..: Ojeté vozy pro dálkové spoje Českých drah nebudou :..

Prototyp Bmeer ČD (Bimz DB), foto: ČD Česká republika — Nákup stovky ojetých osobních vozů pro dálkovou dopravu Českých drah, o němž jsme vás poprvé informovali již před více než dvěma lety, je zřejmě u konce. Nadějně se vyvíjející akce však nekončí vyhlášením vítězného dodavatele ojetých vozů, ale naopak zrušením celého výběrového řízení. Potíže provázejí tento záměr již od samotného počátku. Původně se České dráhy pokoušely o přímý nákup stovky ojetých vozů od německých DB, tam ale jednání ztroskotala jednak na rozdílných cenových názorech jednotlivých dopravců, tak i na údajných problémech právního rázu. České dráhy se proto rozhodly vypsat výběrové řízení na nákup těchto vozů. Nyní však informovaly formou oznámení ve věstníku o vyloučení všech účastníků tohoto výběrového řízení. Dle dřívějších slov tiskového mluvčího Českých drah v něm byly podány celkem dvě nabídky.

Kdo se do tendru přihlásil dráhy neuvedly. „Kromě zákonných požadavků, které vedly k vyloučení obou nabídek, ani jedna nesplnila požadavky Českých drah. V jednom případě šlo o nabídku vozů, které neodpovídaly požadovaným parametrům, v druhém případě nabídková cena podstatným způsobem překročila očekávání společnosti,“ konstatoval v dnešním ranním tiskovém prohlášení Petr Šťáhlavský. Neúspěch tohoto projektu vyvolává otázku, jak budou České dráhy dál řešit nedostatek moderních vozidel v dálkové dopravě. Prohlášení nebylo konkrétní ani v tom, jestli se vyhlásí jiný tendr, který by umožňil rozšíření počtu vozů pro dálkovou dopravu. „S ohledem na tyto skutečnosti se v současné době společnost zaměří na modernizaci současného vozidlového parku a zvýšení jeho komfortu. Hlavní úsilí v modernizaci nyní směřuje do zlepšení kvality regionální, příměstské a meziměstské dopravy ve vnitrostátní dopravě v ČR,“ komentoval další postup Šťáhlavský.

Avizovaná modernizace vozového parku dálkové dopravy tímto dostala poslední ránu. Bistrovozy ARmpee ani měsíc po začátku platnosti tohoto jízdního řádu stále nejsou nasazeny do provozu, natož vůbec dodány od výrobce ŽOS Vrútky, „ojetiny“ nebudou a i když jsou v plánu projekty na modernizaci různých řad pro expresní vlaky, reálný počet vozů tím nebude navýšen.

Mezi čtenáři našeho magazínu proběhly i dvě ankety. Na dotaz, jestli souhlasíme s nákupem ojetých vozů řady Bimz od DB, 45 % zcela kladně a 38 % kladně. Na druhou otázku, jestli se setkají v provozu lokomotiva Škoda 109E a repasované vozy, odpověděl 59 %, že obojí a 30 % naopak nevěřilo realizaci tendru na vozy.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách


JiříK. | 1.2.2010 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13 ... 16      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Anowis 
01.02.2010 (16:53)  
Je sice pravda, že B už něco pamatují, sedadla u dveří a okýnek jsou prosezená, ale nejstarší, kterým jsem loni jel bylo z roku 1976. No a to není 40 let.
01.02.2010 (16:26)  
Ad Tomáš Kraus:
V mrazáku vydrží dlouho (i otevřená) a ČD jsou také něco jako mrazák.
Jinak souhlas. Humanizované vozy mi připomínají prošlá vojenská KáDéčka, zabalené do nového obalu. FRK
01.02.2010 (16:21)  
Farkač Karel: Nevím jak moc to bylo myšleno ironicky, ale jakmile tu konzervu jednou načneš, dlouho ti nevydrží - Béčko není zakonzervovaný vůz, je to vůz co má za sebou čtyřicet let každodenní služby, a nic na tom nemění ani "humanizace" (která navíc konzervuje řadu zastaralých prvků, jako nebezpečné nástupní a přechodové dveře, žádný akustický a optický informační systém, vmax 140 apod.) pro další generace.
01.02.2010 (15:55)  
kraken: Nebudeme mít vozy UIC-X, my už je máme. Copak jsou vozy Bmee, BDbmsee, Bdmtee a spol? Správně. UIC-X :)
01.02.2010 (15:33)  
Čerstvé vepřové maso je dobré. Sníst se dá také bez obtíží i to, co najdeme v konzervě, zvláště když je hlad.
Tak proč by cestující i nadále nemohli jezdit v zakonzervovaných vozech? Sice nenadchnou jako čerstvé vepřové, ale uspokojí.
K připomínkám k vystoupení tiskových mluvčích ČD:
Ti říkají to, co se po nich žádá, ne že budou říkat svůj názor. To by s nimi asi brzy vyběhli. FRK
registrovaný uživatel Snickers  mail  
01.02.2010 (15:24)  
Je to celkem jedno jestli se koupí starší DB vozy, nebo se budem dál vozit našimi "B"čky. Bordel a kvalita za poslední 20 let stále stejná. Nic se nezmění dokud bude vše podplacené a jiní dopravci nebudou mít šanci vstoupit na trh. Řekněme že budu multimiliardář vlastnící flotilu 20-ti luxusních souprav a budu je chtít provozovat třebas na Praha- Děčín. Nabídnu, že je budu provozovat zadarmo = stejně nikdy výběrové řízení na dopravce nevyhraju jelikož se to "někomu" vlivnému nahoře nehodí. Když nemusim, tak se snažim cestování vlakem vyhnout, když si kupuji místenku do EC tak zásedně do vozu OBB, jelikož Bmz je nepohodlné s menším místem na nohy než v Bčku. A uplně nejvíc se mi líbí že vlaky, které překračují na své trase hranice, ať se jedná o Os nebo R jsou daleko luxusnější než ve vnitrozemí (koukněte se na řazení vlaků), proč nejezdí B-čka na trase Č.Budějovice- Linz? asi se za ně stydíme. Neříkám že je tu vše nejhorší, bohužel o tom už začínám uvažovat.
01.02.2010 (15:17)  
(OT) Rodny, to se nestane. ;) Petráka to s ČD a s váma tak dlouho bavit nebude. Nově zvolený nástupce bude mít lékařsky prokázanou alergii na modrou, tak tu o ČD ze zdravotních důvodů člena redakce nepadne už ani čárka.
01.02.2010 (15:10)  
Ahtisaari:
Ty si z toho děláš srandu, ale aby to tak nakonec fakt nedopadlo :-D
registrovaný uživatel land 
01.02.2010 (15:06)  
Ahtisaari: Věřím, že toto je optimistický scénař a skutečnost nebude proti němu příliš drsná...(;-))) Tou dobou už ale budu opět obměňovat park aut dle hospodárného scénáře popsaného strejcekms-ovi, ten bude na Zelpage obhajovat to, že Pendolina se do Bosny prostě prodat musejí, jinak budeme jezdit furt ve Favoritech - Bee 272 na EC a já na tomže serveru budu svým nejmenším dětem ukazovat, jak dřív vypadaly vlaky...

Ostatně kdybych v 89 říkal, že po dalším čtvrtstoletí 451 budou narvané denně střihat svou denní normu kilometrů, cestující budou vděční za modernizované 854, kteréžto štěstí jiné řady mít nebudou, 75X loko budou smýkat za sebou pár B náhradou za ucelené 820 či 850 a 122 si budou s 242 předávat nákladní vláčky, neboť už nikdo další esa spáchat nebude schopen, tak mě oběsí za škarohlídství.

Ne, to co jste napsal je bohužel smutně reálné.
01.02.2010 (14:52)  
:):):) excelentní story, snad se něčeho podobného nedočkáme.
  1 ... 9 10 11 12 13 ... 16      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko