..: ČD: Výběrové řízení na 62 modernizovaných motorových jednotek :..

Regionova, foto: Aleš Petrovský Praha — České dráhy pokračují v sérii vyhlašování výběrových řízení, jejichž seznam zveřejnily v březnu letošního roku. Po výběrovém řízení na nové patrové soupravy z minulého týdne přichází na řadu další z kontraktů na modernizaci stávajících vozidel. Nejnověji tak největší český železniční dopravce poptává rekonstrukci 62 kusů motoráků řady 810 a 62 kusů přípojných vozů řady 010 na dvoučlánkové, částečně nízkopodlažní motorové jednotky. V současnosti již České dráhy provozují více než 150 takových rekonstruovaných jednotek ve dvou a třívozovém provedení. Typické „žluté vláčky“ dodává drahám na základě 3 dřívějších výběrových řízení šumperská Pars Nova, patřící do holdingu Škoda Transportation. (Nutno však poznamenat, že v době získání prvních 2 kontraktů ještě do plzeňského holdingu nepatřila.) S velkou pravděpodobností lze proto předpokládat, že se zúčastní i této soutěže, ve které bude horkým favoritem na vítěze.

Hodnota tohoto nejnovějšího kontraktu na přestavbu zastaralých dvounápravových motoráků a jejich přípojných vozů je nyní zadavatelem odhadována na 1,55 miliardy korun bez DPH, tedy 25 milionů korun za jednu modernizovanou jednotku. Nabídky na účast v tomto výběrovém řízení České dráhy přijímají do 17. srpna letošního roku a případný vítěz kontraktu je povinen celou dodávku uskutečnit do 24 měsíců od zadání zakázky. Lze proto předpokládat dokončení série do konce roku 2012, kdy by mělo české koleje brázdit více než 200 modernizovaných souprav ve dvouvozovém a 26 souprav v třívozovém provedení. První takto modernizovaná souprava byla vyrobena v roce 2005 a od následujícího roku až do dnešních dnů probíhá sériová modernizace na jednotky typů 814 a 814.2.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách, České dráhy


JiříK. | 7.7.2010 (21:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 18      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ rpet  mail  
10.07.2010 (10:35)  
jsou trate, kde RN vystridala [zaplat buh] sukafony a bohate to staci, treba na trati 132 - pokud tam nekdy uvidim neco jako desiro, rs, ci cokoliv jinyho, dojdu k presvedceni, ze se dopravce [jakykoliv] pomatl na rozumu, a nebo prihrava malou domu pres provize agentovi vyrobce. na druhou stranu jinym extremem je trat 135, kde sukafon [stavajici prostredek] fakt nestaci [v useku dubi - nove mesto moje lebka vzdycky inklinuje k totalni sebedestrukci nasledkem hluku] a tusim, ze ani regina by tam nebyla o dost lepsi...

dovolim si nesouhlas s Karlem Farkacem... situace nasi zemicky opravdu neni tak dobra, aby vlada [podotykam ze jakakoliv] na jednu stranu zacala setrit ve velkem [a dobre nam tak, co jsme si pred lety sami navarili, ted budeme zrat - a hodne dlouho...] a na druhou stranu masivne investovala do zeleznicni infrastruktury... nic by to neprineslo. i kdyz koupim milion novych souprav pro vsechny trate v zemi, bude mi to k nicemu, kdyz lidi nebudou mit penez nazbyt, aby nejak zasadne zvedli trzby za uskutecnene prepravni vykony... proste setrit se musi a to vsude. jestli nase zeme nekdy skonci stejne, jako Recko, tak tu ostudu [ano, jsem patriot] nepreziju a pozadam o britske obcanstvi - a to je pro me nepredstavitelna situace. takze ja s vladou souhlasim. kdyz setrit, tak opravdu setrit. vsude, a naostro. prezili jsme II. svetovou, prezili jsme komunisty, prezili jsme dokonce i paroubka a spol. tak ted to snad uz muzeme vydrzet i bez "desiro do kazde vesnice"...
10.07.2010 (9:48)  
bilas: Regiošuky ve větším měřítku mohly být přijatelné jako nouzové řešení tak někdy v 90. letech. Dnes už ale určitě ne, dnes je nutné se posunout dál. Jinak se taky může stát, že regionální železniční doprava u nás skončí nebo že z ní bude sociální síť jen pro ty největší socky (k čemuž má dnes nakročeno a regiošuky jsou potvrzením tohoto trendu). Neustálý úbytek cestujících je varováním, že takhle to je špatně a že se železnice už teď hned musí začít měnit, ne ji na dalších 15 let pohřbít záplavou regiošuků, po těch 15 letech by ji už asi čekal funus definitivní, protože z tak obrovského vnitřního dluhu by se zubožená regionální železniční doprava s minimem cestujících nemohla vůbec vyhrabat. Atraktivní a moderní dopravní systém použitelný pro širokou veřejnost, která by byla ochotná do něj přejít i z aut (což je pro železnici největší šance, na kterou by se měla zaměřit), s 30 a více let starými vytuněnými rozhrkanými strakatými křápy prostě nevybudujeme. Viz můj příspěvěk z 09.07.2010 (10:03), je zbytečné to všechno opakovat. A že na některých krátkých okrajových tratích ještě budou nějakou dobu jezdit 810? No tak budou, stejně mezi 810 s novými sedadly a regiošukem je minimální rozdíl.

"... jet hodinu a půl v Regionově nebo v 810 je jako nebe a dudy..."
K tomu jsi zapomněl dodat, že desirem nebo RS1 bys na takové delší trati mohl jet třeba jen 1 h 10 min a nesrovnatelně pohodlněji.
registrovaný užívateľ bilas 
10.07.2010 (7:47)  
Moc nechápu to negativní naladění šotoušské veřejnosti proti Regionovám. Z pohledu cestujícího to prostě přínos je, jet hodinu a půl v Regionově nebo v 810 je jako nebe a dudy. Asi nemá cenu popisovat proč, už to tu několikrát zaznělo.

Jestli si mám vybrat, že na pár tratích budou jezdit desira a na zbytku budou dál odhánět cestující šukafony, nebo na většině tratí (kde teď 810 jezdí) budou jezdit jen Regionovy, tak volba je jasná. Včera bylo pozdě, už tu měly dávno být.
10.07.2010 (6:40)  
Ad doomlukas - 21.24:
To jste napsal naprosto správně. Za 15 let nebude chtít stát, jak jsem slyšel v rozhlase vydávat finance ani na zdravotní péči ani na důchody, natož na hromadnou dopravu. Budoucí Kalouskové řeknou: potřebujete cestovat do zaměstnání do školy a podobně ?
Choďte pěšky, kupte si kolo nebo auto (když na to máte), ale hlavně nás neobtěžujte s vašimi (podle nás) zbytečnými požadavky. My chceme provozovat jen to co vydělává a potřeby občanů v jakémkoliv věku, jsou jen a jen vaše starost.
Z toho plyne, že nákupy nových vozidel osobní dopravy je pro současné i budoucí vládce nepřijatelné.
Jedinou cestou je provozování hromadné dopravy privátním subjektem, který si obstará vozidla vyhovující jak požadavkům objednavatele soupravy, tak potřebám cestujících. FRK
09.07.2010 (22:12)  
tomino151: Vzhledem k tomu, že nešťastným historickým vývojem a v podstatě omylem tady máme daný značný nadbytek dvounápravových vozidel, je lepší se jich postupně zbavovat než jejich existenci masovými rekonstrukcemi prodlužovat dále do budoucna a udržovat tak tento historický omyl - nasazování dvounápravových pomalých vozidel tam, kam vůbec nepatří. Ono těch okrajových tratí, kam se 810 a jejich různé deriváty a reinkarnace skutečně hodí, zas tolik není.

Nejsem přímo z Lanškrouna. Ale chodil jsem tam na gympl. Jinak do Lanškrouna a do Jablonného jezdím na vlak, protože tady u nás železnice není.
09.07.2010 (21:56)  
Joska Holibajda : že: Dopravce zajišťuje používání vozidel, která s ohledem na délku spoje splňují požadavky na pohodlnou přepravu cestujících.

