Ústí nad Labem (aktualizováno 1.30) — Dnes v 16.47 hodin vykolejil ve stanici Ústí nad Labem jih osobní vlak 2316 jedoucí z Prahy Masarykova nádraží do Ústí nad Labem hl.n. Podle již potvrzených informací při nehodě zemřel strojvedoucí vlaku a bylo zraněno 11 cestujících. Čelní řídící vůz 971.005 (jednotka jela v řazení 971.005 + 071.005 + 471.005) je zcela zdemolován, část vlaku se při nehodě převrátila na bok a poškodila čtyři sloupy trolejového vedení. Na místě zasahují záchranáři, kteří dočasně uzavřeli i silnici na Prahu. Podvozek řídícího vozu se zastavil daleko před soupravou. Osobní vlaky jsou nahrazeny autobusy, dálkové vlaky byly vedeny po odklonové trase přes Lysou nad Labem, Mělník a Ústí nad Labem-Střekov. Od 19 hodin se pracuje na odklizení následků nehody tak, aby byla alespoň jedna z traťových kolejí průjezdná v nezávislé trakci. To se krátce po půlnoci podařilo, vlak EN 477 Metropol jel již ve své pravidelné trase, byť s 1,5hodinovým zpožděním. Předběžně také byla vyčíslena škoda na trati ve výši 15 miliónů korun a na vlaku 50 miliónů korun. Dle prvotního prozkoumání záznamových zařízení z vlaku i ze zabezpečovacího zařízení ve stanici, měl vlak povolenu maximální rychlost 50 km/h, v okamžiku nehody se však pohyboval rychlostí 108 km/h.
Okolnosti nehody se vyšetřují, další průběh mimořádné události sledujeme.
Zdroj: Drážní inspekce, iDnes.cz, Novinky.cz; foto: Faigja
| 28.6.2010 (18:23)
Dotaz: Je v daném úseku AVV?
Není.
Pokud ne, je zajímavé, že to zde zatím nikdo nezmínil.
Nojo, no, jeden nemůže být všude...
Pokud daným úsekem jezdí vozidla, která AVV umožňují a podporují, proč není využito?
Protože v pozdějších koridirových stavbách bylo potřeba ušetřit, stejně jako za výhybky 1:12-500. Proti MIBům bylo použito zaklínadlo neinteroperability a blížícího se ETCS.
V tomhle případě by určitě pomohlo...
To "určitě" bych si říci neodvážil, ale s velkou pravděpodobností ano.
Zajímalo by mne, nakolik se na devastaci čela kabiny podepsal strženej příhradovej portál TV .. asi docela podstatně. Zlatý lanový převěsy.
Připomenu Ti to, až budeš nadávat, že kvůli stržený troleji spadla celá stanice.
A už po několikátý mi při podobný nehodě napadlo, jestli by nestálo za to mít na dráze hlasovej dispečink jako u létadel, takže "fíro přistání povoleno, máš tam čtyricet, ale tentokrát je to opravdu do odbočky".
Řekl bych, že se na jižním zhlaví Jihu 40 do rovného nenávěstí, protože od vjezdu je to všechno na dostatečnou.
1) náraz nebyl kolmý, ale na roh,
2) fíra v Ústí neměl utéct nejdřív kdy a pak kudy.
Na YouTube dřív (dnes už bohužel ne) viselo autentické video zachycující automatický restart počítače (v důsledku chyby?) - automaticky se spustila nouzová brzda a všechny prvky řízené počítačem (tj. na palubní desce asi všechny včetně ovladače poměrného tahu a ovladače brzd) nereagovaly.
Jenže tu brzdu nespouštěl počítač, ale nezávislý kontrolní obvod.
Souprava nešla ani odbrzdit a řídit ručně ani nic.
To je snad do doby úplného obnovení funkce systému žádoucí chování, ne...?
Přitom jí do cíle cesty chybělo asi 200m, to by fíra ručně klidně dojel.
Na tom přece vůbec nesejde. Podstatné je to zabrzdění.
A každý programátor se znalostí základních pravidel si jistě uvědomí, že situace ztráty kontroly, ale bez restartu a nouzovky je možná.
Jenže tady není podstatné, co si představí každý programátor, ale co si představovali ti programátoři, kteří to psali, tedy třeba zrovna já. Pokud se ztratí kontrola nad procesorem CRV&AVV, dojde k zabrzdění.
Dovedu si představit scénář, kdy palubní počítač "zblbnul" při jízdě po levé koleji a prostě neragoval na ovladače a neaktivoval nouzovku. Strojvedoucí při zahlédnutí signálu "stůj" nastaví na ovladači brzdu, ovšem souprava nereaguje a po několika pokusech strojvedoucí zahlédne špatně přestavenou výhybku, v beznaději se zvedá ze sedadla a...
Nesmysl - od páky to jde k ventilu brzdiče po drátě a kromě toho tam je ještě jedna páka vypouštějící přímo potrubí samočinné brzdy.
Vaše neznalost konkrétního řešení 471 by mohla být věc omluvitelná, co však není omluvitelné, je konfrontační tón příspěvku a presumpce fušeřiny při návrhu řídicího systému.
Soupravu odtáhnou do depa a až jí prolezou vyšetřovatelé, půjde do nemocnice. Čelní vůz vypadá na totálku (rozebere se na díly a sešrotuje), zbytek projde opravou, revizí a do pár měsíců zase drandí na kolejích (tedy jestli mu seženou jinou řídící jednotku)
Myslím, že jste nezvolil správné adresáty. Tohle byla snaha o racionalizaci Martina. Pointa: balík peněz do dopravní infrastruktury bych čekal v podobné výši, takže když (tak jak Martin chtěl) hodím přejezdy na ŘSD (resp. spíše kraje a obce, jak správně dodal Jugy), tak ty peníze vezmu SŽDC. Tuším co tím sledoval, ale chtěl jsem mu říci, že by tím toho nedosáhl. ;)
Peníze na dopravní infrastrukturu získávají jak Ředitelství silnic a dálnic, tak Správa železniční cesty ze Státního fondu dopravní infrastruktury (který se plní cca 9 % výnosu spotřební daně z pohonných hmot). Stejně tak kraje získávají peníze do svého rozpočtu - tedy i na opravy silnic nižších kategorií - z našich daní. Ke zdrojům můžete ještě přičíst dotace z evropských fondů na vybrané akce (unijní rozpočet plní Evropané ze svých daní) a u ŘSD to je ještě výnos z mýtného a dálničních známek. Více zdrojů není.
A vezměte si k ruce naši legislativu, která říká, kterak je možno nakládat s prostředky státu - investovat lze pouze do vlastních věcí (tedy majetku státu/kraje, které mají příslušné organizace ve správě). Výjimky pomíjím.
Takže si uvědomte, že o přejezdy se "starají" ti, kteří je mají ve správě - o úrovňové SŽDC a výstavbu mimoúrovňových pak řeší (po projednání se SŽDC) ŘSD a kraje.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.















