Praha — České dráhy pokračují v sérii vyhlašování výběrových řízení, jejichž seznam zveřejnily v březnu letošního roku. Po výběrovém řízení na nové patrové soupravy z minulého týdne přichází na řadu další z kontraktů na modernizaci stávajících vozidel. Nejnověji tak největší český železniční dopravce poptává rekonstrukci 62 kusů motoráků řady 810 a 62 kusů přípojných vozů řady 010 na dvoučlánkové, částečně nízkopodlažní motorové jednotky. V současnosti již České dráhy provozují více než 150 takových rekonstruovaných jednotek ve dvou a třívozovém provedení. Typické „žluté vláčky“ dodává drahám na základě 3 dřívějších výběrových řízení šumperská Pars Nova, patřící do holdingu Škoda Transportation. (Nutno však poznamenat, že v době získání prvních 2 kontraktů ještě do plzeňského holdingu nepatřila.) S velkou pravděpodobností lze proto předpokládat, že se zúčastní i této soutěže, ve které bude horkým favoritem na vítěze.
Hodnota tohoto nejnovějšího kontraktu na přestavbu zastaralých dvounápravových motoráků a jejich přípojných vozů je nyní zadavatelem odhadována na 1,55 miliardy korun bez DPH, tedy 25 milionů korun za jednu modernizovanou jednotku. Nabídky na účast v tomto výběrovém řízení České dráhy přijímají do 17. srpna letošního roku a případný vítěz kontraktu je povinen celou dodávku uskutečnit do 24 měsíců od zadání zakázky. Lze proto předpokládat dokončení série do konce roku 2012, kdy by mělo české koleje brázdit více než 200 modernizovaných souprav ve dvouvozovém a 26 souprav v třívozovém provedení. První takto modernizovaná souprava byla vyrobena v roce 2005 a od následujícího roku až do dnešních dnů probíhá sériová modernizace na jednotky typů 814 a 814.2.

810 - 814: Starého psa novým kouskům nenaučíš. FRK
Aneb RN poskytuje relativně obstojné zlepšení oproti svému předchůdci/zdroji v otázce vzhledu a "vnitřního vybavení", ale jízdní vlastnosti prakticky neřeší a spolehlivost (podle toho co nyní víme) se taky nijak závratně nezvedla. Takže ten scénář "než 100 RN radši 50 RS1 plus zůstane mi těch 100x 810" není až tak nesmyslnej, zvlášť pokud se to rozumně rozdělí...
Jinak s Tebou celkem souhlasím. Na těch vyjmenovaných tratích to vhodné vozidlo není. Ale třeba pro Rudoltice - Lanškroun je to vozidlo celkem ideální, protože jak jsem pozoroval, tak samotná 810 tam často nestačila. A právě na tyhle trati je RN celkem dostatečná.
Nákup nových vozidel by byl samozřejmě lepší. Jenže tady máme v tomto 30letý dluh a v podstatě by se muselo vyměnit 80 procent vozů v krátké době. Srovnávat nás s Německem moc nejde. Tam ta výměna vozů postupně probíhá po celou dobu. Navíc mají na nákupy výrazně více peněz. My se můžeme srovnávat s Maďarskem, Polskem nebo nejlépe se Slovenskem, se kterým jsme měli v podstatě stejnou startovní pozici.
Lepší příklad kam regionova a šukafon nepatří neznám.
PS: automobil se dnes dá koupit pojízdný, s STK a nebouraný kolem 20.000 CZK a pokud bude mít zájemce štestí, tak pořídí novější a lepší auto než felicii z roku 1997.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










