..: ČD: Výběrové řízení na 62 modernizovaných motorových jednotek :..

Regionova, foto: Aleš Petrovský Praha — České dráhy pokračují v sérii vyhlašování výběrových řízení, jejichž seznam zveřejnily v březnu letošního roku. Po výběrovém řízení na nové patrové soupravy z minulého týdne přichází na řadu další z kontraktů na modernizaci stávajících vozidel. Nejnověji tak největší český železniční dopravce poptává rekonstrukci 62 kusů motoráků řady 810 a 62 kusů přípojných vozů řady 010 na dvoučlánkové, částečně nízkopodlažní motorové jednotky. V současnosti již České dráhy provozují více než 150 takových rekonstruovaných jednotek ve dvou a třívozovém provedení. Typické „žluté vláčky“ dodává drahám na základě 3 dřívějších výběrových řízení šumperská Pars Nova, patřící do holdingu Škoda Transportation. (Nutno však poznamenat, že v době získání prvních 2 kontraktů ještě do plzeňského holdingu nepatřila.) S velkou pravděpodobností lze proto předpokládat, že se zúčastní i této soutěže, ve které bude horkým favoritem na vítěze.

Hodnota tohoto nejnovějšího kontraktu na přestavbu zastaralých dvounápravových motoráků a jejich přípojných vozů je nyní zadavatelem odhadována na 1,55 miliardy korun bez DPH, tedy 25 milionů korun za jednu modernizovanou jednotku. Nabídky na účast v tomto výběrovém řízení České dráhy přijímají do 17. srpna letošního roku a případný vítěz kontraktu je povinen celou dodávku uskutečnit do 24 měsíců od zadání zakázky. Lze proto předpokládat dokončení série do konce roku 2012, kdy by mělo české koleje brázdit více než 200 modernizovaných souprav ve dvouvozovém a 26 souprav v třívozovém provedení. První takto modernizovaná souprava byla vyrobena v roce 2005 a od následujícího roku až do dnešních dnů probíhá sériová modernizace na jednotky typů 814 a 814.2.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách, České dráhy


JiříK. | 7.7.2010 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 14 15 16 17 18      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
08.07.2010 (6:41)  
xAnri05 - naprostý souhlas, jistě je přestavba levnější než likvidace.Nasazení těchto "vynálezů" je někdy opravdu xmíchu.Pokud se "to" kodrcá někde po moravských kotárech, tak budiž. Ale např.na 226, to je vyloženě výsměch cestujícím.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
08.07.2010 (0:25)  
Regionova je vyhodna ekologicka likvidace 810-010. Kdyz se pouziva na vykony, jake ji nalezi, pak je vse v poradku. Zatim tomu tak neni, ale je to hlavne proto, ze segment velkych motoraku trpi nedostatkem vozidel, nicmene se blizi reseni.
07.07.2010 (23:22)  
Snad je samozřejmostí i klimatizace, ale toto jsou od ČD vyhozený peníze. To už raději koupit za ty peníze Desira. Sice by jich bylo míň, ale pro mě by to byl efektivnější nákup než tady toto. :-)
07.07.2010 (22:48)  
Klidně pokud není kam šoupněte to k nám na Kroměřížsko nedržkujeme a každej drobeček je dobrej :-) Nemusí pršet stačí když kape
07.07.2010 (22:08)  
smed:
Myslím, že na některé spoje by bylo i to trio málo. Stačily by tak 3-4 dua, které by se ve špičce spojovaly do dvojic. Jednou to tak stejně bude, protože pochybuju, že tu někdy bude jezdit něco lepšího.
registrovaný uživatel smed 
07.07.2010 (22:02)  
Kaštan:
Možná třívozové, jinak nevím, kde by se ti cestující cpali. A o snaze spojovat reginy si taky iluze nedělám.
07.07.2010 (21:53)  
Pavel Z:
třeba na trať 325, kde by je určitě cestující uvítali místo šukafonů. A takových lokálek je více.
registrovaný uživatel Coudy  mail  
07.07.2010 (21:50)  
Já si myslím, že jsou to "opět a znovu" další vyhozené peníze oknem. Rekonstruovat 30 let staré motorové vozy s naprosto nevyhovujícím a již několik desetiletí morálně zastaralým pojezdem bez podvozku... Pro normálního člověka NEPOCHOPITELNÁ věc! Škoda, že mistr Žaluda nikdy vlakem nejel a ještě větší škoda, že se svými skvělými rekonstruovanými RegioNovami nejezdí každý den alespoň 100 km...
07.07.2010 (21:48)  
Kam to chtěj proboha ještě cpát? Vždyť je plno tratí kam se to ani nehodí. Po výběrku na rekonstrukci jídelních vozů, je tohle to další z těch méně pochopitelných. Alespoň pro mě.
07.07.2010 (21:48)  
ad chio: A proč ne? Alespoň by si Siemens mohl do referencí přidat kolonku "Historische Fahrzeuge - Rekonstruktionen" - tam by se mohla Regionova dobře vyjímat:-)
  1 ... 14 15 16 17 18      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko