..: ČD: Výběrové řízení na 62 modernizovaných motorových jednotek :..

Regionova, foto: Aleš Petrovský Praha — České dráhy pokračují v sérii vyhlašování výběrových řízení, jejichž seznam zveřejnily v březnu letošního roku. Po výběrovém řízení na nové patrové soupravy z minulého týdne přichází na řadu další z kontraktů na modernizaci stávajících vozidel. Nejnověji tak největší český železniční dopravce poptává rekonstrukci 62 kusů motoráků řady 810 a 62 kusů přípojných vozů řady 010 na dvoučlánkové, částečně nízkopodlažní motorové jednotky. V současnosti již České dráhy provozují více než 150 takových rekonstruovaných jednotek ve dvou a třívozovém provedení. Typické „žluté vláčky“ dodává drahám na základě 3 dřívějších výběrových řízení šumperská Pars Nova, patřící do holdingu Škoda Transportation. (Nutno však poznamenat, že v době získání prvních 2 kontraktů ještě do plzeňského holdingu nepatřila.) S velkou pravděpodobností lze proto předpokládat, že se zúčastní i této soutěže, ve které bude horkým favoritem na vítěze.

Hodnota tohoto nejnovějšího kontraktu na přestavbu zastaralých dvounápravových motoráků a jejich přípojných vozů je nyní zadavatelem odhadována na 1,55 miliardy korun bez DPH, tedy 25 milionů korun za jednu modernizovanou jednotku. Nabídky na účast v tomto výběrovém řízení České dráhy přijímají do 17. srpna letošního roku a případný vítěz kontraktu je povinen celou dodávku uskutečnit do 24 měsíců od zadání zakázky. Lze proto předpokládat dokončení série do konce roku 2012, kdy by mělo české koleje brázdit více než 200 modernizovaných souprav ve dvouvozovém a 26 souprav v třívozovém provedení. První takto modernizovaná souprava byla vyrobena v roce 2005 a od následujícího roku až do dnešních dnů probíhá sériová modernizace na jednotky typů 814 a 814.2.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách, České dráhy


JiříK. | 7.7.2010 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 18      Zpráv na stránku:   
10.07.2010 (16:55)  
SYN: Je mi jasné, že se započtením těch daní je železnice dražší. Ale bral jsem to z pohledu cestujícího. Pokud se teď rozhodnu, že přesedlám na auto, tak se tím té daňové zátěže nezbavím.

A dalo by se na to podívat i z jiného úhlu:
Průměrná obsazenost vlaků ČD je 23%. Kdyby to ČD vytáhly na 60%, vystačily by si s tržbami a nepotřebovaly by dotace. Jinými slovy: To jedno místo, které ve vlaku zaberu, se zaplatí z mého jízdného. Dotace jdou na ta místa, která ČD nedokázaly obsadit.

Nebo taky takto:
Finančně sice auto vychází levněji, ale je tam mnohem větší pravděpodobnost, že se v něm zabiju nebo zmrzačím. Bude to pak opravdu V GLOBÁLU levnější?
10.07.2010 (16:41)  
SYN: No máš pravdu. Jen bych dodal, že železnice mimo ty své hlavní oblasti uplatnění (příměstská, dálková, VRT, ale i regionální, kde jezdí více lidí nebo železnice je znatelně rychlejší než bus) má smysl hlavně tam, kde existuje nákladní doprava nebo je aspoň reálný předpoklad, že by celkem dobře mohla fungovat. Potom je osobní doprava takový doplněk té tratě, který zas tolik nestojí, protože infrastruktura tam není primárně kvůli ní. Takovým příkladem může být třeba trať Přelouč - Prachovice, kde je stále celkem slušná nákladní doprava.
registrovaný uživatel SYN 
10.07.2010 (16:41)  
martin99: no ale kdyz jste uvadel ty pocty vozidel, tak ono se ukazuje ze to mohlo byt spis ponekud jinak, ne ze nejakych 60 super souprav ci tak nejak, ale ze misto 240 RN (zaokrouhluji) by mohlo byt 160 RS1, a jeste ty puvodni 240x 810 + 010 (ale rekneme ze pulka z nich uz byla shnila na vyhozeni, tak klidne 120x 810 + 010). Ja si skoro myslim ze by to za takove situace slo rozdelit vhodne ze by efekt byl lepsi nez tech 240RN.

GC: zarazovat do propoctu nove RS1 a vetsi motoraky je vysoce nebezpecne, z historie jsme se snad uz vsichni dostatecne poucili ze dokud "TO" po kolejich skutecne nejezdi tak je to stale jen ve hvezdach (i kdyz uz mozna v tech nejblizsich - Proxima Centaurii?:) a jakekoliv vyberove rizeni jde zrusit (jak uz se mnohokrat stalo).

Jinak ne ze bych Vam vyslovene neveril, ale nemohl byste ty naklady na udrzbu trosku nejak priblizit? Mam totiz zavazne podezreni ze u starych vozu se do nich zapocitavaji nutne opravy, kdezto u novych RN se pocita v podstate s tim ze prvnich X let (X radove 5 az 10) se tomu akorat budou delat revize a "lit do toho olej"?
Navic u vsech novych vozu to zkresluje jeste to ze vuz je zpocatku "v zaruce" takze veskere zavady nevznikle beznym opotrebenim neni treba resit jelikoz se to hodi na vyrobce...
Proste fakt bych docela rad znal strukturu a radovou vysi tech nakladu na udrzbu.
registrovaný uživatel SYN 
10.07.2010 (16:26)  
Joska Holibajda: strucne receno, do te ceny za listek byste ovsem mel tez zapocitat to co do CD lijeme pres stat (z dani), a to se pohybuje v radu dvoj-troj nasobku jizdneho. To uz pak zase zacina byt trochu jinak ne, obzvlaste kdyz zapocitame ze auto stoji nekde v garazi nebo pred barakem a obvykle (ne nutne vzdy) m zaveze az do cilovaho bodu. A to uz nemluvim o tom kdyz nahodou jede vic nez jedna osoba/velka zavazadla, pak uz je to absolutne jasne.
Vsimnete si ze do obou systemu dopravy nezapocitavam naklady na vybudovani cesty (silnice, koleje) ktere nejsou nejak zvlast odlisne (oboji je palka!) pricemz silnice jsou z duvodu taknejak spolecenskych (zachranky, hasici, policie) naprosto nutne kdezto bez mnohych lokalek by svet v klidu mohl existovat.
Proste tam kde se IGK bez problemu "vejde" na cesty tam jsou realnou alternativou (nebo busy), zeleznice by mela na cele care vitezit predevsim tam kde se "nevejdou" (agomerace) nebo kde muze zeleznice vyuzit vyrazne vyssi rychlosti (dalkove + VRT).
Jako je to krute ale je to tak. Argumentovat nutnosti udrzeni maximalne huste site CD (vyslovne uvadim konkretniho dopravce) kvuli modle jednotneho jizdneho/jedne jizdenky neni treba, lze prijatelne resit IDS.
10.07.2010 (15:57)  
doomlukas :takže si necháme dál ničit tratě šukafonama????Úplně na nic!!!Kdyby jeden regiošuk obsluhoval trať tak za 5-10 let je trať zralá na rekonstrukci takže k ceně 20 mega dáme dalším minimálně 30-40 mega za výměnu kolejí a máme jedno Desiro
10.07.2010 (15:54)  
Wojciech Xaver: To je naprosto nemožné, to prostě nejde. Konstrukce a rozměry 810 tohle neumožňují. Navíc by to ani nemělo smysl, protože by to už vyšlo stejně draho jako novostavba.
10.07.2010 (15:52)  
Když teď nedávno byl i u nás Regio Jet byl jsem Desirem unešen(ale cena je mov velká na ČD) a fíra toho vláčku mě potvrdil to co pravdou je.810-814 neúměrně ničí tratě!!!!!Způsobujete to jejich (ne)podvozek, že je jen jednonápravovej.Myslíte že by se zvdlihli náklady ne jednu RN kdyby dostala dvounápravovej podvozek???Já myslím že tak rapidně ne
10.07.2010 (15:47)  
Martin99: V údolí Desné ten regiošuk ještě stačí...

Na regionálních tratích se většinou žádné objíždění přípojného vozu nekoná. Na naprosté většině okrajových regionálních tratí jezdí sólo 810. A oproti tomu sólu 810 regiošuk opravdu nic neušetří, když ti tak jde o náklady. S přípojnými vozy se jezdí právě hlavně na těch významnějších tratích.

No dobře, ty si myslíš, že je lepší mít 235 regiošuků, já si myslím, že v současné době už je lepší neztrácet čas a peníze drahými rekonstrukcemi 30 a více let starých vozidel, které toho moc neřeší, a raději už teď se postupnými kroky posouvat k moderní železnici. Tím to asi můžeme uzavřít.
10.07.2010 (15:38)  
Doomlukas: Poslední pokus: Řešíme tu momentálně nákup Regionov pro ČD, takže jinam. Proč si myslíš, že se Údolí Desné rozhodlo na svoji soukromou trať pořídit taky Regionovu? Vždyť ti si mohli Desiro nebo něco jiného nového pořídit?
Dám ti na výběr:
A) Obyvatelé údolí byli kvalitou cestování Regionovou tak strašně nadšeni, že pokud náhradu za 810, tak jedině Regionovu.
B) Nikdo obyvatelům ani těm, co o nákupu rozhodovali neřekl, že existují i jiná nová vozidla, než to, co dělá PARS.
C) Ti, co o tom rozhodovali si spočítali, že na nové 3 vozidla potřebné pro denní oběh nemají jednak peníze a jednak by se jim to vzhledem k přepravovanému počtu lidí nevyplatilo. Aby se to vyplatilo, tak by jízdné muselo být tak drahé, že už by jízdenku nikdo nekoupil a trať by mohli zavřít. Takže za cenu jednoho nového vozidla si radši nechají postupně postavit 3 regíny.

Nebo zkus jít udělat přednášku majitelům JHMD, ať na jejich úzkokolejky nerepasujou nějaké staré motoráky, ale ať si koupí nové, protože to bude pro ně šílené výhodné a přivede jim to spoustu nových cestujících....

Jinak znovu říkám, nikdo z nás tady nemá nic proti nákupu nových vozidel, ale prostě v takovém množství nejsou prachy. Řeči na hlavnějších tratích... A které to jsou? A když na ty tyto "hlavní" tratě dají nová vozidla, tak na ty ostatní dají co? Tzn. že tam dál budou jezdit 810+010? No to je super přitažlivé cestování a super ekonomické. A taky je výhodné to přepřahání v koncových stanicích (protože Ty regionovy toto vyřešily).

Ale myslím si, že je zbytečné tě přesvědčovat.... Ostatně tyto stránky jsou víc o "lásce" k železnici, kterou tady asi většina z nás má a proto sem chodí. Nicméně jedna věc je zanícení pro železnici (a každý z nás by si přál, aby jsme měli dobře fungující a moderní železnici) a druhá věc je ekonomická realita. A české dráhy mají jen určitý objem peněz, kterým musí pořešit modernizaci defakto všeho. A já říkám, že v tomto případě je lepší mít 230 Regionov než 60 "něčeho" nového a zbytek by dál zajišťovaly 810-tky.
10.07.2010 (14:57)  
Joska H.: Rpet má pravdu. Automobilová doprava je levnější. U železniční dopravy máš vysoké náklady na údržbu a provoz železnice...
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 18      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko