..: ČD: Výběrové řízení na 62 modernizovaných motorových jednotek :..

Regionova, foto: Aleš Petrovský Praha — České dráhy pokračují v sérii vyhlašování výběrových řízení, jejichž seznam zveřejnily v březnu letošního roku. Po výběrovém řízení na nové patrové soupravy z minulého týdne přichází na řadu další z kontraktů na modernizaci stávajících vozidel. Nejnověji tak největší český železniční dopravce poptává rekonstrukci 62 kusů motoráků řady 810 a 62 kusů přípojných vozů řady 010 na dvoučlánkové, částečně nízkopodlažní motorové jednotky. V současnosti již České dráhy provozují více než 150 takových rekonstruovaných jednotek ve dvou a třívozovém provedení. Typické „žluté vláčky“ dodává drahám na základě 3 dřívějších výběrových řízení šumperská Pars Nova, patřící do holdingu Škoda Transportation. (Nutno však poznamenat, že v době získání prvních 2 kontraktů ještě do plzeňského holdingu nepatřila.) S velkou pravděpodobností lze proto předpokládat, že se zúčastní i této soutěže, ve které bude horkým favoritem na vítěze.

Hodnota tohoto nejnovějšího kontraktu na přestavbu zastaralých dvounápravových motoráků a jejich přípojných vozů je nyní zadavatelem odhadována na 1,55 miliardy korun bez DPH, tedy 25 milionů korun za jednu modernizovanou jednotku. Nabídky na účast v tomto výběrovém řízení České dráhy přijímají do 17. srpna letošního roku a případný vítěz kontraktu je povinen celou dodávku uskutečnit do 24 měsíců od zadání zakázky. Lze proto předpokládat dokončení série do konce roku 2012, kdy by mělo české koleje brázdit více než 200 modernizovaných souprav ve dvouvozovém a 26 souprav v třívozovém provedení. První takto modernizovaná souprava byla vyrobena v roce 2005 a od následujícího roku až do dnešních dnů probíhá sériová modernizace na jednotky typů 814 a 814.2.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách, České dráhy


JiříK. | 7.7.2010 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 13 14 15 16 17 18      Zpráv na stránku:   
08.07.2010 (16:18)  
proc vsem porad lezi v zaludku to, ze si RJ koupil starsi masiny...

pokud si dobre vzpominam, tak nove vlaky sliboval na trate, kde vyhraje vyberove rizeni a bude na ne dostavat dotace, coz trat praha ostrava urcite neni...

jinak abych nebyl uplne OT:
RN jsou vyhozeny penize, vlakem se to nazvat neda a spouste lidi je jedno, jestli se kodrcaji v 810 nebo v RN...
sice chapu, ze to je alespon nejaka snaha o vylepseni vozoveho parku, ale bohuzel je to cesta spatnym smerem...
CD zaspali dobu, podobna rekonstrukce mela smysl tak pred 10-15 lety, nyni by 810 pomohl jedine autogen a vysoka pec...
nez cpat penize do rekonstruce, tak si je mohli drahy jeste na par mesicu schovat a pote nakoupit nove vozy... sice by jich nebylo 200, ale to neni ani RN, protoze kamkoli jedu, tak tam stoji nejaka rozbita v depu, takze v provozu jich je stejne maximalne polovina :-D
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
08.07.2010 (15:35)  
Vlad: jiste, to je ale dnes celkem jedno.
Kocourek Jiri: ohledne stari vozoveho parku neni treba diskuse, ackoliv na vychod od nas je pojizdne muzeum jeste daleko starsi. Zivotnost lokomotivy je 30let a mnohdy se na ni delaji dalsi modernizace, viz treba Nemecko.
A co se tyce prumerneho stari vozoveho "parku" SA - urcite je tech 9ks mladsch nez prumer CD, ale je take zhruba o 20 starsi nez sam Zluty pan avizoval.
08.07.2010 (13:57)  
honzatvs:
předpokládám, že pravidelně nejezdíš v 810. Kdyby byla jen polovina motoráků (i když lepších než RN), tak ty se sice na koridoru svezeš kvalitněji (obyčejným lidem je to jedno, protože skok z 810 na RN je markantnější než z RN např. na RS1), ale další desetitisíce cestujících by si ještě mnoho let potily zadek v šukafonu. Na naše lokálky, které obsluhují několik tisíc obyvatel dle mého není vhodnější vozidlo.
08.07.2010 (13:32)  
to Kaštan :

při této poměrně krátké jízdě po koridoru jsem se nestačil divit zejména zvukovému doprovodu, co ta kraksna vyluzuje...bál jsme se, že se to rozpadne. Jsem naprosto přesvědčen o tom, že by bylo lepší mít jen polovinu nových a moderních vozidel místo regionov. Při počtu 200 se s nimi budeme setkávat i za pěknou řádku let často jinde než jen na "nejlokálkovitějších lokálkách".
08.07.2010 (13:01)  
kdyby jich bylo 50 na pár lokálek, ale to, že to jezdí na příměstejch relacích je utrpení > PRAHA - KLADNO. To už raději na Šumavu, nejvytíženější turistická trať je raději nezná.

Martin Michl: v tomto případě by bylo výhodnější nové vozidlo.
08.07.2010 (12:53)  
xAnri05: Jenčura se sice napakoval šrotem z Itálie (ten musí být nespolehlivý, to mu klekne, když je to z Itálie !!!), ale pořád má modernější lokomotivní park než ČD. Namátkou 20 ks lokomotiv z roku 1957, 40 ks z roku 1975... Když udělám průmer z těh 40 ks a nedodaných 20 ks (jezdí tuším 3) tak (40x35+20x0)/60 = 23 let. Jakákoliv jiná loko ten průměr zhoršuje.
Wiki uvádí průměrné stáří všech vozidel ČD 26 let. Jó my se máme, my skanzen máme. A Japonci nám ho můžou závidět.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
08.07.2010 (12:45)  
xAnri05: "...nekdo by musel stare 810 ekologicky zlikvidovat..."
Ale on bude muset časem někdo ekologicky zlikvidovat i ty 814!
08.07.2010 (12:34)  
honzatvs:
mohl bys to, prosím, konkretizovat?
jinak souhlasím s názory xAnri05 a Martina99
registrovaný uživatel Martin Michl  mail  
08.07.2010 (12:28)  
ohledne konstrukce podvozku... uvazovalo se nekdy o tom ze by se dosadil do kloubu 2napravovy podvozek? to se primo nabizi. mohlo by to zlepsit jizdni vlastnosti a nemit z te cesty kostitras? zrejme by to byl drahy spas.. bo by se to muselo docela hodne prestavet ze?
08.07.2010 (11:29)  
Shodou okolností jsem před pár dny zase Regionovou jel a proto nemůžu o této zprávě říct nic jiného, že je hodně špatná pro naší železnici... No uvidíme co udělá nový ministr dopravy s ČD...třeba se tohle ještě podaří zatrhnout...
  1 ... 13 14 15 16 17 18      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko