Ústí nad Labem (aktualizováno 1.30) — Dnes v 16.47 hodin vykolejil ve stanici Ústí nad Labem jih osobní vlak 2316 jedoucí z Prahy Masarykova nádraží do Ústí nad Labem hl.n. Podle již potvrzených informací při nehodě zemřel strojvedoucí vlaku a bylo zraněno 11 cestujících. Čelní řídící vůz 971.005 (jednotka jela v řazení 971.005 + 071.005 + 471.005) je zcela zdemolován, část vlaku se při nehodě převrátila na bok a poškodila čtyři sloupy trolejového vedení. Na místě zasahují záchranáři, kteří dočasně uzavřeli i silnici na Prahu. Podvozek řídícího vozu se zastavil daleko před soupravou. Osobní vlaky jsou nahrazeny autobusy, dálkové vlaky byly vedeny po odklonové trase přes Lysou nad Labem, Mělník a Ústí nad Labem-Střekov. Od 19 hodin se pracuje na odklizení následků nehody tak, aby byla alespoň jedna z traťových kolejí průjezdná v nezávislé trakci. To se krátce po půlnoci podařilo, vlak EN 477 Metropol jel již ve své pravidelné trase, byť s 1,5hodinovým zpožděním. Předběžně také byla vyčíslena škoda na trati ve výši 15 miliónů korun a na vlaku 50 miliónů korun. Dle prvotního prozkoumání záznamových zařízení z vlaku i ze zabezpečovacího zařízení ve stanici, měl vlak povolenu maximální rychlost 50 km/h, v okamžiku nehody se však pohyboval rychlostí 108 km/h.
Okolnosti nehody se vyšetřují, další průběh mimořádné události sledujeme.
Zdroj: Drážní inspekce, iDnes.cz, Novinky.cz; foto: Faigja
| 28.6.2010 (18:23)
MG ad AVV: [Hajnej]: Poslední MIB ve směru od Prahy je na ústeckém záhlaví Lovosic a dojet se na to dá do Žernosek. Dál do Ústí MIBy nejsou, protože bylo rozhodnuto neplýtvat penězi na neinteroperabilní zařízení, neb tady budeme mít za chvíli ETCS...
leonell, jonáš: K probírané 40 po rovné příspěvky od Drna, fíry zde jezdícího a Hajného, odborníka na ZZ:
[Drn]: Na předvěsti "volno", (za obloukem už 120) na vjezdu "očekávej 40", na cesťáku "40(50) a výstr" do rovnýho a na dalším cesťáku "40(50) a výstraha s bílou" a peron.
Kolega viděl na předvěsti "očekávej 40", na vjezdu "40 a výstraha", nebo "40 potom 40" a zvyklý na pravidelnou jízdu do rovného na návěst "odbočkovou", pálil to dál. Debilní souhra okolností, nedotažené návěštění na Jihu, plus rutina. Měl tuhle návěstní hru o oddíl dříve a neuvědomil si to a pak přišla vexl doleva.
[Hajnej]: Hele brzdi - to nejsou žádné problémy nedotaženosti SW ESA, ale tak je to prostě v závěrové tabulce. Od cesťáku před peronem to není na dostatečnou, tak je na cesťáku na Jihu 40 a výstraha i do rovnýho.
To je holt daň za hafo cesťáků...
ad romanero: kam chcete ty štíhlé výhybky v Ústí na hlavním dát? Na Jihu by to možná šlo, ale za cenu zkrácení staničních kolejí a nedostatečných zábrzdných vzdáleností.
Nakonec jsem zvědavý, jaké závěri zjistí DI.
Taky jsem to zaslechl. A co hůř - údajně se to nechává dojet (běžně se tam pokračuje rovně). Což už mi teda přijde hodně za hranou. Ale jsem lajk a nerozumím tomu.
Obrovské štěstí, že ten vlak nebyl plný. Obětí mohli být klidně i desítky. Soustrast rodině strojvedoucího.
Příměstské jednotky se dělají s co největším ohledem na nízkou hmotnost a není prostě možné, stanoviště obalit desetitunou oceli. Krom toho, tahle havárie je dosti netypická.
Předjímat příčiny nehody a případná protiopatření je opravdu předčasné. Mohla to být chyba strojvedoucího, ale stejně tak se mohlo podělat dalších 100+1 věcí. I navzdory stavu na kolejích, patří česká železnice k těm nejbezpečnějším v Evropě.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.















