Berlín/Krefeld — Německé dráhy obnovují projekt náhrady klasických souprav vlaků InterCity jednotkami. Nové soupravy se budou lišit délkou, výkonem či nejvyšší provozní rychlostí. Cílem projektu, který vznikl v roce 2008, je nahradit klasické soupravy na vlacích InterCity a EuroCity novými a úspornými jednotkami. Původní návrh počítal s koupí max. 130 vlakových souprav s maximální rychlostí mezi 200 a 250 km/h. Projekt byl následně rozšířen o náhradu vysokorychlostních jednotek ICE 1 a ICE 2 s plánovanou maximální rychlostí až 280 km/h v počtu zhruba tří set kusů. O zakázky soupeří společnosti Alstom a také Siemens, který má dle vyjádření předsedy DB větší šanci na úspěch. Hlavními požadavky je kvalita provedení, použité technologie, stejně jako životnost jednotek a jednotlivých součástí, která se stala problematická při provozu jednotek ICE–T.
Nové jednotky ICE3M na obzoru
Dne 28. dubna byla v Krefeldu představena první jednotka typu Velaro D pro Deutsche Bahn, kde ponese označení ICE3M. S nasazením těchto moderních čtyřsystémových jednotek, navržených pro maximální rychlost až 320 km/h, se počítá od začátku jízdního řádu 2011/2012. Budeme je moci vídat na expresech mezi Německem a jižní Francií nebo mezi Německem a Belgií, konkrétně na trase Frankfurt – Kolín nad Rýnem – Brusel. Osmivozové soupravy poskytují až 460 míst k sezení včetně jídelního vozu a díky zlepšení aerodynamiky ušetří až 20% energie oproti ostatním jednotkám. Schvalovací proces pro provoz v Německu, Francii a Belgii bude začínat v lednu příštího roku.

Opravdu si myslíš, že v roce 2025 tu bude plně postavená VRT? To jsou sny... mimochodem v té době bude končit životnost v současné době rekonstruovaným vozům, tak pak nic nebrání rj se přesunout na jejich místo...
1. railjety
2. OK, takže zbytek stošedesátkových a dvoustovkových souprav budou nadále tahat esa a banány stočtyřicítkou?
3. Řekl bych, že někdy okolo půlky životnosti strojů.
Riešením by samozrejme mohol byť práve joint-venture, ktorý by využíval služby ÖBB Traktion, ale stále by to pre ČD znamenalo dodatočné náklady.
1. Jaké vagony pro push-pull že to chtějí ČD kupovat?
2. na co potřebuješ stovky lokomotiv k 16 railjetům?
3. Ta VRT tu bude kdy? Příští rok?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











