Praha — České dráhy pokračují v sérii vyhlašování výběrových řízení, jejichž seznam zveřejnily v březnu letošního roku. Po výběrovém řízení na nové patrové soupravy z minulého týdne přichází na řadu další z kontraktů na modernizaci stávajících vozidel. Nejnověji tak největší český železniční dopravce poptává rekonstrukci 62 kusů motoráků řady 810 a 62 kusů přípojných vozů řady 010 na dvoučlánkové, částečně nízkopodlažní motorové jednotky. V současnosti již České dráhy provozují více než 150 takových rekonstruovaných jednotek ve dvou a třívozovém provedení. Typické „žluté vláčky“ dodává drahám na základě 3 dřívějších výběrových řízení šumperská Pars Nova, patřící do holdingu Škoda Transportation. (Nutno však poznamenat, že v době získání prvních 2 kontraktů ještě do plzeňského holdingu nepatřila.) S velkou pravděpodobností lze proto předpokládat, že se zúčastní i této soutěže, ve které bude horkým favoritem na vítěze.
Hodnota tohoto nejnovějšího kontraktu na přestavbu zastaralých dvounápravových motoráků a jejich přípojných vozů je nyní zadavatelem odhadována na 1,55 miliardy korun bez DPH, tedy 25 milionů korun za jednu modernizovanou jednotku. Nabídky na účast v tomto výběrovém řízení České dráhy přijímají do 17. srpna letošního roku a případný vítěz kontraktu je povinen celou dodávku uskutečnit do 24 měsíců od zadání zakázky. Lze proto předpokládat dokončení série do konce roku 2012, kdy by mělo české koleje brázdit více než 200 modernizovaných souprav ve dvouvozovém a 26 souprav v třívozovém provedení. První takto modernizovaná souprava byla vyrobena v roce 2005 a od následujícího roku až do dnešních dnů probíhá sériová modernizace na jednotky typů 814 a 814.2.

EDIT Motorových vozů 842, 843, 854 máš málo a tak by ten nákup musel být tak masivní, že na to neseženeš dostatek financí. A to je základ všeho.
Ideální stav by byl, kdyby se dalo řešit oboje. RN jako náhrada 810 na menších a kratších tratí s menším pohybem cestujících na kratší vzdálenost. Větší motory na hlavní tratě bez drátů, kde RN vůbec nestačí ať velikostí, výkonem nebo rychlostí. Prostě zlepšení pro všechny. Kvůli penězům jde ale jen jedno a je otázka, co je lepší. A opět jsme u toho, že pro každého je dobré to, co zlepší stav na té jeho trati.
Joska Holibajda > Dle mého dobrý názor a souhlasím.
Jako další příklad bych uvedl dnešní spoje CL - Postoloprty. Dokud se jednalo o tři na sebe (ne)navazující ramena CL-Lovo, Lovo-LN, LN-Post, byl šukafon dostačující, protože to všechno bylo do 50 km. Pak někomu došlo, že z provozního hlediska je lepší vozit to v kuse. A od té doby už jsem několikrát slyšel názor: "to je hrozný, jede to tři hodiny a oni na to dávají takový herky". Přestože vlastně došlo ke zlepšení služeb (není nutno přestupovat), reakce jsou negativní.
Přepravní řád vydaný vyhláškou MD určuje, že: Dopravce zajišťuje používání vozidel, která s ohledem na délku spoje splňují požadavky na pohodlnou přepravu cestujících. (zkráceno). Pokud by se tedy někdo ozval s tím, že 810 nebo 814 tyto požadavky na dlouhých ramenech nesplňují, je možné že by to nějaká instituce uznala a uložila ČD problém řešit. Je jasné, že by to řešení nespočívalo v nákupu nových vozidel. Roztrhala by se vozební ramena a cestu z Pardubic do HB bychom krom Regionovy měli okořeněnou i nějakým tím přestupem. A vše by na pohled bylo v pořádku, Regionova by jezdila jen na krátkých ramenech.
K těm "hlavním" tratím: příliš bych nerozlišoval mezi hlavní a lokálkou. Osobáky na obou tratích slouží především k přepravě na kratší vzdálenosti a všichni cestující mají snad stejný nárok na kvalitu. Ať už jezdí Štíty - Králíky nebo Holešov - Kroměříž. To samozřejmě neplatí o koridorech. Na trati Třebová - Zábřeh by sice Regionova byla dostačující z hlediska délky tratě, ale problém je v tom, že ani zdaleka nevyužije traťovou rychlost.
A teď jak to udělat:Koupit co nejcíc Desir doplnit RS1 a ten úplnej zbyteček doplnit něčím od 842-Bardotky.
Posím reagujte na tohle moc mě zajímá Váš názor.Díky moc
PS: Docela se divim tomu, ze jsi RN "degradoval" na zasitej Abibas, zatimco Desiro nechal jako Tommyho
doomsuk - porad se tady snazis vysvetlit, ze desiro je lepsi nez Regionova (a jak by bylo prima jet supervlakem z Kojetina atd.). Problem je, ze ja to ani jednou nezpochybnil, takze se vlamujes do odemcenych dveri...
A ja jaksi nikde zatim nezjistil, ze by komplet vsechny 810 mely prestavet na Regionovy, jak se snazis naznacit tim, ze je uplne zbytecne, aby Regionovy jezdily z Lichkova.
Ja osobne tu situaci vidim tak, ze momentalne jezdi 100 spatnejch vlaku, pricemz 60 z nich se opravi, takze bude jezdit 40 spatnych a 60 prumernych. Doomsuk ale krici "je to spatne, je to spatne, vsichni jste blbci, nakoupime 20 vybornych" (a zbyvajicich 80 bude furt spatnych).
Tak nákladní vlak? Asi nějaký zrychlený :-))))
Já vím, že si teď říkáš, jak byly zlatý koženky, které tam ještě vloni jezdily :-)
Nechci tím říct, že RN nemají jezdit na dlouhých tratích, ale to, že pokud někdo chce cestovat vlakem na větší dálky, tak je toto vozidlo silně nevhodné. Přesně jak psal doomlukas s tím ValMezem.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










