..: ČD: Výběrové řízení na 62 modernizovaných motorových jednotek :..

Regionova, foto: Aleš Petrovský Praha — České dráhy pokračují v sérii vyhlašování výběrových řízení, jejichž seznam zveřejnily v březnu letošního roku. Po výběrovém řízení na nové patrové soupravy z minulého týdne přichází na řadu další z kontraktů na modernizaci stávajících vozidel. Nejnověji tak největší český železniční dopravce poptává rekonstrukci 62 kusů motoráků řady 810 a 62 kusů přípojných vozů řady 010 na dvoučlánkové, částečně nízkopodlažní motorové jednotky. V současnosti již České dráhy provozují více než 150 takových rekonstruovaných jednotek ve dvou a třívozovém provedení. Typické „žluté vláčky“ dodává drahám na základě 3 dřívějších výběrových řízení šumperská Pars Nova, patřící do holdingu Škoda Transportation. (Nutno však poznamenat, že v době získání prvních 2 kontraktů ještě do plzeňského holdingu nepatřila.) S velkou pravděpodobností lze proto předpokládat, že se zúčastní i této soutěže, ve které bude horkým favoritem na vítěze.

Hodnota tohoto nejnovějšího kontraktu na přestavbu zastaralých dvounápravových motoráků a jejich přípojných vozů je nyní zadavatelem odhadována na 1,55 miliardy korun bez DPH, tedy 25 milionů korun za jednu modernizovanou jednotku. Nabídky na účast v tomto výběrovém řízení České dráhy přijímají do 17. srpna letošního roku a případný vítěz kontraktu je povinen celou dodávku uskutečnit do 24 měsíců od zadání zakázky. Lze proto předpokládat dokončení série do konce roku 2012, kdy by mělo české koleje brázdit více než 200 modernizovaných souprav ve dvouvozovém a 26 souprav v třívozovém provedení. První takto modernizovaná souprava byla vyrobena v roce 2005 a od následujícího roku až do dnešních dnů probíhá sériová modernizace na jednotky typů 814 a 814.2.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách, České dráhy


JiříK. | 7.7.2010 (21:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 18      Zpráv na stránku:   
Registered user SYN 
10.07.2010 (23:10)  
Ale no tak panove, uberme trochu plynu (a osobnich invektiv)... Prece se tu kurva muzeme hadat na urovni ne? :-)))
10.07.2010 (22:42)  
M: A ještě něco - pamatuji si, že zrovna ty jsi obhajoval zachování jen perspektivní železnice a bylo podle tebe v pořádku zastavovat provoz na málo vytížených regionálních tratích. A teď najednou máš názor úplně jiný - provoz zachovat všude, a to ještě k tomu pro ty "perspektivnější" tratě v mizerné podobě, protože bys je odsoudil ke stejnému vozidlovému parku jako ty málo vytížené okrajové tratě... Tak trochu mi připadá, že máš hlavně potřebu konfrontace a té přizpůsobuješ své názory...
10.07.2010 (22:36)  
M: Ve své velkorysosti jsi zapomněl třeba na SYNa nebo happyho...
Registered user M 
10.07.2010 (22:35)  
Jeste to vysvetli Martinovi, Georgemu, ... A ja to vysvetlim... Jejej, vlastne jedinej, kdo ma opacny nazor jsi ty...
10.07.2010 (22:29)  
M: No hlavně že ty mně jsi nikdy nic podobného nenapsal...
Zas další zbytečný a nicneřešící příměr... V předchozích příspěvcích jsou mé postoje už dostatečně zdůvodněny a nebudu to všechno pro tebe extra říkat znovu. Jen opravdu nevím, co je tak hrozně surrealistického na tom, dát určitý objem peněz na koupi menšího počtu nových moderních vozidel místo na polovičatou rekonstrukci většího počtu starých křápů, která vcelku nic neřeší a jen odsouvá problém o nějakých 15 let dál s tím, že za těch 15 let problém bude závažnější a celá sranda vyjde o dost dráž. Mě by zajímalo, jak by sis to představoval za těch 15 let, protože to jsi ještě vůbec neřekl. Myslíš, že bude najednou k dispozici obrovské množství peněz, aby se mohlo nahradit tolik vozidel? Tomu bych teprve říkal řádný sen. Já trvám na tom, že je mnohem lepší začít hned s postupnou skutečnou obnovou, protože už teď je pozdě a razantní zvýšení kvality aspoň na významnějších a více zatížených tratích je nutně zapotřebí. Ty méně významné okrajové tratě zatím prostě musí počkat nebo se spokojit např. s výměnou sedadel. Nebo tam, kde jezdí opravdu málo lidí a vzhledem ke trasování tratě není velká naděje na větší počty cestujících, se dají vlaky nahradit autobusem, minibusem, mikrobusem...

Jsem rád, že jsi konečně přiznal, že tomu nerozumíš. :p
Registered user M 
10.07.2010 (21:46)  
doomsuk v 12:19 - ale copak? Presne totez (resp. o poznani utocneji a urazliveji) jsi ty napsal drive mne a ted ti komentar od Martina99 nevoni? No ja ziram...
V prispevku 9:48 opet sny a prani. Nikdo zde nezpochybnuje, ze neni potreba posunout se dal. Akorat furt pretrvava jaksi nejaky ten financni problem. Pokud nekdo doted ma cernobilou TV a chce prejit na barvu, tak nebude nespokojen, pokud si koupi barevny CRT za 8. Ty mu ale reknes, ze je debil, ze si koupi TV, ktera frcela pred 30 lety a ze si ma koupit LCD za 20, ze to je ten pravy hit a ze CRT uz jsou pase a ze nez si kupovat starou technologii, tak to at si radsi nechaji tu cernobilou, protoze je blbost vyhazovat penize a maji si napred 5 let nasetrit a pak si koupit aktualne hitovou technologii

Martin99 - jsi naprosty idiot a nerozumis tomu. Ale to jsme dva:-)
10.07.2010 (18:16)  
rpet: Ale notak, v tom má Joska Holibajda pravdu. Na železnici je skutečně vyšší bezpečnost než na silnici. Jak to vyjádřit - třeba takhle: poměr počet zraněných a usmrcených/počet přepravených vychází na železnici mnohem lépe než na silnici. Přesný údaj teď po ruce nemám, ale je to holý fakt. Je to dáno více okolnostmi - neexistence individuální dopravy na železnici (která je hlavním zdrojem zranění, usmrcení a nehod i v letecké a vodní dopravě - třeba rekreační), jízda po zabezpečené dopravní cestě apod.
Registered user rpet  mail  
10.07.2010 (17:57)  
@Joska Holibajda:

Finančně sice auto vychází levněji, ale je tam mnohem větší pravděpodobnost, že se v něm zabiju nebo zmrzačím. Bude to pak opravdu V GLOBÁLU levnější?

bohajeho, chlape - vy jste normalni demagog... akze na to pujdeme demagogicky, kdyz jinak nedate. jedna nehoda na d1 muze stat v prumeru [velmi hrube odhadnuto za rok] 5 mil korun na poskozenych vozidlech a infrastrukture. a ted:

jedna souprava jede. uvnitr je 250 lidi. je spatny pocasi. strom pada. pada na soupravu. souprava prudce brzdi. lide padaji. jsou to hovada - nedrzi se, nesedi, stoji v ulickach. 50 lidi umrelo. 100 jich je zraneno tezce. 50 lehce. 50 lidi zvraci na svoje obleceni atd...

vyjde vas TOHLE levnejc nez jedna nehoda na d1?? pojdme se bavit rozumne, jako intelignetni bytosti, a ne demagogicti iluzioniste. dekuju.
10.07.2010 (17:56)  
Lokálka Vsetín - Velké Karlovice:
http://www.zelpage.cz/razeni/10/vlaky/cd-13274
Skvělé využití vratné soupravy s řídícím vozem pro 266 sedicích cestujících. Na vlaku máme 4 stanoviště strojvedoucího a zaměstnáváme 2 strojvedoucí. Na trati je rychlost 50, na vyšší rychlost se souprava rozjede pouze směrem na Vsetín, tak není důvod trať zrychlovat, nabouralo by to takt. Ideální stav. 27 km, 50 minut. Autobus je o 10 minut rychlejší. Jo díky za tu regionovu, na konečné nemusí fíra objíždět přívěšák a tak si v klidu může odskočit jako člověk a ne se hnát jako pes aby to stihnul.
PS: Radši ani nebudu zjišťovat, jestli ta 810*010*010 jezdí v sedle pod drátama směr Horní Lideč. Adhezně se do toho kopce vyloženě hodí (adhezní hmotnost ~18%). Večer to jezdí mezi Valmezem a Vsetínem.
Opět skvělé využití vozu 810 s přívěsnými vozy 010 v souběhu s přetíženou silnicí mezi téměř 30tisícovými městy na dvoukolejné elektrifikované trati.
Proč je ta silnice přetížená? Protože všichni jezdí autem. Proč jezdí autem a ne třeba vlakem? ...
10.07.2010 (17:34)  
SYN: Tak v tom případě se nemusí ani rozčilovat doomlukas, protože ČD mohou zrušit i smlouvy na odběr 814. :-p :-D
  1 2 3 4 5 6 ... 18      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko