Praha — České dráhy pokračují v sérii vyhlašování výběrových řízení, jejichž seznam zveřejnily v březnu letošního roku. Po výběrovém řízení na nové patrové soupravy z minulého týdne přichází na řadu další z kontraktů na modernizaci stávajících vozidel. Nejnověji tak největší český železniční dopravce poptává rekonstrukci 62 kusů motoráků řady 810 a 62 kusů přípojných vozů řady 010 na dvoučlánkové, částečně nízkopodlažní motorové jednotky. V současnosti již České dráhy provozují více než 150 takových rekonstruovaných jednotek ve dvou a třívozovém provedení. Typické „žluté vláčky“ dodává drahám na základě 3 dřívějších výběrových řízení šumperská Pars Nova, patřící do holdingu Škoda Transportation. (Nutno však poznamenat, že v době získání prvních 2 kontraktů ještě do plzeňského holdingu nepatřila.) S velkou pravděpodobností lze proto předpokládat, že se zúčastní i této soutěže, ve které bude horkým favoritem na vítěze.
Hodnota tohoto nejnovějšího kontraktu na přestavbu zastaralých dvounápravových motoráků a jejich přípojných vozů je nyní zadavatelem odhadována na 1,55 miliardy korun bez DPH, tedy 25 milionů korun za jednu modernizovanou jednotku. Nabídky na účast v tomto výběrovém řízení České dráhy přijímají do 17. srpna letošního roku a případný vítěz kontraktu je povinen celou dodávku uskutečnit do 24 měsíců od zadání zakázky. Lze proto předpokládat dokončení série do konce roku 2012, kdy by mělo české koleje brázdit více než 200 modernizovaných souprav ve dvouvozovém a 26 souprav v třívozovém provedení. První takto modernizovaná souprava byla vyrobena v roce 2005 a od následujícího roku až do dnešních dnů probíhá sériová modernizace na jednotky typů 814 a 814.2.

Sharky33 -nu, myslel jsem to trošičku jináč:860-tky byli vyrobeny, a předány ČSD, ale režim(nebo něco podobného) ho bez okolků přímo zakázal a navrhl právě 810-tky
Kocurek Jiří -tak jak jste to napsal Vy jsem to asi myslel, vše lepší než 810/RN(ale dobytčák teda ne :)
Kocurek Jiří: třeba zrovna na trať Liberec - Děčín by se ty 860 byly hodily znamenitě... Hydra ani RN do těch stoupání nemá valný smysl.
Chybí asi 50 řídících vozů k "velkým" motorákům, ty by bylo přínosnější než zas další várka žlutých krabic, které budou jezdit tam, kde by souprava 84x+04x+943 udělala lepší službu. A pak se poohlédnout po něčem novém.
PS: Kdysi tu proběhla zpráva, že 842 a 843 mají projít modernizací, ale je nějk ticho po pěšine. Víte někdo jak to pokračuje (nedopadlo)?
Jen mi nejde na mysl ten randál, co RN za jízdy dělá, a také skutečnost, že hydry+054+954 nemají kotoučovou brzdu, když už jezdí na celkem obstojných podvozcích GP 200.
Pravidelně s ní pravda nejezdím, ale také 810 znám a řekl bych, že kromě estetické stránky (která je podle mě u RN zdařilá- na to z čeho vznikla- lepší než RS1- můj názor) a nízkopodlažnosti je hlavní rozdíl v sedačkách, které jsou v šukafonu děsné... Můj názor je, že když už, tak nějaká revitalizace (až třeba deset 810 + 010 místo jedné RN), regionova jsou vyhozené peníze. To je samozřejmě pohled z globálu, kdybych si měl vybrat, jestli na mé trati bude jezdit RN nebo 810 je to jasné... ale takhle by se na to vedení drah dívat nemělo.
FRK
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











