..: Danění benefitů může být obnoveno – odbory jsou ve střehu :..

Stávka: cestující čekají, foto: jatyrko Praha — Povolební trojkoalice možná do svého programu zahrne zrušení výjimky z danění zaměstnaneckých benefitů. V rozhovoru pro časopis Týden to uvedl Miroslav Kalousek, ministr financí v někdejší vládě Miroslava Topolánka, která tuto novelu navrhla. Podle tiskového mluvčího současné vlády, Romana Proroka, se však jednalo o novelu sjednocující český zákon o DPH s legislativou Evropské unie. Ta v období mezi lednem až březnem 2010 platila, ale na nátlak drážních odborů byla zákonodárci v rámci legislativní nouze zrušena. Danění by zahrnovalo např. stravování, poukazy na jídlo či ubytování, nejvíce kritiky ale sklízí od drážních odborů bránících tzv. režijní jízdné. Jako problematická se ukázala definice „ceny obvyklé“, ze které by se měla daň počítat. Ta je u některých produktů jen těžko zjistitelná, popř. vypočtená daň převyšuje cenu nebo manipulační poplatek pro pořízení samotného benefitu. Ačkoliv trojkoalice deklarovala, že benefity rušit nechce a o tomto tématu bude s odbory jednat, ty již Kalouskovo prohlášení interpretují jako snahu zcela zrušit režijní výhody zaměstnanců. Již dvakrát, letos i minulý rok, také hrozili v rámci boje proti tomuto daňovému opatření celostátní stávkou v dopravě, zejména na železnici. Pokud koalice tento bod zahrne do programového prohlášení vlády, Odborový svaz železnic (OSŽ) slibuje reakci.

Zdroj: MF Dnes/iDnes – [1], [2], Týden, Vláda ČR


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 14.6.2010 (16:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 16      Zpráv na stránku:   
16.06.2010 (18:56)  
Samozřejmě s tím souvisí i to, když strojvedoucímu práci udělám tak, že na 100 km výkonu připadá 50 km režijní jízdy.
16.06.2010 (18:54)  
Já bych také něco přidal: Podle mě nejde o to, že mají železničáři nějaký benefit, ale kolik tímto benefitem spotřebovávají z výkonů podniku.
Když Plzeňský prazdroj (kde můžou zaměstnanci, aniž by museli platit cokoli kromě spotřební daně, pít piva, co hrdlo ráčí) dává benefit, tak tím zaměstnanci mohou spotřebovat tak maximálně 0,2 % produkce (1,05 mld. litrů za rok, 2400 zaměstnanců - každý v průměru vypije 1000 litrů - víc asi ne, protože při nástupu do práce musí být většinou bez alkoholu a pijí asi i jinde; i tak je to na uchlastání k smrti).
Zatímco u ČD to může být třeba 10,5 %(režijek je 200tis., každý v průměru najede 10 km za den, celková produkce je 7 mld. oskm za rok).
Tím ten benefit nechci brát železničářům, ale ČD se musí zamyslet nad svojí existencí - zda spíš nevozí jen sami sebe.
16.06.2010 (18:47)  
SYN > Možnost takovéhoto systému jsem dnes psal do diskuze ke článku "Bez tiskárny do e-shopu ČD nelez?", kdyžtak si to pročti. ;-)

Krom zákazníků by to samozřejmě mohli využívat i zaměstanci ČD. Navíc by takovýto systém s přístupem do databáze služeb mohl snadno rozlišit cestu do práce od cesty čistě soukromé. Z kreditu na flashce by se pak mohla odečítat pouze ta zmíněná daň...

Jinak můj názor na režijky je ten, že by zaměstancům měly zůstat a daně by mohl klidně platit podnik. Akorát nechápu tu pointu, kdy podnik placenej ze státních peněz bude část těch peněz (samozřejmě i s výdajema na papírování) vracet zpátky státu. Nebo to odečtou z dotací nebo jak jako? Ikdyž logicky si myslím, že státnímu podniku by se to mělo odpustit (pokud to odečtou z dotací, tak si ČD řeknou o vyšší dotace - budem zase na začátku no a nebo to bude někde chybět, což taky neni dobrý řešení). Rodinným příslušníkům bych dal už jen slevu na jízdné (aby jezdili levněji než "běžný cestující" ale určitě ne zadarmo).
Registrierter Benutzer SYN 
16.06.2010 (18:09)  
Martin Hochman: To by jistě uvítal i nejeden zákazník ČD - tedy mít kartu s kterou by se mu napočítalo kolik najezdil a on by to pak zaplatil (včetně daně). Technicky by to možná šlo, ale nějak nevěřím že by podobně pružný systém ČD svým zákazníkům kdy nabídly...

Hanz: jsem pevně přesvědčen že smíšení soukromých a služebních cest řešené jednou režijkou je veskrze záměrný čin který byl udělán právě proto aby bylo těžké rozlišit kdo a kolik využívá služebně a soukromě...
BTW jsem si vcelku jist že nadpoloviční část režijek je v držení rodinných příslušníků, a ti mají podíl služebních cest roven 0,0% a jde to určit na první pohled...
Registrierter Benutzer Sim 
16.06.2010 (17:23)  
Martin Hochman > jenze vas nikdo nenuti k tomu si rezijku "za cenu dane" porizovat. Pokud nejezdite, byl byste blbej, zejo. A pokud jezdite aspon tolik, aby jina nejlevnejsi nabidka za projete cesty byla vyssi, nez bude "cena dane", tak se vam to rentovat bude. Co je na tom k nepochopeni?

Btw, kdy konecne za cenu mistenky v klimatizovanem velkoprostoru nebudu dostavat misto v kozenkovem kupe se stale se zavirajicim oknem?
16.06.2010 (17:17)  
Taky bych se vyjádřil. Nemám problém s tím, zaplatit daň z něčeho co jsem koupil (použil). Ale vadí mě, že mě někdo nutí platit daň z něčeho co nevyužívám. Jak by se vám líbilo koupit si škodovku za 300tisíc a daň zaplatit z mercedesu za 1,5milionu? Přeci, při dnešním stavu techniky (POPy, UNIPOKy ) nemůže být problém naúčtovat každému daň za to co skutečně projezdil ne? A ne hodit nesmyslný paušál vypočtený z obchodní nabídky.
Registrierter Benutzer rpet  mail  
16.06.2010 (16:13)  
asi jsem mimo, ale: doprava do zamestnani je podle me uplne jinej problem, nez benefit ve forme "rezijky".

dopravu zamestnancu do mista vykonu zamestnani, nech si zamestnavatel rozpocita, jak uzna za vhodne.

benefit je to, co dostavate [vy, zamestnanci CD] navic ke sve mzde.

takze o cem je ta diskuse? o benfitech, nebo o doprave do zamestnani hrazene zamestnavatelem???
Registrierter Benutzer Hanz 
16.06.2010 (12:21)  
Zlobr : To se takhle dost těžko globálně určí.
Já například využívám režijku na cestu do i z práce, neb auto nemám a dojíždím jako fíra cca 70km. Pak ji využívám asi tak jednou měsíčně na cestu k rodičům mým (cca 50km)a rodičům manželky (cca 220km-jedna cesta). Jsou kolegové, kteří dojíždějí mnohem dál, neb u nich po optimalizaci a redukci spojů nebyla pro fíry práce a tak dojíždí i třeba 200km do práce.
Naproti tomu dost mých kolegů jezdí výhradně tramvajemi a autobusy, vlakem vůbec.
A teď babo raď, jak určit průměrný počet projetých kilometrů na zaměstnance...
16.06.2010 (11:52)  
Zlobr > To je docela dobrý dotaz. Také by mi to zajímalo. Já můžu dát jen jako příklad sebe, kdy jsem režijku za poslední dva roky soukromě použil jednou. Služebně ji použiju tak jednou dvakrát měsíčně.
Registrierter Benutzer Sim 
16.06.2010 (11:44)  
Castecne OT otazka... maji zamestnanci TSS rezijku, nebo ne?
  1 2 3 4 5 6 ... 16      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko