..: DB nahradí klasické soupravy jednotkami :..

Vysokorychlostní jednotka ICE, foto: DB Berlín/Krefeld — Německé dráhy obnovují projekt náhrady klasických souprav vlaků InterCity jednotkami. Nové soupravy se budou lišit délkou, výkonem či nejvyšší provozní rychlostí. Cílem projektu, který vznikl v roce 2008, je nahradit klasické soupravy na vlacích InterCity a EuroCity novými a úspornými jednotkami. Původní návrh počítal s koupí max. 130 vlakových souprav s maximální rychlostí mezi 200 a 250 km/h. Projekt byl následně rozšířen o náhradu vysokorychlostních jednotek ICE 1 a ICE 2 s plánovanou maximální rychlostí až 280 km/h v počtu zhruba tří set kusů. O zakázky soupeří společnosti Alstom a také Siemens, který má dle vyjádření předsedy DB větší šanci na úspěch. Hlavními požadavky je kvalita provedení, použité technologie, stejně jako životnost jednotek a jednotlivých součástí, která se stala problematická při provozu jednotek ICE–T.

Nové jednotky ICE3M na obzoru

ICE3M, foto: Ralf Roman Rossberg Dne 28. dubna byla v Krefeldu představena první jednotka typu Velaro D pro Deutsche Bahn, kde ponese označení ICE3M. S nasazením těchto moderních čtyřsystémových jednotek, navržených pro maximální rychlost až 320 km/h, se počítá od začátku jízdního řádu 2011/2012. Budeme je moci vídat na expresech mezi Německem a jižní Francií nebo mezi Německem a Belgií, konkrétně na trase Frankfurt – Kolín nad Rýnem – Brusel. Osmivozové soupravy poskytují až 460 míst k sezení včetně jídelního vozu a díky zlepšení aerodynamiky ušetří až 20% energie oproti ostatním jednotkám. Schvalovací proces pro provoz v Německu, Francii a Belgii bude začínat v lednu příštího roku.

Zdroj: Railway Gazette - [1], [2]


Dominik Jaroš | 5.5.2010 (17:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Německo


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
06.05.2010 (10:27)  
M a Syn: Pánové, nezapomínejte, že se jedná o vysokorychlostní jednotku, kde aerodynamický odpor představuje největší problém. Například u shinkansenu nová jednotka 700N ušetří asi 15% energie oproti předchozí verzi 700 a že ta byla už značně aerodynamicky optimalizovaná. Pokud němci doladí tvar čela a odstraní výstupky do proudu vzduchu, udělají maximálně hladké bočnice (u vlaku také výrazný zdroj odporu) a zakrytují mezivozové prostory a maximum podvozkové části, nezapomenou také na střechu a pantografy, je pak s co nejefektivnějšími pohony (aby se v rámci možností co nejméně zahřívaly) 20 % vcelku reálných. Navíc jistě nachytali nějaké zkušenosti v Číně při úpravách Velara pro poněkud vyšší rzchlosti než se jezdí v Německu.
06.05.2010 (10:15)  
Já myslím, že 2025 by třeba mohla být VRT Praha - Dresden, ale také myslím, že s návazností na rekonstruovanou trať Dresden-Berlin, by i těch max 230 celkem stačilo... Je otázka, jeslti by případná další série 380tek neměla být na 230, aby byla záměnná s Taury. Netuším, co by to obnášelo, jestli je to reálné...
Registered user M 
06.05.2010 (9:36)  
SYN - zde jsem si takrka jisty tim, ze to srovnani je vztazeno k predchozi generaci ICE
06.05.2010 (6:21)  
Ha, no papierovo síce 380 kompatibilné byť môžu, ale pochybujem, že to bude len tak "plug'n'play". Jednotný riadiaci systém momentálne nemajú ani ČD, nieto ešte aby s tým šlo bez všetkého spojiť niečo od Siemensu.
Lenže v celej tejto transakcii má momentálne navrch práve Siemens, pretože podľa rakúskych zdrojov tých 16 súprav nie je klasická opcia štýlu "keď nevezmem, nič sa nestane", ale ÖBB by ich v prípade nezáujmu ČD museli stornovať, čo znamená poplatky. Zároveň začína byť zjavné, že to budú súpravy s minimom zmien oproti rakúskej verzii.

A tak sa dostávame k otázke za milión:
Keďže riadiaci systém asi nie je open-source, ani si ho Škodovka zrejme nestiahne niekde z torrentu, bude Siemens ochotný len tak bez všetkého riadenie upraviť, prípadne zníži sa Škoda k inštalácii nepriateľského bazmeku do 109E?
Registered user SYN 
06.05.2010 (6:10)  
M: jojo tech 20% je neuveritelne vysoky cislo, no odhaduju ze to asi vztahli vuci 810 nebo necemu podobne "aerodynamicky tvarovanemu" :-)))
Meli by to uvadet vuci cemu to vztahuji, nejlepe treba k predchozi ICE generaci, tam bych to odhadoval tak na 5% rozdilu tezko predstavit ze by konstrukteri predchozi generace byli natolik neschopni ze by tam nechali tolik prostoru k zlepsovani...
Registered user Sheyla 
06.05.2010 (2:39)  
G-C: a nebylo by lepší těch RJ pořídit víc místo těch pendolín. Ty současný byly nový, ale stály stejně jako skoro těch 16 RJ. CIS samo ojeté, ale za kolik, proč jsou nespolehlivé a zakolik je přizpůsobit na naše tratě.
06.05.2010 (1:42)  
To je imho na pořízení VR jednotek stále málo, navíc v tom případě tu máme krásné rameno Bohumín - Brno - (Vídeň), kam by šly ty rj eventuelně přesunout, takže stále nevidím argument proč je teď nepořizovat...
Registered user David Jaša  mail  
06.05.2010 (1:18)  
GC: kolem r. 2025 bych čekal plný provoz zárodků sítě, tedy úseků Pha-Benešov-Jihlava/spojka s 250 a Brno-Přerov. JD Praha-Brno by se tak měla dostat někam na 1:50 a Brno-Ostrava na 1:30. Plně postavenou síť tak o dalších 15 let později.
Registered user M 
06.05.2010 (0:31)  
Original jsem cetl taky, ale tech 20% uspor energie snad nemuze byt jen aerodynamikou. To mi prijde brutalne hodne
06.05.2010 (0:26)  
GC: A proč jako? 16 RJ je prd, potřebujeme několik stovek nových (či aspoň "hezkých") vozů. A že Bpee je srovnatelné, tak to je dost blbý vtip: jel jste v tom někdy víc než 130 km/h? :-)

Prakticky úplně cokoliv západního je (mnohem) lepší než B apod. I než Bpee, Beer. Jedinou otázkou je cena.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko