Berlín/Krefeld — Německé dráhy obnovují projekt náhrady klasických souprav vlaků InterCity jednotkami. Nové soupravy se budou lišit délkou, výkonem či nejvyšší provozní rychlostí. Cílem projektu, který vznikl v roce 2008, je nahradit klasické soupravy na vlacích InterCity a EuroCity novými a úspornými jednotkami. Původní návrh počítal s koupí max. 130 vlakových souprav s maximální rychlostí mezi 200 a 250 km/h. Projekt byl následně rozšířen o náhradu vysokorychlostních jednotek ICE 1 a ICE 2 s plánovanou maximální rychlostí až 280 km/h v počtu zhruba tří set kusů. O zakázky soupeří společnosti Alstom a také Siemens, který má dle vyjádření předsedy DB větší šanci na úspěch. Hlavními požadavky je kvalita provedení, použité technologie, stejně jako životnost jednotek a jednotlivých součástí, která se stala problematická při provozu jednotek ICE–T.
Nové jednotky ICE3M na obzoru
Dne 28. dubna byla v Krefeldu představena první jednotka typu Velaro D pro Deutsche Bahn, kde ponese označení ICE3M. S nasazením těchto moderních čtyřsystémových jednotek, navržených pro maximální rychlost až 320 km/h, se počítá od začátku jízdního řádu 2011/2012. Budeme je moci vídat na expresech mezi Německem a jižní Francií nebo mezi Německem a Belgií, konkrétně na trase Frankfurt – Kolín nad Rýnem – Brusel. Osmivozové soupravy poskytují až 460 míst k sezení včetně jídelního vozu a díky zlepšení aerodynamiky ušetří až 20% energie oproti ostatním jednotkám. Schvalovací proces pro provoz v Německu, Francii a Belgii bude začínat v lednu příštího roku.

Lenže v celej tejto transakcii má momentálne navrch práve Siemens, pretože podľa rakúskych zdrojov tých 16 súprav nie je klasická opcia štýlu "keď nevezmem, nič sa nestane", ale ÖBB by ich v prípade nezáujmu ČD museli stornovať, čo znamená poplatky. Zároveň začína byť zjavné, že to budú súpravy s minimom zmien oproti rakúskej verzii.
A tak sa dostávame k otázke za milión:
Keďže riadiaci systém asi nie je open-source, ani si ho Škodovka zrejme nestiahne niekde z torrentu, bude Siemens ochotný len tak bez všetkého riadenie upraviť, prípadne zníži sa Škoda k inštalácii nepriateľského bazmeku do 109E?
Meli by to uvadet vuci cemu to vztahuji, nejlepe treba k predchozi ICE generaci, tam bych to odhadoval tak na 5% rozdilu tezko predstavit ze by konstrukteri predchozi generace byli natolik neschopni ze by tam nechali tolik prostoru k zlepsovani...
Prakticky úplně cokoliv západního je (mnohem) lepší než B apod. I než Bpee, Beer. Jedinou otázkou je cena.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











