Brno — Společnost RegioJet po nákupu 9 používaných lokomotiv Škoda z Itálie vyhlásila výběrové řízení na dodávku 50 zcela nových osobních železničních vozů. Ty by měly být dodány ve třech etapách a jejich celková cena se má pohybovat kolem 50 milionů eur (1,29 miliardy Kč) bez DPH. Zahájení dodávek je plánováno od 15. prosince tohoto roku, přičemž poslední vůz by měl k dopravci dorazit do konce listopadu roku 2012. V první fázi by se mělo jednat o tři typy vozů; dopravce ale, s ohledem na aktuální vývoj, nevylučuje podstatnější změny v dalších etapách nákupu. Vybavení jako klimatizace či elektrické zásuvky by měly být samozřejmostí. Zajímavější jsou ale základní technické parametry požadovaných vozů.
Poptávány jsou zcela nové vozy standardu RIC o délce nejméně 26,4 m. Minimální požadovaná rychlost vozů je 160 km/h; při plánované životnosti 30 let ale podle provozního ředitele Regiojetu Jana Paroubka bude lepší, bude-li mít společnost k dispozici vagony s maximální rychlostí o čtyřicet km/h vyšší. V první etapě nicméně dopravce usiluje o získání vozů pro konkrétní výkony za co nejvýhodnější cenu, a tak se při této sérii spokojí i se zmiňovanou stošedesátkou. Ze stejného důvodu také nebyl zadán požadavek na tlakotěsnost skříně, která je českými předpisy u vozů s rychlostí 200 km/h nebo vyšší vyžadována.
U poptávaných vozů je požadováno velkoprostorové uspořádání. První dodávané vozy by měly být ve dvou vozových třídách a třech provedeních - 1. třída, 2. třída a 2. třída s víceúčelovým zaměřením, jako je přeprava dětí a osob se sníženou pohyblivostí. RegioJet však nevylučuje ani mírnou korekci požadavků s ohledem na vývoj situace. Do budoucna se výhledově počítá také s vozy řídicími.
Vzhledem k plánům společnosti zahájit provoz svých dálkových spojů již příští rok v březnu jsou požadované termíny dodávek vozů velmi krátké. RegioJet proto také předpokládá, že by v krajním případě mohlo dojít i k dočasnému zapůjčení cizích vozů. Tato vozidla by se poté postupně vracela majiteli s příchodem vlastních vagónů. Stejně tak bude zajímavé sledovat, jakou cenu nakonec soukromý dopravce dostane, zejména v porovnání s cenou tlakotěsných vozů Ampz a Bmz Českých drah nebo nových netlakotěsných vozů pro ZSSK. Vítěz tendru by měl být znám 7. srpna.
Zdroj: RegioJet

Dobrý den milý pane, moje žena nadává na naše vlaky, holedbá se německými ...
O těch cenách, máte pravdu, neznám každý šroubek, šroubek v ceně 2-50kč ... ano když si koupím věc za 4 násobek ceny, nemyslím že tam budou briliantové tachometry a zlaté kliky. Víte, České dráhy, když něco mají udělat, občas si najmou firmu, která jim s tím dopomůže :-) :-) :-), opravdu vytvořte si firmu, nebo si vymyslete, že nějakou máte a běžte se zeptat, na České dráhy. Zavolejte sanitku, to kdyby Vás úplně omylo. :-) Krásný den ...
Rpet ...
já jsem si myslel, že jsem na debatě, která může nás všechny obohatit, kde jsou příjemní lidé od našich společných zájmů o vlaky a nemyslel jsem, že se budeme škorpit :-( :-( :-(
Taky krásný den ... plný pohody a dobré nálady ...:-)
M U
tomino151: ak by som mal parafrázovať výrok, ktorý padol na jednej prezentácii, tak keď dostanú lepšie zaplatené a modernejšiu mašinku, tak prejde skoro každý - bol by blbý, keby nevyužil šancu a do smrti sa vozil na 40 rokov starých krámoch v nádeji, že za neho politická organizácia OSŽ niečo vyrieši.
Joska Holibajda: A pokud se prodávají u okénka, tak je to jízdenka na konkrétní spoj a v jiných spojích neplatí.
No to by som sa hádal. Samozrejme nejde len tak prechádzať medzi dopravcami, ale otvorené lístky na autobusové linky samozrejme existujú. U SA je následne možné otvorenú rezerváciu pomocou SMS prilepiť na konkrétny spoj. Dokáže toto e-shop ČD?
No a druhej extrem je zase Martin Michl a jeho "je to jistota, protoze jezdi uz dlouho".
Ale treba jsem jedinej divnej a kdyz bych si vybiral, kde budu delat, tak podstatna pro mne bude smlouva a cisla (vcetne nejakych tech benefitu prevedenych do cisel). Jestli je lokomotiva zluta nebo filaova s puntikama je mi jedno. A pokud nebudu mit ve smlouve podil na obratu, tak mi bude jedno i "dynamicky rust"...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