To je typické ustanovení o ničem, protože pro někoho je "daleko" 20 km, pro jiného 200 km, další za daleko považuje Košice ... já lidem, kteří mi říkají, že to mají "daleko" odpovídám otázkou ... vy bydlíte ve Vladivostoku ...
Délka spoje je nicneříkající pojem ... stejně tak jako pojem "pohodlná" přeprava ... vzato do důsledku, co to je nepohodlná přeprava ... nepochybně ve stoje na jedné noze a ještě ne vlastní ...
09.07.2010 (21:55)  
Jasně, já ty vaše tratě uvedl spíš jako příklad. Chtěl jsem říct, že běžného cestujícího z Plzně nezajímá třeba doprava v Ostravě a naopak. To zlepšení vidí jen u sebe.
Chtěl bych jenom podotknout, že kromě té diskutované reko se kupují i nové vozy. 33 RS1 a 33 Desir nebo něco podobného. A to má jezdit do konce roku 2012. Navíc i dalších 41 jednotek pod dráty. Takže teoreticky by mohlo být těch nových vozů místo 108 cca 130. Takto bude 108 + 62 reko. Co je lepší si ale posoudit nedovolím. Toť je právě věc toho názoru.

doomlukas > Pozdravuj v Lanškrouně. Ač jsem Pražák, tak v Lanškrouně jsem zažil to nejlepší ve svém životě a mám to tam moc rád.
09.07.2010 (21:24)  
M: Jistě že těch tratí je plno, ale nějak se začít musí... Nic se nedá udělat najednou. A těch 20 desir nebo 30 RS1 by prostě nebyl špatný první krok. Odsouvání nákupu nových vozidel někam do budoucna (zhruba do doby za 15 let, protože to je tak doba životnosti rekonstrukce) není řešením. Jestli dnes je málo peněz, tak za 15 let jich bude nadbytek? Asi těžko... A za těch 15 let to bude všechno dražší, protože se bude muset akutně nahrazovat více vozidel než dnes. A další reinkarnace 810 už (naštěstí) nebudou možné.
registrovaný užívateľ M 
09.07.2010 (21:20)  
Klicova vec - trate X a Y predstavuji veskere trate v CR, kterych se ten upgrade muze tykat (tzn. ze po Cesku jezdi jiz jen 62 vozu rady 810 a touto modernizaci tato rada zcela zanikne)? Nebo je to tak, ze tech trati je spis X1, X2, Y1 a Y2, tzn. ze i po modernizace sedesati Regionovami zustane podstatna cast, kde se nic nezmeni?

Tvuj priklad by byl na miste, pokud by platila prvni varianta a pokud by tam nebylo slovo docasne, ktere je pomerne znacne neurcite a v nekterych pripade muze predstavovat i vice nez 20 let
registrovaný užívateľ M 
09.07.2010 (21:13)  
tomino - to ale neni "kompromis". Nelze to udelat na pulku trati RN a druhou pulku Desira. Jde to bud vsechno RN nebo pulka nic a pulka Desira. Pricemz i takhle jsme stale ve stavu, kdy tenhle "celek" ve skutecnosti predstavuje jen cast.
Rozdil mezi mnou a "kolegou" je ten, ze ja resim a popisuju realitu. "Kolega" zde popisuje sve sny a prani a realisty ma za blbce. Sny mame vsichni stejne. Ne vsichni ale patrne dokazeme vychazet z realnych podkladu. Tedy tech ceskych. Z nemeckych realii vychazet nekteri dovedou dobre...
Jinak ja o zadne konkretni trati nepisu. Pro mne je momentalne podstatny vyhradne II.koridor (jeho skutecne dalkova doprava) a tam snad ani jedno z diskutovanych vozidel pouzito nebude. A vzhledem k tomu, ze pripoje z Prostejova na moje vlaky nenavazuji a navazovat nebudou, tak tim jezdit nebudu, ani kdyby do Olomouce zadarmo pendloval Thalys...
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 18      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko