..: DB nahradí klasické soupravy jednotkami :..

Vysokorychlostní jednotka ICE, foto: DB Berlín/Krefeld — Německé dráhy obnovují projekt náhrady klasických souprav vlaků InterCity jednotkami. Nové soupravy se budou lišit délkou, výkonem či nejvyšší provozní rychlostí. Cílem projektu, který vznikl v roce 2008, je nahradit klasické soupravy na vlacích InterCity a EuroCity novými a úspornými jednotkami. Původní návrh počítal s koupí max. 130 vlakových souprav s maximální rychlostí mezi 200 a 250 km/h. Projekt byl následně rozšířen o náhradu vysokorychlostních jednotek ICE 1 a ICE 2 s plánovanou maximální rychlostí až 280 km/h v počtu zhruba tří set kusů. O zakázky soupeří společnosti Alstom a také Siemens, který má dle vyjádření předsedy DB větší šanci na úspěch. Hlavními požadavky je kvalita provedení, použité technologie, stejně jako životnost jednotek a jednotlivých součástí, která se stala problematická při provozu jednotek ICE–T.

Nové jednotky ICE3M na obzoru

ICE3M, foto: Ralf Roman Rossberg Dne 28. dubna byla v Krefeldu představena první jednotka typu Velaro D pro Deutsche Bahn, kde ponese označení ICE3M. S nasazením těchto moderních čtyřsystémových jednotek, navržených pro maximální rychlost až 320 km/h, se počítá od začátku jízdního řádu 2011/2012. Budeme je moci vídat na expresech mezi Německem a jižní Francií nebo mezi Německem a Belgií, konkrétně na trase Frankfurt – Kolín nad Rýnem – Brusel. Osmivozové soupravy poskytují až 460 míst k sezení včetně jídelního vozu a díky zlepšení aerodynamiky ušetří až 20% energie oproti ostatním jednotkám. Schvalovací proces pro provoz v Německu, Francii a Belgii bude začínat v lednu příštího roku.

Zdroj: Railway Gazette - [1], [2]


Dominik Jaroš | 5.5.2010 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sheyla 
05.05.2010 (22:00)  
mě by se taky líbilo koupit starší německé vozy, ale jde o to jestli se jich budou zbavovat. A než budou mít všechny ICE, tak to taky bude nějakou dobu trvat a kdoví v jakém stavu pak budou.
05.05.2010 (21:56)  
Jo to je perspektivní zpráva. Třeba zbyde ta jejich klasika na levné oběhy na ramena Dresden - Bratislava či Norimberk - Ostrava, kam bychom stejně žádné ICE (třeba zlaté natož ICEM3) stejně nikdy nepustili.
05.05.2010 (21:49)  
George_Couser : Co to je Push-Pull a jednotka samozřejmě vím.
A Görlitzy na koridorech také nemají co pohledávat, ale co nasadit místo toho, když nic jiného není momentálně na výběr, že?
05.05.2010 (21:22)  
A B vozidlem pro koridor je?

Btw ucelené jednotky nejsou to samé so push-pull. Na to bacha...
05.05.2010 (21:16)  
George_Couser : Ty Bp a Bdt to mi přijde trochu úsměvné, ač předělání na vzor Bdteer ZSSK by nebyl marný, ale vozidlo na koridory to nikdy nebude, to už radši dávám přednost zcela novým vozidlům, protože se ty náročnější rekonstrukce z finanční stránky snad ani nevyplatí.
Na druhou stranu souhlasím s pořízením jednotek, protože budoucnost je v jednotkách/push-pull soupravách, ale největší problém toho je, že vše je to na dlouhé lokte. :(
05.05.2010 (20:59)  
1. A co skoro 300 vozů Bp a Bdt s kotoučovými brzdami?
2. Co tak nákup nových lehkých jednotek pro R, než furt tahat mašinu a X vozů s ocelovou konstrukcí?
05.05.2010 (20:57)  
George_Couser : Hlavně, že jsou ty počty MOVek tak závratné.
Ale i když by bylo těch 16 Railjetů, tak uvolněné vozy by pořád nepokryly všechny Rychlíkové a Expresní linky, kde se vyksytují vozy B a další odvozeniny.
05.05.2010 (20:52)  
1. To co píšeš budou mít všechny nadcházející modernizace (Mova II. generace, reko -mee,...)

2. Opravdu si myslíš, že ty displeje a IS je zcela kompatibilní s tím, co používají ČD, nebo by se to zase za x peněz stejně celé překopávalo?

3. Stejně to je blbost, když je možnost koupit zcela nové vozy v podobě railjetů...
05.05.2010 (20:24)  
Josef Petrák : Já nejsem ten typ co řeší potahy :D!
Ale mají Bpee(i ING) z venku IS v podání LED Displejů, nebo LCD obrazovky o údajích o poloze vlaku? (pravda i když jsou jen na představcích)? Zásuvky? (i když jen u ,,čtyřek''), podvozky pro 200 km/h? A navíc ty vozy na mě i v interiéru i exteriéru působí jakousi robustností.

Edit:
-El. rezervační systém
-Jsou k nim k dispozici i řídící vozy shodného typu k těmto typům vozidel.
-Vagony(Bpmvz??), které mají půlku vozu pro přepravu kol

Tyhle věci nám scházejí, hlavně ten poslední bod.:(
05.05.2010 (20:17)  
Filipe, to je relativní. ING Bpee a Bpmz mi nepřijdou technologicky tak rozdílné. Spíš jde o to, komu se líbí víc to či ono, ale to jsou jen subjektivní dojmy z potahů, nic víc.
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko