Praha — České dráhy vyhlásily další 3 výběrová řízení na modernizace, či revitalizace osobních vozů klasické stavby. Tak jak ČD v březnu prezentovaly své plány na výběrová řízení pro tento rok, dochází k jejich postupnému vyhlašování. Po nedávném vypsání soutěže na rekonstrukci 58 vozů pro vlaky vyšší kvality dochází na řadu kromě dalších rekonstrukcí také kontrakt na revitalizaci starých rychlíkových vozů z německého Bautzenu. Kromě upřesnění počtu takto revitalizovaných vozů v první vlně (původní zprávy pouze hovořily o počtu v rozmezí 70 — 120 vozů) dochází také k velké změně u rekonstrukcí starých jídelních vozů oproti dříve prezentovaným záměrům.
Další bistra nebudou
Prvním výběrovým řízením je zakázka na komplexní modernizaci 21 jídelních vozů řady WRm. U nich dojde k opravě skříně, včetně dosazení nových oken a za jízdy blokovaných dveří ovládaných tlačítky. Krom klimatizace a informačního systému bude dosazeno také přemostění záchranné brzdy, na podvozky budou dosazeny kotoučové brzdy. Předpokládaná cena za modernizaci všech 21 vozů je 735 milionů Kč (35 milionů za vůz). Dodány by měly být do 3 let od podpisu smlouvy. Poněkud překvapivý je odklon od původního záměru změny uspořádání na bistrovozy a upřednostnění klasických jídelních vozů. Od klasických jídelních vozů se v současné době obecně upouští kvůli obecně nižšímu zájmu o kompletní gastronomické služby spolu s vzrůstající preferencí roznášky jídel na místo. Důvod tohoto rozhodnutí se tak snad v nejbližší době dozvíme přímo z úst zástupců Českých drah.
Revitalizace Bautzenů: 110 kusů
Další dvě výběrová řízení jsou poptávkou po revitalizaci celkem 110 vozů vyrobených v původně východoněmecké vagonce v Bautzenu. Největší skupinou bude 58 kusů oddílových vozů 2. třídy řady B, u kterých se předpokládá cena 90,4 milionů Kč (1,56 mil. za vůz). Dalších 52 kusů za předpokládanou cenu 76,8 milionů Kč (1,48 mil. za vůz) budou vozy s oddíly 1. třídy řad A, AB a konečně služebních vozů řady BDs. Všechny by měly být dodány do 8 měsíců, což znamená tempo jednoho vozu za dva dny.
Vagony budou podobné těm, které v březnu dráhy představily na pražském Masarykově nádraží. Revitalizace tedy bude obsahovat částečnou výměnu vnitřních obložení, kompletní výměnu podlah a opravy sedaček včetně výměny koženkového potahu za textilní. Nicméně i nadále budou oddíly osmimístné navzdory tvrzení zástupců firem, které prototypové přestavby provedly, že oprava a přečalounění původních sedáků stojí téměř stejně jako dosazení 6 zcela nových sedaček do oddílu. Další změnou bude výměna podokenních stolků za pevné. Opravy se dočkají i zavazadlové police a okna, která dostanou nová těsnění. Vedle opravy vstupních a přechodových dveří se dočkají kompletní opravy buňky WC a umýváren. Otázkou nakonec zůstává, zda-li budou dosazeny také zásuvky na 230 V, které byly v jednom z prototypových vozů a dokazovaly, že je lze instalovat i do vozů nevybavených CZE. Jestli jsou do vozů požadovány zásuvky a osvětlení na bázi LED nám dráhy nepotvrdily. "Jsou instalovány a testovány v jednom voze, to platí také pro el. zásuvky s 230 V 50 Hz," odpověděl na přímý dotaz tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Zdroj: České dráhy, Informační systém o veřejných zakázkách – [1], [2], [3]

Ale pokud se bavíme o ARmpee... Kolik kupé bys tady vytvořil? 4? Ne, tenhle vagon fakt není na chrápání. Hlavně v kupé se ti ten guláš donesený na místo bude z klína jíst fakt dobře.
Nebezpečně se to takhle blíží stavu, kdy vlak oproti busu nenabídne navíc ani fň a mnažeři se budou strašně divit, že jim to v síťovým grafu nevyšlo.
Srovnávám v Bpee právě ta místa u stolečku, ty za sebou jsou o ničem, stejně jako v Apee (i když osobně lezu ke stolku většinou jen kvůli prostoru, počítače si užiju mimo vlak dost, tak chci mít cestou hlavně klid na zdřímnutí). Nad ním by ARmpee snad nejen při správném natočení vyhrálo, pokud zbejvá už jen "letadlo".
Hele, jeli jsme vůbec tím samým ARmpee nebo existují dvě různé verze?
Oproti Bpee je rozdíl akorát v tom, že sedačky jsou širší a všechny proti sobě. A někdy si snad změřím, kolik je rozteč mezi sedačkama, protože mi přijde, jak kdyby ty vozy na tom byly téměř stejně. Ale co jiného navíc oproti Bpee tam je? Místa je tam možná dost, ale prostorně to moc nepůsobí.
S tím otočením je možností více - např. testovací jízdy, vyřazení (s odvozem na ONJ, kdy pochybuju, že by někdo řešil, jak je vůz natočenej a že by jinak jel na betony přes Záběhlice). Zrovna na brněnský EC/IC/Ex se hospoda naváží na hlavák (když chybí) docela často.
A vubec, vseobecne bych se priklanel k nazoru ze vozy prvni tridy by mohly celkem snadno disponovat KOMBINACI kupe a velkoprostorove casti (neco jako Bee272), tak aby si kazdy mohl vybrat co mu vic vyhovuje. U druhe tridy to neni treba jelikoz je takovych vozu v souprave vzdy vic tak to lze kombinovat na urovni celych vozu, ale jednicka je malokdy vice nez jedna.
OK, tak ještě jednou, jak se to mohlo otočit? Ty vozy se přece furt držely v soupravě, nikde s nima nejezdili extra po trianglu. Nebo snad jen s jedním ano? To je fakt divný.
Fíra asi má ject tak, aby k pohybu věcí po stolku nedocházelo. Pokud to nezvládne, bude nazván modrou gumou, protože jen vymýšlí, proč neumí překonat fyziku.
Jasně, pro údržbu (úklid) jsou takové stolky lepší, ale ať se to pak přizná rovnou, co za "vylepšení" to je.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











