..: DB nahradí klasické soupravy jednotkami :..

Vysokorychlostní jednotka ICE, foto: DB Berlín/Krefeld — Německé dráhy obnovují projekt náhrady klasických souprav vlaků InterCity jednotkami. Nové soupravy se budou lišit délkou, výkonem či nejvyšší provozní rychlostí. Cílem projektu, který vznikl v roce 2008, je nahradit klasické soupravy na vlacích InterCity a EuroCity novými a úspornými jednotkami. Původní návrh počítal s koupí max. 130 vlakových souprav s maximální rychlostí mezi 200 a 250 km/h. Projekt byl následně rozšířen o náhradu vysokorychlostních jednotek ICE 1 a ICE 2 s plánovanou maximální rychlostí až 280 km/h v počtu zhruba tří set kusů. O zakázky soupeří společnosti Alstom a také Siemens, který má dle vyjádření předsedy DB větší šanci na úspěch. Hlavními požadavky je kvalita provedení, použité technologie, stejně jako životnost jednotek a jednotlivých součástí, která se stala problematická při provozu jednotek ICE–T.

Nové jednotky ICE3M na obzoru

ICE3M, foto: Ralf Roman Rossberg Dne 28. dubna byla v Krefeldu představena první jednotka typu Velaro D pro Deutsche Bahn, kde ponese označení ICE3M. S nasazením těchto moderních čtyřsystémových jednotek, navržených pro maximální rychlost až 320 km/h, se počítá od začátku jízdního řádu 2011/2012. Budeme je moci vídat na expresech mezi Německem a jižní Francií nebo mezi Německem a Belgií, konkrétně na trase Frankfurt – Kolín nad Rýnem – Brusel. Osmivozové soupravy poskytují až 460 míst k sezení včetně jídelního vozu a díky zlepšení aerodynamiky ušetří až 20% energie oproti ostatním jednotkám. Schvalovací proces pro provoz v Německu, Francii a Belgii bude začínat v lednu příštího roku.

Zdroj: Railway Gazette - [1], [2]


Dominik Jaroš | 5.5.2010 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
05.05.2010 (18:12)  
George_Couser : někde jsem se právě dočetl, že ICE 3 zrovna splňuje naše podmínky. A zároveň vím, že jsem to nečetl jednou...
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
05.05.2010 (17:53)  
kliminho - to pardon, já mislel že jste mluvil o ICE čkách
05.05.2010 (17:52)  
strejcekms : Nákup německých Bmz by byl zbatečný? Tak proč potom máme Bmz na 200 km/h? :O
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
05.05.2010 (17:49)  
G.C.- Tak ještě jednou- a vy si jako myslíte že by ICE- jakékoliv v ČR schválené nemohlo jezdit Vindobonu?

Jakékoli v ČR schválené..
Já neřekl že by bylo schválené- příklad..
(A co ICE-T?)
05.05.2010 (17:45)  
strejcekms - Tak ještě jednou:

1. Nejsem si jistý, ale ICE tuším nesplňuje rozměry, pro provoz na síti SŽDC

2. Kolik ICE podporuje 3 kV a 25 kV systémy?
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
05.05.2010 (17:40)  
kliminho- to bude asi drahé a u nás to stejně nepojede více než 160.
To raději Pendolina po Cisalpinu.
05.05.2010 (17:38)  
Nakoupit ty vozy, které díky těm ICE půjdou do kytek ;)
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
05.05.2010 (17:36)  
G.C.- a vy si jako myslíte že by ICE- jakékoliv v ČR schválené nemohlo jezdit Vindobonu?
A v SRN by se těch 230, nebo kolik využilo nádherně..
A jestli se nepletu tak Railjet v podání OBB má také V max 230, tak proč ho kupovat? Neberte vše doslovně :D
05.05.2010 (17:33)  
strejcekms - 680 byly původně plánovány na ježdění do Berlína, kde měly těch 230 využít. Že tam nejezdí je jiná kapitola.

Tomáš Palíšek - ano, VR jednotku posílat k nám. To se ČD na vyrovnávkách fakt vyplatí. :-D Btw tuším, že ani nesplňují náš průjezdní profil...
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
05.05.2010 (17:27)  
Mě štve že se tu nejede ani 180- 200 km/h. Třeba ve Slovinsku ta Pendolina co tam maj jezdí alespoň asi 170-180 km/h...
Ty jednotky mají také nějakej potencionál.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko