Šumperk — České dráhy dnes, v pátek 22. 1. 2010, veřejně oznámily zadání zakázky na přestavbu 34 osobních vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961. Jak jsme již dříve informovali, půjde o plně klimatizované řídicí vozy pro dálkové řízení neobsazených elektrických a motorových lokomotiv. Cestujícím budou k dispozici velkoprostorové oddíly 1. a 2. třídy, vozíčkáři využijí plošinu a vyhrazené, speciálně upravené místo. K dispozici bude i úložný prostor pro kočárky a kola. Zakázku, kterou původně České dráhy odhadovaly na 1,172 miliardy, nakonec dle očekávání získal šumperský Pars nova, člen skupiny ŠKODA, který navíc požaduje nižší finální cenu 1 051 110 000 Kč, tj. necelých 31 milionů za kus. Je třeba ale připomenout, že podle prvotních předpokladů se celá zakázka měla vejít do jedné miliardy. Otázkou je, zdali se v budoucnu dočkáme i rekonstrukcí dalších exemplářů Bdt na klimatizované bez stanoviště strojvedoucího tak, aby mohly s řadou 961 tvořit ucelené vratné soupravy (tzv. koncept PUSH-PULL) s vyšším komfortem pro cestující v celé soupravě.
Pozn. redakce: Podle nového označování UIC zřejmě půjde o řadu ABfdtee 29-70 či podobnou variaci na číselnou a písmennou identifikaci, pro zjednodušení ale budeme nadále v článcích používat staré označení, které je uvedeno i v zadání zakázky. Identifikaci podle UIC začneme používat až po zveřejnění její definitivní podoby.

To jsi viděl jak ? Řízení 843 z 943 funguje od začátku bez problémů a perfektně.To jsi slyšel jenom kecy.
A ještě "zbytečné řidičáky na 160".Vozy Bdt mají podvozky GP 200,které jsou na tuto rychlost již stavěny,ale v těchto vozech jsou "zjednodušené"(chybí jim primární tlumiče,mají jen 2 brzdové kotouče),takže nebude problém je na rychlost 160 dovybavit.
Z "Peršoidních" lok. je předělaná na řízení z řídícího vozu 362.166.
Výroba tohoto řídícího vozu může v Šumperku plynule navázat na ukončenou výrobu 954,protože 961 bude asi velmi technicky podobný(nemyslím čelo,ale vybavení stanoviště apod).
penize spis meli vrazit nekam jinam, podle me je zatim uplne zbytecne vymejslet nejaky ridicaky na rychlost 160 ve spojeni s ele. loko...
priorita by mela byt osobni doprava, kterou se tejd snazi zalepit regionovama, ktery jsou spolehlivy jak sliby politiku...
kdyz vidim jak u nas "funguje" slozeni 843+943, kdy vetsinou jeden ridicak komunikuje jen s jedinym motorovym vozem, dalsi kapitolou jsou 854+954 ktery pry take v mnoha pripadech funguji jen v primem spojeni, jakmile se mezi ne vlozi vuz, lze ridicak pouzit jen jako "vuz se stanovistem"...
myslim ze R, EC a ostatni vyssi kategorie nemaji tak rychle obraty, aby nestihli objet...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











