Berlín/Krefeld — Německé dráhy obnovují projekt náhrady klasických souprav vlaků InterCity jednotkami. Nové soupravy se budou lišit délkou, výkonem či nejvyšší provozní rychlostí. Cílem projektu, který vznikl v roce 2008, je nahradit klasické soupravy na vlacích InterCity a EuroCity novými a úspornými jednotkami. Původní návrh počítal s koupí max. 130 vlakových souprav s maximální rychlostí mezi 200 a 250 km/h. Projekt byl následně rozšířen o náhradu vysokorychlostních jednotek ICE 1 a ICE 2 s plánovanou maximální rychlostí až 280 km/h v počtu zhruba tří set kusů. O zakázky soupeří společnosti Alstom a také Siemens, který má dle vyjádření předsedy DB větší šanci na úspěch. Hlavními požadavky je kvalita provedení, použité technologie, stejně jako životnost jednotek a jednotlivých součástí, která se stala problematická při provozu jednotek ICE–T.
Nové jednotky ICE3M na obzoru
Dne 28. dubna byla v Krefeldu představena první jednotka typu Velaro D pro Deutsche Bahn, kde ponese označení ICE3M. S nasazením těchto moderních čtyřsystémových jednotek, navržených pro maximální rychlost až 320 km/h, se počítá od začátku jízdního řádu 2011/2012. Budeme je moci vídat na expresech mezi Německem a jižní Francií nebo mezi Německem a Belgií, konkrétně na trase Frankfurt – Kolín nad Rýnem – Brusel. Osmivozové soupravy poskytují až 460 míst k sezení včetně jídelního vozu a díky zlepšení aerodynamiky ušetří až 20% energie oproti ostatním jednotkám. Schvalovací proces pro provoz v Německu, Francii a Belgii bude začínat v lednu příštího roku.

A Görlitzy na koridorech také nemají co pohledávat, ale co nasadit místo toho, když nic jiného není momentálně na výběr, že?
Btw ucelené jednotky nejsou to samé so push-pull. Na to bacha...
Na druhou stranu souhlasím s pořízením jednotek, protože budoucnost je v jednotkách/push-pull soupravách, ale největší problém toho je, že vše je to na dlouhé lokte. :(
2. Co tak nákup nových lehkých jednotek pro R, než furt tahat mašinu a X vozů s ocelovou konstrukcí?
Ale i když by bylo těch 16 Railjetů, tak uvolněné vozy by pořád nepokryly všechny Rychlíkové a Expresní linky, kde se vyksytují vozy B a další odvozeniny.
2. Opravdu si myslíš, že ty displeje a IS je zcela kompatibilní s tím, co používají ČD, nebo by se to zase za x peněz stejně celé překopávalo?
3. Stejně to je blbost, když je možnost koupit zcela nové vozy v podobě railjetů...
Ale mají Bpee(i ING) z venku IS v podání LED Displejů, nebo LCD obrazovky o údajích o poloze vlaku? (pravda i když jsou jen na představcích)? Zásuvky? (i když jen u ,,čtyřek''), podvozky pro 200 km/h? A navíc ty vozy na mě i v interiéru i exteriéru působí jakousi robustností.
Edit:
-El. rezervační systém
-Jsou k nim k dispozici i řídící vozy shodného typu k těmto typům vozidel.
-Vagony(Bpmvz??), které mají půlku vozu pro přepravu kol
Tyhle věci nám scházejí, hlavně ten poslední bod.:(
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











