..: DB nahradí klasické soupravy jednotkami :..

Vysokorychlostní jednotka ICE, foto: DB Berlín/Krefeld — Německé dráhy obnovují projekt náhrady klasických souprav vlaků InterCity jednotkami. Nové soupravy se budou lišit délkou, výkonem či nejvyšší provozní rychlostí. Cílem projektu, který vznikl v roce 2008, je nahradit klasické soupravy na vlacích InterCity a EuroCity novými a úspornými jednotkami. Původní návrh počítal s koupí max. 130 vlakových souprav s maximální rychlostí mezi 200 a 250 km/h. Projekt byl následně rozšířen o náhradu vysokorychlostních jednotek ICE 1 a ICE 2 s plánovanou maximální rychlostí až 280 km/h v počtu zhruba tří set kusů. O zakázky soupeří společnosti Alstom a také Siemens, který má dle vyjádření předsedy DB větší šanci na úspěch. Hlavními požadavky je kvalita provedení, použité technologie, stejně jako životnost jednotek a jednotlivých součástí, která se stala problematická při provozu jednotek ICE–T.

Nové jednotky ICE3M na obzoru

ICE3M, foto: Ralf Roman Rossberg Dne 28. dubna byla v Krefeldu představena první jednotka typu Velaro D pro Deutsche Bahn, kde ponese označení ICE3M. S nasazením těchto moderních čtyřsystémových jednotek, navržených pro maximální rychlost až 320 km/h, se počítá od začátku jízdního řádu 2011/2012. Budeme je moci vídat na expresech mezi Německem a jižní Francií nebo mezi Německem a Belgií, konkrétně na trase Frankfurt – Kolín nad Rýnem – Brusel. Osmivozové soupravy poskytují až 460 míst k sezení včetně jídelního vozu a díky zlepšení aerodynamiky ušetří až 20% energie oproti ostatním jednotkám. Schvalovací proces pro provoz v Německu, Francii a Belgii bude začínat v lednu příštího roku.

Zdroj: Railway Gazette - [1], [2]


Dominik Jaroš | 5.5.2010 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Multi 
05.05.2010 (23:57)  
Ještě otázka: V Rakousku či Německu, když se v poslední době kupovaly nové lokomotivy, tak byly všechny na 200 km/h a třísystémové ačkoliv byly určeny jen na vnitrostátní dopravu?
05.05.2010 (23:56)  
David Jaša:

Opravdu si myslíš, že v roce 2025 tu bude plně postavená VRT? To jsou sny... mimochodem v té době bude končit životnost v současné době rekonstruovaným vozům, tak pak nic nebrání rj se přesunout na jejich místo...
registrovaný uživatel Multi 
05.05.2010 (23:55)  
Já si stejně myslím, že v případě úspěchu 380 se touto řadou či deriváty začnou nahrazovat staré lokomotivy u ČD plošně. A bude to jedině dobře.
05.05.2010 (23:53)  
Proč nutně taurů? NA sestě je 20 ks 380 a u nás stejně stačí loko na 160 km/h. Mimochodem už dávno se šuškalo o tom, že v případě úspěchu 380, tak se koupí dalších 15 ks...
registrovaný uživatel David Jaša  mail  
05.05.2010 (23:50)  
GC:
1. railjety
2. OK, takže zbytek stošedesátkových a dvoustovkových souprav budou nadále tahat esa a banány stočtyřicítkou?
3. Řekl bych, že někdy okolo půlky životnosti strojů.
05.05.2010 (23:50)  
G_C: predpokladám, že to David Jaša myslel tak, že zatiaľ čo ÖBB má prirodzené predispozície pre nákup súprav Viaggio (ktoré sú, de facto, súpravami push-pull), pretože v minulosti nakúpili 260 univerzálnych lokomotív, u ČD takáto množstevná motivácia neexistuje a je stále otázkou, či si nákup railjetov nevyžiada nákup ďalších ES64U4-C zo strany ČD.
Riešením by samozrejme mohol byť práve joint-venture, ktorý by využíval služby ÖBB Traktion, ale stále by to pre ČD znamenalo dodatočné náklady.
registrovaný uživatel Multi 
05.05.2010 (23:40)  
Vykašlete se už na teorie o nákupu nějakých starých vozů. Ať už se konečně začnou nakupovat nějaké pořádné nové vozy, aspoň ať se do zahraničí nejezdí s ostudou. O vylepšení kvality cestování v rychlících si během příštích deseti let nedělám iluze.
05.05.2010 (23:36)  
David Jaša:

1. Jaké vagony pro push-pull že to chtějí ČD kupovat?
2. na co potřebuješ stovky lokomotiv k 16 railjetům?
3. Ta VRT tu bude kdy? Příští rok?
registrovaný uživatel David Jaša  mail  
05.05.2010 (23:27)  
Stejně nechápu, proč chcou ČD kupovat vagóny pro push-pull, když narozdíl od Rakušáků nemají k dispozici stovky lokomotiv s patřičnou Vmax a plánuje se tu páteřní vysokorychlostní trasa...
05.05.2010 (22:03)  
Smiřte se už s tím, že díky nadcházejícím VŘ na dálkovku ČD nebudou kupovat ŽÁDNÉ ojetiny! Jediné ojetiny co tak maximálně koupí buou CISy pro nedotované spoje SC...
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko