..: DB nahradí klasické soupravy jednotkami :..

Vysokorychlostní jednotka ICE, foto: DB Berlín/Krefeld — Německé dráhy obnovují projekt náhrady klasických souprav vlaků InterCity jednotkami. Nové soupravy se budou lišit délkou, výkonem či nejvyšší provozní rychlostí. Cílem projektu, který vznikl v roce 2008, je nahradit klasické soupravy na vlacích InterCity a EuroCity novými a úspornými jednotkami. Původní návrh počítal s koupí max. 130 vlakových souprav s maximální rychlostí mezi 200 a 250 km/h. Projekt byl následně rozšířen o náhradu vysokorychlostních jednotek ICE 1 a ICE 2 s plánovanou maximální rychlostí až 280 km/h v počtu zhruba tří set kusů. O zakázky soupeří společnosti Alstom a také Siemens, který má dle vyjádření předsedy DB větší šanci na úspěch. Hlavními požadavky je kvalita provedení, použité technologie, stejně jako životnost jednotek a jednotlivých součástí, která se stala problematická při provozu jednotek ICE–T.

Nové jednotky ICE3M na obzoru

ICE3M, foto: Ralf Roman Rossberg Dne 28. dubna byla v Krefeldu představena první jednotka typu Velaro D pro Deutsche Bahn, kde ponese označení ICE3M. S nasazením těchto moderních čtyřsystémových jednotek, navržených pro maximální rychlost až 320 km/h, se počítá od začátku jízdního řádu 2011/2012. Budeme je moci vídat na expresech mezi Německem a jižní Francií nebo mezi Německem a Belgií, konkrétně na trase Frankfurt – Kolín nad Rýnem – Brusel. Osmivozové soupravy poskytují až 460 míst k sezení včetně jídelního vozu a díky zlepšení aerodynamiky ušetří až 20% energie oproti ostatním jednotkám. Schvalovací proces pro provoz v Německu, Francii a Belgii bude začínat v lednu příštího roku.

Zdroj: Railway Gazette - [1], [2]


Dominik Jaroš | 5.5.2010 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
05.05.2010 (20:15)  
Nezapomeňte, že žádné "VŘ na bimzy" nebylo. Podmínkou byla klima. I tak byla nabídka za cenu vyšší, než kolik vyjdou komplet nové railjety... :-D
05.05.2010 (20:15)  
Josef Petrák: Ano, nebudu mít až tak naivní a nerealizovatelné představy, ale uznej, že by to nebylo marné, na takové Expresy, na Rychlíky, které jezdí po koridoru by to bylo ideální, a co si budeme nalhávat, jsou lepší, než Bpee, Bee apod. vozy co mají ČD, a posílají je např.do Vídně.
05.05.2010 (20:12)  
Juraj Kováč : Co se týče reklamy, určitě by to byl dobrý tah. I s lokomotivou by byývalo bylo ICE 3 dobré. :-D :-D Přeháním - ale pokud by šlo spojit nějak Franfurt se Znojmem. :-D :-D :-D
05.05.2010 (20:08)  
Filipe, já bych brzdil nadšením. Zatímco ty Bimzy, kdyby byly, vycházely by z vozů z 80. let, to, co jezdí na Jeseniu a Vindoboně, jsou klidně vozy z 60. a 70. let, některé ani tlakotěsné nejsou. A laciné to nebude. Za cenu šrotu nám to neprodají.
05.05.2010 (20:03)  
George_Couser : Njn, ale to nejsou Bimzy! Z toho se dá udělat push-pull soupravy právě za ty nové 380, bylo by to laciné, a ještě nám tady užitečné, proč se tomu bránit? Jezdím Jeseniem, a ty DB vozy si nemůžu vynachválit(tlakotěsnost, zásuvky, informační systém, vaku WC, klimae...). Nedávno jsem v něm vyzkoušel i 1.třídu typu Amz, byly tam sedačky typu ICE3, pěkný interiér...opravdu, byla by škoda ty vozy nezískat! :)
05.05.2010 (20:00)  
Filip Janev: Takže zase staré ojetiny za cenu nového vozu jak při minulém VŘ? :-D
05.05.2010 (19:58)  
Tak šup ať už jedou do Německa zástupci ČD, a hybaj vyjednávat odprodej vozů pro ČD Amz,Bmpz,Bmz apod. výborné vozy, k tomu ještě ty německé řidičáky, a máme super push-pull soupravy za 380!
05.05.2010 (19:35)  
Tomáš Palíšek: ICE3 spĺňa české podmienky perfektne, akurát bohužiaľ len na trati Retz - Znojmo, všade inde by ho bolo nutné zapojiť za lokomotívu :)

Ak by sa v ČR malo niečo z tohoto objaviť, bude to musieť byť
a) jedna z tých nových jednotiek - lenže pochybujem, že by DB objednali taký nadbytok Velaro D, aby to mohli posielať úplne všade
b) staršia jednotka po výraznej rekonštrukcii a doplnení systémov 3/25 kV a zabezpečovača
c) niektorá z "holandských" ICE-3M po výmene zabezpečovača, ak do Amsterdamu začnú posielať niečo nové

A ako píše George_Couser: bude zaujímavé vyrovnávať tomu kv.
registrovaný uživatel docx 
05.05.2010 (18:50)  
Ze strany DB se uvažuje o provozu jednotek ICE na rameni Drážďany - Děčín - Praha, cca od GVD 2018/2019. Podobně dnes ICE jednotky zajíždí do Švýcarska na rameni Německo - Bern - Interlaaken (Bern - Interlaaken rychlost nižší než 160 km/h). Jezdit v ČR se bude současnou maximální traťovou rychlostí. Jedná se o generační výměnu jednotek ICE1 a 2.
registrovaný uživatel bugear 
05.05.2010 (18:37)  
@strejcekms: V SI jezdí maximálně 160, a i to ne zrovna moc. 156 km se čtyřmi zastávkami urazí za 1:47, tedy průměrnou rychlostí ani ne 90 km/h.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko