..: ČD: 58 vozů pro vlaky IC/EC zrekonstruuje ŽOS Trnava :..

CZ-ČD 51 54 20-70 526-8 Bee248 v nátěru Najbrt, foto: Vladimír Belan Praha/Trnava — Další z letošních plánovaných tendrů na modernizaci vozového parku Českých drah se dočkal výsledku. Modernizaci zbývajících 58 již jednou modernizovaných vozů pro vlaky InterCity a EuroCity provede slovenská společnost; stejně jako v předchozím případě ŽOS Trnava. České dráhy zaplatí za modernizaci včetně nákladů na leasing celkem 2,18 miliardy korun (asi 38 milionů korun za vůz); zakázku financuje trojice společností ING Lease, ČSOB Leasing a SG Equipment Finance Czech Republic. Podle deníku E15 přitom samotné náklady na opravu činí necelou miliardu. Všech 58 vozů by mělo být zmodernizováno do 18 měsíců od uzavření kontraktu, tedy do přelomu let 2011/2012. Rozsah úprav má být větší než při první zakázce, kterou realizovala dvojice firem ŽOS Trnava a MOVO Plzeň, dnes člen skupiny Škoda.

Vozy dostanou stejně jako u první série klimatizaci, vakuová WC či nový nátěr v korporátním stylu Českých drah. Oproti dříve modernizovaným vozům bude dosazen i nový audiovizuální informační a rezervační systém, známý z bistrovozů řady ARmpee. Můžeme tak očekávat, že se konečně začne používat. Tolik žádané zásuvky na 230  V budou i u vozů 2. třídy. Mezi další, pro cestující neviditelné změny, patří například dosazení 18žilového UIC kabelu, silnější centrální zdroj energie (CZE), přemostění záchranné brzdy nebo selektivní blokace vstupních dveří ovládaná z lokomotivy. Naopak věcmi, které cestující pozná hned, bude oprava interiéru, kde vedle nových podlah budou přečalouněna všechna sedadla – stejně jako exteriér již v novém korporátním stylu – která mnohdy jsou již ve velmi odpudivém stavu.

Před vyhlášením výsledků jsou výběrová řízení na revitalizaci zánovních rychlíkových vozů nebo restauračních vozů. Očekávat můžeme také vyhlášení tendru na modernizaci 105 vozů řad Bmee, BDbmsee a jejich derivátů.

Zdroj: České dráhy, E15


JiříK. | 23.8.2010 (11:04)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
23.08.2010 (22:33)  
Davidus) V kvalitě provedení nebo rozsahu zadání. Já z kvality práce na ARmpee tak nadšený nejsem, když jsem slyšel např. o skoro upadlé Mg-brzdě. :)
23.08.2010 (22:32)  
Josef Petrák- já nevím jestli se přihlásili, já jen tak uvažoval, potom co jsem viděl ARmpee, který považuju za nejlepší modernizaci ČD, že Trnava X Vrútky - velký rozdíl na kvalitě
23.08.2010 (22:13)  
Davidus) Ne Vrůtky, ale Vrútky. Ono ŽOS Trnava to ani snad nemodernizuje na Slovensku, ale v Srbsku, protože vlastní tamní továrnu GOŠA. Platí to samé, co jsem psal misovi - přihlásily se Vrútky?
23.08.2010 (22:12)  
pepas87: Zkusím to přiblížit jinak:

- ČD odprodaly vozy bankám za 650 milionů Kč (veškeré ceny uvádím bez DPH)

- Banka zajistí modernizaci v hodnotě 950 milionů

- ČD pak splácejí 120 měsíců po cca 18,192 milionech

- RPSN vychází na 6,728 % ročně. Jestli si za tohle dokážeš půjčit ty, tak dej vědět.

- A nejdůležitější: ČD mají ve smlouvě odklad splátek až o 18 měsíců - tedy začnou splácet až budou hotové všechny vozy. Tudíž RPSN bude ještě nižší, než výše uváděný výpočet. Nezapomeň totiž, že koruna dnes a za 10 let budou mít zcela rozdílnou hodnotu! Při 4% inflaci ročně bude věc, která dnes stojí Korunu stát za 10 let 1,48!
23.08.2010 (22:08)  
Nevim nevim ale mě přijde (pokud zůstávám na Slovensku) ŽOS Vrůtky mnohem lepší než ŽOS Trnava. Přijde mi že v tý Trnavě to tak nějak odfláknou (nedokonalosti v těsnění oken, celkově buňka WC atd)
23.08.2010 (21:54)  
misa:
4. Udělají to ve Velenicích lépe nebo levněji?


honzatvs: Ony měly ČD zase přislíbenou nějakou finanční injekci od státu?
23.08.2010 (21:54)  
George_Couser

Doporučuji pořádně číst. To je celková cena za "odkup vozu" včetně leasingu apod. Cena za rekonstrukci je 16 milionů

takze jen kvuli tomu, ze to jde pres banku to stoji o 135% vic??

tomu se rika vyhodny obchod...
23.08.2010 (21:38)  
misa) Dva dotazy:

1. Škoda Vagonka nemá dost práce s výrobou 471, 671 a 951+051?
2. Velenice se přihlásily?

Vlastně tři

3. Nebude tu dodávku zas z části realizovat MOVO Plzeň?
registrovaný uživatel misa 
23.08.2010 (21:34)  
No a proč si to neuděláme sami.Oni to slováci umějí lépe?Vždyť tu máme dílny např.Č.Velenice,které se pomalu zavírají protože nemají co dělat.A co vagonka Vítkovice?Proč nezaměstnáme svoje nezaměstané a cpeme to pořád ven!!!!!
23.08.2010 (20:05)  
Zajímavé - 38 mega za vůz... Kolik že tehdy stály nové Xmz?
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko