťové rychlosti na 100-120 Klatovy - Nýrsko jak jsme navrhovali v roce 1988).
Je také možná varianta, že se nasadí výkonné motorové stroje jako na bavorské straně, což by znamenalo přestup v Klatovech. Uživatelsky horší, ale investičně a provozně efektivnější. UVIDÍME...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











