Brno — Společnost RegioJet po nákupu 9 používaných lokomotiv Škoda z Itálie vyhlásila výběrové řízení na dodávku 50 zcela nových osobních železničních vozů. Ty by měly být dodány ve třech etapách a jejich celková cena se má pohybovat kolem 50 milionů eur (1,29 miliardy Kč) bez DPH. Zahájení dodávek je plánováno od 15. prosince tohoto roku, přičemž poslední vůz by měl k dopravci dorazit do konce listopadu roku 2012. V první fázi by se mělo jednat o tři typy vozů; dopravce ale, s ohledem na aktuální vývoj, nevylučuje podstatnější změny v dalších etapách nákupu. Vybavení jako klimatizace či elektrické zásuvky by měly být samozřejmostí. Zajímavější jsou ale základní technické parametry požadovaných vozů.
Poptávány jsou zcela nové vozy standardu RIC o délce nejméně 26,4 m. Minimální požadovaná rychlost vozů je 160 km/h; při plánované životnosti 30 let ale podle provozního ředitele Regiojetu Jana Paroubka bude lepší, bude-li mít společnost k dispozici vagony s maximální rychlostí o čtyřicet km/h vyšší. V první etapě nicméně dopravce usiluje o získání vozů pro konkrétní výkony za co nejvýhodnější cenu, a tak se při této sérii spokojí i se zmiňovanou stošedesátkou. Ze stejného důvodu také nebyl zadán požadavek na tlakotěsnost skříně, která je českými předpisy u vozů s rychlostí 200 km/h nebo vyšší vyžadována.
U poptávaných vozů je požadováno velkoprostorové uspořádání. První dodávané vozy by měly být ve dvou vozových třídách a třech provedeních - 1. třída, 2. třída a 2. třída s víceúčelovým zaměřením, jako je přeprava dětí a osob se sníženou pohyblivostí. RegioJet však nevylučuje ani mírnou korekci požadavků s ohledem na vývoj situace. Do budoucna se výhledově počítá také s vozy řídicími.
Vzhledem k plánům společnosti zahájit provoz svých dálkových spojů již příští rok v březnu jsou požadované termíny dodávek vozů velmi krátké. RegioJet proto také předpokládá, že by v krajním případě mohlo dojít i k dočasnému zapůjčení cizích vozů. Tato vozidla by se poté postupně vracela majiteli s příchodem vlastních vagónů. Stejně tak bude zajímavé sledovat, jakou cenu nakonec soukromý dopravce dostane, zejména v porovnání s cenou tlakotěsných vozů Ampz a Bmz Českých drah nebo nových netlakotěsných vozů pro ZSSK. Vítěz tendru by měl být znám 7. srpna.
Zdroj: RegioJet

Na co tendr? Tendr je snad jenom na dotovanou dopravu, ne? A pokud se ukáže, že se Pha-Ova dá jezdit bez podpory státu, měl by stát tuto podporu jednoduše zastavit. Bez tendru.
- Úprava je snáď technicky nemožná? Zvládne to hneď niekoľko firiem.
- Vozy len v okruhu 1000 km vyrába minimálne 6-7 dodávateľov, možno viac.
- Kde zbrojili doteraz? Aj v JMK majú zázemie prenajaté.
- Kto riadil vlaky doteraz? Strojvůdci.cz. A nebojím sa, že by nedokázali pretiahnuť ľudí od ČD.
- Stewardky sú z autobusovej divízie presunuté a zaškolené už dnes. Nejaký ďalší problém?
- Tarif je už tretí v poradí a s istotou sa vie, že na diaľkové trasy sa ešte zmení.
- IC RJ majú lepšíe jazdné doby ako IC ČD a horšie ako IC ČD pod značkou SC (čo je celkom logické)
- Áno, to nikto nenamieta.
- ČD robia všetko preto, aby nemohli. Uvidí sa podľa SŽDC.
- Ak sa ukáže, že Pha-Ova sa dá jazdiť bez podpory štátu, nie je dôvod, aby MDČR navyšovalo subvencie. Naopak, bude to podnet na urýchlený tender.
Tak co kdybychom se zbavili té firmy, které pořád musíme platit prokazatelnou ztrátu? ;)
Další "pěkné" čtení pro všechny české daňové poplatníky: Státní České dráhy si půjčily miliardy. Státu navzdory
http://aktualne.centrum.cz/domaci/kauzy/clanek.phtml?id=672193
Ano, zrovna Kouty jsou porod. Kamkoliv jinam dostanete jízdenku bez porodu, a možná si ani pokladní nevšimne, že je to k cizímu dopravci. A kdyby se chtělo (tj. někdo objednal úpravu software, který převede stanici na zóny), tak by i ty Kouty mohly být naprosto v pohodě.
Proč taky, když všichni platí zákaznické jízdné. Ale když ji ukážete, tak vám ji uznají a zaplatíte zákaznické jízdné. :-))
SA ma 9 ks Persanu, ktere bude treba nejprve nekde upravit na nase podminky...
SA hleda, kde nakoupit standaradni vozy na 160 s klimou...
SA hleda, kde bude zbrojit, opravovat, cistit, udrzovat...
SA hleda odborniky, kteri odvedou ridit vlak (podle pana Jancury vsak staci mackat knoflik a jede to samo...)
SA hleda pohledne stewardky, ktere dovedou udelat alespon Jednoduchou zkouzku brzdy, nebot napr. pri mimoradnem obratu soupravy to bude delat kdo, strojvedouci? Tezko, ti uz si suskaji o podminkach, ktere vladnou v autobusove divizi SA...
SA ma tarif, ktery je temer shodny s CD...
SA ma srovnatelne jizdni doby (krome Pendolin, ktera jsou rychlejsi)
SA ma mene vyhodne casove polohy (ZDO ma prednost)
SA nevi, zda bude zajizdet na Hlavni nadrazi (nebo uz to vedi?)
Pokud vsak SA nahodou pretahne cestujici z vlaku CD, prohloubi prokazatelnou zratu, kterou uhradime vsichni, ale to nevadi, za to pobaveni to stoji :)
Tak jinak, když se tvá touha po pisálkování není schopna ukočírovat: Konečně mají strojvůdci možnost volby nejen mezi ČD a ČD Cargo. Navíc vzhledem k tomu, co vím o platech šoférů autobusů SA, by si rozhodně neměli pohoršit - tedy pokud pan Jančura nehodlá nadále ohrnovat nos nad vlaky, ačkoli nyní o něco méně, protože budou jeho. K nestabilnímu managementu ČD snad jen tolik, že pokud se ti zdá normální, co Žaluda provedl Cargu, nemá smysl s tebou vést jakoukoli diskusi. Já jen doufám, že toho šaška co nejdříve někdo sestřelí z funkce a dosadí tam po dlouhé době někoho, kdo bude vědět, co dělá. On je totiž jeden extrém člověk, který je u dráhy celý život a na straně druhé ten, který o ní neví vůbec nic, přičemž v papírech má jen to, že ví jak šéfovat...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











