..: 19 dieselových lokomotiv pro České dráhy zmodernizuje CZ LOKO :..

Ukázka stávajícího PZZ u Nýrska, foto: ythomas_ct Česká společnost CZ LOKO spolu s leasingovou společností IMPULS–Leasing–AUSTRIA (součást bankovní skupiny Raiffeisenlandesbank) se staly vítězi výběrového řízení Českých drah na modernizaci a zpětný leasing 19 lokomotiv řady 750, známých pod přezdívkou „brejlovec“. Celková částka, včetně nákladů na finanční služby bude celkem 678 milionů korun. Všechny modernizované lokomotivy by měly vyjet nejpozději do 2 let a budou nasazovány zejména v rychlíkové dopravě z Prahy do Českých budějovic přes Písek, na dálkových i regionálních spojích v okolí Brna a také na tratích z Hradce Králové do Letohradu či Trutnova. Příchod těchto modernizovaných strojů bude znamenat konec provozu starších řad dieselových lokomotiv.

Modernizované dieselové lokomotivy, jejichž obdobně modernizované typy již využívají například ČD Cargo, OKD Doprava nebo několik italských dopravců, dostanou zejména nový motor. Půjde o výkonnější a úspornější motor značky Caterpillar o výkonu 1455 kW, který by měl oproti dosavadnímu motoru uspořit cca 1,1 litru motorové nafty na 1 kilometr. Další úspory vyplynou z vyšší spolehlivosti modernizovaných lokomotiv, kdy předpokládané náklady na údržbu (třeba ve mzdách) mají poklesnout o několik milionů korun ročně. Dalšími výhodami modernizovaných strojů mají být, kromě lepší dynamiky jízdy, také tišší chod a produkování menšího množství škodlivých emisí. Po dokončení této modernizace se počítá s vyřazením nejstarších velkých motorových lokomotiv řady 749 a omezením provozu větších lokomotiv středních výkonů, např. řady 742.

České dráhy se u této modernizace rozhodly pro financování formou zpětného leasingu, kdy všech 19 lokomotiv odprodají za 40 milionů korun společnosti IMPULS–Leasing–AUSTRIA, která následně zajistí jejich modernizaci a poté je bude po dobu 10 let pronajímat Českým drahám s jejich následným odkupem. Podobný postup před dvěma roky zvolili při modernizaci vozů pro vlaky EuroCity, které financovala leasingová skupina ING Lease.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 3.7.2010 (8:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
03.07.2010 (11:32)  
DenSha: Máte vskutku zajímavé názory a ten absolutní tón se nedá přehlédnout. Z okénka se vyklání spousta cestujících, kteří nikdy nedrželi aparát v ruce, takže zde opět narážíte na realitu versus vaše osobní pocity. Ohledně spotřeby - nejspíš nejste příliš zainteresován do tématu, neboť byste nenapsal takovou hloupost. Lokomotivy jsou sice stavěny pro přetah těžších souprav, ale spotřeba je dána zatížěním motoru, nikoli pouze výkonem. Vzhledem ke koncepcím pohonu, tedy motorgenerátor s trakčními motory na straně jedné a motor s hydromechanickou převodovkou na straně druhé, je taky nutno poupravit pohled. Velká mašina točí motorem proto, aby jednak topila (pokud je nutno), ale hlavně aby budila trakční motory, které zajišťují samotný pohyb stroje. Kdežto u vámi opěvovaného Desira je to přímo motor, který přes převodovku pohání hnaná dvojkolí.

Předesílám, že nejsem odpůrce kulturního cestování po železnici, jen se mi nelíbí, když se za každou cenu tlačí právě lehké motorové soupravy.
Registrierter Benutzer JB 
03.07.2010 (11:27)  
DenSha: A to jsme ještě nemluvili o ušetřeném času na zastávkách díky nízkopodlažnímu interiéru a větších nástupních prostorách...
Jistě jste byl v Děčíně na Jančurově prezentaci :-)
Registrierter Benutzer DenSha  mail  
03.07.2010 (10:48)  
Mirek Hruška:
Tak se spřáhnou 2 Desira k sobě. Nebudou-li k dispozici, dopravce si ho někde vypůjčí. Nebo mimořádnou dopravu zajistí jiný dopravce ať už po železnici nebo autobusy. To chcete kvůli jednomu festu za 2 měsíce do smrti jezdit v Bčkách? Nebo sice v lepších vozech, ale s tím, že se bude pořád objíždět, odšroubovávat, sešroubovávat apod.?
Jsem teď v Japonsku a tady v osobní dopravě kromě nočních vlaků klasiku v podstatě nepotkáte. Že by byli tak blbí?...
Desiro možná žádný zázrak není, ale v porovnání s tím, co na té trati jezdí, je to neuvěřitelný rozdíl v kvalitě. Jel jsem oběma. Ano, pro šotouše, který chce být celou cestu vyložený z okénka krok zpět, ale pro normálního cestujícího, hádejte...
03.07.2010 (10:45)  
A kolikrát do roka se na tej trati koná festival? 1 krát? 2 krát? A to kvůli tomu budu držet soupravy? Tady může přepravu zajistit klidně i nějaký muzeální spolek - třeba ČD s klasickou soupravou.
Registrierter Benutzer DenSha  mail  
03.07.2010 (10:41)  
ad Martin Grill: Ano, máte pravdu, měla na tom vliv i trať v dezolátním stavu, ale zrovna tak i vypružení vozů, které snad bylo ve stavu ještě horším. To nebyl jediný typ vozu, kterým jsem po dané trati jel, s tímto to bylo však nejhorší. A ten zbytek jsou jenom vaše domněnky, nebo je to nějak podloženo? To Desiro už tam někdy opravdu jelo a jízdní doby stíhalo jen tak tak? Já měl za to, že dynamika jízdy jednotky proti klasické soupravě je lepší... Ano ta mašina výkonovou rezervu má velkou, protože je primárně určena na těžší soupravy. Tomu ale odpovídá i její spotřeba...
A to jsme ještě emluvili o ušetřeném času na zastávkách díky nízkopodlažnímu interiéru a větších nástupních prostorách, úspora času a nákladů při obratech apod.
03.07.2010 (10:40)  
240.025: Jo. A až soukromník bude muset s tím svým Desirkem pokrýt zvýšenou přepravu napť. na nějaky fest, tak bude kde? Ano v prd... Zatímco ČD by tam poslali klasickou soupravu s tímhle brejlovcem.

Já teda nevím co pořád máte s těma Desirama. Ono to taky není žádnej zázrak. Je to jen šotomodla.
03.07.2010 (10:29)  
K čemu jim to bude, když se také může stát, že se postupně na všechny tratě vypíšou výběrka (viz MD pod VV) a soukromníci se dostaví s normálními vlaky (i vícedílná jednotka) a ne s šotosoupravou jako ČD
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
03.07.2010 (10:10)  
DenSha: Vůz sám o sobě vás jistě ze sedačky nevyhazoval. On ten vůz musí po něčem jet a pokud to něco, čemu se říká trať (aspoň myslím), je v dezolátním stavu, nepomůže ani Desiro. A s těmi úsporami za naftu bych byl opatrný - neplatí se jen za pohonné látky. On si ten katr zase o tolik více neřekne, protože tam, kde Desiro mele z posledního, aby stíhalo jízdní doby, má klasická souprava s lokomotivou výkonovou rezervu...
Registrierter Benutzer SYN 
03.07.2010 (9:45)  
Hm, opet zpetny leasing, proc mi pripada ze se kvuli tomu zase zaplati radne procento navic? Timto zpusobem se sice posetri aktualni cash (ktery asi neni, nebo jen velice malo) ale zase se na dalsich 10 let zatizi naklady pred kterymi neutece...
Neco jako nase statni finance, produkujeme porad vetsi dluh a uz se taknejak dochazi k zaveru ze takhle to nejde. Uvidime jak velky dluh unese CD...
Registrierter Benutzer DenSha  mail  
03.07.2010 (9:31)  
ad Martin Michl: Ehm, no, dobrý vtip. Na těch rychlících jezdí tak 2 - 3 vozy, opravdu by nebylo lepší je nahradit jednotkou? Ale vlastně ČD budou raději sypat miliony za trakční naftu, chlubit se, jak jsou ekologické a substrát se poveze v rozhrkaném BDs. Posledně, když jsem takhle jel do Březnice, bylo to mezi Prahou a Berounem jako na horské dráze, doslova mě to vyhazovalo ze sedačky, jen tak dál...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko