..: DB nahradí klasické soupravy jednotkami :..

Vysokorychlostní jednotka ICE, foto: DB Berlín/Krefeld — Německé dráhy obnovují projekt náhrady klasických souprav vlaků InterCity jednotkami. Nové soupravy se budou lišit délkou, výkonem či nejvyšší provozní rychlostí. Cílem projektu, který vznikl v roce 2008, je nahradit klasické soupravy na vlacích InterCity a EuroCity novými a úspornými jednotkami. Původní návrh počítal s koupí max. 130 vlakových souprav s maximální rychlostí mezi 200 a 250 km/h. Projekt byl následně rozšířen o náhradu vysokorychlostních jednotek ICE 1 a ICE 2 s plánovanou maximální rychlostí až 280 km/h v počtu zhruba tří set kusů. O zakázky soupeří společnosti Alstom a také Siemens, který má dle vyjádření předsedy DB větší šanci na úspěch. Hlavními požadavky je kvalita provedení, použité technologie, stejně jako životnost jednotek a jednotlivých součástí, která se stala problematická při provozu jednotek ICE–T.

Nové jednotky ICE3M na obzoru

ICE3M, foto: Ralf Roman Rossberg Dne 28. dubna byla v Krefeldu představena první jednotka typu Velaro D pro Deutsche Bahn, kde ponese označení ICE3M. S nasazením těchto moderních čtyřsystémových jednotek, navržených pro maximální rychlost až 320 km/h, se počítá od začátku jízdního řádu 2011/2012. Budeme je moci vídat na expresech mezi Německem a jižní Francií nebo mezi Německem a Belgií, konkrétně na trase Frankfurt – Kolín nad Rýnem – Brusel. Osmivozové soupravy poskytují až 460 míst k sezení včetně jídelního vozu a díky zlepšení aerodynamiky ušetří až 20% energie oproti ostatním jednotkám. Schvalovací proces pro provoz v Německu, Francii a Belgii bude začínat v lednu příštího roku.

Zdroj: Railway Gazette - [1], [2]


Dominik Jaroš | 5.5.2010 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel khunas  mail  
05.05.2010 (17:25)  
ale bylo by to dobrý ice v ČR
registrovaný uživatel khunas  mail  
05.05.2010 (17:23)  
¨no na ježdění oni vs vlaky jezdí bjezně po normálních tratích.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
05.05.2010 (17:22)  
G.C.- a k čemu nám jsou jednotky s V max 230 km/h??? (680).
Aby jsme s nimi jezdili z Prahy do Ostravy na 3 Kv? S V max 160, ani ne?
05.05.2010 (17:19)  
K čemu by nám teď byly jednotky s vmax >250 km/h?
05.05.2010 (17:19)  
Plánované nasazení ICE 3M z Frankfurtu do Bruselu by mohlo mít nakonec velký význam i pro nás, protože tím by se uvolnila nějaká ICE 3, a tím pádem by molhy tyto jednotky jezidt z Frankfurtu ( nebo Hamburku ) k nám.
Toto by jistě panu Žaludovi výrazně vylepšilo špatnou pověst.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
05.05.2010 (17:09)  
No co na to říci- jen tak dál, třeba něco přijede i k nám :D
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko