Česká společnost CZ LOKO spolu s leasingovou společností IMPULS–Leasing–AUSTRIA (součást bankovní skupiny Raiffeisenlandesbank) se staly vítězi výběrového řízení Českých drah na modernizaci a zpětný leasing 19 lokomotiv řady 750, známých pod přezdívkou „brejlovec“. Celková částka, včetně nákladů na finanční služby bude celkem 678 milionů korun. Všechny modernizované lokomotivy by měly vyjet nejpozději do 2 let a budou nasazovány zejména v rychlíkové dopravě z Prahy do Českých budějovic přes Písek, na dálkových i regionálních spojích v okolí Brna a také na tratích z Hradce Králové do Letohradu či Trutnova. Příchod těchto modernizovaných strojů bude znamenat konec provozu starších řad dieselových lokomotiv.
Modernizované dieselové lokomotivy, jejichž obdobně modernizované typy již využívají například ČD Cargo, OKD Doprava nebo několik italských dopravců, dostanou zejména nový motor. Půjde o výkonnější a úspornější motor značky Caterpillar o výkonu 1455 kW, který by měl oproti dosavadnímu motoru uspořit cca 1,1 litru motorové nafty na 1 kilometr. Další úspory vyplynou z vyšší spolehlivosti modernizovaných lokomotiv, kdy předpokládané náklady na údržbu (třeba ve mzdách) mají poklesnout o několik milionů korun ročně. Dalšími výhodami modernizovaných strojů mají být, kromě lepší dynamiky jízdy, také tišší chod a produkování menšího množství škodlivých emisí. Po dokončení této modernizace se počítá s vyřazením nejstarších velkých motorových lokomotiv řady 749 a omezením provozu větších lokomotiv středních výkonů, např. řady 742.
České dráhy se u této modernizace rozhodly pro financování formou zpětného leasingu, kdy všech 19 lokomotiv odprodají za 40 milionů korun společnosti IMPULS–Leasing–AUSTRIA, která následně zajistí jejich modernizaci a poté je bude po dobu 10 let pronajímat Českým drahám s jejich následným odkupem. Podobný postup před dvěma roky zvolili při modernizaci vozů pro vlaky EuroCity, které financovala leasingová skupina ING Lease.
Zdroj: České dráhy

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











