..: Regiojet poptává 50 osobních vozů pro dálkovou dopravu :..

RegioJet, foto: MGBrno — Společnost RegioJet po nákupu 9 používaných lokomotiv Škoda z Itálie vyhlásila výběrové řízení na dodávku 50 zcela nových osobních železničních vozů. Ty by měly být dodány ve třech etapách a jejich celková cena se má pohybovat kolem 50 milionů eur (1,29 miliardy Kč) bez DPH. Zahájení dodávek je plánováno od 15. prosince tohoto roku, přičemž poslední vůz by měl k dopravci dorazit do konce listopadu roku 2012. V první fázi by se mělo jednat o tři typy vozů; dopravce ale, s ohledem na aktuální vývoj, nevylučuje podstatnější změny v dalších etapách nákupu. Vybavení jako klimatizace či elektrické zásuvky by měly být samozřejmostí. Zajímavější jsou ale základní technické parametry požadovaných vozů.

Poptávány jsou zcela nové vozy standardu RIC o délce nejméně 26,4 m. Minimální požadovaná rychlost vozů je 160 km/h; při plánované životnosti 30 let ale podle provozního ředitele Regiojetu Jana Paroubka bude lepší, bude-li mít společnost k dispozici vagony s maximální rychlostí o čtyřicet km/h vyšší. V první etapě nicméně dopravce usiluje o získání vozů pro konkrétní výkony za co nejvýhodnější cenu, a tak se při této sérii spokojí i se zmiňovanou stošedesátkou. Ze stejného důvodu také nebyl zadán požadavek na tlakotěsnost skříně, která je českými předpisy u vozů s rychlostí 200 km/h nebo vyšší vyžadována.

U poptávaných vozů je požadováno velkoprostorové uspořádání. První dodávané vozy by měly být ve dvou vozových třídách a třech provedeních - 1. třída, 2. třída a 2. třída s víceúčelovým zaměřením, jako je přeprava dětí a osob se sníženou pohyblivostí. RegioJet však nevylučuje ani mírnou korekci požadavků s ohledem na vývoj situace. Do budoucna se výhledově počítá také s vozy řídicími.

Vzhledem k plánům společnosti zahájit provoz svých dálkových spojů již příští rok v březnu jsou požadované termíny dodávek vozů velmi krátké. RegioJet proto také předpokládá, že by v krajním případě mohlo dojít i k dočasnému zapůjčení cizích vozů. Tato vozidla by se poté postupně vracela majiteli s příchodem vlastních vagónů. Stejně tak bude zajímavé sledovat, jakou cenu nakonec soukromý dopravce dostane, zejména v porovnání s cenou tlakotěsných vozů Ampz a Bmz Českých drah nebo nových netlakotěsných vozů pro ZSSK. Vítěz tendru by měl být znám 7. srpna.

Zdroj: RegioJet


JiříK. | 6.7.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 12      Zpráv na stránku:   
06.07.2010 (19:08)  
Miroslav Zikmund

Dobrý den milý pane, moje žena nadává na naše vlaky, holedbá se německými ...

O těch cenách, máte pravdu, neznám každý šroubek, šroubek v ceně 2-50kč ... ano když si koupím věc za 4 násobek ceny, nemyslím že tam budou briliantové tachometry a zlaté kliky. Víte, České dráhy, když něco mají udělat, občas si najmou firmu, která jim s tím dopomůže :-) :-) :-), opravdu vytvořte si firmu, nebo si vymyslete, že nějakou máte a běžte se zeptat, na České dráhy. Zavolejte sanitku, to kdyby Vás úplně omylo. :-) Krásný den ...


Rpet ...

já jsem si myslel, že jsem na debatě, která může nás všechny obohatit, kde jsou příjemní lidé od našich společných zájmů o vlaky a nemyslel jsem, že se budeme škorpit :-( :-( :-(

Taky krásný den ... plný pohody a dobré nálady ...:-)

M U
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
06.07.2010 (19:03)  
No jsem na ty vozy docela zvědavý, hlavně termín šibeniční a navíc .. 1 mil. Euro za nový vagon je taky cena trošku nízká.. Uvidíme čím nás pan Jančura a spol překvapí:)
06.07.2010 (18:15)  
ReActor: vôbec nepochybujem o tom, že prípadná diaľková trasa bude mať vlastný tarif - ostatne rovnako, ako sa tarif upravoval pre Plzeň - Domažlice (+ mám to potvrdené z RJ). Druhá vec je, že zadarmo ani kura nehrabe, takže do toho bude musieť vstúpiť nejaký koordinátor (MDČR?) alebo aspoň viacstranná dohoda dopravcov, na základe ktorej tu bude fungovať reciprocita (In-karta × kreditová jízdenka SA). Inak majú všetci POPky, tak v evidencii cestujúcich a dokladov problém absolútne nevidím (len ČD občas tvrdia, že sa to nedá).

tomino151: ak by som mal parafrázovať výrok, ktorý padol na jednej prezentácii, tak keď dostanú lepšie zaplatené a modernejšiu mašinku, tak prejde skoro každý - bol by blbý, keby nevyužil šancu a do smrti sa vozil na 40 rokov starých krámoch v nádeji, že za neho politická organizácia OSŽ niečo vyrieši.

Joska Holibajda: A pokud se prodávají u okénka, tak je to jízdenka na konkrétní spoj a v jiných spojích neplatí.
No to by som sa hádal. Samozrejme nejde len tak prechádzať medzi dopravcami, ale otvorené lístky na autobusové linky samozrejme existujú. U SA je následne možné otvorenú rezerváciu pomocou SMS prilepiť na konkrétny spoj. Dokáže toto e-shop ČD?
registrovaný uživatel M 
06.07.2010 (17:58)  
happy - pravdou je, ze to CD slibovaly, ale neironizovaly pri tom nekoho jineho. V tomhle smeru si Jancura proste nasral do bot, o tom zadna
registrovaný uživatel M 
06.07.2010 (17:57)  
Martin Grill - tak toto je jak z blbyho inzeratu... "Pracovat ve spolecnosti s vidinou dynamickeho rustu". Skoro se mi chce pouzit "LOL"... Co ten delnas z toho dynamickeho rustu bude mit? Toto je tak hloupe, jak se na prijimacim pohovoru ptat na motivaci pracovat zrovna pro spolecnost ABC. Sorry:-) A to pomijim ten tvuj subjektivni pocit o nestabilnim vedeni.

No a druhej extrem je zase Martin Michl a jeho "je to jistota, protoze jezdi uz dlouho".

Ale treba jsem jedinej divnej a kdyz bych si vybiral, kde budu delat, tak podstatna pro mne bude smlouva a cisla (vcetne nejakych tech benefitu prevedenych do cisel). Jestli je lokomotiva zluta nebo filaova s puntikama je mi jedno. A pokud nebudu mit ve smlouve podil na obratu, tak mi bude jedno i "dynamicky rust"...
registrovaný uživatel happy 
06.07.2010 (17:56)  
ad hubitel: No a ČD slibovaly z Prahy do Budějovic via Příbram dieslové dvojdílné jednotky a taky si to spletly s bardotou a dvěma humanizovanejma.... Kdo bez chyby nechť hodí kamenem.
registrovaný uživatel aron 
06.07.2010 (17:55)  
Jistota zaměstnání bude jistá tam, kde bude podepsaná minimálně 10ti letá smlouva s krajem/státem. Zatím ji mají pouze ČD, ale jestli si nějaký jiný dopravce vysoutěží část rychlíků, tak u ČD se stane několik strojvedoucích přebytečných a pak můžou zakotvit klidně i za stejný peníze u konkurence.
registrovaný uživatel Martin Michl  mail  
06.07.2010 (17:45)  
rozhodne mam vetsi jisototu pracoat u CD nebo u CD Cargo jako strojvedouci nez u SA ktere nema jiste zatim nic. kdyz uz jsme u toho kde berete tu jisotu u SA... tim ze jsou zluti a pujdou lepe videt. CD (CSD) tady jsou dlouho a verim ze jeste dlouho budou. SA ma zatim jen plany u CD vlaky zatim jezdi.
registrovaný uživatel Martin Michl  mail  
06.07.2010 (17:36)  
jestli letadlove usporadani tak se vsim vsudy... at daji ke do kazde rady okenko a ne sloupek jako u pendolina. jak jsem to u pendolina videl tak jsem si hned rekl tohle bude standart vysokorychlostniho vlaku... to se hned pozna
06.07.2010 (17:35)  
Reactor) To je fajn, ale já o monopolu nemluvil. A zdráhám se mluvit o současném stavu slušně. :) A ano, v současnosti jde koupit jízdenku třeba "Praha – Kouty nad Desnou", ale bude to porod, než vám ji vydají, že? A to zatím máme "alternativních" dopravců a jejich výkonů naprosto mizivé množství proti tomu, co jednou prostě musí přijít. Takže je otázka, kdy včas tohle podchytit, aby z toho nebyl polský bordel, ale německý/švýcarský pořádek.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko