..: V Ústí nad Labem vykolejil CityElefant 471.005 :..

Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Ústí nad Labem (aktualizováno 1.30) — Dnes v 16.47 hodin vykolejil ve stanici Ústí nad Labem jih osobní vlak 2316 jedoucí z Prahy Masarykova nádraží do Ústí nad Labem hl.n. Podle již potvrzených informací při nehodě zemřel strojvedoucí vlaku a bylo zraněno 11 cestujících. Čelní řídící vůz 971.005 (jednotka jela v řazení 971.005 + 071.005 + 471.005) je zcela zdemolován, část vlaku se při nehodě převrátila na bok a poškodila čtyři sloupy trolejového vedení. Na místě zasahují záchranáři, kteří dočasně uzavřeli i silnici na Prahu. Podvozek řídícího vozu se zastavil daleko před soupravou. Osobní vlaky jsou nahrazeny autobusy, dálkové vlaky byly vedeny po odklonové trase přes Lysou nad Labem, Mělník a Ústí nad Labem-Střekov. Od 19 hodin se pracuje na odklizení následků nehody tak, aby byla alespoň jedna z traťových kolejí průjezdná v nezávislé trakci. To se krátce po půlnoci podařilo, vlak EN 477 Metropol jel již ve své pravidelné trase, byť s 1,5hodinovým zpožděním. Předběžně také byla vyčíslena škoda na trati ve výši 15 miliónů korun a na vlaku 50 miliónů korun. Dle prvotního prozkoumání záznamových zařízení z vlaku i ze zabezpečovacího zařízení ve stanici, měl vlak povolenu maximální rychlost 50 km/h, v okamžiku nehody se však pohyboval rychlostí 108 km/h.

Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja

Okolnosti nehody se vyšetřují, další průběh mimořádné události sledujeme.

Zdroj: Drážní inspekce, iDnes.cz, Novinky.cz; foto: Faigja


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 28.6.2010 (18:23)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Ústecký


  1 ... 11 12 13 14 15 ... 20      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SYN 
29.06.2010 (11:50)  
A nebylo by spíš namístě tam kde ty PHS jsou zbytečné je nepostavit a ušetřit? Ovšem nikdo mě nepřesvědčí že PHS jsou zlo z principu a neměly by být nikde, to ne! Ani že všechny podpůrné zídky okolo trati je třeba šmahem přestavět tak aby měly okraje s r=1m nebo tak nějak...
29.06.2010 (11:15)  
no ale představte si kdyby se podle toho měly upravit úplně všechny místa na všech tratích - obrovské náklady... - no když máme na PHS, tak snad by se mohlo dát i něco na zvýšení bezpečnosti. Těm stavebním fimrám je jedno, za co se jim leje. Dokonce by se to mohlo líbit i tomu EU.
registrovaný uživatel krtecek  mail  
29.06.2010 (11:02)  
Petr Šimral: než VZ zaúčinkuje pro neobsloužení trvá to asi 25 sec., při rychlosti 108km/h(30m/s) ujede vlak 750metrů.
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
29.06.2010 (10:58)  
Ve stovkách balastních příspěvků se na Káčku občas objeví perly, vypůjčím si je sem.

MG ad AVV: [Hajnej]: Poslední MIB ve směru od Prahy je na ústeckém záhlaví Lovosic a dojet se na to dá do Žernosek. Dál do Ústí MIBy nejsou, protože bylo rozhodnuto neplýtvat penězi na neinteroperabilní zařízení, neb tady budeme mít za chvíli ETCS...


leonell, jonáš: K probírané 40 po rovné příspěvky od Drna, fíry zde jezdícího a Hajného, odborníka na ZZ:
[Drn]: Na předvěsti "volno", (za obloukem už 120) na vjezdu "očekávej 40", na cesťáku "40(50) a výstr" do rovnýho a na dalším cesťáku "40(50) a výstraha s bílou" a peron.
Kolega viděl na předvěsti "očekávej 40", na vjezdu "40 a výstraha", nebo "40 potom 40" a zvyklý na pravidelnou jízdu do rovného na návěst "odbočkovou", pálil to dál. Debilní souhra okolností, nedotažené návěštění na Jihu, plus rutina. Měl tuhle návěstní hru o oddíl dříve a neuvědomil si to a pak přišla vexl doleva.

[Hajnej]: Hele brzdi - to nejsou žádné problémy nedotaženosti SW ESA, ale tak je to prostě v závěrové tabulce. Od cesťáku před peronem to není na dostatečnou, tak je na cesťáku na Jihu 40 a výstraha i do rovnýho.
To je holt daň za hafo cesťáků...
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
29.06.2010 (10:52)  
ad brqo: ale vždyť to píšu několikrát. Strojvedoucí musí periodicky potvrzovat bdělost. Když nebude potvrzovat, dojde k rychločinnému brzdění. Z toho usuzuji, že strojvedoucí bdělý byl.
ad romanero: kam chcete ty štíhlé výhybky v Ústí na hlavním dát? Na Jihu by to možná šlo, ale za cenu zkrácení staničních kolejí a nedostatečných zábrzdných vzdáleností.
registrovaný uživatel f!f!  mail  
29.06.2010 (10:42)  
chvíli před tim jsem tam jel rychlíkem z Prahy do Mostu...myslim, že jsme ho někde potkali ve stanici ještě před neštěstím...doma jsem na novinky čuměl jak cip
registrovaný uživatel Romanero  mail  
29.06.2010 (10:32)  
Ono kdyby se na těch výhybkách zbytečně aspoň na koridorech nešetřilo. Specielně v Ústí dochází cca 14x denně k úvrati rychlíků Praha - Ústí - Cheb přes 5.kolej. Průjezd v traťových kolejích přes Ústí hl.n. je 80, kolem nástupišť 60 km/h, myslíte si, že do těch spojek na 5.kolej dali veksle aspoň na těch blbejch 60 (resp. 80), aby to aspoň všechno jelo plynule? Ani náhodou...
registrovaný uživatel brqo 
29.06.2010 (10:10)  
P.Š.: a) Samozřejmě nedělám žádné závěry. b) Pokud je to tak, tak porucha mohla nastat chvíli před nehodou. c) Domníval jsem se, že pokud strojvedoucí nereaguje na kontrolu bdělosti stlačením tlačítka bdělosti, následuje zvukový signál a po jistém časovém intervalu, pokud stále strojvedoucí nereaguje, spadne záchranná brzda. Není to tak?
Nakonec jsem zvědavý, jaké závěri zjistí DI.
29.06.2010 (10:10)  
>bohužel se prej v oustí úplně stejně návěští i do rovnýho.

Taky jsem to zaslechl. A co hůř - údajně se to nechává dojet (běžně se tam pokračuje rovně). Což už mi teda přijde hodně za hranou. Ale jsem lajk a nerozumím tomu.
registrovaný uživatel SirC 
29.06.2010 (10:09)  
Sumasumárum.

Obrovské štěstí, že ten vlak nebyl plný. Obětí mohli být klidně i desítky. Soustrast rodině strojvedoucího.

Příměstské jednotky se dělají s co největším ohledem na nízkou hmotnost a není prostě možné, stanoviště obalit desetitunou oceli. Krom toho, tahle havárie je dosti netypická.

Předjímat příčiny nehody a případná protiopatření je opravdu předčasné. Mohla to být chyba strojvedoucího, ale stejně tak se mohlo podělat dalších 100+1 věcí. I navzdory stavu na kolejích, patří česká železnice k těm nejbezpečnějším v Evropě.
  1 ... 11 12 13 14 15 ... 20      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko