Praha — České dráhy pokračují v sérii vyhlašování výběrových řízení, jejichž seznam zveřejnily v březnu letošního roku. Po výběrovém řízení na nové patrové soupravy z minulého týdne přichází na řadu další z kontraktů na modernizaci stávajících vozidel. Nejnověji tak největší český železniční dopravce poptává rekonstrukci 62 kusů motoráků řady 810 a 62 kusů přípojných vozů řady 010 na dvoučlánkové, částečně nízkopodlažní motorové jednotky. V současnosti již České dráhy provozují více než 150 takových rekonstruovaných jednotek ve dvou a třívozovém provedení. Typické „žluté vláčky“ dodává drahám na základě 3 dřívějších výběrových řízení šumperská Pars Nova, patřící do holdingu Škoda Transportation. (Nutno však poznamenat, že v době získání prvních 2 kontraktů ještě do plzeňského holdingu nepatřila.) S velkou pravděpodobností lze proto předpokládat, že se zúčastní i této soutěže, ve které bude horkým favoritem na vítěze.
Hodnota tohoto nejnovějšího kontraktu na přestavbu zastaralých dvounápravových motoráků a jejich přípojných vozů je nyní zadavatelem odhadována na 1,55 miliardy korun bez DPH, tedy 25 milionů korun za jednu modernizovanou jednotku. Nabídky na účast v tomto výběrovém řízení České dráhy přijímají do 17. srpna letošního roku a případný vítěz kontraktu je povinen celou dodávku uskutečnit do 24 měsíců od zadání zakázky. Lze proto předpokládat dokončení série do konce roku 2012, kdy by mělo české koleje brázdit více než 200 modernizovaných souprav ve dvouvozovém a 26 souprav v třívozovém provedení. První takto modernizovaná souprava byla vyrobena v roce 2005 a od následujícího roku až do dnešních dnů probíhá sériová modernizace na jednotky typů 814 a 814.2.

SYN > 860 mělo být údajně 410 a místo nich se vyrobilo 380 vozů 810. A jak jsi přesně napsal, tak to pociťujeme dodnes.
Velice dekuji vsem ne-blbcum za zcela vecnou odpoved...
Odpoved, ze by bylo nejlepsi koupit 60 desir nebo ze Regionovy jsou spatne a provizorni neni odpovedi, protoze otazka nezni, co BY bylo nejlepsi, ale co bude.
Takže prakticky už od začátku řady 810 se ví že je to mnohde nouzové náhradní řešení (které má svá pozitiva = nízká cena i negativa = pomalé, špatný podvozek, akcelerace). Ovšem dneska sice by nebyl problém dodat prakticky cokoliv si dokážou ČD vymyslet, ale jsou tu dva problémy - jednak protože ŠKODA (tedy domácí průmysl, dnes už sjednocený pod jednou vlajkou), druhak protože prachy (peníze jsou holt za vším).
A proto jsem nebyl nijak zvlášť nadšený že se jedno provizorium (810) nahrazuje dalším provizoriem (RN), ovšem protože prachy tak řekněme, vždycky jsem to bral tak že nejmíň z poloviny nasazení kde dneska RN jezdí ji posléze vystrnadí rozumnější vozidla a RN skončí na nejzapadlejších lokálkách (ovšem ne na kopcovatých, protože tam klouže!). Místo toho se ten žlutej mor rezlejzá vesele dál a dál, a nezdá se že by to mělo nějaké meze.
Přitom uvažme že od dob co ČSD plánovaly jich nasadit 300 uplynula nějaká doba, jednak stouply očekávání zákazníků (zatím hrubě nenaplňovaná - to je podle mě jeden z důvodů špatného stavu železnice u nás, lidi prostě OČEKÁVAJÍ něco lepšího ale ono furt nic, spoléhat na to že často nemají jinou možnost se nevyplácí - protože jednak někde se holt kvůli evidentní disparitě úrovně nakonec objednají raději autobusy (a kdo se může divit?), druhak nakonec spousta lidí přecejen nějak na to auto ušetří a pak vlaku sbohem!), druhak se pár lokálek zavřelo a některé se naopak povýšily vylepšením kolejí a elektrifikací. Takže ono už by ani těch 300 fleků kam něco jako 810 patří dneska být nemuselo, přesto chrlíme RN dál a nikdo neřekl kdy bude konec?!
Ten problém kapacity by tu sice mohl být, ale já si zase myslím že tam kde je vozidlo délky řádově 27m (RN, RS1) hrubě nevytížené tak tam je na pováženou jestli tam musí být za každou cenu zachována kolejová doprava. Já vím, je to poněkud kacířské, ale myslím si že je to tak. Kromě toho je tu zatím ještě docela dost 810 (dokud se všechny nepředělají na regíny tedy!) které by tyto lokality měly v pohodě pořešit, možná pokud by šla udělat jejich "malá reko" která by zahrnula jen to nejnutnější (motor, vyčištění/obnova obložení zevnitř, asi rozumné sedačky 2+2 (ty co jsou v RN mi příjdou docela použitelné) a pár drobných úprav) tak že by to též nemuselo být od věci (pokud by se cena vešla do řádově 5M, nezapomeňme že RN už je dneska na 25M) pro takovéto fleky s vyloženě malou potřebou kapacity kde se z nějakých důvodů hodí zachovat provoz...
Doporučuji navštívit lokálky v Německu. A že jsou dostačující? Např. trať 226 má rychlosti do 100km/h. Nyní tam jezdí spřažené dvojdílné RN a to rychlostí bídných 80 km/h (pokud se stačí rozhýbat) To je podle vás moderní regionální doprava která má být rychlá?
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










