..: ČD: Výběrové řízení na 62 modernizovaných motorových jednotek :..

Regionova, foto: Aleš Petrovský Praha — České dráhy pokračují v sérii vyhlašování výběrových řízení, jejichž seznam zveřejnily v březnu letošního roku. Po výběrovém řízení na nové patrové soupravy z minulého týdne přichází na řadu další z kontraktů na modernizaci stávajících vozidel. Nejnověji tak největší český železniční dopravce poptává rekonstrukci 62 kusů motoráků řady 810 a 62 kusů přípojných vozů řady 010 na dvoučlánkové, částečně nízkopodlažní motorové jednotky. V současnosti již České dráhy provozují více než 150 takových rekonstruovaných jednotek ve dvou a třívozovém provedení. Typické „žluté vláčky“ dodává drahám na základě 3 dřívějších výběrových řízení šumperská Pars Nova, patřící do holdingu Škoda Transportation. (Nutno však poznamenat, že v době získání prvních 2 kontraktů ještě do plzeňského holdingu nepatřila.) S velkou pravděpodobností lze proto předpokládat, že se zúčastní i této soutěže, ve které bude horkým favoritem na vítěze.

Hodnota tohoto nejnovějšího kontraktu na přestavbu zastaralých dvounápravových motoráků a jejich přípojných vozů je nyní zadavatelem odhadována na 1,55 miliardy korun bez DPH, tedy 25 milionů korun za jednu modernizovanou jednotku. Nabídky na účast v tomto výběrovém řízení České dráhy přijímají do 17. srpna letošního roku a případný vítěz kontraktu je povinen celou dodávku uskutečnit do 24 měsíců od zadání zakázky. Lze proto předpokládat dokončení série do konce roku 2012, kdy by mělo české koleje brázdit více než 200 modernizovaných souprav ve dvouvozovém a 26 souprav v třívozovém provedení. První takto modernizovaná souprava byla vyrobena v roce 2005 a od následujícího roku až do dnešních dnů probíhá sériová modernizace na jednotky typů 814 a 814.2.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách, České dráhy


JiříK. | 7.7.2010 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 18      Zpráv na stránku:   
09.07.2010 (17:41)  
Ještě něco stručného, ale stále platného:
810 - 814: Starého psa novým kouskům nenaučíš. FRK
09.07.2010 (17:19)  
tomino151: No regiošuk se trochu zakymácí, ale jinak to zvládá. Takže zpomalovat nemusíš. :D Jednou nás na trati úplně s přehledem předjížděl nákladní vlak, to bylo taky pěkné.
registrovaný uživatel SYN 
09.07.2010 (17:18)  
Řekněme to ještě trochu jinak - podle M-ova příkladu je RN ten abibas, akorát vypranej a zašitej.
Aneb RN poskytuje relativně obstojné zlepšení oproti svému předchůdci/zdroji v otázce vzhledu a "vnitřního vybavení", ale jízdní vlastnosti prakticky neřeší a spolehlivost (podle toho co nyní víme) se taky nijak závratně nezvedla. Takže ten scénář "než 100 RN radši 50 RS1 plus zůstane mi těch 100x 810" není až tak nesmyslnej, zvlášť pokud se to rozumně rozdělí...
09.07.2010 (17:13)  
doomlukas > Chci se Tě zeptat na jednu věc, která mi zajímá z profesního hlediska. V některém dřívějším příspěvku jsi psal, že jezdíš pravidelně mezi Rudolticema a Zábřehem. Zajímá mi, co udělá protijedoucí rychlík jedoucí plnou rychlostí s Reginou? Kolikrát totiž přemýšlím,zda mám trochu zpomalit, když ji vidím proti sobě.

Jinak s Tebou celkem souhlasím. Na těch vyjmenovaných tratích to vhodné vozidlo není. Ale třeba pro Rudoltice - Lanškroun je to vozidlo celkem ideální, protože jak jsem pozoroval, tak samotná 810 tam často nestačila. A právě na tyhle trati je RN celkem dostatečná.
Nákup nových vozidel by byl samozřejmě lepší. Jenže tady máme v tomto 30letý dluh a v podstatě by se muselo vyměnit 80 procent vozů v krátké době. Srovnávat nás s Německem moc nejde. Tam ta výměna vozů postupně probíhá po celou dobu. Navíc mají na nákupy výrazně více peněz. My se můžeme srovnávat s Maďarskem, Polskem nebo nejlépe se Slovenskem, se kterým jsme měli v podstatě stejnou startovní pozici.
09.07.2010 (16:38)  
M: Tvůj příměr ti asi připadá dobrý, ale celkem tradičně je mimo a vůbec nevystihuje problém. Vlaky totiž nejsou trička. Ono totiž když jedu třeba 8 km z Lichkova do Králík po regionální trati, tak vyjde celkem nastejno, jestli jedu skleňákem 810 (obzvlášť třeba s novými sedadly) nebo regiošukem. Ale když mám jet třeba 92 km z Pardubic do Havlíčkova Brodu nebo 61 km z Kojetína do Valašského Meziříčí po celostátní trati, tak to už je propastný rozdíl, jestli se hrkám regiošukem, nebo se pohodlně vezu třeba desirem. Navíc to desiro nebo RS1 na takových tratích dokáže výrazně zkrátit jízdní dobu. K tomu si ještě připočti všechny další efekty nových vozidel. A už vůbec nechci vidět řešení vnitřního dluhu za nějakých 15 let po uplynutí životnosti regiošuků, protože to se z toho opravdu posereme. Už teď je pozdě a měla by se jen nakupovat nová vozidla, aby se vnitřní dluh trochu snižoval, regiošuky jsou prostě cesta do pekel a nemají potenciál přivést na železnici nové cestující, které železnice potřebuje ze všeho nejvíce! Na závěr bych ti doporučil se svézt regiošukem třeba právě z Pardubic do Havlíčkova Brodu, když to jsou podle tebe tak slušná vozidla. A nejlepší by bylo se takhle vozit denně tam a zpátky, abys na vlastní prdel poznal, jak se mýlíš.
09.07.2010 (16:19)  
Kocourek Jiří > Úseků, kam RN nepatří a kde jezdí, je dost. Jako nejhorší příklad považuji trať Česká Třebová - Zábřeh na Moravě. Koridor a ještě pod dráty.
09.07.2010 (16:00)  
Nakonec to dopadne tak, že Regionovy budou jezdit i místo nedělního posilového R Ova - Brno přes Valmez. No co, dáme je trojmo, ono to ty studenty nějak pobere, traťová je stejně 70, místy 90 (ale když to pojede přes Šlapanice, tak to té 90 moc neošoupe. Koneckonců někdy v roce 2003 to jezdilo z VM s odjezdem asi 07:22 do Brna. 810+010+010+010+810 nebo tak nějak.
Lepší příklad kam regionova a šukafon nepatří neznám.
PS: automobil se dnes dá koupit pojízdný, s STK a nebouraný kolem 20.000 CZK a pokud bude mít zájemce štestí, tak pořídí novější a lepší auto než felicii z roku 1997.
registrovaný uživatel M 
09.07.2010 (15:32)  
Ano, presne takhle jsem to myslel. Radeji budu mit dve slusna tricka treba Alea nez docasne stridat jednoho Hilfigera a roztrhany a spinavy Abibas.
09.07.2010 (15:28)  
doomlukas > Myslím, že M tu nemluví o nějakém počtu vozů. Že jich bude v součtu více máš samozřejmě pravdu. On pouze naznačuje, že pojede raději pokaždé RN než jednou RS1 a jinak 810. Navíc by ty 810 musely jezdit ještě neúměrně dlouhou dobu, což se nakonec děje už nyní. Jasně, šla by vyměnit sedadla a udělat nějaké drobné úpravy (811), ale občas se na koukejte i pohledem strojvedoucího, který s tím musí jezdit a který se do kabiny 810 stěží vejde a to nemluvím o bezpečnosti. Zatím se totiž na to koukáme jen pohledem cestujícího. Co myslíte, že si ty fírové vyberou?
09.07.2010 (14:43)  
M: Dočasně třeba ty 810, z kterých se tuní regiošuky. Nakoupením 20 desir nebo 30 RS1 místo 60 regiošuků totiž žádný nedostatek vozidel nevznikne. Bude jich dokonce o 20 nebo 30 více než v případě nákupu 60 regiošuků. Protože ty 810 prostě zůstanou nadále k dispozici místo aby z nich byly regiošuky... Je určitě lepší se na dlouhé významnější trati vézt desirem a na krátké okrajové trati dočasně zkousnout 810 (třeba s novými sedadly) než se všude jednotně hrkat regiošukem, který je pro významnější tratě naprostou pohromou. Kdyby takhle uvažovali třeba v Německu, tak tam místo desir a jiných moderních vozidel jezdí stovky vytuněných uerdingenů... A ještě jednou speciálně pro tebe opakuji, že nových vozidel může být na některých tratích vzhledem k jejich vyšší rychlosti a lepší dynamice jízdy k zajištění dopravy zapotřebí nižší počet než líných regiošuků.
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 18      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko