..: Řídicí vozy řady 961 Českých drah – 30 milionů za kus :..

Návrh vzhledu řídicího vozu 961 Škoda Pars, foto: Pars Nova Šumperk — České dráhy dnes, v pátek 22. 1. 2010, veřejně oznámily zadání zakázky na přestavbu 34 osobních vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961. Jak jsme již dříve informovali, půjde o plně klimatizované řídicí vozy pro dálkové řízení neobsazených elektrických a motorových lokomotiv. Cestujícím budou k dispozici velkoprostorové oddíly 1. a 2. třídy, vozíčkáři využijí plošinu a vyhrazené, speciálně upravené místo. K dispozici bude i úložný prostor pro kočárky a kola. Zakázku, kterou původně České dráhy odhadovaly na 1,172 miliardy, nakonec dle očekávání získal šumperský Pars nova, člen skupiny ŠKODA, který navíc požaduje nižší finální cenu 1 051 110 000 Kč, tj. necelých 31 milionů za kus. Je třeba ale připomenout, že podle prvotních předpokladů se celá zakázka měla vejít do jedné miliardy. Otázkou je, zdali se v budoucnu dočkáme i rekonstrukcí dalších exemplářů Bdt na klimatizované bez stanoviště strojvedoucího tak, aby mohly s řadou 961 tvořit ucelené vratné soupravy (tzv. koncept PUSH-PULL) s vyšším komfortem pro cestující v celé soupravě.

Pozn. redakce: Podle nového označování UIC zřejmě půjde o řadu ABfdtee 29-70 či podobnou variaci na číselnou a písmennou identifikaci, pro zjednodušení ale budeme nadále v článcích používat staré označení, které je uvedeno i v zadání zakázky. Identifikaci podle UIC začneme používat až po zveřejnění její definitivní podoby.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách


JiříK. | 22.1.2010 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 15      Zpráv na stránku:   
23.01.2010 (15:20)  
Ad Pepas 87:kdyz vidim jak u nas "funguje" slozeni 843+943, kdy vetsinou jeden ridicak komunikuje jen s jedinym motorovym vozem,

To jsi viděl jak ? Řízení 843 z 943 funguje od začátku bez problémů a perfektně.To jsi slyšel jenom kecy.

A ještě "zbytečné řidičáky na 160".Vozy Bdt mají podvozky GP 200,které jsou na tuto rychlost již stavěny,ale v těchto vozech jsou "zjednodušené"(chybí jim primární tlumiče,mají jen 2 brzdové kotouče),takže nebude problém je na rychlost 160 dovybavit.
23.01.2010 (15:11)  
Dalším přínosem řídícího vozu je možnost úvraťi v konečné stanici,která je hodně vytížená a nelze objíždět(např.Praha Hl.n).Rychlíky,které se teď jezdí "otáčet" do Vršovic,Libně,Smíchova můžou přijet na půl koleje k cestovému návěstidlu,z druhé strany druhý vlak a po 20-30 minutách mohou opět oba odjet bez jakékoli manipulace.Nezasírají se zhlaví zbytečným posunem,nebo soupravovými vlaky jako teď v Praze na HL.nádraží.
Z "Peršoidních" lok. je předělaná na řízení z řídícího vozu 362.166.
Výroba tohoto řídícího vozu může v Šumperku plynule navázat na ukončenou výrobu 954,protože 961 bude asi velmi technicky podobný(nemyslím čelo,ale vybavení stanoviště apod).
23.01.2010 (15:08)  
zdravim...
penize spis meli vrazit nekam jinam, podle me je zatim uplne zbytecne vymejslet nejaky ridicaky na rychlost 160 ve spojeni s ele. loko...
priorita by mela byt osobni doprava, kterou se tejd snazi zalepit regionovama, ktery jsou spolehlivy jak sliby politiku...
kdyz vidim jak u nas "funguje" slozeni 843+943, kdy vetsinou jeden ridicak komunikuje jen s jedinym motorovym vozem, dalsi kapitolou jsou 854+954 ktery pry take v mnoha pripadech funguji jen v primem spojeni, jakmile se mezi ne vlozi vuz, lze ridicak pouzit jen jako "vuz se stanovistem"...
myslim ze R, EC a ostatni vyssi kategorie nemaji tak rychle obraty, aby nestihli objet...
23.01.2010 (14:53)  
Anowis: Jen tak mimo: Neni náhodou na 090 ta 160 z Lovosic až do Nelahozevsi s občasným snížením na 150/140 (Roudnice apod.) ? Díky všem za osvětu :)
23.01.2010 (14:27)  
postrk: stejně jako ze svých daních platíme dálnice, silnice, silničky ... (to celé se fakt nezaplatí z dálničních poplatků a spotřební daně za benzin).
registrovaný uživatel Anowis 
23.01.2010 (14:15)  
junkrs: Vidíš, ty jsi mi svým příspěvkem jenom potvrdil to co jsem napsal. Děkuji. Cheb jezdí max 140 km/h, EC jsou bržděna. Úsek je dlouhý cca 9 km, ale všude se řeší 160 km/h.
editor nebo admin ŽP Jan Máca  mail  
23.01.2010 (13:52)  
Bakiy: Rychlá úvrať za 4 min v Jihlavě.... Tam to maj problém někdy udělat za 6 minut, který jsou tam teď. Ono, kdyby se ten rychlí netahal až dozadu ke dvojce, a zastavil už na 2.hraně 1. nástupiště (předpoklad je loko najetá u seřaďováku na Brněnském/Kosteleckém zhlaví - dle směru), tak by se to stihnout i dalo, ale než se ta loko odněkud vytáhne a přejede až na 2. nástupiště, tak to trvá a někteří posunovači se i při zpoždění nemíní přetrhnout.
registrovaný uživatel Snickers  mail  
23.01.2010 (13:46)  
ceskolipak: má pravdu, nejlepší řešení je R: Praha- Děčín apd. Z mého kraje to vidím na OS a R Lysá n/l - Ustí n/l kde vlaky pendlujou v pravidelném hodinovém taktu při rychlostech 100-130km/h, kde v cílové stanici musej objíždet soupravu a během par minut se vracej.
registrovaný uživatel Snickers  mail  
23.01.2010 (13:40)  
Druhá věc je co zařadit mezi lokomotivu a řídící vůz... opravdu nevim...
registrovaný uživatel Snickers  mail  
23.01.2010 (13:37)  
Tak muj názor je takový, že řídící vozy by se měly používat na krátkých usecích, kde vlak pendluje jeden úsek několikrát deně, druhá věc je, že ho stavej na 160km/h tím se okruh zužuje na koridory. Na Os na takovýchto tratích jezdí většinou City elefanty a žabotlamy, takže nasazení těhto řídících vozů vidím leda tak na R. EC a podobně je podle mě nesmysl, řídící vůz potom ztrácí úplně význam. Naco budu mít řídící vůz na vlaku z Hamburgu do Vídně nebo podobně když se tento vlak obrací jednou za 24H?? lidi přemýšlejte.
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko