Česká společnost CZ LOKO spolu s leasingovou společností IMPULS–Leasing–AUSTRIA (součást bankovní skupiny Raiffeisenlandesbank) se staly vítězi výběrového řízení Českých drah na modernizaci a zpětný leasing 19 lokomotiv řady 750, známých pod přezdívkou „brejlovec“. Celková částka, včetně nákladů na finanční služby bude celkem 678 milionů korun. Všechny modernizované lokomotivy by měly vyjet nejpozději do 2 let a budou nasazovány zejména v rychlíkové dopravě z Prahy do Českých budějovic přes Písek, na dálkových i regionálních spojích v okolí Brna a také na tratích z Hradce Králové do Letohradu či Trutnova. Příchod těchto modernizovaných strojů bude znamenat konec provozu starších řad dieselových lokomotiv.
Modernizované dieselové lokomotivy, jejichž obdobně modernizované typy již využívají například ČD Cargo, OKD Doprava nebo několik italských dopravců, dostanou zejména nový motor. Půjde o výkonnější a úspornější motor značky Caterpillar o výkonu 1455 kW, který by měl oproti dosavadnímu motoru uspořit cca 1,1 litru motorové nafty na 1 kilometr. Další úspory vyplynou z vyšší spolehlivosti modernizovaných lokomotiv, kdy předpokládané náklady na údržbu (třeba ve mzdách) mají poklesnout o několik milionů korun ročně. Dalšími výhodami modernizovaných strojů mají být, kromě lepší dynamiky jízdy, také tišší chod a produkování menšího množství škodlivých emisí. Po dokončení této modernizace se počítá s vyřazením nejstarších velkých motorových lokomotiv řady 749 a omezením provozu větších lokomotiv středních výkonů, např. řady 742.
České dráhy se u této modernizace rozhodly pro financování formou zpětného leasingu, kdy všech 19 lokomotiv odprodají za 40 milionů korun společnosti IMPULS–Leasing–AUSTRIA, která následně zajistí jejich modernizaci a poté je bude po dobu 10 let pronajímat Českým drahám s jejich následným odkupem. Podobný postup před dvěma roky zvolili při modernizaci vozů pro vlaky EuroCity, které financovala leasingová skupina ING Lease.
Zdroj: České dráhy

Jednotky tím ovšem nezavrhuji, své výhody mají, ale jednou z hlavních nevýhod je pro mě právě nevariabilita. Dle mě najdeme v ČR tratě vhodné pro provoz jednotek, ale i tratě naprosto nevhodné pro jednotky...
A když jsme byly u té ekonomiky tak pokuď bereme že by jezdily dvě desira na jednom R tak neušetříme ani korunu. Jelikož brejlovec bude dejme tomu papat 100l/100km. Desira jsou dvojmotáraky každá jednotka dva kamion motory ty pojedou dejme tomu průměr 25l/100km 4 * 25l je 100/100. A nesmíme pak ani zapomenout na dílnu, podle mého se bude lépe udržovat jeden velký caterpillar motor než dva popř. i čtyři menší kamionové. Jelikož jak se občas říká kde nic není nic se nepokazí.
Koukání z okénka, uznávám že je to hezký, ale má to mnoho nevýhod, ne všichni budou nadšení když si někdo otevře ve okno > hluk, průvan
Jednoduše: Zrychlení je patrné, pokud vzdálenost mezi zastaveními je větší, než vzdálenost rozjezdu a brždění. Takže na čemkoliv, kde se staví po 10km nebo víc už to něco nažene. Právě proto se Bastardi dělali na 160 - sice třeba udrží jen 155, ale na EC (které moc nestaví) to prostě nažene nějakej čas oproti 120 nebo 140.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











