Česká společnost CZ LOKO spolu s leasingovou společností IMPULS–Leasing–AUSTRIA (součást bankovní skupiny Raiffeisenlandesbank) se staly vítězi výběrového řízení Českých drah na modernizaci a zpětný leasing 19 lokomotiv řady 750, známých pod přezdívkou „brejlovec“. Celková částka, včetně nákladů na finanční služby bude celkem 678 milionů korun. Všechny modernizované lokomotivy by měly vyjet nejpozději do 2 let a budou nasazovány zejména v rychlíkové dopravě z Prahy do Českých budějovic přes Písek, na dálkových i regionálních spojích v okolí Brna a také na tratích z Hradce Králové do Letohradu či Trutnova. Příchod těchto modernizovaných strojů bude znamenat konec provozu starších řad dieselových lokomotiv.
Modernizované dieselové lokomotivy, jejichž obdobně modernizované typy již využívají například ČD Cargo, OKD Doprava nebo několik italských dopravců, dostanou zejména nový motor. Půjde o výkonnější a úspornější motor značky Caterpillar o výkonu 1455 kW, který by měl oproti dosavadnímu motoru uspořit cca 1,1 litru motorové nafty na 1 kilometr. Další úspory vyplynou z vyšší spolehlivosti modernizovaných lokomotiv, kdy předpokládané náklady na údržbu (třeba ve mzdách) mají poklesnout o několik milionů korun ročně. Dalšími výhodami modernizovaných strojů mají být, kromě lepší dynamiky jízdy, také tišší chod a produkování menšího množství škodlivých emisí. Po dokončení této modernizace se počítá s vyřazením nejstarších velkých motorových lokomotiv řady 749 a omezením provozu větších lokomotiv středních výkonů, např. řady 742.
České dráhy se u této modernizace rozhodly pro financování formou zpětného leasingu, kdy všech 19 lokomotiv odprodají za 40 milionů korun společnosti IMPULS–Leasing–AUSTRIA, která následně zajistí jejich modernizaci a poté je bude po dobu 10 let pronajímat Českým drahám s jejich následným odkupem. Podobný postup před dvěma roky zvolili při modernizaci vozů pro vlaky EuroCity, které financovala leasingová skupina ING Lease.
Zdroj: České dráhy

Předesílám, že nejsem odpůrce kulturního cestování po železnici, jen se mi nelíbí, když se za každou cenu tlačí právě lehké motorové soupravy.
Jistě jste byl v Děčíně na Jančurově prezentaci :-)
Tak se spřáhnou 2 Desira k sobě. Nebudou-li k dispozici, dopravce si ho někde vypůjčí. Nebo mimořádnou dopravu zajistí jiný dopravce ať už po železnici nebo autobusy. To chcete kvůli jednomu festu za 2 měsíce do smrti jezdit v Bčkách? Nebo sice v lepších vozech, ale s tím, že se bude pořád objíždět, odšroubovávat, sešroubovávat apod.?
Jsem teď v Japonsku a tady v osobní dopravě kromě nočních vlaků klasiku v podstatě nepotkáte. Že by byli tak blbí?...
Desiro možná žádný zázrak není, ale v porovnání s tím, co na té trati jezdí, je to neuvěřitelný rozdíl v kvalitě. Jel jsem oběma. Ano, pro šotouše, který chce být celou cestu vyložený z okénka krok zpět, ale pro normálního cestujícího, hádejte...
A to jsme ještě emluvili o ušetřeném času na zastávkách díky nízkopodlažnímu interiéru a větších nástupních prostorách, úspora času a nákladů při obratech apod.
Já teda nevím co pořád máte s těma Desirama. Ono to taky není žádnej zázrak. Je to jen šotomodla.
Neco jako nase statni finance, produkujeme porad vetsi dluh a uz se taknejak dochazi k zaveru ze takhle to nejde. Uvidime jak velky dluh unese CD...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











