..: ČD: Výběrové řízení na 62 modernizovaných motorových jednotek :..

Regionova, foto: Aleš Petrovský Praha — České dráhy pokračují v sérii vyhlašování výběrových řízení, jejichž seznam zveřejnily v březnu letošního roku. Po výběrovém řízení na nové patrové soupravy z minulého týdne přichází na řadu další z kontraktů na modernizaci stávajících vozidel. Nejnověji tak největší český železniční dopravce poptává rekonstrukci 62 kusů motoráků řady 810 a 62 kusů přípojných vozů řady 010 na dvoučlánkové, částečně nízkopodlažní motorové jednotky. V současnosti již České dráhy provozují více než 150 takových rekonstruovaných jednotek ve dvou a třívozovém provedení. Typické „žluté vláčky“ dodává drahám na základě 3 dřívějších výběrových řízení šumperská Pars Nova, patřící do holdingu Škoda Transportation. (Nutno však poznamenat, že v době získání prvních 2 kontraktů ještě do plzeňského holdingu nepatřila.) S velkou pravděpodobností lze proto předpokládat, že se zúčastní i této soutěže, ve které bude horkým favoritem na vítěze.

Hodnota tohoto nejnovějšího kontraktu na přestavbu zastaralých dvounápravových motoráků a jejich přípojných vozů je nyní zadavatelem odhadována na 1,55 miliardy korun bez DPH, tedy 25 milionů korun za jednu modernizovanou jednotku. Nabídky na účast v tomto výběrovém řízení České dráhy přijímají do 17. srpna letošního roku a případný vítěz kontraktu je povinen celou dodávku uskutečnit do 24 měsíců od zadání zakázky. Lze proto předpokládat dokončení série do konce roku 2012, kdy by mělo české koleje brázdit více než 200 modernizovaných souprav ve dvouvozovém a 26 souprav v třívozovém provedení. První takto modernizovaná souprava byla vyrobena v roce 2005 a od následujícího roku až do dnešních dnů probíhá sériová modernizace na jednotky typů 814 a 814.2.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách, České dráhy


JiříK. | 7.7.2010 (21:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 18      Zpráv na stránku:   
09.07.2010 (21:10)  
tomino151: No máš pravdu. Já ale nemám názory podle toho, kde bydlím a po jakých tratích jezdím. M taky ne. Po "své" trati do Lanškrouna budu klidně jezdit regiošukem, protože tam je to adekvátní vozidlo. Dá se na to podívat i takhle - máme tratě X a Y. Po trati X jezdí denně průměrně 2000 cestujících a každý ujede průměrně 30 km. Na trati Y jezdí průměrně denně 300 cestujících a každý ujede průměrně 10 km. Na obou tratích nyní jezdí 810. Na trati X se dá nasazením nového vozidla výrazně zkrátit jízdní doba. A teď co s tím. Můžeme nasadit nová vozidla na trať X (a tím přinést výrazné zvýšení kvality těm 2000 cestujícím na 30 km) a na trati Y dočasně ponechat 810 třeba s novými sedadly. Nebo můžeme na obě tratě nasadit 814, všichni budou jezdit stejně a razantního zvýšení kvality se nikdo nedočká. Já jsem tedy pro tu první možnost, protože podle mě při posouzení všech faktorů je z ní větší celkový užitek a větší rozvojový potenciál železnice jako celku.
09.07.2010 (21:02)  
Wojciech Xaver > Na trati, kde ti dnes stačí RN by bylo Desiro příliš velké a zbytečné. Takže pokud bys zrušil všechny RN a chtěl je něčím rozumným nahradit, tak už spíše připadá v úvahu RS1 nebo něco v této velikosti. A vracet na osobní motorové vlaky velké lokomotivy by byl krok zpět.
EDIT Motorových vozů 842, 843, 854 máš málo a tak by ten nákup musel být tak masivní, že na to neseženeš dostatek financí. A to je základ všeho.
09.07.2010 (20:51)  
M a doomlukas > Pozoruji to vaše dohadování a svým způsobem máte pravdu oba. Dokonce se z velké části shodujete. Že RN není žádný zázrak, že by bylo potřeba koupit nové vozy. Problém je jediný. Zda koupit 60 RN a zlepšit alespoň trochu stav na více tratí nebo koupit 20-30 velkých motorů a zlepšit více stav na méně tratí. To už je ale spíše věcí názoru podle toho, na kterých tratích se pohybujete a co na nich nyní jezdí. Prostě co je důležité pro doomlukase není důležité pro M a naopak.
Ideální stav by byl, kdyby se dalo řešit oboje. RN jako náhrada 810 na menších a kratších tratí s menším pohybem cestujících na kratší vzdálenost. Větší motory na hlavní tratě bez drátů, kde RN vůbec nestačí ať velikostí, výkonem nebo rychlostí. Prostě zlepšení pro všechny. Kvůli penězům jde ale jen jedno a je otázka, co je lepší. A opět jsme u toho, že pro každého je dobré to, co zlepší stav na té jeho trati.

Joska Holibajda > Dle mého dobrý názor a souhlasím.
09.07.2010 (19:58)  
U dlouhých vozebních ramen je třeba si uvědomit, že nejsou primárně určeny k projetí celé tratě. Typickým příkladem je právě rameno Pardubice - HB, které je ve skutečnosti slátaninou úseku Pardubice - Hlinsko (dotuje Pardubický kraj) a úseku HB - Ždírec (dotuje Vysočina). O spojení Pardubic a HB by se měl postarat spíš stát, jenže ten rychlíky (téměř) neobjednal.

Jako další příklad bych uvedl dnešní spoje CL - Postoloprty. Dokud se jednalo o tři na sebe (ne)navazující ramena CL-Lovo, Lovo-LN, LN-Post, byl šukafon dostačující, protože to všechno bylo do 50 km. Pak někomu došlo, že z provozního hlediska je lepší vozit to v kuse. A od té doby už jsem několikrát slyšel názor: "to je hrozný, jede to tři hodiny a oni na to dávají takový herky". Přestože vlastně došlo ke zlepšení služeb (není nutno přestupovat), reakce jsou negativní.

Přepravní řád vydaný vyhláškou MD určuje, že: Dopravce zajišťuje používání vozidel, která s ohledem na délku spoje splňují požadavky na pohodlnou přepravu cestujících. (zkráceno). Pokud by se tedy někdo ozval s tím, že 810 nebo 814 tyto požadavky na dlouhých ramenech nesplňují, je možné že by to nějaká instituce uznala a uložila ČD problém řešit. Je jasné, že by to řešení nespočívalo v nákupu nových vozidel. Roztrhala by se vozební ramena a cestu z Pardubic do HB bychom krom Regionovy měli okořeněnou i nějakým tím přestupem. A vše by na pohled bylo v pořádku, Regionova by jezdila jen na krátkých ramenech.


K těm "hlavním" tratím: příliš bych nerozlišoval mezi hlavní a lokálkou. Osobáky na obou tratích slouží především k přepravě na kratší vzdálenosti a všichni cestující mají snad stejný nárok na kvalitu. Ať už jezdí Štíty - Králíky nebo Holešov - Kroměříž. To samozřejmě neplatí o koridorech. Na trati Třebová - Zábřeh by sice Regionova byla dostačující z hlediska délky tratě, ale problém je v tom, že ani zdaleka nevyužije traťovou rychlost.
09.07.2010 (18:49)  
M: Jsi opravdu trapný a všímám si toho, jak vždy za každou cenu musíš být proti mně, i když tvrdíš úplné kraviny. A ve svém prvním příspěvku jsem říkal, že třeba na trati z Lichkova do Štítů jsou regiošuky akceptovatelné. Jen jsem se ti snažil vysvětlit, že mezi desirem a regiošukem na významější trati je mnohem větší rozdíl než mezi skleňákem a regiošukem na okrajové krátké trati. Ale ty to zas musíš překroutit. Regiošuk opravdu není ani průměrný vlak, je furt podprůměrný jako 810 a žádné výrazné zlepšení neznamená. Ten, kdo tady blbě křičí kolem a plácá kraviny, jsi ty. Začni už konečně vnímat souvislosti komplexněji a trochu uvažuj. Ten tvůj pohled by možná měl smysl, kdybychom tady měli jen samé krátké okrajové tratě, na kterých se ani zavedením nových vozidel nedá dosáhnout o moc kratších jízdních dob. Ve skutečnosti je ale situace jiná a na mnohých tratích se výměnou 810 za 814 neřeší prakticky nic, protože se tam jezdí furt stále stejně pomalu, nepohodlně atd. Přitom nasazením nových vozidel by se daly zkrátit jízdní doby, mohly by se udělat lepší přípoje, mohlo by díky tomu třeba být zapotřebí i méně vozidel pro zajištění dopravy. To ty ale "velkoryse" přehlížíš a stále si meleš svou. Železnice se nutně musí stát modernější a to bez nových vozidel prostě nejde. A začít se musí tam, kde jezdí více lidí, kde je největší potenciál pro získání nových cestujících a kde nová vozidla budou největším přínosem, takže třeba právě na té trati z Kojetína do Valašského Meziříčí, když jsi ji taky zmínil. Plošná "regiošukace", kterou tady tak nesmyslně obhajuješ, prakticky nic neřeší, není to žádný posun ke skutečně moderní a atraktivnější železnici.
09.07.2010 (18:39)  
tomino151: No to si říkám, Bdt280 byly proti tomu opravdu zlaté a navíc jsem se s nimi vezl přímo až do Přerova a nemusel furt přestupovat a v Zábřehu dlouho čekat.
09.07.2010 (18:28)  
RN není vždádném případě budoucnost je to jen zalepení díry v lokálkách.ALE POUZE NA CHVILKU!!!!!Ať se bude Pars Nova snažit při rekunstrukci jakoliv prostě stále jsou to 30 let stráré motoráky.Stím vykopnutím 831 z kopřiv není vůbec špatnej nápad.Ale berme to jen z oka obyč. cestujícího.Na nádraží příjede Regiozázrak a on si řekne:super konečně ČD koupilo něco new.Ale jak si sedne tak je ve stejném problému jak s Šukafonem.A teď trošku jináč na nádr přijede RS1 on si řekne to samé jak u RN ale u RS1 již nebude tak špatně na tom.Ale když na ten nádr přijede Desiro tak to vypadá hezky jede ještě líp.Ale je tu problém pořizovací cena je mnohem vyšší než Regionovka.


A teď jak to udělat:Koupit co nejcíc Desir doplnit RS1 a ten úplnej zbyteček doplnit něčím od 842-Bardotky.
Posím reagujte na tohle moc mě zajímá Váš názor.Díky moc
Registrierter Benutzer M 
09.07.2010 (18:03)  
Tak dobre, RN je zasitej Abibas. Ale furt je to o tom, ze nebudu chodit jako trhan. Jsem chudej, tak holt budu chodit v trickach z trznice. Ale i jako chudej muzu chodit slusne v cistym a to kazdy den.
PS: Docela se divim tomu, ze jsi RN "degradoval" na zasitej Abibas, zatimco Desiro nechal jako Tommyho

doomsuk - porad se tady snazis vysvetlit, ze desiro je lepsi nez Regionova (a jak by bylo prima jet supervlakem z Kojetina atd.). Problem je, ze ja to ani jednou nezpochybnil, takze se vlamujes do odemcenych dveri...
A ja jaksi nikde zatim nezjistil, ze by komplet vsechny 810 mely prestavet na Regionovy, jak se snazis naznacit tim, ze je uplne zbytecne, aby Regionovy jezdily z Lichkova.
Ja osobne tu situaci vidim tak, ze momentalne jezdi 100 spatnejch vlaku, pricemz 60 z nich se opravi, takze bude jezdit 40 spatnych a 60 prumernych. Doomsuk ale krici "je to spatne, je to spatne, vsichni jste blbci, nakoupime 20 vybornych" (a zbyvajicich 80 bude furt spatnych).
09.07.2010 (17:55)  
doomlukas > Dík za odpověď. Před dvěma roky jsem jel jako cestující v 810 do Lanše a protijedoucí Piňďa s náma pěkně zamával. Tak mi zajímalo, co to udělá s Reginou.
Tak nákladní vlak? Asi nějaký zrychlený :-))))
Já vím, že si teď říkáš, jak byly zlatý koženky, které tam ještě vloni jezdily :-)
Registrierter Benutzer VencaM 
09.07.2010 (17:49)  
Myslím, že mnoho jedinců by zde změnilo názor, kdyby absolvovali podobný šotovýlet jako já nedávno. S kamarády jsme se hecli a objeli skoro celý jihozápadní Čechy vlakem (Praha-Planá u ML-Domažlice-Klatovy-Horažďovice-Písek-Tábor-Praha). Na lokálkách jsme ujeli asi 250km a to vše jen v Regionově. Jediný klad jsme našli v tom, že RN má stahovací okýnka. Jinak prostě fuj.
Nechci tím říct, že RN nemají jezdit na dlouhých tratích, ale to, že pokud někdo chce cestovat vlakem na větší dálky, tak je toto vozidlo silně nevhodné. Přesně jak psal doomlukas s tím ValMezem.
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 18      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko