..: 19 dieselových lokomotiv pro České dráhy zmodernizuje CZ LOKO :..

Ukázka stávajícího PZZ u Nýrska, foto: ythomas_ct Česká společnost CZ LOKO spolu s leasingovou společností IMPULS–Leasing–AUSTRIA (součást bankovní skupiny Raiffeisenlandesbank) se staly vítězi výběrového řízení Českých drah na modernizaci a zpětný leasing 19 lokomotiv řady 750, známých pod přezdívkou „brejlovec“. Celková částka, včetně nákladů na finanční služby bude celkem 678 milionů korun. Všechny modernizované lokomotivy by měly vyjet nejpozději do 2 let a budou nasazovány zejména v rychlíkové dopravě z Prahy do Českých budějovic přes Písek, na dálkových i regionálních spojích v okolí Brna a také na tratích z Hradce Králové do Letohradu či Trutnova. Příchod těchto modernizovaných strojů bude znamenat konec provozu starších řad dieselových lokomotiv.

Modernizované dieselové lokomotivy, jejichž obdobně modernizované typy již využívají například ČD Cargo, OKD Doprava nebo několik italských dopravců, dostanou zejména nový motor. Půjde o výkonnější a úspornější motor značky Caterpillar o výkonu 1455 kW, který by měl oproti dosavadnímu motoru uspořit cca 1,1 litru motorové nafty na 1 kilometr. Další úspory vyplynou z vyšší spolehlivosti modernizovaných lokomotiv, kdy předpokládané náklady na údržbu (třeba ve mzdách) mají poklesnout o několik milionů korun ročně. Dalšími výhodami modernizovaných strojů mají být, kromě lepší dynamiky jízdy, také tišší chod a produkování menšího množství škodlivých emisí. Po dokončení této modernizace se počítá s vyřazením nejstarších velkých motorových lokomotiv řady 749 a omezením provozu větších lokomotiv středních výkonů, např. řady 742.

České dráhy se u této modernizace rozhodly pro financování formou zpětného leasingu, kdy všech 19 lokomotiv odprodají za 40 milionů korun společnosti IMPULS–Leasing–AUSTRIA, která následně zajistí jejich modernizaci a poté je bude po dobu 10 let pronajímat Českým drahám s jejich následným odkupem. Podobný postup před dvěma roky zvolili při modernizaci vozů pro vlaky EuroCity, které financovala leasingová skupina ING Lease.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 3.7.2010 (8:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
04.07.2010 (22:44)  
Desiro,podobně jako Štádler a bůhvíco ještě,je vozidlo pro regionální dopravu.Není schopno nahradit kapacitní vlaky,přepravující velké množství cestujících v dopravních špičkách.Ať se to někomu líbí nebo ne,na některých tratích to (zatím) vypadá,že takové vlaky budou ještě chvíli potřeba.Management ČD by za to měl být vděčnej...i někteří zdejší "komentátoři."Jde hlavně o to,aby vozový park byl na odpovídající úrovni...není možno všechny spoje vtěsnat a lidi nahnat do motorových jednotek.
Registered user Honnzok  mail  
04.07.2010 (21:53)  
240.025: už to vidím 5xdesiro
04.07.2010 (20:41)  
240.025: Tak to chci vidět jak nahradí všechny hradecké 750/754, především na Rkách od/do Prahy od/do Turnova/Letohradu...
04.07.2010 (15:10)  
Veškeré výkony Hradeckých 750/754 by strčila do kapsy Desira ML Hybrid. Až se na tyhle linky / provozní koncept vypíše výběrko, to teprve budeme zírat co se s tím dá udělat ;)
04.07.2010 (12:13)  
Vratnost souprav tato rekonstrukce ovšem řešit může, jelikož po reko (má-li se poté brejlovec shodovat s 753.7 ČDC) bude možné (pokud se nemýlím) spojení s řídícím vozem a x vloženými vozy, zde se tedy pak i vytvoří ta několikrát zmiňovaná variabilní souprava. Oproti soupravám s 843/854 sice do brejlí nenarvete kaštany, ale zas jsme výkonově někde jinde. Problémem je počet řídících vozů, který v současné době nepokrývá ani MV 842/843/854.

Jednotky tím ovšem nezavrhuji, své výhody mají, ale jednou z hlavních nevýhod je pro mě právě nevariabilita. Dle mě najdeme v ČR tratě vhodné pro provoz jednotek, ale i tratě naprosto nevhodné pro jednotky...
Registered user Honnzok  mail  
04.07.2010 (11:44)  
Desira jsou vozidla pro Os na R nemají co dělat, ať raději sestavý soupravu 854 + 954, které stáhnou z Liberce kde na 90% vozí tento rychlíkový motor Os do Paky a bůhví kam. R okolo Hradece směrem na Letohrad může nharadit 854 + 054 + 954, směrem na Trutnov to dost dobře nepůjde. Tam bude muset něco většího 749/750/754 či něco novějšího nedejbože Herkul. Desiro by se stíháním jízdních dob mělo určitě stejné problémy jako 854 + 954. Jeho rozjezdy neumí být dovíjak divoký a výkon cca 600 kw verzus 1455 je trochu rozdíl pochpitelnbě ve výkonu brejlovce se ocitne rozdíl v podobě hmotnostní souprav motorové jednotky Desiro nebude mít asi 155 tun.

A když jsme byly u té ekonomiky tak pokuď bereme že by jezdily dvě desira na jednom R tak neušetříme ani korunu. Jelikož brejlovec bude dejme tomu papat 100l/100km. Desira jsou dvojmotáraky každá jednotka dva kamion motory ty pojedou dejme tomu průměr 25l/100km 4 * 25l je 100/100. A nesmíme pak ani zapomenout na dílnu, podle mého se bude lépe udržovat jeden velký caterpillar motor než dva popř. i čtyři menší kamionové. Jelikož jak se občas říká kde nic není nic se nepokazí.
04.07.2010 (9:37)  
Já bych se té reko nebál, 750 táhají pořád Rka kolem Hradce a snad ještě jinde, tyhle oblasti jsou mimo mě. Znalejší kdyžtak opraví :)
03.07.2010 (19:40)  
Tak jednotka se dá na léto třeba pronajmout, regionova neni vlak, spíše to připomíná nepovedenou plastickou operaci. Ale jako mobilní čekárna dobrý, dá se to přemístit kamkoliv, ale bez cestujících pokud možno.

Koukání z okénka, uznávám že je to hezký, ale má to mnoho nevýhod, ne všichni budou nadšení když si někdo otevře ve okno > hluk, průvan
03.07.2010 (17:09)  
martinrozsy > Tak i těch 8 je poněkud míň, než to EC. Samozřejmě vycházím i z toho, že se tomu dají i vozy na 160 (kterých zase tak málo není, jen by se musely udělat "škatulata"). A případně i těch 140 je víc, než 120. Na IC jsou ty vozy na 140 na doplnění kapacity, protože se 140 jezdí v taktu (není dost lokomotiv, aby moh bejt celej takt na 160, což by se těma rekama právě vyřešilo). Třeba v Ústí n. O. se dají potkat soupravy 163-2x / 3xBdmtee, stačí je prohodit s těmi vozy na 140... Na 024 se snad nejezdí přes 140 :-).

Jednoduše: Zrychlení je patrné, pokud vzdálenost mezi zastaveními je větší, než vzdálenost rozjezdu a brždění. Takže na čemkoliv, kde se staví po 10km nebo víc už to něco nažene. Právě proto se Bastardi dělali na 160 - sice třeba udrží jen 155, ale na EC (které moc nestaví) to prostě nažene nějakej čas oproti 120 nebo 140.
Registered user martinrozsy  mail  
03.07.2010 (16:53)  
Krutas57: 163 upravene na R?a k cemu by ti byly,kdyz mame soupravy na R jen na 140km/h a taky dost jezdi vozu na IC nebo EC s minimalne jednim vozem s maximalni rychlosti jen 140km/h ,takze stejne 160 km/h jet nesmis.A R s 5 vozy?takovych spoju jezdi malo,prevazne maji 7-8 vozu.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko