..: ČD: Výběrové řízení na 62 modernizovaných motorových jednotek :..

Regionova, foto: Aleš Petrovský Praha — České dráhy pokračují v sérii vyhlašování výběrových řízení, jejichž seznam zveřejnily v březnu letošního roku. Po výběrovém řízení na nové patrové soupravy z minulého týdne přichází na řadu další z kontraktů na modernizaci stávajících vozidel. Nejnověji tak největší český železniční dopravce poptává rekonstrukci 62 kusů motoráků řady 810 a 62 kusů přípojných vozů řady 010 na dvoučlánkové, částečně nízkopodlažní motorové jednotky. V současnosti již České dráhy provozují více než 150 takových rekonstruovaných jednotek ve dvou a třívozovém provedení. Typické „žluté vláčky“ dodává drahám na základě 3 dřívějších výběrových řízení šumperská Pars Nova, patřící do holdingu Škoda Transportation. (Nutno však poznamenat, že v době získání prvních 2 kontraktů ještě do plzeňského holdingu nepatřila.) S velkou pravděpodobností lze proto předpokládat, že se zúčastní i této soutěže, ve které bude horkým favoritem na vítěze.

Hodnota tohoto nejnovějšího kontraktu na přestavbu zastaralých dvounápravových motoráků a jejich přípojných vozů je nyní zadavatelem odhadována na 1,55 miliardy korun bez DPH, tedy 25 milionů korun za jednu modernizovanou jednotku. Nabídky na účast v tomto výběrovém řízení České dráhy přijímají do 17. srpna letošního roku a případný vítěz kontraktu je povinen celou dodávku uskutečnit do 24 měsíců od zadání zakázky. Lze proto předpokládat dokončení série do konce roku 2012, kdy by mělo české koleje brázdit více než 200 modernizovaných souprav ve dvouvozovém a 26 souprav v třívozovém provedení. První takto modernizovaná souprava byla vyrobena v roce 2005 a od následujícího roku až do dnešních dnů probíhá sériová modernizace na jednotky typů 814 a 814.2.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách, České dráhy


JiříK. | 7.7.2010 (21:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 ... 12 13 14 15 16 ... 18      Zpráv na stránku:   
08.07.2010 (18:51)  
Abych to vzal popořadě:pepas87 -A nebylo by ještě lepší to někumu střelit za hubičku do nějakých tvz. Rozvojovích Zemí????Myslím že je to logičtější řešení.
Sharky33 -nu, myslel jsem to trošičku jináč:860-tky byli vyrobeny, a předány ČSD, ale režim(nebo něco podobného) ho bez okolků přímo zakázal a navrhl právě 810-tky
Kocurek Jiří -tak jak jste to napsal Vy jsem to asi myslel, vše lepší než 810/RN(ale dobytčák teda ne :)
08.07.2010 (18:45)  
Souhlasím, že na delší vozební ramena se RN principiálně nehodí. Na Buštěhradku to stačí (nejsou tam ostatně snad napořád, uvidíme, jak rozhodnou páni nahoře o modernizaci tratě), ale třeba Liberec - Děčín bych určitě radši jezdil něčím jiným. Nejspíš klasikou s lokomotivou a řidičákem nebo větší motorovou jednotkou, dle potřeby zdvojenou.

Kocurek Jiří: třeba zrovna na trať Liberec - Děčín by se ty 860 byly hodily znamenitě... Hydra ani RN do těch stoupání nemá valný smysl.
08.07.2010 (18:29)  
Sharky: Možná by ale 860 jezdily na tratích s městy (uvádím počty obyvatel v tisícíh) 27-9-12-8-29-6 a vzdušnou čarou 50 km, po trati 60 km. Tady by se místo 810+010+010+914+814 určitě hodilo něco "většího" a rychlejšího, trať by v podstatné délce umožňovala rychlost 100 až 120 km/h neboť v polovině trasy se nachází v úrodné nivě řeky. Ale my jsme řekli ne. Tak mají regionovu, to samé co šukafon jenom ve žlutém.
Chybí asi 50 řídících vozů k "velkým" motorákům, ty by bylo přínosnější než zas další várka žlutých krabic, které budou jezdit tam, kde by souprava 84x+04x+943 udělala lepší službu. A pak se poohlédnout po něčem novém.
PS: Kdysi tu proběhla zpráva, že 842 a 843 mají projít modernizací, ale je nějk ticho po pěšine. Víte někdo jak to pokračuje (nedopadlo)?
08.07.2010 (18:02)  
K nasazování Regín na "jiné než lokálkové tratě": třeba na relaci Praha-Kladno je určitě lepší jet v Regíně než v 714 + 4x Btax nebo 3x Btx. Kromě stoupáku z Dejvic do Veleslavína je únosná a pohodlná i hydra. Myslím, že cestující dobře hodnotí nízkopodlažní část a docela pěkný hajzlík. RN tu dělají celkem dobrou službu, tady bych na ně určitě špínu neházel. Dokonce si užijí i tu traťovou osmdesátku. Jo a že se v Regíně uvařím stejně jako v šukafonu? Zásadně nesouhlasím, v RN jsou stahovací okna, díky Bohu za ně.
Jen mi nejde na mysl ten randál, co RN za jízdy dělá, a také skutečnost, že hydry+054+954 nemají kotoučovou brzdu, když už jezdí na celkem obstojných podvozcích GP 200.
08.07.2010 (17:54)  
to Kaštan
Pravidelně s ní pravda nejezdím, ale také 810 znám a řekl bych, že kromě estetické stránky (která je podle mě u RN zdařilá- na to z čeho vznikla- lepší než RS1- můj názor) a nízkopodlažnosti je hlavní rozdíl v sedačkách, které jsou v šukafonu děsné... Můj názor je, že když už, tak nějaká revitalizace (až třeba deset 810 + 010 místo jedné RN), regionova jsou vyhozené peníze. To je samozřejmě pohled z globálu, kdybych si měl vybrat, jestli na mé trati bude jezdit RN nebo 810 je to jasné... ale takhle by se na to vedení drah dívat nemělo.
08.07.2010 (17:51)  
Kdyby v České republice bylo skutečné právní prostředí, tak by se téměř každý odpovědný pracovník na něco takového, jako je řada 814, bál vůbec pomyslet. To samé platí o řadě 680.
FRK
08.07.2010 (17:08)  
Wojciech Xaver - kdo ti nakukal takovou blbost, že režim nepovolil 860? Ony ty 860 by stejně nejezdily na lokálkách.
Registered user Coudy  mail  
08.07.2010 (16:51)  
Martin99: K čemu by nám byl komfort? 3 zastávky? To snad ne... Vezměte si např. trať Děčín-Liberec, ta rozhodně nepatří mezi lokálkové (nebo snad ano?), rozhodně nemá 10-20 km a už vůbec není maximální rychlost 50-60 km/h - přesto na ní RN vesele drncají den co den. Pro cestující a nejen pro ně, je toto cestování utrpením. Sláva, máme faceliftovanou 810 a jízdní vlastnosti a komfort zůstaly stejně mizerné jako předtím. Lidé se uvnitř vaří naprosto stejně jako v 810, čili rozdíl? Žádný... Vyhozené peníze za nesmyslné rekonstrukce zastaralého vozidla, které je nasazováno na naprosto neadekvátní výkony. Jediným správným směrem, kterým se měly 810 vydat - je šrotiště. Bohužel, realita je dosti krutá.
08.07.2010 (16:45)  
Podle mne Jančura podcenil jednu věc, a to sílu a houženvnatost koalice "republiku si rozvracet nedáme" (ČD + SŽDC + DÚ). Teď bych řekl, že už si konečně uvědomil, jak to půjde (pomalu a velice těžko za tisíců větších či menších schválně kladnených překážek), a začal podle toho pracovat.
08.07.2010 (16:41)  
ad xAnri05: A kolik by stála ekologická likvidace jedné 810? Vůbec nemám představu, ale vzhledem k tomu, že je podobně velká jako autobus (a jeho likvidace stojí do 10000 Kč), tak bych jí odhadoval maximálně na několik desítek tisíc Kč. To v porovnání s tím, že do rekonstrukce naleju miliony, není moc.
  1 ... 12 13 14 15 16 ... 18      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko