Berlín/Krefeld — Německé dráhy obnovují projekt náhrady klasických souprav vlaků InterCity jednotkami. Nové soupravy se budou lišit délkou, výkonem či nejvyšší provozní rychlostí. Cílem projektu, který vznikl v roce 2008, je nahradit klasické soupravy na vlacích InterCity a EuroCity novými a úspornými jednotkami. Původní návrh počítal s koupí max. 130 vlakových souprav s maximální rychlostí mezi 200 a 250 km/h. Projekt byl následně rozšířen o náhradu vysokorychlostních jednotek ICE 1 a ICE 2 s plánovanou maximální rychlostí až 280 km/h v počtu zhruba tří set kusů. O zakázky soupeří společnosti Alstom a také Siemens, který má dle vyjádření předsedy DB větší šanci na úspěch. Hlavními požadavky je kvalita provedení, použité technologie, stejně jako životnost jednotek a jednotlivých součástí, která se stala problematická při provozu jednotek ICE–T.
Nové jednotky ICE3M na obzoru
Dne 28. dubna byla v Krefeldu představena první jednotka typu Velaro D pro Deutsche Bahn, kde ponese označení ICE3M. S nasazením těchto moderních čtyřsystémových jednotek, navržených pro maximální rychlost až 320 km/h, se počítá od začátku jízdního řádu 2011/2012. Budeme je moci vídat na expresech mezi Německem a jižní Francií nebo mezi Německem a Belgií, konkrétně na trase Frankfurt – Kolín nad Rýnem – Brusel. Osmivozové soupravy poskytují až 460 míst k sezení včetně jídelního vozu a díky zlepšení aerodynamiky ušetří až 20% energie oproti ostatním jednotkám. Schvalovací proces pro provoz v Německu, Francii a Belgii bude začínat v lednu příštího roku.

Ak by sa v ČR malo niečo z tohoto objaviť, bude to musieť byť
a) jedna z tých nových jednotiek - lenže pochybujem, že by DB objednali taký nadbytok Velaro D, aby to mohli posielať úplne všade
b) staršia jednotka po výraznej rekonštrukcii a doplnení systémov 3/25 kV a zabezpečovača
c) niektorá z "holandských" ICE-3M po výmene zabezpečovača, ak do Amsterdamu začnú posielať niečo nové
A ako píše George_Couser: bude zaujímavé vyrovnávať tomu kv.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











