Praha — České dráhy pokračují v sérii vyhlašování výběrových řízení, jejichž seznam zveřejnily v březnu letošního roku. Po výběrovém řízení na nové patrové soupravy z minulého týdne přichází na řadu další z kontraktů na modernizaci stávajících vozidel. Nejnověji tak největší český železniční dopravce poptává rekonstrukci 62 kusů motoráků řady 810 a 62 kusů přípojných vozů řady 010 na dvoučlánkové, částečně nízkopodlažní motorové jednotky. V současnosti již České dráhy provozují více než 150 takových rekonstruovaných jednotek ve dvou a třívozovém provedení. Typické „žluté vláčky“ dodává drahám na základě 3 dřívějších výběrových řízení šumperská Pars Nova, patřící do holdingu Škoda Transportation. (Nutno však poznamenat, že v době získání prvních 2 kontraktů ještě do plzeňského holdingu nepatřila.) S velkou pravděpodobností lze proto předpokládat, že se zúčastní i této soutěže, ve které bude horkým favoritem na vítěze.
Hodnota tohoto nejnovějšího kontraktu na přestavbu zastaralých dvounápravových motoráků a jejich přípojných vozů je nyní zadavatelem odhadována na 1,55 miliardy korun bez DPH, tedy 25 milionů korun za jednu modernizovanou jednotku. Nabídky na účast v tomto výběrovém řízení České dráhy přijímají do 17. srpna letošního roku a případný vítěz kontraktu je povinen celou dodávku uskutečnit do 24 měsíců od zadání zakázky. Lze proto předpokládat dokončení série do konce roku 2012, kdy by mělo české koleje brázdit více než 200 modernizovaných souprav ve dvouvozovém a 26 souprav v třívozovém provedení. První takto modernizovaná souprava byla vyrobena v roce 2005 a od následujícího roku až do dnešních dnů probíhá sériová modernizace na jednotky typů 814 a 814.2.

dovolim si nesouhlas s Karlem Farkacem... situace nasi zemicky opravdu neni tak dobra, aby vlada [podotykam ze jakakoliv] na jednu stranu zacala setrit ve velkem [a dobre nam tak, co jsme si pred lety sami navarili, ted budeme zrat - a hodne dlouho...] a na druhou stranu masivne investovala do zeleznicni infrastruktury... nic by to neprineslo. i kdyz koupim milion novych souprav pro vsechny trate v zemi, bude mi to k nicemu, kdyz lidi nebudou mit penez nazbyt, aby nejak zasadne zvedli trzby za uskutecnene prepravni vykony... proste setrit se musi a to vsude. jestli nase zeme nekdy skonci stejne, jako Recko, tak tu ostudu [ano, jsem patriot] nepreziju a pozadam o britske obcanstvi - a to je pro me nepredstavitelna situace. takze ja s vladou souhlasim. kdyz setrit, tak opravdu setrit. vsude, a naostro. prezili jsme II. svetovou, prezili jsme komunisty, prezili jsme dokonce i paroubka a spol. tak ted to snad uz muzeme vydrzet i bez "desiro do kazde vesnice"...
"... jet hodinu a půl v Regionově nebo v 810 je jako nebe a dudy..."
K tomu jsi zapomněl dodat, že desirem nebo RS1 bys na takové delší trati mohl jet třeba jen 1 h 10 min a nesrovnatelně pohodlněji.
Jestli si mám vybrat, že na pár tratích budou jezdit desira a na zbytku budou dál odhánět cestující šukafony, nebo na většině tratí (kde teď 810 jezdí) budou jezdit jen Regionovy, tak volba je jasná. Včera bylo pozdě, už tu měly dávno být.
To jste napsal naprosto správně. Za 15 let nebude chtít stát, jak jsem slyšel v rozhlase vydávat finance ani na zdravotní péči ani na důchody, natož na hromadnou dopravu. Budoucí Kalouskové řeknou: potřebujete cestovat do zaměstnání do školy a podobně ?
Choďte pěšky, kupte si kolo nebo auto (když na to máte), ale hlavně nás neobtěžujte s vašimi (podle nás) zbytečnými požadavky. My chceme provozovat jen to co vydělává a potřeby občanů v jakémkoliv věku, jsou jen a jen vaše starost.
Z toho plyne, že nákupy nových vozidel osobní dopravy je pro současné i budoucí vládce nepřijatelné.
Jedinou cestou je provozování hromadné dopravy privátním subjektem, který si obstará vozidla vyhovující jak požadavkům objednavatele soupravy, tak potřebám cestujících. FRK
Nejsem přímo z Lanškrouna. Ale chodil jsem tam na gympl. Jinak do Lanškrouna a do Jablonného jezdím na vlak, protože tady u nás železnice není.
To je typické ustanovení o ničem, protože pro někoho je "daleko" 20 km, pro jiného 200 km, další za daleko považuje Košice ... já lidem, kteří mi říkají, že to mají "daleko" odpovídám otázkou ... vy bydlíte ve Vladivostoku ...
Délka spoje je nicneříkající pojem ... stejně tak jako pojem "pohodlná" přeprava ... vzato do důsledku, co to je nepohodlná přeprava ... nepochybně ve stoje na jedné noze a ještě ne vlastní ...
Chtěl bych jenom podotknout, že kromě té diskutované reko se kupují i nové vozy. 33 RS1 a 33 Desir nebo něco podobného. A to má jezdit do konce roku 2012. Navíc i dalších 41 jednotek pod dráty. Takže teoreticky by mohlo být těch nových vozů místo 108 cca 130. Takto bude 108 + 62 reko. Co je lepší si ale posoudit nedovolím. Toť je právě věc toho názoru.
doomlukas > Pozdravuj v Lanškrouně. Ač jsem Pražák, tak v Lanškrouně jsem zažil to nejlepší ve svém životě a mám to tam moc rád.
Tvuj priklad by byl na miste, pokud by platila prvni varianta a pokud by tam nebylo slovo docasne, ktere je pomerne znacne neurcite a v nekterych pripade muze predstavovat i vice nez 20 let
Rozdil mezi mnou a "kolegou" je ten, ze ja resim a popisuju realitu. "Kolega" zde popisuje sve sny a prani a realisty ma za blbce. Sny mame vsichni stejne. Ne vsichni ale patrne dokazeme vychazet z realnych podkladu. Tedy tech ceskych. Z nemeckych realii vychazet nekteri dovedou dobre...
Jinak ja o zadne konkretni trati nepisu. Pro mne je momentalne podstatny vyhradne II.koridor (jeho skutecne dalkova doprava) a tam snad ani jedno z diskutovanych vozidel pouzito nebude. A vzhledem k tomu, ze pripoje z Prostejova na moje vlaky nenavazuji a navazovat nebudou, tak tim jezdit nebudu, ani kdyby do Olomouce zadarmo pendloval Thalys...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











